رسوب زدایی اتو پرس

اتو پرس و اتو بخار، همانند همه‌ی وسایل مصرفی که با آب و سیال سر و کار دارند، نیاز به رسیدگی و جرم‌گیری دارند. امروزه روش‌های زیادی برای رسوب زدایی اتو پرس  تست شده است. در حقیقت رسوب زدایی اتو پرس یک سری روش و راه‌کار برای از بین بردن رسوبات جمع شده که در مرور زمان، در محفظه‌های اتو تشکیل شده است می‌باشد؛ که این کار به راحتی با استفاده از انواع پاک‌کننده‌های شیمیایی همانند جرم‌گیر، انجام می‌شود. و با توجه به این‌ که اتوپرس، قیمت نسبتا بالایی دارد، نیاز داشتن به مراقبت بیشتر هم در پی خواهد داشت.

رسوب زدایی اتو پرس

 

تاثیر جرم‌گیری اتوپرس در کارکرد آن

طبیعتا به واسطه‌ی این کار، کارایی و عملکرد اتو پرس بهتر از قبل خواهد شد. همچنین رسوب زدایی اتو پرس ، عمر مفید دستگاه شما را نیز افزایش خواهد داد. وجود رسوب و کثیفی در محفظه‌های اتوپرس باعث این می‌شود که بخار با فشار کمتری به لباس و یا پارچه‌ی درحال اتو شدن افشانه شود و در حقیقت بازدهی که توقع داریم از یک اتوپرس و اتوبخار ببینیم را شاهد نباشیم.

ولی با یک جرم‌گیری ساده می‌توان به خوبی و با بخار کافی لباس را اتو کرد و عمر مفیدی دستگاه را افزایش داد. همچنین با این کار، احتمال لک افتادن بر روی لباس‌های خود را به صفر می‌رسانید. جرم گیری اتو پرس، علاوه بر عملکرد بهتر اتوپرس، بهنیه‌سازی مصرف برق و حفظ انرژی را به دنبال خواهد داشت.
تاثیر جرم‌گیری اتوپرس در کارکرد آن

یک روش کاربردی جرم‌گیری اتوپرس

قبل از اینکه به فکر درمان و رسوب‌زدایی از اتو پرس باشید، به دنبال راه‌کاری برای پیش‌گیری از این مشکل بروید. ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از آب مقطر به جای آب شهری استفاده کنید. آب مقطر در حقیقت همان آب معمولی است که با تقطیر، مواد معدنی آب از آن جدا می‌شود. به همین دلیل عدم وجود مواد رسوب‌زا، باعث می‌شود که اتوپرس شما دیر‌تر رسوب بگیرد.

 

مقاله پیشنهادی : بررسی مزایا و معایب اتو پرس

 

یکی از روش‌های کاربردی که برای جرم‌گیری از اتو پرس انجام می‌شود، استفاده از سرکه و آب مقطر است. سرکه ماده‌ی ضدعفونی کننده‌ای است که همیشه در دسترس است و در خیلی از کار‌های مشابه نیز، به عنوان لکه‌بر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از اینکه شروع به توضیح این روش بکنیم، باید به شما بگوییم که تعمیر اتوپرس احتیاج به تجربه‌ی کافی دارد و در استفاده از روش‌های خانگی، احتمال آسیب دیدن دستگاه وجود خواهد داشت. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌ی کافی در این کار را ندارید، می‌توانید از نیرو‌های مجموعه‌ی ابتکار سرویس به شکل حضوری و یا آنلاین مشورت بگیرید.

حال به این راه برای رسوب زدایی اتو پرس می‌پردازیم.

I. ابتدا از خاموش بودن و سرد بودن اتوپرس اطمینان داشته باشید و تا جایی که می‌توانید، رسوب‌هایی که با چشم قابل رویت هستند را تمیز کنید.

II. محلول ضدعفونی کننده که شامل نسبت 1 به 3 سرکه به آب مقطر است را درون مخزن اتوپرس بریزید.

III. اتو را به برق بزنید و آن را روی حالت بخار قرار داده و درجه حرارت را نیز روی متوسط رو به بالا تنظیم کنید

IV. از یک حوله استفاده کنید و آن را در اتوپرس قرار دهید، درجه حرارت را افزایش داده و اتو را در حالت بخار کامل بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید و سپس اتو را خاموش کرده و مخزن را خالی کنید.

V. در قدم آخر نیز، پس از این که مخزن را از مواد ضدعفونی پاک کردید، مخزن را از آب پر کرده و دوباره اتو را روشن کنید تا جرم‌هایی که از دستگاه جدا شده‌اند، به طور کامل از مخزن خارج شوند.

 

مقاله پیشنهادی : علت داغ نشدن اتوپرس چیست؟ 

 

چند روش رسوب زدایی اتو پرس خانگی

یکی دیگر از راه‌هایی که در جرم‌گیری اتوپرس از آن استفاده می‌شود استفاده از محلول آب و نمک است. ولی باید توجه داشته باشید که میزان نمک به حدی نباشد که خودش ایجاد جرم کند.

برای تمیز کردن کثیفی‌ها و آثار سوختگی و به جا مانده بر سطح اتو استفاده از مقداری محلول شوینده و آب نیز می‌تواند نقش مفیدی را ایفا کند. برای این‌کار به اندازه‌ی دو قاشق چای‌خوری ماده‌ی شوینده را در یک فنجان آب گرم حل کنید و سپس یک پارچه که امکان انداختن خط و خش بر روی اتو ندارد را آغشته به محلول کرده و سطح اتوپرس که جرم گرفته است را با آن تمیز کنید.

در این کار حتما توجه داشته باشید که هیچ وجه از ابزاری مثل سیم که در شستن ظرف‌ها از آن کمک می‌گیرید، استفاده نکنید، چرا که اغلب سطح این دستگاه‌ها مستعد ایجاد خط و خش می‌باشند؛ ایجاد خط و خش نیز باعث ایجاد آلودگی بیشتر و کاهش بازدهی در عمل صاف کردن سطح لباس می‌شود.

چند روش رسوب زدایی اتو پرس خانگی

عوارض ناشی از عدم جرم گیری اتو پرس

اگر جرم‌گیری اتوپرس در زمان مناسب و به شکل اصولی صورت نگیرد، وجود جرم‌ها باعث این خواهند شد که منافذ خروج بخار از حالت معمول خود بسته‌تر باشند. هنگامی که بخار کمتر از حالت معمول در اتو کردن به کار گرفته شود، روند اتو کردن نیز بازدهی کمتری خواهد داشت. همچنین زمانی که منافذ بسته‌تر از حالت معمول خود باشند، دستگاه برای خروج بخار، فشار بیشتری را متحمل می‌شود و به همین دلیل، علاوه بر اینکه مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، عمر مفید دستگاه کاهش می‌یابد.

همچنین در حالت‌های بدتر، عدم رسوب زدایی اتو پرس ، منجر به خراب شدن این دستگاه خواهد شد. بدین شکل که جرم‌های به وجود آمده در دستگاه تا حدی زیاد می‌شوند که به سایر قطعات دستگاه فشار وارد می‌کنند.

 

مقاله پیشنهادی : علت بخار نکردن اتو پرس و ترفندهای رفع آن در منزل

 

چرا جرم گیری اتو پرس و اتوبخار اهمیت دارد؟

کار اتوپرس، علاوه‌ بر رفع چین و چروک‌های موجود در لباس، ضدعفونی کردن لباس‌ها به کمک بخار داغی که در این پروسه وجود دارد، می‌باشد. اگر جرم گیری اتو پرس و استفاده از مواد شوینده به شکل پیوسته صورت نگیرد، لکه‌های به وجود آمده بر روی سطوح دستگاه رفته رفته بیشتر شده و با دیدن حرارت بیشتر تخریب می‌شوند و در نتیجه آلودگی دائمی را به همراه خود می‌آورند.

عوارض ناشی از عدم جرم گیری اتو پرس

در آخر باید دقت داشته باشید که این دستگاه، دستگاه نسبتا گران قیمتی است و در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشد نیز، هزینه تعمیرات آن زیاد خواهد بود. در صورتی که در رسوب زدایی اتو پرس تجربه‌ی کافی ندارید پیشنهادمان این است که از مشاورینی که در این کار تجربه کافی دارند کمک بگیرید.

مجموعه‌ی ابتکار سرویس، تکنسین‌های با تجربه‌ای را در کنار هم جمع کرده‌ است که در صورتی نیاز به مشورت داشتید، می‌توانید به صورت تلفنی و آنلاین با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، نیرو‌های این مجموعه به صورت 24 ساعته آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان، خواهند بود.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. از آنجایی که اتو بخارهای مخزن دار دارای یک مخزن جداگانه
    آب می باشند در هنگام اتوکشی باید به فکر مکانی برای
    نگهداری آن باشید. بخار تولید شده
    توسط اتو بخارهای معمولی
    به مراتب کمتر از اتو بخارهای
    مخزن دار می باشد. در این
    اتو بخارها رفع چین و چروک لباس ها بیشتر به خطر وزن خود اتو و فشار وارده بر
    سطح پارچه ها می باشد. بدون شک مهمترین بخش یک اتو بخار کفی آن می
    باشد. اتو بخارهای معمولی قیمت پایین تری را به نسبت اتو بخارهای
    مخزن دار دارند. با توجه به نکات زیر می توانید بهترین اتوبخار را متناسب با نیازهای خودتان خریداری نمایید.
    میزان بخار تولیدی توسط بخارگرها
    بیشتر از اتوبخارهای دستی می باشد.
    با استفاده از اتو بخار ایستاده می
    توانید چین و چروک پرده ها را بدون بازکردن آنها به ساده ترین شکل ممکن باز نمایید.
    همین موضوع باعث می شود تا وزن اتو بخارهای معمولی بیشتر از اتو بخارهای مخزن دار گردد.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید