برد ماشین لباسشویی

شستشو و نظافت لباس‌ها یکی از مسائل ضروری در دنیای امروزه می‌باشد که در گذشته کاری بسیار مشکل و طاقت‌فرسا بوده‌است. اما امروزه با روی کار آمدن ماشین‌های لباسشویی پیشرفته، شستن لباس‌ها تبدیل به کاری بسیار راحت شده. با پیشرفت‌‌های روز افزون تکنولوژی، لباسشویی‌ها نیز پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند و دائماً برنامه‌های و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. یکی از قطعات کاربردی ماشین‌های لباسشویی، برد آن‌ها می‌باشد. با به روز شدن این قطعه و ایجاد تغییرات در آن، لباسشویی‌ها پیشرفت کرده و قابلیت‌های جدید به آن‌ها اضافه شده‌است. در نتیجه یکی از دلایل برتری لباسشویی‌ها به یکدیگر، پیشرفته‌تر بودن برد آن‌ها می‌باشد. از این رو امروز قصد داریم تا شما را بیشتر با برد ماشین لباسشویی آشنا کرده تا به اهمیت این قطعه پی بیرید.

برد ماشین لباسشویی چیست ؟

برد ماشین لباسشویی مانند مغز در بدن انسان می‌باشد. همانگونه که مغز یک فرد، تمام اعمال و رفتار او را کنترل می‌کند، برد لباسشویی نیز اعمال دیگر قسمت‌های دستگاه را کنترل می‌کند و همان قدر که مغز یک انسان اهمیت دارد، این قطعه نیز مهم می‌باشد. هرچه لباسشویی‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی این است که از بردهای تخصصی‌تر و به روزتری در آن‌ها استفاده شده و همان طور که گفتیم، از جمله مهم‌ترین فکتورها در رتبه‌بندی لباسشویی‌ها می‌باشد.

 

 

وظیفه اصلی این قطعه کنترل دیگر قسمت‌ها است. در نظر بگیرید، زمانی که دکمه استارت ماشین را فشار می‌هید، فرمان شروع فعالیت از سمت برد به دیگر قسمت‌ها ارسال می‌شود. نوع برنامه‌ی شستشوی مشخص شده از طریق فشار دادن دکمه توسط شما، از طریق برد کنترل می‌شود. با توجه به برنامه‌ مورد نظر، برد تصمیم می‌گیرد که شستشو تا کی ادامه پیدا کند، کی مرحله آبکشی آغاز شود و چه زمانی دستگاه خاموش شود. پس همان طور که می‌بینید این قطعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر مشکلی برای آن پیش آید، به طور کلی عملکرد دستگاه مختل شده و حتی ممکن است اصلاً روشن نشود.

برد ماشین لباسشویی

برد ماشین‌ لباسشویی‌ها، قطعات بسیار حساسی هستند که به سلامت آن‌ها بسیار باید توجه کرد. گاهی اوقات ممکن است خرابی یک قطعه در لباسشویی باعث وارد کردن خسارت‌های بیشتر و‌سنگین‌تری به دیگر بخش‌های دستگاه شود. این اتفاق برای برد ماشین لباسشویی نیز ممکن است رخ دهد.

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی

یک برد از تعداد زیادی خازن و فیوزهای حساس تشکیل شده که خرابی هر کدام از آن‌ها، سلامت برد را به خطر خواهدانداخت. این عوامل در ادامه معرفی شده‌اند.

  • خازن‌ و فیوزها جز قطعات الکتریکی لباسشویی محسوب می‌شود که سروکار آن‌ها با برق است. چنانچه نوسانی در جریان برق پیش آید، سبب اتصالی در خازن یا فیوزها می‌شود که نتیجه آن سوختن برد می‌باشد.
  • قسمت‌های الکتریکی باید از هرگونه تماسی با آب، دور باشند و وظیفه این کار برعهده قطعات دیگری می‌باشد. چنانچه این قطعات نتوانند به هر دلیلی وظیفه خود را به درستی انجام دهند و آب وارد لباسشویی شود، سیم‌پیچی داخلی اتصالی کرده و به برد آسیب می‌رساند. در نتیجه ورود آب به داخل دستگاه را می‌توان علت سوختن برد لباسشویی دانست.

چنانچه آب به داخل ماشین نفوذ کرده و سیم‌پیچی اتصالی کند، امکان برق‌ گرفتگی و آتش‌سوزی وجود دارد. در این مواقع بدنه دستگاه دارای برق می‌باشد و تماس با آن بسیار خطرناک می‌باشد.

  • گاهی مواقع ممکن است فقط خازن یا فیوزها خراب شده و با مشکل روبه‌رو‌شوند. در این‌ صورت برد قابل تعمیر می‌باشد و ‌جای نگرانی نیست اما در صورتی که برد دستگاه بسوزد و خراب شود، راهی جز تعویض آن وجود ندارد و باید برد جدید جایگزین آن کنید.

برد ماشین لباسشویی

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

همان طور که گفتیم، اهمیت این قطعه به قدری بالا است که وجود کوچک‌ترین مشکلی در آن، سبب می‌شود تا عملکرد کلی دستگاه با اختلال مواجه شود. در این قسمت علائمی که نشان‌دهنده خرابی این قطعه می‌باشند را معرفی می‌کنیم.

  • اجرای اشتباه برنامه شستشوی تعیین شده. یعنی برنامه‌ای که شما برای شستشوی لباس‌ها مشخص کرده‌اید انجام نشده و برنامه‌ی دیگری آغاز می‌شود. همان طور که گفتیم کنترل برنامه‌های شستشو برعهده برد ماشین لباسشویی است و خرابی آن سبب مشکل در اجرای برنامه‌ها می‌شود.
  • یکی دیگر از نشانه‌های خرابی برد لباسشویی، خراب شدن پنل دستگاه و کار نکردن آن می‌باشد.
  • حتی گاهی مواقع، پنل به طور کلی خاموش می‌شود.
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین شستشوی لباس‌ها از دیگر نشانه‌های خرابی برد می‌باشد.

 

در صورت بروز و مشاهده هر کدام از علائم بالا، دستگاه را فوراً از برق بکشید و با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید.

تعمیر برد ماشین لباسشویی

برد جز قطعات گران لباسشویی‌ها محسوب می‌شود و برای تعویض آن باید هزینه زیادی را بپردازید. گاهی مواقع برد دستگاه شما عمر خود را کرده و آسیب زیادی دیده و تعمیر کردن آن بی‌فایده است. چرا که بعد از مدتی مجدداً خراب خواهدشد و دوباره باید برای آن هزینه کنید. همچنین ممکن است عملکرد برد باعث خرابی دیگر قطعات دستگاه بشود. پس در این مواقع عاقلانه‌ترین کار تعویض برد می‌باشد.

اما بعضی اوقات برد نسوخته و تنها بخشی از آن خراب شده. در این‌ صورت فقط هزینه تعویض آن بخش بسیار‌ کمتر از تعویض کل برد می‌باشد و با هزینه بسیار اندک، برد شما مثل روز اول کار خواهدکرد. البته باز هم یادآوری می‌کنیم که در صورت نسوختن برد و خرابی تنها بخشی از آن، می‌توانید این کار را انجام دهید.

برد ماشین لباسشویی

برای تعمیر این قطعه مراحل زیر را پشت سر هم انجام دهید.

  • برای تعمیر تمام لوازم برقی، می‌بایست تا در قدم اول آن‌ها را از پریز برق بکشید. این اقدام مخصوصاً برای تعمیر برد لباسشویی اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند تا ایمنی شما و دستگاه را تضمین کند.
  • در قدم ‌بعدی لازم است تا کنترل پنل را باز ‌کرده و آن را خارج کنید. در حین باز‌کردن پنل، اگر کثیفی یا آلودگی را مشاهده کردید، می‌توانید از اسپری‌های تمیزکننده مخصوص استفاده کرده تا کثیفی پاک شود.
  • در مرحله بعدی می‌بایست به خازن‌های برد توجه کرد. سلامت کامل خازن‌های الکترولیتی اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌بایست به طور کامل صاف باشند. هرگونه تا خوردگی در آن‌ها، نشانه شکستی خازن یا خارج شدن آن از برد می‌باشد. همچنین گاهی مواقع، در زمان‌های طولانی و براثر حرارتی که در برد به وجود‌ می‌آید، مهر و موم ‌خازن‌ها آب می‌شود و سبب شکستی یا از‌ جای در آمدن خازن‌ها می‌شود. خازن‌های الکترولیت اهمیت بسیار زیادی داشته و‌ چنانچه از مدار حذف شوند، به برد دستگاه آسیب وارد می‌شود. اما در صورت تشخیص خازن سوخته، می‌توانید آن را تعویض کنید. در اکثر مواقع نصب خازن جدید روی برد سبب می‌شود تا برد مثل گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 

علائم‌ خراب شدن خازن الکترولیتی

از جمله مهم‌ترین خازن‌هایی که روی برد لباسشویی سامسونگ و دیگر برندها قرار می‌گیرد، خازن الکترولیت است. عملکرد این خازن‌ها با قفل درب ماشین‌های لباسشویی ارتباط مستقیمی دارد. در صورت سوختن این خازن، درب ماشین لباسشویی بسته نشده و در نتیجه لباسشویی اجازه نخواهدداشت که شستشو را آغاز کند. لذا تا زمانی که خازن را تعویض نکنید این مشکل برطرف نمی‌شود و موتور لباسشویی به فعالیت خود ادامه نمی‌دهد. در ادامه این علائم که نشان‌دهنده خرابی خازن الکترولیت می‌باشند را معرفی کرده‌ایم.

  • اگر چنانچه برنامه شستشوی خود را انتخاب کرده و دکمه استارت را فشار می‌دهید اما بعد از ‌گذشت حدود ۵ ثانیه روشن شدن موتور، ناگهان خاموش می‌شود، باید به سلامت خازن الکترولیت شک کرد و سلامت آن‌ها را چک کنید.
  • علامت دیگری که‌ نشانه خرابی خازن الکترولیت می‌باشد، چشمک زدن نور قفل درب دستگاه است. همراه با این چشمک‌ زدن، موتور دستگاه نیز بعد از گذشت ۵ ثانیه خاموش می‌شود.

علائم‌ خراب شدن خازن الکترولیتی

همان طور که ‌گفتیم این‌ها نشانه‌ی سوختن خازن الکترولیت هستند و طی مراحلی که در قسمت قبل توضیح دادیم، پنل را باز کرده و به دنبال خازن سوخته بر روی برد بگردید. پس از پیدا کردن، آن را تعویض کنید تا مشکل دستگاه برطرف شود.

 

 

ابتکار سرویس

ابتکار سرویس، مجموعه‌ای می‌باشد که بهترین و باتجربه‌ترین تکنسین‌های بازار را دور یکدیگر جمع کرده است. این‌ مجموعه در تمام ایام سال، حتی روزهای تعطیل، به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شما می‌باشد. علاوه‌بر آن شما می‌توانید به صورت تلفنی یا آنلاین با تعمیرکاران ما در ارتباط باشید و از مشورت و راهنمایی آن‌ها استفاده کنید.

همان طور که خدمتتان عرض کردیم، برد ماشین لباسشویی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه می‌باشد که تعویض آن هزینه بسیاری دارد. اما گاهی‌ اصلاً نیازی به تعویض آن‌ها نبوده و با تعمیر کردن، این قطعه مثل روز اول کار خواهدکرد. اما تشخیص این‌ موضوع، کاری بسیار سخت می‌باشد و هر کسی از پس آن برنخواهد آمد. این تصمیم علاوه‌بر تخصص بسیار، نیاز به تجربه کافی نیز دارد. تکنسین‌های‌ مجموعه ابتکار سرویس، با توجه به تجربه و ‌مهارت بالایی که دارند، می‌توانند با تشخیص‌های درست و به موقع، مشکل برد شما را با کمترین هزینه برطرف کنند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. ahmad اکتبر 26, 2022 at 11:52 ق.ظ - Reply

    سلام
    ماشین لباسشویی سامسونگ 7کیلو دارم. سال گذشته متوجه شدیم مایع چسبناک(رزین)از قسمت برد ماشین لباسشویی و درب ان بیرون زده تعمییر کار با بازکردن ان وبردنش به نمایندگی اونو شستشو دادن ومایع جدید جایگزین کردن. ولی الان دوباره این مایع مقداری از درب بیرون زده ایا باید برد را کلا تعویض کرد؟

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید