تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از ستون‌های اصلی بین لوازم‌خانگی به‌حساب می‌آید. تصور کنید این وسیله بسیار ضروری و پرکاربرد برای چند روز سرویس ندهد و به انواع دلایل مثل بسته نشدن درب محفظه، آبریزی موقع روشن بودن و شست‌وشو، پارگی لاستیک ماشین لباسشویی یا حتی شکستگی و جانیفتادن جاپودری نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد. البته که کلافه می‌شوید و مثلاً برای تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی می‌خواهید شماره نمایندگی را سریع‌تر پیدا کنید.

از بین دردسرهایی که ممکن است با خراب شدن ماشین لباسشویی پیش بیاید باید پارگی لاستیک ماشین لباسشویی را نام برد. لاستیک ماشین لباسشویی ازجمله قطعاتی است که باید حتماً در تمام مدت استفاده از ماشین، نکات ایمنی لازم برای مراقبت از آن را رعایت کرده باشیم تا از عمر مفید این قطعه کم و درنهایت پاره نشود.

اما چرا این قطعه تا این اندازه مهم است و چرا پیش از آنکه به تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی نیاز پیدا کنیم، باید با کارکرد آن در دستگاه بیشتر آشنا شویم؟

با لاستیک ماشین لباسشویی بیشتر آشنا شویم

لاستیک ماشین لباسشویی درست دورتادور محفظه ورودی ماشین و جاییکه لباس‌ها را در آن می‌گذارید- دیگ- قرار دارد. مراقبت اولیه‌ای که عمر مفید این قطعه را تضمین می‌کند جرم گیری ماشین لباسشویی در زمان مناسب، هر دو یا سه ماه یک‌بار، است. لاستیک ماشین به دلیل اینکه همیشه در معرض رطوبت زیاد قرار دارد، بیش از هر جنس مشابه دیگری به‌مرورزمان کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و می‌تواند دردسرساز شود.

لاستیک همیشه مستعد جرم گرفتن و جذب انواع باکتری و آلودگی است. بنابراین اگر در بلندمدت نسبت به جرم گیری و شست‌وشوی آن اقدام نکنید، بدون شک عمر مفیدی نخواهد داشت و نه‌تنها باعث می‌شود تا لباس‌ها بعد از فرایند شست‌وشو همچنان کثیف بمانند و بوی بدی به خودشان بگیرند بلکه همین بی‌احتیاطی به پارگی لاستیک ماشین لباسشویی می‌انجامد.

 

مقاله پیشنهادی : علت نشت آب از ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن

 

کارایی دقیق لاستیک درب ماشین لباسشویی چیست؟

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

همان‌طور که بالاتر نوشتیم، این قطعه باوجود سادگی ظاهر ازجمله کاربردی‌ترین لوازم ماشین لباسشویی است و اگر بخواهید با کارایی دقیق این وسیله بیشتر آشنا شوید باید خدمت شما عرض کنیم که لاستیک کمک می‌کند تا فضای خالی بین بدنه ماشین و دیگ شست‌وشو پر شود. به بیان ساده‌تر، این پلاستیک ساده باعث می‌شود تا ما هنگام کار ماشین، هیچ لرزش و صدای غیرعادی نشنویم و وسیله برقی ما، نرم و بی‌صدا کار خودش را انجام دهد.

کارکرد دوم لاستیک، جلوگیری از خروج آب هنگام روشن بودن دستگاه است. همچنین این قطعه نرم یک محافظ خوب از شیشه درب ماشین لباسشویی در زمان روشن بودن و لرزش دستگاه است.

با توضیحات نسبتاً مفصلی که در مورد لاستیک ماشین لباسشویی نوشتیم، حالا می‌توانید با شناخت بهتری مشغول خواندن ادامه مقاله شوید و در صورت بروز مشکل برای تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی این قطعه پرکاربرد شخصاً اقدام کنید یا از حضور یک تعمیرکار کمک بگیرید.

اما واقعاً چه اتفاقی می‌افتد که پلاستیک دور محفظه ماشین پاره می‌شود؟ بد نیست باهم بیشتر بدانیم.

چرا نیاز به تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی دارم؟

با توضیحاتی که نوشتیم و پیش از اینکه برای تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی دست‌به‌کار شوید شاید بد نباشد دلایل نیاز به تعویض این قطعه را هم بدانید:

  • پلاستیک دور محفظه پاره شده است.
  • لاستیک سوراخ شده و غیرقابل استفاده است.
  • پوسیده و خراب شدن لاستیک
  • لاستیک رسوب برداشته و سیاه شده است.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

علت پارگی لاستیک ماشین لباسشویی چیست؟

لازم است که یادآوری کنیم در صورت رعایت نکردن اصول مراقبتی اولیه- جرم گیری و باز گذاشتن درب محفظه بعد از هر بار شست‌وشو- از عمر مفید قطعه کم می‌شود و همین مورد، مهم‌ترین دلیل پارگی و تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی خواهد بود.

اما دلایل دیگری را که ممکن است باعث پارگی لاستیک ماشین لباسشویی شود باهم می‌خوانیم:

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

  • گیرکردن لباس به لاستیک

توجه داشته باشید وقتی‌که درب ماشین را می‌بندید ممکن است بخشی از لباس از دیگ بیرون زده و به لاستیک گیر کند. شاید این مورد با یک‌بار اتفاق افتادن مشکلی ایجاد نکند ولی در صورت تکرار و کشیده شدن قطعه، درنهایت باعث پارگی لاستیک ماشین لباسشویی می‌شود.

بهتر است قبل از اینکه کار به تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی برسد، این نکته ظریف را در نظر داشته باشید و درزمان پر کردن محفظه با لباس، دقت کنید که لباس‌ها کامل داخل دیگ جا بگیرند و به لاستیک گیر نکند یا باعث ساییدگی آن نشود.

  • شوینده‌های ماشینی قوی

مصرف‌کننده از شوینده‌های قوی استفاده می‌کند که همین انتخاب، باعث خوردگی قطعه در کوتاه‌مدت می‌شود. توجه داشته باشید که از شوینده مناسب با دستگاه خود استفاده کنید.

  • رسوب گرفتن لاستیک

انباشته شدن رسوب و سیاهی اطراف لاستیک و درزهای آن، از عمر مفید قطعه کم می‌کند. با جرم گیری به‌موقع و باز گذاشتن درب محفظه بعد از هر بار شست‌وشو جلوی بروز این اتفاق را بگیرید.

  • خرابی قطعات دیگر ماشین لباسشویی

خرابی یا مشکلات مشابه در بلبرینگ یا شفت ماشین که باعث برخورد به پلاستیک و درنهایت پارگی آن می‌شود.

⇐ مهم: هرکدام از موارد بالا می‌توانند به‌تنهایی یک تهدید برای بروز مشکلات جدی‌تر و هزینه‌تراشی‌های بیشتر شوند. با شناسایی درست و به‌موقع هریک از دلایل بالا، می‌توانید جلوی مشکلات بعدی را بگیرید.

 

مقاله پیشنهادی : راهنمای کاربردی و مفید رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی

 

روش درآوردن لاستیک درب لباسشویی

نکته مهم دیگری که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید مربوط می‌شود به نحوه درآوردن لاستیک درب لباسشویی . حالا که دلایل لازم برای تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی یا هر مشکلی دیگر دستگاه را پیدا کردید لازم است تا برای خارج کردن این قطعه از ورودی محفظه هم اطلاعات کافی داشته باشید.

با انجام 9 مرحله زیر می‌توانید به‌راحتی برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی اقدام کنید:

  • دستگاه نباید به برق وصل یا روشن باشد.
  • از پیچ‌گوشتی چهارسو کمک بگیرید و پوشش بالایی ماشین را بازکنید.

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

  • با همان پیچ‌گوشتی، پیچ‌های پنل جلویی را بازکنید و کاملاً مراقب باشید ضربه‌ای به صفحه مدار دستگاه وارد نشود.
  • در این مرحله لازم است تا محفظه جای پودر را بیرون بیاورید. دقت کنید که محفظه باید کاملاً بیرون کشیده شود و در انتها با یک حرکت رو به بالا، آن را به‌طور کامل جدا کنید.
  • آرام و بااحتیاط، پیچ‌های دو طرف محفظه جاپودری را بازکنید.
  • نوبت به جدا کردن تمامی کابل‌های ارتباطی روی صفحه مدار می‌رسد. این کار را بااحتیاط انجام دهید. در این مرحله می‌توانید قاب جلویی را از ماشین کاملاً جدا کنید.
  • درب محفظه پمپ تخلیه و فیلتر را به‌آرامی باز و همه پیچ‌ها را جدا کنید.
  • حالا می‌توانید لاستیک را خارج کنید. اما مراقب باشید که این قطعه با یک سیم و فنر به دیگ و بدنه جلوی وصل شده است. لازم است با انبردست ابتدا این فنر را بکشید و بعد بااحتیاط، قطعه را جدا کنید.

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

  • با جدا کردن کابل متصل به پیچ میکرو سوئیچ، می‌توانید لاستیک را به‌طور کامل بیرون بیاورید.
  • عملیات با موفقیت انجام شد! همه مراحل برای تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را برای برگرداندن دستگاه به حالت اول دوباره تکرار کنید.

⇐ بسیار مهم: درزمان جا انداختن لاستیک از ابزار نوک‌تیز استفاده نکنید و این مرحله را با دست و کاملاً با صبر و حوصله انجام دهید تا قطعه پاره یا سوراخ نشود.

  •  لازم است بدانید

مراحل بالا را به صورتی توضیح دادیم که تمامی مصرف‌کنندگان عزیز در خانه بتوانند آن را انجام دهند. اگر احساس می‌کنید برای تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی و تعویض آن در خانه نگران بروز مشکل خاصی هستید، حتماً با یک تعمیرکار هماهنگ کنید تا مراحل را شخصاً انجام دهد.

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

برای دور درب این دستگاه عموماً سه نوع پلاستیک در نظر گرفته می‌شود:

لاستیک دور درب ساده؛ هیچ‌گونه شکاف و شیاری در این جنس وجود ندارد و هر نوع تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی و تعویض آن به‌سادگی انجام می‌شود.

لاستیک دور درب تک سوراخی؛ این نوع، برعکس نوع قبلی شیاردار است تا گردش آب و ریزش آن روی لباس‌ها بهتر انجام شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این شیارها، یک شیلنگ جاسازی شده که به محفظه جاپودری وصل شده است. زمانی که ماشین کار می‌کند، از این شیارها آب روی لباس می‌ریزد.

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

لاستیک دور درب چراغ‌دار؛ تفاوت اصلی این نوع با دو نوع قبلی در قیمت بالای آن است. این جنس دو کاربرد متفاوت دارد که اولی مربوط به سیستم گردش آب و دومی برای لامپ دستگاه است. البته این ویژگی‌ها باعث شده است تا اندازه لاستیک بزرگ‌تر باشد.

نکته: این لاستیک ازجمله جدیدترین مدل‌هاست و ازآنجاکه نصب آن چندان هم ساده نیست بهتر است از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

 

مقاله پیشنهادی : نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

 

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی در انواع برندها

خوشبختانه برای تعویض این قطعه نیاز به آموزش‌های متفاوت نیست. همه برندها از یک روش اصولی مشخص برای انجام آن پیروی می‌کنند. بنابراین چه برای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی ال جی و چه برای سایر برندها شما نگرانی خاصی ندارید و در هر صورت 9 مرحله بالا را لازم است پیاده کنید.

سخن پایانی

این روزها که برای خرید یک وسیله برقی باید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنیم، مراقبت از آن‌ها واقعاً هنر محسوب می‌شود. بنابراین هرچه رفاقت بیشتری با دستگاه‌های پرمصرف خانگی داشته باشیم و با دلسوزی و احتیاط بیشتری کارکنیم، آسیب کمتری به آن‌ها می‌رسد و درنتیجه از جیبمان هم بیشتر مراقبت می‌کنیم!

به‌هرحال، خرابی و به دنبال آن تعمیر هم بخشی از داستان است. هر زمان که متوجه هرگونه مشکل در وسیله مصرفی‌تان شدید، از تعمیر پارگی ماشین لباسشویی بگیر تا تعمیر آبگرمکن و خلاصه هر خدمات مراقبتی دیگر، پیشنهاد ما این است که ضمن مطالعه مقالاتی که دستورالعمل ساده خانگی در اختیار شما قرار می‌دهند، از حضور و راهنمایی یک کارشناس یا تعمیرکار حاذق هم بهره‌مند شوید. ابتکار سرویس با توجه به سابقه طولانی مدت در تعمیر ماشین لباسشویی و استفاده از نیروهای خبره و کارآزموده در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید