تراز کردن ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی : ماشین لباسشویی یک از دستگاه‌های بسیار الزامی در زندگی امروزی است. این ماشین، الکتریکی بوده و با انرژی برق کار می‌کند. استفاده از ماشین لباسشویی بسیار ساده است؛ به این صورت که ابتدا شما لباس‌های کثیف خود را درون دستگاه می‌اندازید، وقتی به حجم مناسب پر شد، (نه بیشتر از مقدار استاندارد و نه کمتر از آن) درب ماشین لباسشویی را بسته و مخزن پودر آن را از پودر و یا مایع‌های ماشین لباسشویی موجود در بازار پر می‌نمایید، سپس با فشردن دکمه‌های مشخص، شست وشوی لباس‌های خود را به آن می‌سپارید. در نهایت نیز پس از اتمام کار دستگاه، لباس‌ها را تخلیه کرده و اقدام به خشک کردن آن ها به طور کامل می‌پردازید.

ماشین لباسشویی مانند همه‌ی دستگاه‌های برقی، ممکن است که دچار مشکل شود. یکی از مشکلات بسیار رایج در رابطه با ماشین‌های لباسشویی، صدای ناهنجار آن‌ها است. این صداها بر اثر لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی ایچاد می‌شود. در گاهی موارد ممکن است این صداها باعث آزار و اذیت شوند و آلودگی صوتی ایجاد کنند و در برخی موارد نیز ممکن است باعث آسیب رسیدن به دستگاه شود. یکی از راهکارهای خلاصی از این مشکل، تراز کردن ماشین لباسشویی است.

این راهکار برای زمانی است که دستگاه شما مشکل اساسی نداشته باشد. ( به طور مثال، منشا صداها از موتور ماشین لباسشویی و یا دیگر قسمت‌ها نباشد. ) باید به این نکته اشاره کنیم که لرزش ماشین لباسشویی و حرکت آن و در نهایت صداهای ناشی از این پدیده، به علت اینکه ممکن است باعث ضرب دیدگی ماشین لباسشویی شود. علاوه بر این که آسیب رسیدن به ساز و کار دستگاه را سبب می‌شود، می‌تواند باعث صدمه دیدن دیوار پشت یا کنار دستگاه و یا کف زمین شود. پس این مشکل کوچک، ممکن است مشکلات جدی‌تری برای دستگاه شما داشته باشد.

 

مقاله پیشنهادی : علائم خرابی برد ماشین لباسشویی و تعمیر آن

 

آموزش نحوه تراز ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی یکی از ابتدایی ترین روش‌ها در هنگام مواجهه با صدای ماشین لباسشویی و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی دستگاه است. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی راجع به تراز کردن ماشین لباسشویی خدمتتان ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم که تراز کردن ماشین لباسشویی در واقع کاری است که بتواند از لرزش دستگاه جلوگیری کند و یا آن را کنترل نماید. در این قسمت مقاله، روش‌های جلوگیری کننده از لرزش و تکان خوردن دستگاه را نام خواهیم برد.

تراز کردن ماشین لباسشویی

علت لرزش و ایجاد صدا در ماشین لباسشویی می‌تواند موارد روبرو باشد:

  • ناصاف بودن سطحی که دستگاه روی آن قرار دارد.
  • غیر هم سطح بودن پایه‌های ماشین لباسشویی.
  • شکستگی یا آسیب دیدگی پایه‌ها.
  • ساییده شدن نوارهای داخلی دستگاه که “نوار لرزش گیر” نام دارند.

همانطور که گفتیم، تکان خوردن ماشین لباسشویی، در آینده مشکلات جدی به دستگاه شما وارد خواهد کرد. پس اگر با این معضل روبرو شدید، حتما در صدد رفع آن برآیید.

روش‌های تراز لباسشویی

  • اولین کاری که در هنگام بروز سر و صدا از دستگاه خود می‌توانید انجام دهید، بررسی قسمت زیرین دستگاهتان است. ممکن است هنگام خارج کردن ماشین لباسشویی از بسته بندی آن، قطعه‌ای اضافه (مانند فوم یا یونولیت) زیر ماشین لباسشویی گیر کرده باشد.
  • پیشنهاد می‌شود زمانی که ماشین لباسشویی نو خریداری کردید، “پیچ ترنسلیت” یا “پیچ ترانسفر” که در پشت دستگاه قرار دارد را باز کنید. {این پیچ یا بست‌ها از حرکت ماشین لباسشویی در حمل و نقل جلوگیری می‌کنند. } این پیچ‌ها به هنگام تولید دستگاه در کارخانه توسط تکنسین‌ها جایگذاری می‌شوند و دقت کنید که هنگام نصب ماشین لباسشویی، پیچ‎های پشت دستگاه را باز نمایید.
  • یکی دیگر از راهکارها برای تراز کردن ماشین لباسشویی، تنظیم لگن دستگاه است. گاهی ممکن است که لگن دستگاه شما شل شده باشد که این مر باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌شود. برای تنظیم نمودن لگن ماشین لباسشویی کافی است زمانی که دستگاه خالی است، دست خود را به صورت عمود به لگن داخل ماشین لباسشویی بفشارید؛ اگر لگن تکان خورد احتمالا پیچ و یا بستی از مخزن آن شل شده است و یا به درستی نصب نشده است. پس برای محکم کردن لگن و تنظیم پیچ‌ها اقدام کنید.

 

مقاله پیشنهادی : نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

 

دیگر روش‌هایی که برای تراز کردن ماشین لباسشویی توصیه می‌شود

  • دقت نمایید که به میزان گنجایش ماشین لباسشویی، لباس در آن قرار دهید. خالی یا پر بودن بیش از حد دستگاه، باعث لرزش و ایجاد صدا می‌شود. برخی از لباس‌ها پس از خیس شدن سنگین می‌شوند؛ دقت داشته باشید که سنگین شدن بیش از حد مخزن ماشین لباسشویی، علاوه بر آسیب‌هایی که به موتور وارد می‌کند باعث لرزش آن نیز خواهد شد. گفتنی است که گنجایش و ظرفیت ماشین لباسشویی، روی دستگاه به صورت کیلوگرم عنوان شده است که این وزن نشان داده شده، وزن لباس‌های خشکی است که قرار است درون دستگاه بریزید.

تراز کردن ماشین لباسشویی

  • یکی دیگر از نکات بسیار مهم در تراز کردن ماشین لباسشویی ، قرار دادن صحیح لباس‌ها در دستگاه است. دقت کنید که لباس‌ها را به درستی درون مخزن لباسشویی پخش کنید و به گونه‌ای نباشد که در یک طرف مخزن سنگین‌تر و طرف دیگر سبک‌تر باشد. متوازن نبودن وزن لباس در مخزن دستگاه نه تنها در روند شستن لباس‌ها اخلال ایجاد می‌کند، بلکه به علت نامتوازن بودن، صدا و لرزش نیز تولید می‌نماید.
  • ماشین‌های لباسشویی اکثرا 2 کمک فنر در بالای لگن به منظور جلوگیری و کنترل لرزش دستگاه دارند. کارایی این کمک فنرها در اثر استفاده زیاد و به مرور زمان کاهش یافته و آسیب می‌بینند. اگر مشکل از کمک فنر دستگاه بود، باید اقدام به عوض کردن آن‌ها نمایید.
  • یکی دیگر از کارهای ساده و ابتدایی در تراز کردن ماشین لباسشویی ، بررسی هم سطحی و صاف بودن ماشین لباسشویی و پایه‌های آن بر روی زمین است. زیرا غیر هم سطح بودن دستگاه می‌تواند اصلی‌ترین دلیل ایجاد صدا و لرزش باشد.

چه اقداماتی برای بررسی صاف بودن دستگاه، می‌توان انجام داد؟

  • نکته 1:

می‌توانید وقتی دستگاه خود را در جای مخصوص خود قرار دادید، دستگاه تراز نجاری را روی ماشین لباسشویی بگذارید تا ببینید کاملا صاف هست یا خیر. اگر حباب‌های داخل لوله در مرکز آن تشکیل شد، ماشین لباسشویی شما تراز و صاف است؛ اما اگر حباب‌ها در سمت راست یا چپ تشکیل شدند، با متمایل کردن دستگاه خود به سمت راست، چپ، جلو و یا عقب آن را تراز نمایید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • نکته 2:

چک کردن پایه‌های ماشین لباسشویی نیز از اقدامات لازم برای تراز کردن دستگاه است. ممکن است پایه‌های آن هم سطح نباشند و در نهایت باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی شوند. برای تراز کردن پایه‌ها، هر کدام از پایه‌ها را در ارتفاع مشخصی از کف زمین قرار دهید. ارتفاع گفته شده هر چه به سطح زمین نزدیک‌تر باشد، لرزش آن کمتر خواهد بود. (دقت کنید که ارتفاع پایه‌ها نباید به قدری نزدیک به سطح زمین باشد که گویی به زمین چسبیده اند. )

تراز کردن ماشین لباسشویی

  • نکته 3:

در اغلب موارد، پایه‌های جلویی ماشین‌های لباسشویی به صورت دستی و پایه‌های عقبی به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شوند. برای تنظیم پایه‌های جلویی می‌توانید به کمک انبردست، پیچ آن را در جهت مناسب بپیچانید. (اگر لازم است که پایه‌های جلویی را پایین‌تر ببرید، پیچ‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بپیجانید؛ و بالعکس )

  • نکته 4:

اگر پایه‌های ماشین لباسشویی شما، محافظ پلاستیکی ندارد، یا خود پایه‌ها آسیب دیده اند و یا حتی شکسته اند، بهتر است که با توجه به نوع دستگاهتان آن‌ها را عوض کنید.

  • نکته 5:

در اغلب ماشین‌های لباسشویی، پایه‌ها دارای قفل یا ضامن هستند که دستگاه بر اثر لرزش یا هر چیز دیگری حرکت نکند. شما بعد از این که پایه‌ها را تنظیم نمودید، ضامن را بکشید و یا آن‌ها را قفل نمایید تا از لرزش دستگاه جلوگیری کنید.

  • نکته 6:

اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی بوده و تنظیم پایه‌های آن به صورت دستی (یا غیر اتوماتیک) است برای جلوگیری از لرزش دستگاه می‌تواندی از تکه‌های چوب یا مقوا و یا حتی پدهای لرزش گیر استفاده کنید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

ماشین‌های لباسشویی دارای مدل و برندهای بسیار متفاوتی هستند. نکته‌ای که لازم است به شما بگوییم، این است که تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی و تراز ماشین لباسشویی سامسونگ هیچ تفاوتی با هم ندارند. پس اگر به دنبال تراز کردن ماشین لباسشویی خود هستید، فارق از نوع و برند دستگاهتان مانند مطالبی که در بالا برایتان آوردیم، عمل کنید.

گفتنی است که برای کاهش آسیب دیدن ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر آن، هر چند ماه یک بار، برای تراز کردن ماشین لباسشویی خود اقدام کنید. تراز بودن ماشین لباسشویی نکته بسیار مهمی است که باید به آن دقت نمایید.

 

مقاله پیشنهادی : تعمیرکار سیار ماشین لباسشویی

 

ابتکار سرویس

برای رفع مشکل لرزش و صدای ماشین لباسشویی باید به نکات زیادی توجه نمود و اقدامات زیادی انجام داد. همانطور که در بالا نیز به تفضیل شرح دادیم، لرزش دستگاه ممکن است آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. ما در این مقاله راجع به این موضوع اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به رفع این مشکل بپردازید. اما بهتر است که تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصص در این زمینه بسپارید. گروه ابتکار سرویس دارای تکنسین‌های بسیار مجرب و خبره است که شما با خیالی آسوده، می‌توانید دستگاه خود را به آن‌ها سپرده و از تجربه‌شان بهره ببرید. همچنین می‌توانید با مشاوران این گروه در رابطه با هر گونه مشکل پیرامون دستگاه‌های برقی خود تماس گرفته و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید