علت جرقه زدن ماکروفر

شاید تا به امروز این مورد برایتان پیش آمده باشد که در حین کارکرد مایکروفر، متوجه این موضوع شوید که مایکروفر، جرقه می‌زند. این در نگاه اول ممکن است برای شما ترسناک به نظر بیاید و از این که این مورد پیش آمده است، احساس خطر کنید. اما باید بگوییم که این مشکل، مشکلی نیست که غیر قابل حل باشد. در اولین مرحله پس از به وجود آمدن این مشکل، باید در جست و جوی علت جرقه زدن ماکروفر بود. وقتی که علت این موضوع را متوجه شدید، باید برای جلوگیری از آن اقدام کنید تا خدایی نکرد، مشکل جدی‌تری به وجود نیاید.

دقت داشته باشید که علت جرقه زدن ماکروفر ، به هیچ عنوان نشان دهنده‌ی بی کیفیت بودن و یا کهنه شدن برندی که دارید نیست. بیشتر می‌توان این مورد را به استفاده‌ی نادرست از این وسیله نسبت داد. حال اگر این مشکل برای شما به وجود آمده است و قصد دارید برای جلوگیری از آن کاری انجام دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ تا هم از دلیل جرقه زدن ماکروفر مطلع شوید و هم برای جلوگیری از آن، راهکار یاد بگیرید.

دلیل جرقه زدن ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر، نشان دهنده‌ی یک ایراد درون دستگاه می‌باشد که به دلایل مختلفی ممکن است به وجود آمده باشد. زیادی آلوده بودن درون دستگاه، تجمع بخار غذا درون محفظه، پاشیدن مواد غذایی به بیرون از ظرفی که غذا در آن است و … .

 

 

راهکاری که همواره برای جلوگیری از این معضل پیشنهاد می‌شود، این است که هنگامی که غذا را درون دستگاه قرار می‌دهید، از یک درپوش پلاستیکی برای قرار دادن بر روی آن استفاده کنید تا هم از بیرون ریختن غذا جلوگیری کرده باشید و هم تجمع بخارهای غذا را در آن شاهد نباشید. چرا که همانطور که گفتیم، همین موارد ممکن است علت جرقه زدن مایکروفر بشود. همچین یکی دیگر از توصیه‌هایی که می‌شود، این است که همواره در تمیز نگه داشتن محفظه‌ی مایکروفر کوشا باشید. چرا که ته مانده‌ی غذا درون دستگاه نیز می‌تواند از دلایل این مشکل باشد.

 

تا بدین جا، روتین‌ترین دلیل جرقه زدن ماکروفر را بررسی کردیم. اما چیزی که واضح است، این مشکل دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشید که در قسمت بعدی، به شکل اختصاصی به هر کدام از این مشکلات، می‌پردازیم.

علت جرقه زدن ماکروفر

  • وجود قطعات فلزی، علت جرقه زدن ماکروفر

حتما باید توجه داشته باشید که در آن زمان که قصد دارید از دستگاه استفاده کنید، هیچگونه فلزی درون محفظه وجود نداشته باشد. چرا که حضور مقدار اندکی فلز درون دستگاه، ممکن است باعث جرقه زدن و حتی آتش گرفتن دستگاه بشود.

دلیل آن این است که وجود امواج، انرژی فلزات را به شدت بالا می‌برد و این مورد، می‌تواند فلزات را خطرناک کند.

پس حتما دقت داشته باشید که از قرار دادن ظرف فلزی، درپوش فلزی برای غذا، قاشق و چنگال و … درون دستگاه خود داری کنید. همچنین حواستان باشد که مواردی مثل سیم ظرفشویی به ظرفی که در دستگاه قرار می‌دهید نچسبیده باشد؛ چرا که همین مورد هم برای جرقه زدن دستگاه کافیست.

علت جرقه زدن ماکروفر

  • خرابی پوشش مگنترون

خرابی مگنترون، می‌تواند علت جرقه زدن ماکروفر باشد. مگنترون، نقطه‌ای است که امواج از آن جا به نقاط مختلف، ساطع می‌شود. پوششی که برای آن طراحی شده است، به این دلیل است که اولا به خوبی امواج را مدیریت کند تا امواج به همه‌ جای مواد غذایی ساطع شود، دلیل دوم آن نیز این است که به عنوان یک پوشش محافظ از مگنترون عمل کند. به همین دلیل، در صورتی که مشکلی برای این پوشش به وجود بیاید، برای مثال لکه چربی بر روی آن بنشیند، می‌تواند عملکرد آن را مختل کرده و باعث شود شاهد ایجاد جرقه در این نقطه باشیم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر فر و مایکروفر

 

  • خرابی پایه‌ی فلزی، علت جرقه زدن ماکروفر

در برخی موارد دیگر، ممکن است خراب بودن پایه‌ی فلزی دستگاه باعث به وجود آمدن این مشکل باشد. برخی دستگاه‌ها یک پایه فلزی دارند که گاها نگهدارنده‌ی ظرف غذا می‌باشد. در صورتی که ایرادی در این پایه به وجود بیاید و پلاستیکی که بر روی آن وجود دارد، دچار مشکل و یا زدگی شده باشد، ممکن است باعث جرقه زدن درون مایکروفر بشود. در صورتی که با این مشکل رو به رو بودید، باید این پایه را تعویض کنید.

  • خرابی دیود

این مشکل، یک مشکل الکتریکی می‌باشد. در واقع دیود، قسمتی از دستگاه است که با ولتاژ بالا سر و کار دارد و وظیفه‌ی اصلی آن نیز تامین انرژی مگنترون برای تولید موج و ساطع کردن آن می‌باشد. طبیعی است که خراب شدن این قطعه، می‌تواند علت جرقه زدن ماکروفر باشد.

در صورتی که این مشکل برای شما به وجود آمده باشد، خیلی توصیه نمی‌شود که خودتان دست به آچار شوید، چرا که تعمیر و یا تعویض آن، به تجربه و بلدیت نیاز دارد.

خرابی دیود

  • خرابی فن پراکنده‌ ساز اشعه

برخی از مایکروفر‌ها، دارای یک فن خاص می‌باشند که وظیفه‌ی آن پخش کردن بهینه‌ی اشعه‌ها به تمامی نقاط دستگاه می‌باشد. در صورتی که این فن دچار ایراد بشود، که از دلایل آن می‌توان به خرابی تسمه و یا موتور فن اشاره کرد، ممکن است در نقاطی از دستگاه، تجمع اشعه به وجود بیاید. این تجمع به دلیل انرژی زیادی که در یک نقطه به وجود می‌آورد، می‌تواند علت جرقه زدن مایکروفر شود.

علت جرقه زدن ماکروفر

نتیجه گیری

حال که با انواع علت جرقه ماکروفر آشنا شدید، در نظر داشته باشید که اگر شاهد این اتفاق بودید، خون سردی خود را حفظ کنید و سعی کنید متوجه شوید که جرقه از کدام قسمت از دستگاه است. با شناخت نقطه‌ی مکان جرقه، می‌توان تا حدودی علت جرقه را متوجه شد. پس از اینکه این موضوع را متوجه شدید، دستگاه را از برق بکشید تا اقدامی برای تعمیر فر و مایکروویو بکنید.

 

اگر جرقه‌ها به دلیل وجود مواد غذایی که از قبل درون آن مانده است باشد، که به راحتی می‌توان پس از خاموش کردن دستگاه آن را تمیز نموده و مشکل را حل کرد. اما اگر خرابی از قسمت‌هایی دیگر باشد، شاید مجبور باشید تا برای تعمیر آن از یک تکنسین کمک بگیرید.

در صورتی که به تکنسین احتیاج داشتید، می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین با تجربه‌ی گروه ابتکار سرویس، مجرب‌ترین متخصصین در این زمینه را، به منزل خود بیاورید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید