ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند

ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند

اگر شما خانواده‌ای هستید که پدر و مادر خانه هر دو شاغل هستند، به احتمال زیاد ماکروفر جزو وسایل مهم و بسیار کاربردی در خانه خواهد بود. این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد که گرم کردن غذا‌ بیشترین کاربرد آن است که در ادارات و شرکت‌ها به منظور گرم کردن غذا کارکنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا تا به حال با این مشکل که ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند مواجه شده‌اید؟ این سوال تعداد بیشترین جست و جو در مورد ماکروفر را در سایت‌ها داشته است که با خواندن این مقاله، تا حدودی خواهید دانست که چرا ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند. همچنین راه حل این مشکل را برای شما شرح می‌دهیم.

ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند

 

چرا ماکروفر گرم نمی‌کند؟

قبل از این که این سوال را پاسخ دهیم، قصد داریم به شما توضیح دهیم که ماکروفر به چه صورت کار خودش را انجام می‌دهد و مکانیسم آن چگونه است.

زمانی که ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند ، بیشترین شانس خرابی در قطعات مختلف دستگاه، به مگنترون اختصاص می یابد. قطعه مگنترون، یکی از اجزا ماکروفر می‌باشد که کار آن تولید امواج رادیویی با طول موج بلند می‌باشد که همین امواج، باعث گرم شدن غذا می‌شوند. این قطعه با ولتاژ بالا کار می‌کند و دیود، ولتاژ مورد نیاز مگنترون را تامین می‌کند. در نتیجه اگر مگنترون خراب شود، بدیهی است که غذای شما به خوبی گرم نشود.

 

 

نحوه تست

با انجام یک تست می‌توانید به راحتی متوجه این موضوع بشوید:

ماکروفر خود را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید.

کاور اصلی دستگاه را باز کنید و بعد خازن آن را دی شارژ کنید.

سالم بودن فیوز حرارتی و مقاومت پایه‌های مولتی متر را تست کنید.

صفحه نمایش مولتی متر حتما باید عدد 3 اهم را نمایش دهد.

در قدم بعدی، نخست باید به صورت چشمی مگنترون را بررسی کنید؛ در مگنترون سالم نباید فواصل پره‌های خنک کننده نسبت به هم تغییر کنند یا محل استقرار آن‌ها ناپایدار و یا شل شده باشد.

وجود هرگونه مشکل از قبیل ترک خوردگی یا فرورفتگی روی آهنربا، نشانه خرابی مگنترون ‌می‌باشد که همین دلیل کافی است که ببینیم ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند.

سوختگی روی ترمینال‌های خروجی مگنترون نیز می‌تواند از علت‌های گرم نشدن غذا توسط ماکروفر و یا سولاردام باشد.

ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند

یک سری عوامل هم وجود دارند که باعث خراب شدن مگنترون می‌شوند. عواملی مثل جرقه زدن ماکروفر؛ که علت جرقه زدن ماکروفر نیز، می‌تواند به دلیل عدم توجه به تمیز کردن آن باشد.

یک نکته قابل ذکر این است که، مگنترون غیر قابل تعمیر است و حتما باید با رعایت یک سری دستور العمل تعویض شود. که یک کار تخصصی است و باید توسط اشخاصی که به این کار وارد هستند صورت بگیرد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر فر و مایکروفر

 

بررسی علت گرم نکردن ماکروفر

خب حالا که متوجه شدیم چرا غذا در ماکروفر گرم نمی‌شود، خوب است با انجام یک سری تست بفهمیم آیا دقیقا مشکل از مگنترون و دیود آن است یا مشکل از جای دیگری آب می‌خورد که ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند.

  • آزمایش دیود با مولتی متر:

ابتدا ماکروفر خود را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. دیود ماکروفر از یک سمت متصل به بدنه است و از سمت دیگر متصل به خازن می‌باشد. پس جای دیود را به راحتی پیدا کنید. در قدم بعدی شما باید خازن دستگاه خود را دی شارژ کنید. حال دیود را از ماکروفر جدا کرده تا به بررسی دقیق آن بپردازید، که آیا دیود مشکل دارد یا خیر.

حال با استفاده از یک مولتی متر و تنظیم آن روی حالت بیزر، متوجه این موضوع خواهید شد؛ به این صورت که پروب‌ها را روی دو پایه دیود قرار دهید، اگر صدای بوق مولتی متر را شنیدید به آن معنا است که دیود خراب است.

همانطور که متوجه شدید پیدا کردن ایراد و رفع آن یک کار تخصصی است و به ابزار مخصوص نیز احتیاج دارد. اگر شما این تخصص را ندارید، ترجیحا نباید خودتان دست به آچار شوید و بهتر است که از فردی که در این کار تجربه دارد، کمک بگیرید.

 

 

  • بررسی کلید‌های در ماکروفر

خب این که ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. ایجاد خلل در میکروسوییچ‌های درب ممکن است از عوامل گرم نکردن ماکروفر یا سولاردام باشد. کاری که کلید‌های روی درب انجام می‌دهند این است که، اجازه ورود برق به داخل برد الکتریکی صادر می‌کنند. با فشردن شاسی میکروسوئیچ زمانی که درب ماکروفر بسته می‌شود، شما می‌توانید برنامه مورد نظر برای طبخ را انتخاب کنید. یکی از دلایل گرم نشدن غذا توسط ماکروفر همین می‌تواند باشد که احتمال دارد محل استقرار گیری میکروسوئیچ شکسته باشد یا محل بسته شدن درب تغییر کرده باشد، یعنی دستگاه فکر می‌کند درب به صورت کامل باز است و اجازه گرم شدن غذا را نمی دهد.

ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند

  • آزمایش میکروسوئیچ با مولتی متر

برای این آزمایش نیز لازم است که دستگاه را خاموش و از برق بکشید. سپس کاور اصلی ماکروفر را باز کنید. محل قرار گیری کلیدهای درب را چک کنید که آیا شکستگی دارد یا خیر. اگر میکروسوئیچ‌ها با بسته شدن درب به صورت کامل بسته می‌شوند، وقت آن است که با مولتی متر آن‌ها را آزمایش کنید.

همانند تست دیود، مولتی متر را روی حالت بیزر (بوق) قرار دهید. دقت داشته باشید که پایه مشترک، زمانی که شاسی درب باز است با یک پایه باید صدای بوق ممتد بدهد و زمانی که شاسی درب بسته است با پایه‌ی دیگر، نباید صدای بوق بدهد.

اگر این اتفاق نیفتاد باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

 

 

خدمات تعمیر ابتکار سرویس

همانطور که متوجه شدید، پیدا کردن مشکل و تشخیص و تعمیر آن یک کار تخصصی است. در صورت بروز هر گونه مشکل و نیاز برای تعمیر ماکروفر خود اصلا نگران نباشید چرا که شما می‌توانید، از خدمات گروه با تجربه ابتکار سرویس استفاده کنید. گروه مجرب ابتکار سرویس با داشتن بهترین و مجرب‌ترین تکنسین‌های تعمیر لوازم خانگی، آماده هرگونه خدمت‌ رسانی به شما عزیزان می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را در رابطه با این که چرا ماکروفر روشن می‌شود ولی گرم نمی‌کند را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید