نشتی ماشین ظرفشویی

امروزه استفاده از ماشین ظرفشویی در بین مردم بسیار رایج شده است. نشت آب از ماشین بسیار ناخوشایند است. نشتی ماشین ظرفشویی باعث سرازیر شدن آب در آشپزخانه می‌شود که برای مصرف کنندگان دغدغه بزرگی را ایجاد کرده است. اگر دستگاه دچار مشکل نشتی شود، دائما باید درحال چک کردن ماشین خود باشید که اگر آب نشت کرد، آن را جمع آوری کنید. این کار صبر و حوصله‌ی زیادی از آدم  طلب می‌کند. اگر دچار چنین مشکلی شدید، لازم است که ماشین ظرفشویی خود را مورد بررسی قرار دهید و مشکل آن را پیدا کنید تا بتوانید برای حل مشکل چاره‌ای پیدا کنید.

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی چیست؟

در این مقاله رایج‌ترین مشکلات نشتی ماشین ظرفشویی را برای شما بررسی می‌کنیم. تا شما علت نشت آب از ماشین ظرفشویی خود را پیدا کنید و آن را تعمیر نمایید. اگر خود شما توانایی تعمیر ماشین را نداشته باشید، می‌توانید علت آن را برای تعمیرکار توضیح دهید و تعمیرکار با آگاهی بر علت نشت آب از ماشین، آن را تعمیر کند. توضیح به تعمیرکار  باعث می‌شود که تعمیر دستگاه با سرعت بیشتری انجام شود.

 

مقاله پیشنهادی : رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن

 

  • علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

تخلیه آب و گردش آب درون دستگاه وظیفه پمپ آب است. پمپ آب دو قسمت جدا دارد، این قطعه دارای یک محفظه است که در زیر ماشین ظرفشویی نصب می‌شود.

یک درزگیر (نواری پلاستیکی) دور این محفظه کشیده شده است که به قسمت اتصال پمپ و بدنه چسبانده شده است. دلیل این کار این است که آب از طریق درزهای محفظه نشت نکند. این درزگیر یا همان نوار پلاستیکی، بعد از مدتی که از دستگاه استفاده شود، کارایی خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند. البته ناگفته نماند استفاده از شوینده‌های نامناسب نیز باعث خشک و شکننده شدن درزگیر می‌شود. فقط با تعویض این نوار پلاستیکی می‌توان از نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی جلوگیری کرد.

  • عمل نکردن شناور

شناور قطعه‌ای است که در زیر ماشین ظرفشویی نصب می‌شود. وظیفه اصلی این قطعه، کنترل میزان ورود آب به داخل دستگاه است. شناور ماشین ظرفشویی یک سوئیچ هم دارد که زیر شناور قرار گرفته است. زمانی که آب به اندازه کافی وارد دستگاه می‌شود، شناور سوئیچ زیر خود را فعال می کند و ورود آب را قطع می‌نماید. گفتنی است هنگامی که شناور دستگاه خراب شود، باعث می‌شود که آب بیش از اندازه معمول و استاندارد وارد دستگاه شود و داخل ماشین ظرفشویی را پر کند. آب بیش از ظرفیت داخل دستگاه قرار نمی‌گیرد و از زیر ماشین خارج می‌شود. پس می‌توان گفت که بیش از اندازه پر شدن ماشین از آب، اصلی‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی است.

اگر آب از زیر دستگاه شما نشت می‌کند، لازم است در قدم اول، وضعیت سلامت شناور و سوئیچ آن را بررسی نمایید. اگر دچار مشکل شده باشند، برای تعمیر یا حتی تعویض آن‌ها اقدام کنید. به احتمال زیاد شما قادر به عوض کردن این قطعه نخواهید بود؛ پیشنهاد می‌شود که جهت برطرف کردن این مشکل با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا قطعات خراب را برای شما تعویض کند.

  • نشتی آب در ورودی

یکی از علت‌های نشتی ماشین ظرفشویی می‌تواند خرابی شیر ورودی آب باشد. این شیر را برای ورود آب در پشت ماشین نصب می‌کنند. امکان دارد شلنگ متصل به شیر خراب شده باشد و علت نشتی همین موضوع باشد. پس ابتدا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. در ابتدای شروع به کار ماشین ظرفشویی، شیر ورودی و شلنگ را مورد بررسی قرار دهید. ترک خوردگی شلنگ، پاره شدن آن و حتی پوسیدگی، ممکن است علت نشت آب از ماشین ظرفشویی باشد. شما با بررسی ساده می‌توانید متوجه مشکل شوید و در صدد رفع آن برآیید.

  • آسیب دیدن شلنگ یا بست‌ها

پاره شدن یا ترک خوردن شلنگ نیز خود جزو مشکلات اساسی محسوب می‌شود که باید برطرف شود. اغلب امکان دارد که بست‌های شلنگ شل شده باشند، در این موارد بست‌ها را محکم کنید.حتی در صورت پوسیده شدن شلنگ، آن را با شلنگ سالم تعویض کنید.

نشتی ماشین ظرفشویی

  • علت نشتی آب از درب دستگاه

گاهی آب از درب ماشین ظرفشویی نشت می‌کند. درب ماشین ظرفشویی دارای واشر می‌باشد که این واشر با گذشت زمان فرسوده می‌شود. این واشر پلاستیکی نرم و قابل انعطاف است. اگر این واشر دچار پوسیدگی شود، روزنه‌هایی در اطراف آن ایجاد می‌شود که این روزنه‌‌‌‌ها باعث نشت آب به بیرون از درب ماشین می‌شوند.

برای حل این مشکل واشر درب دستگاه را مورد بررسی قرار دهید، اگر واشر فرسوده شده بود، آن را با واشر جدید عوض کنید. البته در هنگام جایگذاری واشر جدید دقت کنید که شیار‌های واشر با درب دستگاه تنظیم شود؛ در غیر این صورت مشکل شما حل نمی‌شود و باز هم آب از درب ماشین ظرفشویی نشت می‌کند.

 

مقاله پیشنهادی : بهترین برندهای ماشین ظرفشویی از نگاه مصرف‌ کنندگان

 

  • ترک خوردگی بازوهای آبپاش

ترک داشتن یا شکستگی بازوهای آبپاش یکی از علل نشتی ماشین ظرفشویی است. در قسمت پایین ماشین ظرفشویی بازوهای آبپاش نصب می‌شوند، در مواردی نیز این بازوها در دیواره یا سقف دستگاه نصب شده‌اند. وظیفه پخش آب بر عهده بازوهای آبپاش می‌باشد. اغلب جنس این بازوها از پلاستیک است. داخل این بازوها ممکن است بسته شود، یا با ضربه اتفاقی با قطعات یا وسایل دچار ترک شود. این حوادث باعث می‌شود که بازوهای آبپاش کار پخش آب را به درستی انجام ندهند. در چنین حالتی آب به سمت قسمت‌هایی که واشر ندارند پرتاب می‌شود و آب نشت پیدا می‌کند. چون بازوها در پایین دستگاه مستقر هستند، اغلب آب از زیر دستگاه به بیرون نفوذ می‌کند. برای حل این مشکل می‌بایست مسیر مسدود شده آبپاش را برطرف کرد یا اگر قابل استفاده نبود، با آبپاش جدید تعویض شود.

لازم به ذکر است که خرابی آبپاش یکی از اصلی‌ترین دلایل تمیز شسته نشدن ظروف می‌‌باشد. بازوی آبپاش یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های ماشین ظرفشویی می‌باشد، این بازو به صورت دایره‌ای می‌چرخد و با فشار زیاد آب و مواد شوینده را بر روی ظروف اسپری می‌کند. در صورت مسدود بودن داخل بازوی آبپاش، همین فشار زیاد علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی خواهد بود.

دلایل متعددی برای خراب شدن بازوی آبپاش وجود دارد که شامل گیر کردن تکه‌های غذا داخل بازوی آب فشان می‌باشد. امکان دارد املاح موجود در آب یا حتی شوینده‌های نامرغوب، درون بازوها رسوب کند و باعث گرفتگی آن‌ها شود. برای رفع این مشکل هم می‌‌‌توانید با تعمیرکار باتجربه برای تعمیر یا تعویض قطعات تماس بگیرید.

  • نشت آب از محفظه مواد شوینده

ماشین‌های ظرفشویی با طرح‌ها و مدل‌های گوناگون در بازار وجود دارند. بعضی از برندهای ماشین ظرفشویی، محفظه مواد شوینده را بر روی درب دستگاه طراحی کرده اند و آن‌ها را محکم بسته‌اند. برای جلوگیری از نشتی آب  از این قسمت، یک واشر دور این محفظه قرار داده ‌اند تا از خروج آب جلوگیری کند. با مرور زمان این واشر لاستیکی پوسیده شده و دچار فرسودگی می‌شود؛ به همین دلیل کارایی خود را از دست می‌دهد. وقتی واشرها کارایی نداشته باشند، نمی‌توانند از خروج آب جلوگیری کنند و به همین علت نشتی ماشین ظرفشویی را سبب می‌شوند.

طراحی ماشین‌های ظرفشویی متفاوت است، دیگر برندهای ناشین ظرفشویی به این صورت است که محفظه مواد شوینده در پشت آن‌ها نصب شده است. اگر در پشت دستگاه آب نشت کرد، ابتدا واشر لاستیکی را بررسی کنید. اگر مشکل از واشر محفظه مواد شوینده بود، آن را با واشر جدید تعوض کنید .نشتی ماشین ظرفشویی

به یاد داشته باشید که برای تعویض واشر حتما باید شیارهای واشر با شیارهای محفظه به خوبی چفت شود، در غیر این صورت مشکل رفع نخواهد شد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

ابتکار سرویس

در این مقاله سعی کردیم علت‌های رایج و متعددی که باعث نشتی آب از ماشین ظرفشویی می‌شود، بپردازیم. لازم است به شما بگوییم که نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی مشکلی است که بهتر است توسط متخصص بررسی شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم مشکل ماشین ظرفشویی خود را به مختصصان مجرب و کارشناسان باتجربه گروه ابتکار سرویس بسپارید. این گروه دارای تکنسین و تعمیرکارهای با تجربه‌ای است. این تعمیرکاران مجرب می‌توانند در پیدا کردن مشکل نشتی ماشین ظرفشویی و رفع آن مشکل به شما کمک کنند. همچنین شما می توانید از راهنمایی‌های این گروه استفاده کنید. برای این کار تنها کافیست با گروه ابتکار سرویس تماس بگیرید. در صورت تمایل شما تکنسین و تعمیرکاران ماهری به محل شما برای برطرف کردن مشکل اعزام می‌شوند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید