تنظیم پکیج بوتان

اگر شما هم از کاربران پکیج بوتان هستید، مطالعه این مقاله قطعا برای شما بسیار مفید خواهد بود و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تنظیمات پکیج بوتان، تنظیم پکیج بوتان برای زمستان و همچنین تنظیم پکیج بوتان برای تابستان آشنا کنیم.

برای تامین گرمایش خانه و همینطور گرم کردن رادیاتورها، یک پکیج دیواری خوب از کاربردی‌ترین وسایل خانه به شمار می‌آید. پس بسیار ضروری است که شما کار با پکیج و همچنین تنظیم پکیچ بوتان را بلد باشید.

تنظیم پکیج بوتان

تنظیم پکیج بوتان برای زمستان

وقتی که فصل سرما و زمستان شروع می‌شود؛ یکی از دغدغه‌های مهم افراد سیستم گرمایش خانه‌ و همچنین آب مصرفی آن‌ها می‌باشد. پکیج‌های دیواری که این روز‌ها در بیشتر منازل مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دارای دو قابلیت گرم کردن آب مصرفی خانه (یعنی آب آشامیدنی)، گرم کردن آب منبع که برای شست و شو و استحمام به کار می‌رود و همچنین قابلیت گرمایش آب رادیاتور‌ها را نیز دارند.

 

 

بهتر است با توجه به این که در چه زمانی از سال قرار داریم درجه حرارت پکیج منزل خود را مطابق با شرایط آب و هوایی تغییر دهیم. توجه داشته باشید که تنظیم پکیج بوتان برای زمستان به جز آن که موجب آسایش، راحتی، دمای مناسب آب و گرمای مطلوب شوفاژها می‌شود؛ عمر مفید دستگاه را نیز افزایش خواهد داد.

درجه حرارت مناسب پکیج دیواری بوتان برای وضعیت زمستانی، بستگی به میانگین سنی افراد نیز دارد ولی برای سنین میانگین، دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد برای اتاق می‌تواند مناسب باشد و همچنین دمای مناسب پکیج بوتان برای استفاده در فصل زمستان، برای نوزادان و سالمندان و یا به طور کلی افراد ناتوان دمایی حدود ۲۲ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در ادامه تنظیمات پکیج بوتان، بهتر است برای دریافت بازدهی بالاتر، دمای سیستم گرمایشی شوفاژها را روی ۷۵ درجه و دمای آب گرم مصرفی را روی ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

نحوه روشن کردن پکیج در حالت زمستانه نیز متفاوت می‌باشد به این صورت که:

1. در قدم اول باید درجه فشار پکیج تنظیم باشد؛ پس ابتدا درجه فشار آن را بررسی کنید. درجه فشار پکیج بوتان باید چیزی بین ۱ تا ۲.۵ بار باشد.

2. مسیر خروجی دود، یعنی دودکش‌ها و فن پکیج را بررسی کنید تا سالم باشند. از روش‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید راه دودکش باز است یا نه، به این صورت می‌باشد که جسم کوچکی مانند یک سنگ را از پشت بام به داخل دودکش بیندازید.

3. فلکه‌های زیر پکیج که با شیلنگ آب اتصال دارند را باز کرده و پس از آن شیرهای رادیاتورها را باز کنید.

4. تنظیمات پکیج بوتان را روی حالت زمستان قرار دهید و دمای مورد نظر را طبق میانگین گفته شده تنظیم نمایید تا روشن شود.

5. بعد از این که پکیج را روشن کردید، لازم است چند دقیقه منتظر بمانید تا رادیاتورها داغ شوند.

6. در نهایت هم رادیاتور‌ها را هوا گیری کرده و فشار نهایی را کنترل نمایید.

تنظیم پکیج بوتان

حال که تنظیم پکیج بوتان برای زمستان را توضیح دادیم، وقت آن است که در مورد تنظیم برای تابستان صحبت کنیم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

 تنظیم پکیج بوتان برای تابستان

وقتی که به روز‌های گرم سال نزدیک می‌شویم لازم است که تنظیمات پکیچ بوتان خود را عوض کنیم. اهمیت این موضوع به این دلیل است که، در حالت تابستانه پکیج، آب مصرفی رادیاتورها را گرم نخواهد کرد. در واقع این حالت برای زمانی است که هوای خانه گرم باشد یعنی وقتی که در فصول بهار یا تابستان قرار دارید. در این شرایط دمایی، کاری که پکیج بوتان باید انجام دهد، تنها گرم کردن آب مصرفی می‌باشد.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در حالت تابستانی:

1. در گام نخست، ابتدا وضعیت دستگاه را با انتخاب کردن علامت شیر آب، به حالت تابستانه تغییر دهید.

2. درجه حرارت آب گرم مصرفی را روی درجه دلخواه تنظیم کنید.

3. در قدم بعدی لازم است، شیر آب گرم مصرفی منزل خود را باز کنید تا مطمئن شوید که مشعل پکیج روشن می‌شود و بعد از بستن شیر آب گرم مصرفی نیز باید مشعل خاموش بشود.

4. اگر شیر آب گرم مصرفی را باز بگذارید، چراغ وضعیت عملکرد دستگاه به صورت سبز رنگ روشن خواهد ماند و در صورتی که شیر آب گرم مصرفی را ببندید، این چراغ به صورت سبز چشمک زن خواهد بود.

این که چطور می‌شود تنظیم پکیج بوتان را از حالت زمستانه به تابستانی تغییر داد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج بوتان

پکیج دیواری بوتان در سه حالت تابستان، زمستان و خاموش کار می‌کند. این تغییر حالت طی دو مرحله انجام می‌گیرد.

در مرحله اول: قبل از این که پکیج بوتان منزل خود را روشن کنید، برای انجام عملیات ابتدا باید از استاندارد بودن درجه فشار پکیج خود مطمئن شوید. بهترین حالت درجه فشار، قرار داشتن آن روی عدد یک بار می‌باشد. اگر فشار کمتر از یک بود، به راحتی می‌توانید با باز کردن شیر کوچک پکیج، فشار را افزایش دهید تا زمانی که به عدد استاندارد مورد نظر برسد وقتی که به درجه فشار مطلوب رسید، شیر را ببندید.

در مرحله بعدی: حالا وقت آن است که پکیج را روی حالت تابستانه قرار دهید و زمانی که نمایشگر وضعیت کارکرد پکیج بوتان سبز رنگ شد، به این معنا است که مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و اکنون دستگاه شما در حالت تابستانه قرار دارد.

 تبدیل حالت زمستانی به تابستانی

حالت خاموش پکیج

حالت خاموش پکیج از مزیت‌هایی می‌باشد که باعث می‌شود در مصرف انرژی صرفه جویی بشود، به این صورت که ممکن است در برخی مواقع رادیاتورها برای مدت کمی خاموش بشوند و با انرژی ذخیره شده خود محیط را گرم ‌کنند. لازم به ذکر است زمانی که پکیج در حالت زمستانه قرار دارد، اولویت گرم کردن آب، با آب مصرفی می‌باشد. در این حالت پکیج خاموش شده و تنها آب مصرفی را گرم می‌کند.

 

مقاله پیشنهادی : علت گرم نشدن رادیاتور

 

سه ولوم اصلی پکیج بوتان

هر پکیج بوتان دارای سه ولوم یا پیچ اصلی می‌باشد که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند. در واقع شما با استفاده از این ولوم‌ها می‌توانید تنظیمات پکیج بوتان خود را به راحتی انجام دهید.

ولوم اول

ولوم اول پکیج بوتان در واقع برای روشن و خاموش کردن دستگاه به کار می‌رود. این قطعه در قسمت راست دستگاه قرار دارد و زمانی که نشانه روی صفر قرار داشته باشد به این معنا است که دستگاه خاموش می‌باشد و برای روشن کردن پکیج بوتان کافی است نشانه را روی یک قرار دهید.

ولوم دوم

این قطعه در وسط پکیج قرار دارد و برای تنظیم دمای آب مصرفی به کار می‌رود. شما با چرخاندن نشانه این قطعه می‌توانید دمای آب مصرفی خود را کم یا زیاد کنید. این ولوم معمولا با یک بار تنظیم کار می‌کند و دیگر نیاز به تنظیمات دوباره ندارد. حالت ایده‌ال برای این ولوم قرار گرفتن نشانه آن در وسط است؛ اما شما می توانید با توجه به نیاز یا سلیقه‌ی خود آن را تنظیم کنید.

ولوم سوم

این ولوم در واقع برای تبدیل حالت زمستانه پکیج به حالت تابستانی به کار می‌رود و در سمت چپ دستگاه قرار دارد. اگر نشانه این ولوم را روی صفر قرار دهید، پکیج در حالت تابستانه قرار می‌گیرد، اما اگر شما مایل هستید که دمای خانه‌تان بالاتر باشد، می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید تا پکیج در حالت زمستانه قرار بگیرد. شما می‌توانید با توجه به دمای بیرون و مزاج خود تنظیمات آن را به راحتی تغییر دهید.

سعی کنید تنظیمات این ولوم را روی دمای استاندارد قرار دهید و آن را در بالاترین حد خود نگذارید تا فشار کمتری به دستگاه اعمال شود و طول عمر بالاتری داشته باشد.

تنظیم پکیج بوتان

حال که با تنظیمات پکیج بوتان و حالت‌های مختلف آن آشنا شده‌‌اید لازم است به شما یک تیم حرفه‌ای جهت تعمیر و یا سرویس انواع پکیج‌ها را به شما معرفی کنم تا در مواقع نیاز از خدمات بسیار عالی این گروه بهرمند شوید.

 

مقاله پیشنهادی : ابعاد پکیج دیواری

 

خدمات تعمیر پکیج ابتکار سرویس

از آنجایی که پکیج عضو بسیار مهم و کاربردی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود هر گونه خلل در روند کار کردن آن بسیار نگران کننده خواهد بود. اما دیگر جای نگرانی نیست؛ تیم متخصص و مجرب ابتکار سرویس با داشتن بهترین و حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌های تعمیر پکیج در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

در صورت بروز هر گونه خرابی برای پکیج و یا تعویض قطعات آن همچنین برای سرویس کردن دوره‌‌‌‌ای پکیج منزل خود می‌توانید روی تجربه این گروه حساب کنید. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس تلفنی با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را درمورد پکیج دیواری منزل خود را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید