فلوسوئیچ پکیج

فلوسوئیچ پکیج : در طول شبانه‌روز، ما برای کارهای مختلفی، نیاز به آن گرم داریم. از جمله مهم‌ترین آن‌ها استحمام می‌باشد. حمام کردن با آب سرد، بسیار آزاردهنده و مشکل می‌باشد. از این رو، در گذشته افراد از سیستم هایی مثل آبگرمکن یا موتورخانه استفاده می‌کردنند. سیستم‌هایی که به دلایل مختلف، رقابت را باخته و جای خود را به پکیج‌ها داده‌اند. پکیج‌ها در کنار تأمین آب گرم مصرفی خانواده‌ها، نوعی سیستم گرمایشی نیز بوده که آب گرم لازم برای گردش در رادیاتورها را در فصل زمستان تأمین می‌کنند.

پکیج‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که عدم شناخت آن‌ها سبب می‌شود تصور کنید که نحوه عملکرد و سیستم کاری آن‌ها پیچیده می‌باشد. از این رو امروز می‌خواهیم یکی‌ دیگر از قطعات آن‌ها را معرفی کرده و شما را با طرز کار آن‌ها، تعمیر و تعویض این قطعه آشنا کنیم. این قطعه ساده اما ضروری که نقش بسیار مهمی را در تأمین آب گرم ایفا می‌کند، فلوسوئیچ پکیج می‌باشد.

فلوسوئیچ پکیج

فلوسوئیچ پکیج چیست ؟

ابتدا برای دانستن نحوه عملکرد و روش‌های تعمیر و تعویض این قطعه، لازم تا بدانیم فلوسوئیچ پکیج چیست ؟ نام دیگر فلوسوئیچ‌ها کلید جریان می‌باشد که در تمام پکیج‌ها تعبیه شده‌اند. این قطعه در مقابل جریان آب سرد ورودی به پکیج قرار داشته و از سمت دیگر به وسیله سوکت‌هایی به برد اصلی وصل شده‌اند و هنگامی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، فلوسوییچ متوجه نیاز شما به آب گرم‌ شده و این پیام را به برد اصلی منتقل می‌کند. برد نیز تمام قطعات لازم را به کار گرفته و آب گرم لازم را تأمین می‌کند.

 

 

نحوه عملکرد فلوسوئیچ

همان طور که گفتیم، این قطعه در مقابل آب سرد پکیج قرار می‌گیرد. فلوسوئیچ‌ها دارای یک شناور تفلونی می‌باشند که قسمت بالایی این شناور خاصیت آهنربایی دارد. همزمان با باز کرد شیر آب گرم در قسمت‌های مختلف منزل، این شناور به سمت بالای فلوسوئیچ پکیج حرکت کرده و به علت وجود قسمت مغناطیسی در آن، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. این میدان سبب اتصال بین کنتاکت‌های این قطعه شده که نتیجه‌ی آن، ایجاد جریان الکتریکی در پکیج بوده تا به سمت برد پکیج هدایت شود. پس بدین روش فلوسوئیچ با انتقال جریان الکتریکی به سمت برد، سبب روشن شدن پکیج می‌شود تا فرمان باز شدن مسیر آب گرم خروجی نیز صادر شود.

فلوسوئیچ پکیج

تفاوت‌های فلوسوئیچ و فلومتر پکیج

  • دقت کاری در فلومترها بالاتر بوده که همین عامل سبب می‌شود نوسانات آن‌ها نسبت به فلوسوئیچ‌ها کاهش یابد.
  • این‌ دو قطعه از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بدین صورت که فلوسوئیچ‌ها دو سیم و فلومترها سه سیم دارند.
  • فلومتر پکیج تمام وظایف‌ فلوسوئیچ که انتقال پیام به برد و باز کردن مسیر آب گرم می‌باشد را انجام داده و علاوه‌بر آن، دبی و‌ دمای آب عبوری را نیز اندازه می‌گیرند.
  • شما می‌توانید به جای فلومتر، از فلوسوئیچ در پکیج خود استفاده کنید اما قادر نخواهیدبود که فلومترها را جایگزین فلوسوئیچ کنید.

فلوسوئیچ پکیج

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

تعمیر فلوسوئیچ پکیج

گاهی مواقع فلوسوئیچ با مشکل مهمی روبه‌رو نشده و به سادگی می‌شود آن را تعمیر کرد اما در بعضی از موارد شما هیچ راهی جز تعویض آن‌ها نخواهید داشت.

  • وجود قطعی در سیم‌های ارتباطی فلوسوئیچ

همان طور که گفتیم، در این قطعه سیم‌هایی وجود دارد که قطعی در آن‌ها سبب عدم اتصال کنتاکت‌های رله فلوسوئیچ می‌شود و جریان الکتریکی به وجود نمی‌آید. در نتیجه با ایجاد نشدن جریان الکتریکی، پیامی‌ به برد منتقل نشده و ارتباطی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود. این عدم ارتباط سبب می‌شود تا پیام روشن شدن پکیج به برد نرسد و آبی گرم نشود.

در صورت بروز این مشکل، شما باید سیم‌کشی فلوسوئیچ را بررسی کرده تا در صورت امکان قطعی را برطرف کنید.

  • عدم چرخش قطعه شناور داخل فلوسوئیچ

با توجه به مطالب گفته‌شده، با باز کردن شیر آب گرم، شناور تفلونی به سمت بالا در فلوسوئیچ حرکت می‌کند. بعضی مواقع گزارش شده که شلنگ‌های لوله آب سرد و گرم جا به جا وصل شده‌اند و شما تصور می‌کنید که شیر آب گرم را باز کرده‌اید اما در اصل شیر آب سرد باز شده. با باز شدن شیر آب سرد تغییری در شناور به وجود نیامده و فلوسوئیچ واکنشی نشان نخواهدداد و به دنبال آن مراحل بعدی برای تأمین آب گرم، طی نمی‌شود. برای رفع این مشکل، لازم است تا جای شلنگ های آب سرد و گرم را تغییر دهید.

  • کثیفی فیلتر فلوسوئیچ

فلوسوئیچ‌ها دارای فیلترهایی هستند که تمیزی آن‌ها در نحوه عملکرد این قطعه تأثیر مستقیمی دارد. اگر این فیلتر کثیف شده‌باشد، فعالیت فلوسوئیچ پکیج متوقف خواهدشد و لازم است تا آن‌ها را باز کرده و تمیز کنید. گاهی مواقع این فیلترها به قدری کثیف هستند که مجبور به تعویض آن‌ها خواهیدشد.

  • جمع شدن رسوبات در ورودی لوله آب پکیج

همان طور که متوجه شده‌اید، محل قرارگیری فلوسوئیچ‌ها، در مسیر آب سرد پکیج ‌می‌باشد. حال اگر در مسیر آب و قبل از فلوسوئیچ، موادی رسوب کرده‌باشند، فشار آب را گرفته و از دبی آب می‌کاهند. این کاهش دبی سبب می‌شود تا آب رسیده به فلوسوئیچ، نتواند شناور را حرکت داده و سبب ایجاد جریان الکتریکی شود. در این ‌مواقع لازم است تا رسوبات برطرف شده تا حجم آب درون لوله افزایش یابد.

  • گیر کردن فلوسوئیچ

در شرایط نرمال، هنگامی که شیر آب گرم را می‌بندید، باید پکیج خاموش شود اما در صورتی که این قطعه گیر کرده‌باشد، عملکرد آن متوقف نخواهدشد و همچنان پکیج روشن می‌ماند. این اتفاق مشکل ساده‌ای نخواهدبود و باید سریعاً دستگاه را خاموش کرده و برای رفع آن اقدام کنید. در صورت باقی ماندن این‌ مشکل ممکن است خسارت بیشتری به قسمت‌های دیگر پکیج وارد شود که مهم‌ترین آن‌ها، داغ شدن پکیج، آب‌ریزی از پکیج، سوراخ شدن پمپ پکیج، کاهش طول عمر دستگاه و… می‌باشد. در اکثر این مواقع، تنها با تعویض فلوسوئیچ این مشکل برطرف می‌شود.

 

 

تعویض فلوسوئیچ

قبل از باز کردن فلوسوئیچ پکیج خود، اقدام به تهیه یک قطعه نو کنید. فلوسوئیچ‌های موجود در بازار معمولاً از جنس پلاستیکی و برنجی هستند. پس از تهیه آن، مراحل زیر را به ترتیب پشت‌سر گذاشته تا قطعه نو با قطعه معیوب و قدیمی جایگزین شود.

  • در مرحله‌ی اول آب، برق، گاز ورودی به پکیج را قطع کنید.
  • سپس قاب دور پکیج را باز کرده و بعد از آن شیر پرکن را باز نمایید.
  • برای تخلیه آب درون پکیج، شیر آب دستگاه را باز کنید.
  • برای باز کردن کنترل پنل، آن را به سمت پایین بکشید.
  • فلوسوئیچ ‌توسط اتصالات و سیم‌هایی به برد وصل شده‌است. آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
  • برای باز کردن مغزی داخل لوله از آچار کمک‌ بگیرید.
  • فلوسوئیچ توسط یک پین ثابت شده که با باز کردن آن و ‌کشیدن پین به سمت خودتان، به آرامی آن را می‌توانید باز کنید.
  • حال که فلوسوئیچ قدیمی جدا شده، می‌توانید قطعه نو‌ را جایگزین آن کنید. حتماً به جهت جریان آب ورودی به پکیج دقت کرده تا فلوسوئیچ را به درستی در جای خود قرار دهید.
  • سیم‌هایی که به فلوسوئیچ متصل هستند را به برد وصل کنید.
  • مغزی‌ فلوسوئیچ را با آچار چرخانده تا به خوبی سفت شود و پس از آن پنل جلوی پکیج را در جای خود قرار دهید.
  • قاب پکیج را بسته و آن را سفت کنید.
  • جریان‌های آب، برق و گاز را که در ابتدا قطع کرده بودید، مجدداً وصل کرده و سپس دستگاه را روشن کنید.

تعویض فلو سوئیچ

 

خدمات تعمیرات پکیج ابتکار سرویس

پیشنهاد ما این است که اگر فرد دست به آچاری نبوده و تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است تعویض این قطعه را به یک تکنسین ماهر بسپارید؛ چرا که ممکن است در حین تعویض آن، اقدام اشتباهی انجام داده و سبب وارد شدن خسارت به بخش‌های دیگر پکیج شوید.

تکنسین‌های مجموعه ابتکار سرویس با توجه به مهارت و تجربه چندین ساله بهترین گزینه بوده تا شما تعمیر یا سرویس تمام لوازم منزل خود را به آن‌ها بسپارید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید