تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي : یکی از مواردی که باید در نگهداری از ماشین لباسشویی به آن دقت شود، رسیدگی به لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می‌باشد. احتمالا شما از افرادی هستید که پس از اتمام کار ماشین لباسشویی، لباس‌ها را از آن خارج کرده و درب ماشین را می‌بندید و دیگر کاری با آن ندارید. اما این کار موجب آلودگی و کپک زدن لاستیک دور درب ماشین خواهد شد. با توجه به این که این لاستیک، برای جلوگیری از خروج آب در هنگامی که ماشین روشن است قرار داده شده است، طبیعی است که پس از پایان یافتن کار دستگاه، شاهد تر بودن این قسمت باشیم.

تر بودنی که در طولانی مدت می‌تواند باعث رشد باکتری و همچنین کپک زدن آن شود. این کپک‌ها نیز می‌تواند منبع آلودگی و بوی بد ماشین لباسشویی باشد. به همین دلیل است که تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي ، یکی از کار‌هایی می‌باشد که همواره برای تلاش در نگهداری و گرفتن بازدهی بیشتر از دستگاه، توصیه می‌شود.

اما این که چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ، موردی است که به شکل کلی به آن پرداخته می‌شود. راه‌های مقابله با آلوده شدن لاستیک ماشین لباسشویی، تمیز کردن آن و اینکه از چه پاک کننده‌ای استفاده شود، در این مقاله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورتی که با این مشکل مواجه هستید، برای حل شدن آن اقدامات لازمه را به عمل بیاورید.

 

 

به چه علت لاستیک دور درب ماشین لباسشویی جرم می‌گیرد؟

قبل از این که بخواهیم به روش تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بپردازیم، می‌خواهیم به اصلی‌ترین علتی که باعث این پدیده می‌شود بپردازیم. همانطور که گفتیم، پس از اتمام کار ماشین لباسشویی، اگر درب آن را ببندیم و آن را به حال خود رها کنیم، خیسی بر روی لاستیک دور درب باقی می‌ماند و در طولانی مدت، باعث به وجود آمدن کپک‌های سیاه رنگی می‌شود که علاوه بر بوی بد و کثیفی به وجود آمده بر روی آن، می‌تواند سلامتی شما را نیز به خطر بیاندازد. اما چه کاری انجام دهیم تا در حد امکان، از این مشکل پیشگیری کنیم؟

بهترین کاری که برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می‌شود این می‌باشد پس از اتمام کار ماشین، بلافاصله درب آن را نبندید، بلکه اجازه دهید تا حد امکان رطوبت درون ماشین از بین برود. پس از این کار، می‌توانید از یک دستمال خشک، برای گرفتن رطوبت و خیسی لاستیک، استفاده کرده و کاملا آن را خشک کنید تا از به وجود آمدن مشکلات گفته شده نظیر پدید آمدن سیاهی‌های ناشی از رشد کپک و باکتری، جلوگیری کرده باشید.

اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، احتمالا اگر قسمت لاستیکی ماشین را نگاه کنید، شاهد کپک‌هایی خواهید بود که هم ظاهر زشت و بوی بدی را درون ماشین لباسشویی به دنبال خود دارد که باید برای از بین بردن آن‌ها اقدام کنید.

در این مرحله می‌خواهیم به این موضوع که چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم ، بپزدازیم.

تمیز کردن درب لباسشویی

چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم ؟

راه‌های زیادی برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي وجود دارد. روش تمیز کردن آن، به شکل کلی به این صورت می‌باشد که از یک ماده پاک کننده کمک بگیرید. بدین شکل که آن را بر روی سیاهی‌ها و کثیفی‌ها اسپری کرده و پس از گذشت حدود 5 دقیقه، با یک دستمال کثیفی‌ها را پاک کنید.

باید دقت داشته باشید که این کار را حتما به شکل دوره‌ای و منظم انجام دهید و حتما در نظر داشته باشید که اگر این کار را جدی نگیرید، سیاهی‌های ایجاد شده می‌تواند کثیفی‌ بیشتری را پس از شست و شوی لباس برای شما به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است این قارچ‌ها به لباس‌هایی که درون ماشین می‌ریزید نفوذ کرده و بیماری‌های پوستی را به دنبال داشته باشد. بنابراین به هیچ وجه این مسئله را ساده و پیش پا افتاده در نظر نگیرید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

از چه ترکیباتی برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي استفاده کنیم؟

مورد دیگری که باید به آن رسیدگی شود، این می‌باشد که از چه موادی برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي استفاده کنیم. در واقع مواد زیادی وجود دارند که دشمن آلودگی‌های قارچی و باکتریایی هستند که می‌توانند برای این کار مناسب باشند.

  • سفید کننده (وایتکس)

برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي ، می‌توان از وایتکس استفاده کرد. برای این کار باید به نسبت‌های مساوی از آب و مایع را با هم ترکیب کرده و مدتی به آن وقت دهید تا به خوبی عمل بیاید. سپس محلول به دست آمده را بر روی کپک‌های روی لاستیک اسپری کرده و پس از گذشت حدود 5 دقیقه، با یک دستمال خشک و تمیز، آلودگی‌هایی که از سطح جدا شده‌اند را پاک کنید.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

  • آب لیمو ترش

استفاده از لیمو ترش نیز به علت اسیدی بودن می‌تواند در تمیز کردن لاستیک دور ماشین لباسشویی موثر باشد. برای این کار باید مقداری از آب لیمو ترش را با کمی سرکه مخلوط کنید و سپس به کمک اسپری، محلول به دست آمده را به تمامی نقاطی که آلودگی به وجود آمده است، اسپری کنید. سپس همانند قبل، پس از گذشت مدت زمان 5 دقیقه، با یک دستمال، آلودگی‌هایی که از سطح جدا شده‌اند را بگیرید.

 

 

  • سرکه

خود سرکه به شکل تنها، خاصیت اسیدی و ضد عفونی کنندگی دارد که می‌تواند به عنوان یک پاک کننده‌ی خوب، برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین مخلوط کردن آن با اندکی جوش شیرین، می‌تواند نتیجه‌ی بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که با ترکیب کردن این دو، یک واکنش شیمیایی سریع رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است در ظرفی جادار این کنش را انجام دهید تا کثیفی به بار نیاید.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

وقتی ترکیب به دست آمد، ( سرکه تنها یا سرکه به اضافه‌ی جوش شیرین) به کمک وسیله‌ای مثل مسواک از کار افتاده، مقداری از محلول را برداشته و بر روی آلودگی‌ها بکشید تا محلول پاک کننده به خوبی آلودگی‌ها را از بین ببرد. و سپس بعد از گذشت یک مدت زمان کوتاه، با یک دستماه تمیز، کثیفی‌ها را از روی لاستکی بردارید.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

  • اسید سیتریک

اگر مدت زمان زیادی لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز نکرده باشید، طبیعی است که شاید نتوانید با یک محلول عادی، آلودگی‌های به وجود آمده را از بین ببرید. بنابراین، قبل از اینکه بخواهید راجع به این مسئله که چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم بپردازیم، باید بررسی کنیم و ببینیم چه مقدار آلودگی درون ماشین لباسشویی شما به وجود آمده است.

در صورتی که سیاهی‌های به وجود آمده از حد گذشته باشد، شاید استفاده از محلول آب لیمو ترش یا سرکه و حتی سفید کننده کارساز نباشد. در این جا توصیه‌ای که می‌شود، استفاده از اسید سیتریک است. اسید سیتریک در واقع همان اسید سرکه است که خلوص بیشتری داشته و قوی‌تر می‌باشد و قدرت بیشتری در از بین بردن قارچ‌های به وجود آمده دارد.

بنابراین اگر پاک کننده‌هایی که تا کنون گفته شد کارساز نبودند، می‌توان از اسید سیتریک برای تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي استفاده کرد؛ طرز استفاده از آن هم به این شکل می‌باشد که باید آن را با مقداری آب ترکیب کرده و سپس به کمک یک جسم مسواک مانند، بر روی آلودگی‌ها کشیده تا اسید سیتریک، قارچ‌ها و آلودگی‌های به وجود آمده را از بین ببرد. پس از این کار‌ها، با گذشت یک مدت زمان محدود، با یک دستمال تمیز، آلودگی‌های جدا شده از لاستیک را از روی آن پاک کنید.

 

 

سخن آخر

نکته‌ای که باید در تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي در نظر داشته باشید این است که حتما به شکل مستمر این کار را انجام دهید و قبل از آن، برای پیشگیری از به وجود آمدن این مشکلات، موارد لازم را رعایت کنید. همچنین در صورتی که در این زمینه یعنی این که چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم پرسشی برای شما وجود داشت، می‌توانید با برقراری تماس با مراکز تعمیرات و سرویس لوازم خانگی، مشکل خود در این زمینه را حل کنید. ابتکار سرویس، یکی از بهترین این مراکز می‌باشد که با تجربه‌ی زیادی که در این زمینه دارد، آماده‌ی هرگونه خدمت رسانی در زمینه‌ی تعمیر ماشین لباسشویی به شما عزیزان، می‌باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید