علت گرم نشدن رادیاتور

امروزه رادیاتورها به جزئی جدایی ناپذیر در منازل تبدیل شده‌اند که به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن‌ها در روزهای سرد سال خوشایند نخواهد بود؛ از این رو اغلب افراد بدون فوت وقت، اقدام به رفع دلیل گرم نشدن رادیاتور می‌کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با عوامل به وجود آورنده‌ی این مشکل و راه‌های رفع هریک از این عوامل آشنا کنیم. علت گرم نشدن رادیاتور ممکن است به عوامل گوناگونی برگردد که آشنایی با این عوامل، کار عیب‌یابی را برای شما آسان خواهد کرد. به بیان دیگر اینکه بدانید منشأ این مشکل به کدامیک از اجزای پکیج برمی‌گردد؛ برطرف کردن این مساله را برایتان تسریع خواهد کرد.

هدف ما از ارئه‌ی این مقاله نیز آشنایی شما با عوامل و علل گرم نشدن رادیاتور است. البته لازم است بدانید تمامی دلایل گرم نشدن رادیاتورها که معرفی خواهند شد؛ ساده نیستند و برای رفع برخی مشکلات اساسی بهتر است به تکنسین‌های مجرب و ماهر در این زمینه مراجعه نمایید.

علت گرم نشدن رادیاتور

 

مقاله پیشنهادی : ابعاد پکیج دیواری

 

علت گرم نشدن شوفاژ :

  •  وجود هوا در در داخل رادیاتور

اولین و رایج‌ترین عاملی که در این مقاله به عنوان علت گرم نشدن رادیاتور معرفی خواهیم کرد؛ وجود هوا در داخل رادیاتور و حتی هواگیری نادرست رادیاتورهاست. هواگیری رادیاتورها باید به صورت دوره‌ای انجام گیرد تا شاهد عملکرد مطلوبی در رادیاتورها باشیم. جالب است بدانید اگر عمل هواگیری به صورت اصولی انجام نشود؛ ممکن است این مشکل را به صورت مقطعی حل کند و پس از گذشت زمان کمی دوباره با مشکل گرم نشدن رادیاتور مواجه شوید. بنابراین توصیه‌ی ما به شما این است که این کار را به افراد ماهر و دارای دانش فنی در این زمینه بسپارید.

علت گرم نشدن رادیاتور

  • گرفتگی لوله‌های رادیاتور

وجود املاح و مواد معدنی در آب شهری و به عبارت دیگر سختی بالای آب، به مرور زمان منجر به گرفتگی شدید لوله‌ها و عدم تعادل در دمای آب می‌شود. رسوب موجود در لوله‌ها باعث کاهش فشار آب در لوله‌ شده و به دلیل اختلال در گردش آب گرم، به گرم نشدن رادیاتور می‌انجامد. برای رفع گرفتگی لوله‌های رادیاتور، باید رسوب‌گیری لوله انجام گیرد که باز هم سپردن این کار به افراد متخصص را به شما توصیه می‎‌کنیم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

  •  فشار كم آب

دلیل دیگری که به عنوان منشا و علت گرم نشدن رادیاتور پکیج بوتان می‌توان به آن اشاره کرد، فشار پایین آب ساختمان است. چیزی که باید بدانید این است که گاهی اوقات مشکل گرم نشدن آب رادیاتور به دستگاه ارتباطی ندارد و دلیل آن عوامل خارجی نظیر افت فشار آب ساختمان است. از این رو پیشنهاد ما به شما این است که در صورت بروز مشکل گرم نشدن آب رادیاتور، قبل از هر اقدامی فشار آب ساختمان را چک کنید.

  •  کم بودن فشار پکیج

یکی دیگر از دلایلی که به عنوان علت گرم نشدن رادیاتور رایج است و لازم است بدانید؛ کم بودن فشار پکیج است. مشکل کم بودن فشار پکیج را می‌توانید به سادگی و براساس دفترچه راهنمای دستگاهتان تنظیم نمایید. مقدار این فشار بر روی صفحه نمایش تعبیه شده بر روی پکیج قابل مشاهده است؛ اگر این مقدار کم‌تر از 1.5 بار بود، فشار پکیج کم است و باید آن را افزایش دهید.

  •  دمای نامناسب مشعل پکیج

علت گرم نشدن رادیاتور به موارد بالا خلاصه نشده و می‌تواند به دلیل دمای نامناسب مشعل پکیج باشد که علت آن ممکن است نقص مشعل پکیج باشد. اگر در هنگام نصب پکیج، به محل قرارگیری شعله نسبت به لوله‌ها توجه نشده باشد و یا حرارت لازم برای رسیدن آب به دمای مناسب تامین نشود؛ این مشکل را می‌توانید با بیشتر کردن شعله‌ی پکیج تا میزان اندکی برطرف سازید؛ اما توصیه‌ی ما به شما در این مورد این است که برای رفع این مشکل از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

علت گرم نشدن رادیاتور

  •  اختلال در پمپ دستگاه

عامل دیگری که به عنوان علت گرم نشدن رادیاتور پکیج ایران رادیاتور به آن خواهیم پرداخت؛ مشکل در پمپ دستگاه است. پمپ که از دو بخش با نام‌های استاتور و روتور تشکیل شده است؛ وظیفه‌ی سیرکولاسیون یا به گردش درآوردن آب را بر عهده دارد. اگر پمپ دستگاه شما مشکل داشته باشد؛ آب در رادیاتور به خوبی گردش نمی‌کند و موجب سردی رادیاتورها خواهد شد. از علائم مشکل در پمپ می‌توان به ریزش آب، ایجاد صدا و گیرپاژ شدن قطعات پمپ اشاره کرد.

  •  خرابی قطعه شیر برقی

آخرین عاملی که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد؛ خرابی قطعه شیر برقی است. اگر قطعه شیر برقی پکیج دچار مشکل شده باشد، هنگامی که دستگاه دستور انتقال آب به شیر برقی را منتقل می‌کند؛ شیر عمل نکرده و آب در رادیاتور به گردش در نمی‌آید و رادیاتورها گرم نمی‌شوند. تعویض شیر برقی پکیج، کاری تخصصی است که باید آن را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

 

 

سخن آخر

در این مقاله آموختید که اگر به دنبال علت گرم نشدن شوفاژ هستید؛ قبل از هرچیزی از عدم افت فشار ساختمان مطمئن شوید و بعد از آن از صحیح انجام شدن هواگیری رادیاتورها اطمینان حاصل کنید. اگر پس از هواگیری هم مشکل حل نشد؛ فشار پکیج را چک کنید و در صورت پایین بودن، آن را تنظیم نمایید. اما اگر مشکل از این عوامل نبود؛ برای برطرف کردن سایر عوامل نظیر خرابی قطعه شیر برقی، گرفتگی لوله‌ها، خرابی مشعل پکیج و اختلال در پمپ دستگاه که در این مقاله به شما معرفی کردیم؛ بهتر است از یک تکنسین کاربلد و متخصص در این زمینه کمک بگیرید و خودتان اقدامی انجام ندهید؛ چراکه ممکن است موجب آسیب به سایر اجزای پکیج و گاها خطرساز شود. البته ناگفته نماند برخی مشکلات اساسی و بنیادی مانند لوله‌کشی غیراستاندارد ساختمان نیز می‌تواند علت گرم نشدن رادیاتور پکیج باشد.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید