ابعاد پکیج

خانواده‌ها برای تامین آب گرم در تمام فصول سال و تولید گرما در فصل‌ زمستان، از سیستم‌های گرمایشی مختلفی استفاده می‌کنند. پکیج‌های دیواری یکی از این سیستم‌ها هستند که از محبوبیت زیادی بین افراد نیز برخوردار هستند. اما نکته‌ای که در هنگام خرید آن‌ها بسیار مهم است، ابعاد آن‌ها می‌باشد. پکیج‌های دیواری در ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا نیاز تمام خانواده‌ها برطرف شود و براساس ویژگی‌هایی که در این مقاله معرفی خواهیم‌ کرد باید ابعاد پکیج مورد نیاز خود را مشخص کنید. توجه داشته‌ باشید که از خرید پکیج دیواری با ابعاد بزرگ‌تر و کوچک‌تر خودداری کنید.

ابعاد پکیج

پکیج دیواری و انواع آن‌ها

برای شناخت بیشتر با این سیستم، ابتدا به معرفی پکیج‌های دیواری می‌پردازیم. پکیج‌های دیواری سیستم‌هایی هستند که در تمام فصول سال وظیفه تامین آب گرم مورد نیاز خانه و در فصول سرد نیز با گردش آب گرم در شوفاژها، گرمای لازم را تولید می‌کنند.

 

مقاله پیشنهادی : تعمیر و نصب انواع پکیج

 

یکی از سیستم‌های قدیمی ساختمان‌ها، موتورخانه بوده‌ است که برای کل ساختمان مشترک می‌باشد اما پکیج‌ها برخلاف موتورخانه‌ها، لازم است تا برای هر واحدی به صورت جداگانه نصب شوند. همچنین لوله‌کشی‌ های زیادی که برای موتورخانه‌ها لازم بود نیز حذف می‌شود. در سیستم‌های موتورخانه‌ای سروصدا‌ و نوسانات دمای آب زیاد می‌باشد که پکیج‌های دیواری این مشکل را نیز برطرف کرده‌اند. پکیج‌های دیواری فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در آشپزخانه‌ی خود و به جای یکی از کابینت‌های دیواری، قرار دهید. بازده بالا و مصرف انرژی کم این سیستم‌ها، از دیگر مزایای پکیج‌های دیواری می‌باشد.

پکیج‌ها را می‌توان براساس نوع سوخت، به چندین دسته تقسیم‌ کرد. از جمله:
• پکیج‌های گازسوز که در مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شوند.
• پکیج‌های گازوییل‌سوز که زمینی بوده و معمولاً بیرون منزل نصب می‌شوند.
• پکیج‌هایی که با برق کار کرده و از نوع دیواری و زمینی هستند. این پکیج‌ها بی‌صدا می‌باشند.

ابعاد پکیج دیواری

هر شرکتی با توجه به ظرفیت و فاکتورهای فیزیکی، پکیج‌ها را در ابعاد مختلف می‌سازد. پس این ابعاد برای هر شرکتی منحصر به فرد بوده و برای اطلاع دقیق از ابعاد آن‌ها، لازم است تا کاتالوگ شرکت مورد نظر را مطالعه کنید. اما ابعاد پکیج دیواری نهایتاً به اندازه یک کابینت می‌باشد. البته این را در نظر بگیرید که ابعاد مدل‌های مخزن‌دار، کمی از دیگر مدل‌ها بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

با مطالعه‌ی کاتالوگ‌های شرکت‌ها، اطلاعات مفیدی راجع‌ به ابعاد، وزن، ظرفیت، حداکثر مصرف برق و حتی قطر دودکش نصبیتان خواهدشد.

ابعاد پکیج

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

عوامل مهم در انتخاب سایز و ظرفیت پکیج

قبل از خرید پکیج برای واحد مسکونی خود، باید پارامترهایی را بسنجید تا با توجه به آن‌ها، مناسب‌ترین پکیج را تهیه کنید. لزوماً پکیج با توان بالا برای شما مناسب نخواهد‌ بود و ممکن است نیاز منزل شما را پکیجی با ابعاد و ظرفیت کمتر نیز برطرف کند. در این صورت نه تنها موقع خرید، بیشتر هزینه کرده و پولتان را بیهوده دور ریخته‌اید، بلکه روزانه نیز سبب هدر رفتن مقدار زیادی انرژی خواهید شد.

در واقع ظرفیت پکیج‌ها به معنای میزان خروجی دستگاه بوده که به صورت انرژی گرمایی می‌باشد. این میزان انرژی را به صورت کیلووات نشان می‌دهند. هرچه توان و ظرفیت پکیج بالاتر باشد، بدین معنا است که میزان گرمایی که دستگاه تولید می‌کند، بیشتر است. پس باید با در نظر گرفتن فاکتورهایی، میزان گرمای لازم برای منزل خود را بفهمیم تا براساس آن، ظرفیت و ابعاد پکیج را محاسبه کنید. این فاکتورها را در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم.

• مقدار آب گرم فوری مورد نیاز منزل

میزان راندمان در پکیج‌های بدون مخزن بیشتر بوده و از طرف دیگر مصرف انرژی آن‌ها نیز کمتر می‌باشد. علاوه‌ بر آن‌ها، فضای آشپزخانه‌ی اکثر منازل محدود می‌باشد و این سبک از پکیج‌ها که ابعاد کوچک‌تری دارند، مناسب‌تر هستند. با توجه به تمام دلایل گفته‌شده، پکیج‌های دیواری بدون مخزن از محبوبیت بیشتری بین خانواده‌ها برخوردار شده‌اند. اما مزیتی که پکیج‌های مخزن‌دار برخوردار هستند، مخزن آن‌ها است که همیشه پر بوده و در آن‌ها آب گرم وجود دارد. چنانچه به صورت فوری نیاز به آب گرم داشته‌ باشید، موجود است.

در پکیج‌های دیواری بدون مخزن نیز این مشکل خیلی حاد و آزاردهنده نیست و آن‌ها کفاف نیازهای یک خانواده‌ی معمولی ۴ نفره را به راحتی می‌دهند. اما اگر مصرف آب گرم شما زیاد است، ظرفیت و ابعاد پکیج دیواری متناسب با منزل شما بیشتر خواهد شد.

• تعداد رادیاتورهای درون منزل

همان طور که اشاره کردیم، پکیج‌ها آب گرم لازم برای گردش در رادیاتورها، به منظور تولید گرما در فصل زمستان را نیز تامین می‌کنند. تعداد رادیاتورهای داخل منزل شما، ارتباط مستقیمی با متراژ منزل شما دارد و از طرف دیگر، افزایش تعداد رادیاتورها، سبب بالا رفتن ظرفیت پکیج دیواری شما نیز خواهد شد.

به طور مثال اگر آپارتمان شما ۱ یا ۲ خواب با متراژ متوسط می‌باشد، پکیج با ابعاد و ظرفیت پایین نیز نیاز شما را برطرف خواهد کرد. اگر منزل شما دارای ۳ یا ۴ خواب می‌باشد، قائدتاً باید از رادیاتورهای بیشتری استفاده کنید. پس به دنبال آن ابعاد پکیج شما نیز تغییر خواهد کرد و بهتر است از دستگاهی با ظرفیت بیشتر استفاده کنید. اگر واحد مسکونی شما متراژ بزرگی داشته و شامل بیش از ۴ اتاق می‌باشد، پیشنهاد ما استفاده از پکیج‌هایی است که علاوه‌ بر ظرفیت بالا، دارای دو‌ مبدل می‌باشند.

 

 

• میزان گرمایی که از واحد شما هدر می‌رود

در گذشته، ظرفیت و ابعاد پکیج‌ها فقط براساس متراژ منازل محاسبه می‌شد اما امروزه برای استفاده بیشتر از راندمان و کارایی دستگاه، عوامل دیگری مثل هدر رفت گرما را نیز در نظر می‌گیرند. اگر این گرمایی که در فصل زمستان هدر می‌رود زیاد باشد، باید از پکیج‌های با ظرفیت بیشتری استفاده کنید تا با مشکل سرما روبه‌رو نشوید. البته راه منطقی و بهتر، برطرف کردن راه‌هایی است که سبب هدر رفتن گرما می‌شود. از جمله عواملی که سبب این اتفاق می‌شوند، تک جداره بودن پنجره‌ها، زیاد بودن ارتفاع سقف، عایق نبودن درب و دیوارها و… می‌باشد.

• نوع سوخت مصرفی در پکیج‌ها

عامل دیگری که در ظرفیت و ابعاد پکیج‌ تأثیر می‌گذارد، نوع سوخت مصرفی دستگاه است. به طور مثال پکیج‌های گازی، از راندمان بالاتری نسبت به پکیج‌های دیگر برخوردار هستند. در نتیجه اگر سوخت پکیج شما ماده دیگری می‌باشد، بهتر است از دستگاه با ظرفیت بالاتری استفاده کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

• میزان فشار آب

میزان فشار آب ساختمان شما نیز، در ظرفیت پکیج انتخابی شما تأثیر خواهد گذاشت. البته بسیاری از شرکت‌ها مدعی هستند که فشار کم آب در بازده و راندمان دستگاه آن‌ها بی‌تأثیر است اما تجربه چیزی خلاف آن را ثابت کرده. در نتیجه فشار و دبی آب منزل شما بر روی عملکرد پکیج دیواری شما تأثیر دارد.

ابعاد پکیج

نکات مهم در انتخاب ظرفیت و ابعاد پکیج

در این بخش نکات مهمی که در هنگام خرید پکیج باید بدانید را به عنوان جمع‌بندی معرفی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

• بدانید که هرچه متراژ منزل، تعداد رادیاتورها، تعداد افراد خانواده، تعداد حمام و عواملی از این قبیل بیشتر شود، نیاز به پکیجی با ظرفیت بیشتر دارید.

• ظرفیت پکیج‌هایی که مخزن‌دار بوده و دارای دو مبدل هستند، بیشتر از پکیج‌های تک مبدل و بدون مخزن می‌باشد.

• ابعاد این پکیج‌ها نیز بیشتر بوده و در نتیجه به فضای بیشتری نیز نیاز دارند.

• (استفاده از پکیج‌های با ظرفیت بالا، بهتر است و راندمان نیز بالا خواهد رفت)! این طرز فکر اشتباه بوده و سبب هدر رفتن انرژی و‌ پول شما خواهد شد. پس با توجه به فاکتورهای مهمی ‌که در قسمت قبل معرفی کردیم، ظرفیت و ابعاد پکیج مناسب با منزل خود را محاسبه کنید.

• از طرف دیگر، اگر ظرفیت پکیج شما نیز کمتر از حالت عادی باشد، نیاز آب گرم و گرمایش شما در فصل زمستان برطرف نخواهد شد.

• قبل از انتخاب ابعاد پکیج مورد نظرتان، به فضای موجود برای نصب دستگاه توجه کنید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.
همان طور که متوجه شدید، انتخاب سایز و ظرفیت پکیج بسیار مهم بوده و قبل از انتخاب، باید عوامل و فاکتورهایی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. بهزاد شریفی دسامبر 8, 2022 at 4:20 ب.ظ - Reply

    سلام خسته نباشید .. من میخوام تو مطبخ زیر پکیج ظرفشویی دستی بزارم ..اگه لوله کشی پکیج در ارتفاع ۱۶۰ و توکار بزارم که مزاحم ظرف شستن نباشه امکان داره پکیج کل ارتفاعش ۲۴۰ بشه .. مشکی داره این ایده یا نه؟

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید