علت سرد و گرم شدن آب پکیج

در حال حاضر در منزل مردم بخاری و آب گرمکن دیگر استفاده نمی‌شوند، بلکه بیشتر از رادیاتور و پکیج دیواری استفاده می‌شود. پکیج و رادیاتور جایگزین بخاری و آب گرمکن شده‌اند. سرد و گرم شدن آب پکیج نگرانی‌های بسیاری را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد و سوالات بسیاری را در ذهن به وجود می‌آورد. در این مقاله علت سرد و گرم شدن آب پکیج را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم. راه حل دلایل رایج و متعدد را با استفاده از تجربه کارشناسان متخصص برای شما توضیح می‌دهیم.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

در ابتدا بررسی های لازم را که در ادامه شرح می‌دهیم انجام دهید:

  • فشار آب ساختمان را بررسی کنید

از نوسان نداشتن میزان آب ساختمان مطمئن شوید. اغلب علت گرم و سرد شدن آب پکیج نوسان آب می‌باشد. دلیل این نوسان آب، خرابی پمپ ساختمان می‌باشد. تنظیم نبودن پمپ یا خالی شدن باد آن موجب نوسان فشار آب ساختمان می‌شود. دیافراگم منبع انبساط پمپ را حتما چک کنید، خرابی دیافرگم نیز باعث نوسانات فشار آب ساختمان می‌شود. این مشکل مستقیماً به پکیج مرتبط نمی‌شود، اما یکی از علت های سرد و گرم شدن آب پکیج می‌باشد. برای حل این مشکل با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید، تا مشکل دیگری برای شما ایجاد نشود و سریعتر مشکل شما حل شود.

 

 

برای مراقبت از پمپ ساختمان به شما پیشنهاد می‌دهیم، از باد نیتروژن جهت پر کردن تیوپ  استفاده کنید. فشار 3.2 بار، بهترین فشار برای باد منبع انبساط پمپ می‌باشد. این فشار از نوسانات فشار آب هم جلوگیری می‌کند.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

  • جرم گرفتن مبدل ثانویه

پکیج‌ها دارای طراحی متفاوتی از یکدیگر هستند، برخی از آن‌ها دارای دو مبدل هستند. املاح موجود در آب باعث می‌شود که معمولا مبدل دوم رسوب بگیرد. این مشکل مستقیما با خود پکیج ارتباط دارد، رسوب گرفتن مبدل مهمترین علتی که باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می‌شود. آبی که پکیج استفاده می‌کند از مبدل عبور می‌کند. در پکیج‌های تک مبدل، مبدل اصلی رسوب می‌گیرد. اغلب بعد از گذشت یک یا دوسال از عمر پکیج، مبدل‌ها رسوب می‌گیرند. البته با املاح آب منطقه مسکونی شما نیز ارتباط مستقیم دارد. رسوب گرفتن مبدل یکی از مهمترین مشکلات  پکیج می‌باشد، در ابتدا حتما این مورد را چک کنید.

راه حل این مشکل این است که مبدل رسوب گرفته را شستشو دهید. شستشو باید با اسید انجام شود. در پکیج‌های دو مبدل، توصیه میکنیم هر دو مبدل را شستشو دهید.

به دلیل خطراتی که کار با اسید ایجاد می‌کند، بهتر است برای رفع این مشکل با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید.

  • NTC خرابی سنسور

یکی دیگر از دلیل‌ سرد و گرم شدن آب پکیج ، خرابی سنسور آب گرم مصرفی می‌باشد. این سنسور وظیفه تعیین دمای آب را برعهده دارد.معمولا دمای پکیج ها بین 30 تا 60 درجه سانتی گراد می‌باشد. خرابی این سنسور باعث می‌شود که عملکرد پکیج ضعیف شود. با پایین آمدن دقت این سنسور ممکن است دمای بیشتری را روی برد نمایش دهد. نتیجه این کار باعث می‌شود به طور خودکار پکیج شعله خود را خاموش کند، این درحالی است که آب خروجی سرد می‌باشد. برعکس این موضوع نیز می‌تواند رخ دهد. عملکرد پکیج مختل می‌شود. تنظیم اشتباه شعله علت سرد و گرم شدن آب پکیج می‌شود.

برای حل این مشکل باید این سنسور را تعویض نمایید. توصیه ما این است که با کارشناسان مجرب تماس بگیرید.

 

 

  • خراب شدن فلومتر

در بعضی از پکیج‌ها فلومتر تعبیه می‌شود، وظیفه اصلی این فلومتر اندازه گیری دبی آب می‌باشد. این قطعه فشار آب را تنظیم می‌کند که چه میزان آب گرم از پکیج خارج شود. اگر شیر آب گرم را باز می‌کنید و مشکلی احساس نمی‌کنید اما با باز کردن شیر آب سرد، فشار آب گرم کم می‌شود، مشکل از فلومتر می‌باشد، البته از سالم بودن عملکرد پکیج مطمئن شوید. یکی دیگر از علت گرم و سرد شدن آب پکیج خرابی فلومتر می‌باشد. برای حل این مشکل باید فلومتر را تعویض کنید. اگر شما تخصص انجام این کار را ندارید، حتما با متخصصین این امر تماس بگیرید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

  • تنظیم نبودن شعله پکیج

اغلب ممکن است که پکیج دیواری شما دچار این مشکل شود. شعله پکیج باید در حالت استاندارد باشد، در این حالت ارتفاع شعله در زمان بلند باید 3/2 ارتفاع محفظه باشد و در حالت کوتاه 3/1 ارتفاع محفظه احتراق باشد. این مورد را حتما مورد بررسی قرار دهید. برای رفع این مشکل با استفاده از دستگاه فشار سنج میلی بار، ارتفاع شعله را تنظیم کنید. البته این کار تخصصی می‌باشد، بهتر است کار را به کارشناسان با تجربه بسپارید.

ممکن است مشکل دیگری برای پکیج شما رخ داده باشد. اگر دستگاه شما همیشه روی شعله با ارتفاع بلند است، شیر گاز پکیج شما دچار ایراد شده است. اگر شیر ماژول مشکل پیدا کند، پکیج دیواری شما نمی‌تواند ارتفاع شعله را کم کند. به همین دلیل همیشه روی ارتفاع زیاد است و دمای خروجی آب بیشتر می‌شود. در این صورت باید شیر گاز تعویض شود. این دسته از تعمیرات را بهتر است به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

توجه داشته باشید در زمانی که پکیج شما کار می‌کند، شعله پکیج نباید خاموش باشد. اگر شعله پکیج شما خاموش است، نشانگر ایراد پکیج شما می‌باشد. در بعضی از پکیج‌ها هنگام کار می‌توان شعله آن را مشاهده کرد.

  • خراب شدن سنسور شوفاژ

اگر سنسور شوفاژ دچار ایراد شود ممکن است که یکی از علت سرد و گرم شدن آب پکیج باشد . برای رفع این مشکل با متخصصین این حوزه ارتباط برقرار کنید.

 

 

  • خراب شدن فنر سوپاپ پکیج

ممکن است که فنر سوپاپ دچار مشکل شده باشد. در این صورت سوپاپ نیمه باز می‌ماند و آب در مبدل ثانویه به گردش در نمی‌آید. این مشکل جزو مشکلات تخصصی می‌باشد که هر کسی توانایی حل آن را ندارد، برای همین شما باید با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید. تعمیرکار ماهر در اسرع وقت برای حل مشکل به محل شما می‌آید.

  • خراب شدن فن پکیج

خرابی فن دستگاه هم در سرد و گرم شدن آب پکیج بی‌تاثیر نیست. اگر فن دستگاه خراب شود، شعله در زمان کمی خاموش می‌شود و در زمان کار پکیج در فاصله زمانی کم چندین بار این عمل رخ می‌دهد. این خاموش شدن شعله سبب گرم و سرد شدن آب پکیج می‌شود.

دلیل این مشکل می‌تواند مسدود بودن دریچه هوا به وسیله اجسام خارجی باشد. دریچه هوا را چک کنید، اگر مسدود شده راه هوای پکیج را باز کنید. شاید فن دستگاه شما کثیف شده باشد، می‌توانید قطعه مورد نظر را برسی و تمیز کنید. در غیر این صورت برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

ابتکار سرویس

در این مقاله سعی کردیم علت‌های رایج و متعدد سرد و گرم شدن آب پکیج را برای شما توضیح دهیم و راهکارهای مناسبی را ارائه دهیم. پکیج‌ها برندهای متفاوت و طراحی‌های متفاوتی دارند اما نحوه عملکرد و قطعات آن‌‌ها مشابه می‌باشد. علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و مابقی پکیج‌های داخل بازار مشابه همدیگر می‌باشد، چون عملکرد آن‌ها به یک صورت می‌باشد.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش تنظیم پکیج بوتان

علت‌های متعدد خرابی پکیج را به صورت خلاصه برای شما توضیح دادیم. اغلب اتفاق می‌افتد که علت خرابی پکیج را نتوانید پیدا کنید، یا اگر علت را یافتید توانایی حل مشکل دستگاه را نداشته باشید. از همین جهت به شما پیشنهاد میکنیم، کار را به کاردان بسپارید و تعمیر پکیج را متخصصین این حوزه واگذار کنید. گروه ابتکار سرویس کارشناسان و تعمیرکاران ماهر و با تجربه‌ای دارد. شما می توانید با این گروه تماس بگیرید. تعمیرکاران در اسرع وقت برای حل مشکل به محل شما می‌آیند. همچنین شما می‌توانید با برقرار کردن تماس تلفنی، از راهنمایی کارشناسان و مشاوران بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید