پمپ پکیج

هر خانه‌ای در طول شبانه‌روز، قطعاً نیاز به آب گرم دارد. شما برای سرویس‌های بهداشتی، استحمام، شستن ظروف و… نیازمند آب گرم می‌شوید. در گذشته آبگرمکن‌ها یا موتورخانه‌ها تأمین‌کننده این آب گرم بوده‌اند اما این سیستم‌ها به دلایل مختلفی کنار رفته‌اند و امروزه اکثر افراد از پکیج‌ها استفاده می‌کنند. پکیج‌ها علاوه‌بر تأمین آب گرم در تمام فصول سال، در فصل زمستان نیز با گردش آب در رادیاتورها، وظیفه تأمین گرمایش منازل را نیز برعهده دارند. پکیج‌ها مجموعه‌ای‌ از قطعات مختلف هستند که در کنار یکدیگر این وظایف را انجام می‌دهند. به طور مثال وظیفه جریان آب گرم در لوله‌ها برعهده قطعه‌ای به نام پمپ پکیج می‌باشد. پمپ‌های پکیج جز اصلی‌ترین قطعات این دستگاه بوده که امروز قصد داریم در ادامه، بیشتر راجع‌ به این محصول توضیح دهیم.

پمپ پکیج

پمپ پکیج‌ چیست؟

همان طور که اشاره کردیم یکی از حساس‌ترین قطعات پکیج‌ها، پمپ آن‌ها می‌باشد که قیمت آن‌ها به نسبت دیگر قطعات دستگاه، گران‌تر می‌باشد. طی فرآیندها و مراحلی، آب گرم درون پکیج‌ها تأمین می‌شود. برای ایجاد گرما در رادیاتورها، لازم است تا این آب گرم درون لوله‌ها و رادیاتورها جریان پیدا کند.

 

 

برای راه‌اندازی پکیج‌ها، لازم است تا قطعه‌ای وارد عمل شده تا این آب را درون‌ رادیاتور به گردش در آورد. این وظیفه برعهده پمپ پکیج می‌باشد. بنابراین بدون وجود این قطعه، آب گرم وارد لوله‌های رادیاتور نشده و گرمایی نیز تولید نمی‌شود. از این رو می‌گوییم که پمپ‌های پکیج جز مهم‌ترین قطعات دستگاه می‌باشد.

خود این قطعه از بخش‌های دیگری تشکیل شده که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. از طرف دیگر تست و تنظیم‌ پمپ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که کوتاهی در هر کدام از این بخش‌ها، بر روی عملکرد کلی پکیج تأثیر گذاشته و حتی ممکن است موجب عدم گردش آب گرم شود.

پمپ سیرکولاتور پکیج

یکی از انواع پمپ‌های پکیج‌ها، سیرکولاتور می‌باشد. این پمپ کمتر در بین افراد شناخته می‌شود؛ چرا که در پکیج‌های محدود و خاص استفاده شده. به طور کلی پکیج‌ها را می‌توان به دستگاه‌های تک‌ و دو مبدل تقسیم‌ کرد. این پمپ‌ها در پکیج‌های دو مبدل تعبیه شده‌اند.

شرکت‌های سازنده این قطعه را قبل از مبدل اصلی قرار می‌دهند تا آب در مدار بسته و داخلی گرمایشی، به راحتی گردش پیدا کند. در صورت خرابی یا وجود مشکل در پمپ‌ها، شناخت کامل تمام قطعات آن‌ها، در شناسایی بهتر مشکل و تعمیر آن‌ها نقش بسزایی دارد. پس بهتر است قطعاتی که در این پمپ‌ها به کار رفته را بشناسید.

در پمپ‌های سیرکولاتور از از سیم‌پیچ‌ها یا Stator، شفت یا Rotor، جعبه تقسیم برق، توربین یا پروانه، کلید تغییر سرعت پمپ، هوزینگ و پیچ تنظیم سرویس‌کار استفاده شده که تشخیص خرابی هر کدام از این قطعات، نیاز به تخصص و مهارت دارد.

پمپ پکیج

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

اصطلاحات مهم در پمپ‌ پکیج

در هنگام مواجه با پمپ پکیج، با اصطلاحاتی برخورد خواهید کرد که لازم است معنا و مفهوم آن‌ها را بدانید.

  • هد پمپ

اولین اصطلاح رایجی که در رابطه با تمام پمپ‌ها صدق می‌کند، هد پمپ می‌باشد. در اصل وظیفه‌ی پمپ‌ها انتقال آب می‌باشد که میزان قدرت پمپ در انتقال آب را، هد پمپ می‌گویند. برای بیان بهتر این پارامتر در شرایط استاندارد، از واحد متر استفاده می‌کنند.

  • دبی در گردش پمپ

برای نشان دادن میزان آبی که از محلی خاص، در واحد زمان عبور می‌کند، از عبارت دبی استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، میزان گردش آب در واحد زمان را گویند که این زمان می‌تواند برحسب ثانیه، دقیقه یا ساعت باشد.

  • گیرپاژ پمپ

گاهی مواقع ممکن است بر اثر برخی دلایل فنی، پمپ قفل کند. به این اتفاق گیرپاژ کردن پمپ گویند که البته در برخی از پمپ‌ها از قطعاتی استفاده شده که جز سیستم‌های ایمنی پمپ می‌باشند و از رخ دادن این اتفاق جلوگیری می‌کند.

البته باید به این نکته توجه کرد که تمام سیستم‌های ایمنی در پکیج‌ها، تنها در زمان روشن بودن دستگاه فعال خواهندبود و اگر پکیج از برق کشیده شده‌باشد یا به هر نحوی خاموش باشد، سیستم‌ها نیز غیرفعال خواهندشد.

پمپ پکیج

تست پمپ پکیج

برای اطلاع از سلامت کامل پمپ پکیج ، باید پارامترهای آن‌ها را با معیارهایی مقایسه کرد. از این رو بر روی پمپ‌ها قسمت بازدیدی وجود دارد که مقدار پارامترهای اصلی پمپ روی آن نوشته‌شده. در نتیجه در صورتی که پمپ با مشکل مواجه شود، آن قسمت را باز کرده و به طور مثال با مولتی‌متر، تست خازن آن را بگیرید. در این روش باید به وسیله مولتی‌متر، ظرفیت خازن‌ها را اندازه گرفته و با مقدار نوشته‌شده بر روی پمپ مقایسه کنید. در صورت مغایرت با آن‌ها، پمپ دچار مشکل می‌باشد. همچنین در صورتی که پمپ گیرپاژ کرده باشد، به کمک یک‌ پیچ‌گوشتی می‌توانید محور روتور را چرخانده تا پمپ آزاد شود.

 نحوه تنظیم پمپ پکیج

برای تنظیم یا کار با پمپ‌ها، باید با قطعات تشکیل‌دهنده آن‌ها آشنایی کامل داشته‌باشید. برای شناخت بهتر قطعات پمپ خود، می‌توانید دفترچه راهنما آن‌ها را مطالعه کنید. بعد از شناخت قطعات و تست پمپ به روش‌های گفته‌شده، به مرحله تنظیم پمپ خواهیدرسید. در این مرحله لازم است تا سرعت پمپ و تمام قطعات دیگر تنظیم شوند تا در حین کار مشکلی پیش نیاید؛ چرا که هرگونه مشکلی می‌تواند موجب توقف در عملکرد پکیج را به دنبال داشته‌باشد. مرحله تنظیم پمپ پکیج بوتان یا پمپ پکیج ایران‌رادیاتور که جز محبوب‌ترین پکیج‌ها می‌باشند، نیاز به تجربه بالایی دارد. از این رو پیشنهاد ما کمک گرفتن از یک تکنسین ماهر می‌باشد.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش تنظیم پکیج بوتان

 

علائم خرابی

در صورت خرابی پمپ‌های پکیج، نحوه عملکرد پمپ تغییر می‌کند و سبب می‌شود تا فرایند گرمایشی در پکیج مختل شود. عوامل مختلفی سبب این اتفاق می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به جامپ پمپ، خرابی سیستم ایمنی پمپ پکیج، به هم خوردن تنظیمات قطعات پمپ و… اشاره کرد.

گاهی مواقع، پمپ در حال چرخش می‌باشد اما به محض روشن کردن پکیج، متوقف می‌شود. در این مواقع لازم است تا ابتدا ولتاژ روی ترمینال را چک کنید. در صورتی که جریان قطع باشد، باید سلامت سیم‌های رابط، سوکت‌ها و برد را بررسی کنید. اما اگر جریان وصل می‌باشد و با این حال باز پمپ نمی‌چرخد، لازم است تا گیرپاژ نکردن پمپ، سلامت خازن‌ها و استاتور را بررسی کنید. البته تمام موارد گفته‌شده نیاز به مهارت و تجربه دارد و اگر تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است خودتان اقدامی ‌نکنید.

خدمات تعمیر پکیج ابتکار سرویس

مجموعه ابتکار سرویس، تشکیل شده از حرفه‌ای و مجرب‌ترین تکنسین‌های فعال در حوزه تعمیر تمام لوازم منزل می‌باشد. این مجموعه به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام سال، حتی روزهای تعطیل، آماده ارائه خدمت به شما بزرگواران می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از طریق تلفنی یا آنلاین با تکنسین‌های ما در ارتباط بوده و از مشورت و راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی : علت گرم نشدن رادیاتور

 

همان طور که چندین بار اشاره کردیم، تعمیر پمپ پکیج نیاز به مهارت و تخصص دارد و در صورت اقدام اشتباه، ممکن است خسارت وارد شده به دستگاه شما بیشتر شود و هزینه تعمیر آن بالاتر رود. پس در صورت مواجه با علائم گفته‌شده، بهتر است پکیج را خاموش کرده و با مجموعه ابتکار سرویس تماس بگیرید تا در اولین فرصت، تکنیسن‌های‌ ما در محل شما حاضر شوند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید