علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی هر منزلی می‌باشد. می‌توان گفت که زندگی در دنیای امروز با عدم وجود ماشین لباسشویی تناقض داشته و بسیار مشکل خواهد بود. این دستگاه نیز مانند دیگر لوازم برقی ممکن است دچار مشکل شود و در کارکرد آن خلل ایجاد شود. یکی از مشکلات رایج این دستگاه، روشن نشدن آن است. به همین سبب ما قصد داریم که در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بپردازیم و برای حل آن مشکل، راهکار و راه حل ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی

حال در این قسمت می‌خواهیم دلایل اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که چه اقداماتی لازم است انجام دهید.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

  • قطع اتصال دستگاه به جریان برق

می‌توان گفت که اولین و ابتدایی‌ترین اقدامی که در هنگام مواجه شدن با روشن نشدن ماشین لباسشویی خود می‌توانید انجام دهید، بررسی این امر است که آیا دستگاه به منبع برق اصلی متصل است یا خیر. می‌توانید در ابتدا فیوز برق را بررسی کنید و از وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل از آنجا نبود، سوئیچ دستگاه را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که روشن است. ممکن است که دستگاه شما لرزش و حرکت زیادی داشته باشد و این لرزش باعث شود که اتصال به منبع برق قطع شود و عمل شست و شو را دچار مشکل کند. در گاهی موارد نیز ممکن  است سیم برق دچار قطعی و یا آسیب دیدگی باشد که مانع جریان برق به ماشین لباسشویی شده است. پس می‌توان گفت بدیهی‌ترین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی، قطعی برق آن است.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش نحوه صحیح تراز کردن ماشین لباسشویی

 

  • بسته بودن درب ماشین لباسشویی

دومین قدم برای حل روشن نشدن دستگاه، بررسی درب آن است. باید ببینید که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته شده است یا خیر. ممکن مانعی مانند لباس و یا دیگر موارد، اجازه نداده باشد که درب به خوبی چفت شود. هنگامی که درب به درستی بسته نشده باشد، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد. بسته نبودن درب دستگاه در واقع ساده‌ترین و بدیهی‌ترین دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی است.

  • خراب بودن میکرو سوئیچ

میکرو سوئیچ قطعه‌ای است که دستور بسته شدن درب ماشین لباسشویی را صادر می‌کند و مکانیزم قفل کردن درب را مدیریت می‌نماید. وقتی این قطعه خراب شود و یا دچار مشکل شود، دستور بسته شدن درب به موتور داده نمی‌شود. یعنی انگار که درب بسته نشده است. به همین علت ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. معیوب بودن میکرو سوئیچ یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی است.

وقتی این قطعه دچار مشکل شود، درب ماشین لباسشویی قفل نشده و موتور حرکت نمی‌کند. پس دستگاه نچرخیده و کار نخواهد کرد. اگر میکرو سوئیچ دستگاه شما آسیب دیده است، حتما برای تعویض آن اقدام نمایید.

  • صفحه نمایش ماشین لباسشویی و خرابی آن

برند بوش از برندهای بسیار معروف و با کیفیت در بازار به شمار می‌رود. می‌توان گفت که خراب بودن صفحه نمایش دستگاه از رایج‌ترین دلیل‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش است. وقتی صفحه نمایش دستگاه بسوزد، نمی‌تواند اطلاعات را به برد ماشین لباسشویی منتقل کند و در نتیجه دستگاه روشن نمی‌شود. برای بررسی این مشکل در ابتدا دکمه‌های ماشین لباسشویی را فشار دهید. در صورتی که مشاهده کردید دکمه‌ای کار نکرد، به این معنا است که صفحه نمایش دستگاه شما سوخته است. البته اگر همه دکمه‌ها کار نکردند، ممکن است که اتصال برق دستگاه شما قطع شده باشد.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

  • خراب بودن موتور ماشین لباسشویی

اگر شما هنگامی که ماشین لباسشویی در حال کار کردن بود، متوجه شدید صدای زیادی ایجاد می‌شود، مشکل از موتور آن است. یعنی اگر در نوبت بعدی که خواستید از دستگاه خود استفاده کنید، دستگاه روشن نشد، ممکن است اشکال از موتور آن باشد. موتور وظیفه چرخش لگن درون ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. گفتنی است که یکی از برجسته‌ترین دلیل‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو، مربوط به موتور است. برای بررسی موتور دستگاه می‌توانید بست‌های آن را جدا کرده و موتور را به برق وصل کنید؛ اگر موتور روشن شد، پس مشکل از موتور نیست و سالم است. اگر مشکل از موتور نبود، به سراغ بررسی پمپ بروید. ممکن است مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی از پمپ باشد.

می‌دانید که موتور یکی از اصلی‌ترین قطعه‌های ماشین لباسشویی است. پس اگر متوجه شدید که ایراد دستگاهتان از موتور است، سریعا برای رفع آن از متخصص کمک بگیرید. در کل حرکت نکردن لگن درون ماشین لباسشویی، خاموش شدن ناگهانی دستگاه، لرزش و حرکت، ایجاد سر و صدا هنگام شست و شو ممکن است خرابی موتور ماشین لباسشویی را خبر دهد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • توازن نداشتن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی

توازن نداشتن لباس‌ها اغلب دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ است. در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، اگر البسه خود را به طور متوازن درون دستگاه نریزید یا لباسی سنگین در یک قسمت لگن ماشین لباسشویی قرار دهید، لگن توازن نخواهد داشت. این امر ممکن است باعث خلل در عملکرد دستگاه شود؛ یعنی یک طرف دستگاه سنگین‌تر شود و دیگر نتواند به خوبی بچرخد. به همین سبب دستگاه روشن نمیشود و یا در صورت روشن شدن، ممکن است حین کار، از حرکت بایستد. در این شرایط ماشین لباسشویی خاموش خواهد شد. می‌توانید برای حل این مشکل، در ابتدا البسه را به طور متوازن درون دستگاه بریزید و یا در صورت خاموش شدن ناگهانی، آن را با دست کمی بچرخانید تا دستگاه بتواند به روال اصلی عملکرد خود برگردد و سپس دستگاه را مجددا روشن کنید.

  • بررسی حسگر سطح آب ماشین لباسشویی

وقتی که شما دستگاه خود را روشن می‌کنید، لگن از آب پر می‌شود. حسگر سطح آب این وظیفه را بر عهده دارد که وقتی آب به میزان مناسب پر شد، به سوئیچ خبر دهد که جریان آب قطع شود. همچنین پس از قطع شدن آب، حسگر به موتور دستور روشن شدن می‌دهد ÷تا ماشین لباسشویی شروع به کار کردن کند. بدیهی است که اگر حسگر سطح آب خراب باشد، موتور دستور روشن شدن نخواهد گرفت و ماشین لباسشویی شما روشن نخواهد شد. در صورت خراب شدن این حسگر، باید اقدام به تعویض آن نمایید.

 

مقاله پیشنهادی : علائم خرابی برد ماشین لباسشویی و تعمیر آن

 

  • گرم شدن بیش از حد و داغ شدن دستگاه

اگر شما بنا بر هر دلیلی مجبور شدید که ماشین لباسشویی خود را چند بار و پشت سر هم روشن کنید، دستگاه شما داغ می‌کند. این داغ شدن باعث می‌شود که دستگاه ایراد پیدا کرده و برای بار بعدی، تا زمانی که خنک نشده است روشن نشود. بررسی این مشکل بسیار ساده است. کافی است دست خود را به پشت ماشین لباسشویی بزنید؛ اگر بیش از اندازه معمول گرم بود، مدتی به آن زمان بدهید تا خنک شود. باید خدمتتان بگوییم که اگر زمان کافی به دستگاهتان ندهید و گرمای دستگاه کم نشود، فشار زیادی به ماشین لباسشویی وارد خواهد شد و در نهایت موتور آسیب خواهد دید و یا حتی ممکن است که موتور بسوزد. یکی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال، همین امر است. پس دقت کنید که بیش از توان دستگاه، از آن کار نکشید.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

گروه ابتکار سرویس

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که راجع به چند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی، مشکلات ناشی از آن‌ها و همچنین راه حلی برای مشکلات به وجود آمده برایتان صحبت کنیم. ماشین لباسشویی دستگاهی بسیار کاربردی بوده و علاوه بر آن، بسیار حساس می‌باشد. اگر مشکلی برای ماشین لباسشویی به وجود آمد بهتر است که با متخصص در میان بگذارید. زیرا این ابزار، ساختاری بسیار پیچیده دارد و ممکن است شما متوجه نشوید مشکل دقیقا از کجا است.

گروه ابتکار سرویس دارای تکنسین‌های بسیار با تجربه در زمینه‌ی تعمیرات ماشین لباسشویی می‌باشد و شما در هنگام مواجه شدن با هر مشکلی، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. نیروهای گروه ابتکار سرویس بسیار خبره بوده و دستگاه شما را به بهترین نحو، تعمیر خواهند کرد. شما می‌توانید در زمان بروز مشکل، با این گروه تماس تلفنی برقرار کرده و از مشاوران مجربی که دارند، راهنمایی بگیرید تا در صورت لزوم، تعمیر کاران خود را به محل شما برسانند و مشکل دستگاهتان را برطرف نمایند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید