قطعات ماکروویو

مایکروویو، یکی از وسیله‌های قدرتمند در زمینه‌ی طبخ یکنواخت غذا و همچنین گرم کردن بهینه‌ی غذا می‌باشد. وجود انواع برنامه‌ای غذایی درون مایکروویو باعث شده است که درست کردن انواع غذا به راحتی و در کمترین زمان، ممکن شود. اما کمتر کسی تا به حال به شناخت قطعات ماکروویو پرداخت است. حال شناخت قطعات ماکروویو چه فایده‌ای برای ما خواهد داشت؟ با شناخت قطعات ماکروویو و همچنین دانستن وظیفه‌ی هر کدام از آن‌ها، می‌توانیم نحوه‌ی استفاده صحیح از مایکروویو را درک کنیم و در صورتی که خللی در عملکرد مایکروویو به وجود آمده باشد، می‌توانیم حدس بزنیم که ممکن است مشکل از کدام قطعه ماکروویو باشد. در ادامه به شناخت قطعات مهم مایکروویو، که شناخت آن‌ها در بهبود شیوه‌ی استفاده‌ی ما از آن نقش دارد، می‌پردازیم.

قطعات ماکروویو

قطعات ماکروویو به همراه وظایف آن‌ها

قطعات ماکروویو به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ بخش‌هایی از آن نقش‌های کمکی دارند و در راحتی کار با مایکروویو، به ما کمک می‌کنند، همانند لامپ‌ها که اگر نباشند، پس از بسته شدن درب مایکروویو، درون آن به سختی دیده می‌شود؛ برخی دیگر، قطعات حیاتی دستگاه می‌باشند که اگر خللی در کارکرد آن‌ها ایجاد شود، کلا عملکرد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. که به بررسی تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

  • لامپ

همانطور که گفتیم، لامپ درون دستگاه برای روشنایی داخل مایکروویو استفاده شده است؛ که برای این کار معمولا از لامپ‌های LED استفاده می‌شود.

قطعات ماکروویو

  • سوئیچ روشنایی مایکروویو

سوئیچ روشنایی، وظیفه‌ی روشن کردن لامپ درون مایکروویو را دارد تا زمانی درب دستگاه را باز می‌کنید، لامپ روشن شده و اندکی پس از بسته شدن درب نیز، روشن بماند. اگر لامپ دستگاه شما روشن نمی‌شد، پس از اینکه به وجود ایراد در لامپ شک کردید، به این که سوئیچ خراب شده است و یا این که فیوز مشکل پیدا کرده است نیز شک کنید.

قطعات ماکروویو

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر فر و مایکروفر

 

  • سینی مایکروویو

سینی گرد، که درون مایکروویو وجود دارد که ظروف را روی آن قرار داده و دستگاه را روشن می‌کنیم؛ نکته‌ای که در این قطعه وجود دارد این است که جنس آن به گونه‌ای است که با تابش امواج بر آن، انرژی دریافت نکرده و حرارت آن زیاد نمی‌شود.

قطعات ماکروویو

  • غلطک زیر بشقاب

این غلطک که در قسمت پایینی سینی جای گرفته است، وظیفه‌ی چرخاندن سینی با کمترین اصطکاک را بر عهده دارد؛ این قطعه با گذشت زمان ممکن است مورد سایش قرار بگیرد و کیفیت روز‌های اول خود را نداشته باشد؛ در این صورت باید برای تعویض آن اقدام کنید.

قطعات ماکروویو

  • موتور گردان

یکی در از قطعات ماکروویو موتور گردان است. موتور گردان دستگاه انرژی لازم برای به حرکت در آوردن سینی را تامین کرده و از طریق کوپلر به آن منتقل می‌کند؛ کوپلر قطعه‌ای است که وظیفه‌ی آن انتقال انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور، به حلقه‌ی چرخدار می‌باشد؛ که این نیرو نیز به سمت سینی گردان سوق داده می‌شود.

قطعات ماکروویو

  • فن

وجود یک فن خنک کننده درون دستگاه باعث می‌شود پس از اتمام کار، قطعات درون مایکروویو که افزایش دما داشته‌اند ، خنک شده و افت حرارت به وجود بیاید؛ خرابی این قطعه ماکروویو، پدید آمدن صدا‌های غیر طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

قطعات ماکروویو

  • سنسور رطوبت

این سنسور، بخار حاصل از غذایی که در حال طبخ و یا گرم شدن است را نشان می‌دهد. که برای اینکه از خشک شدن غذا جلوگیری کنید، باید به آن دقت داشته باشید و اگر حس می‌کنید عددی که سنسور نشان می‌دهد، با غذایی که بیرون میاورید مطابقت ندارد، احتمالا باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

قطعات ماکروویو

 

 

  • قفل درب

این قطعه ماکروویو، نقش مهمی در کارکرد دستگاه خواهد داشت؛ چرا که اگر این قفل به خوبی چفت نشود، جریان برق درون دستگاه ایجاد نمی‌شود و دستگاه یا اصلا روشن نشده و یا شروع به کار نمی‌کند.

قطعات ماکروویو

 

  • برد الکتریکی

این قطعه، شامل ریزقطعات الکتریکی بسیار زیادی می‌باشد که وظیفه‌ی آن نیز کنترل کردن صفحه نمایش دستگاه می‌باشد. شما به کمک این قطعه دستورات لازم را به دستگاه می‌دهید و تعیین می‌کنید که مایکروویو با چه برنامه‌ای شروع به کار کند. این قطعه حساسیت زیادی دارد و در صورتی که خرابی برای آن پیش بیاید، تعمیر آن بسیار مشکل خواهد بود.

قطعات ماکروویو

  • سوئیچ ایمنی مایکروویو

این سوئیچ برای جلوگیری از آسیب دیدن به فیوز مایکروویو، در هنگامی که سوئیچ قفل درب مشکل پیدا کند و یا در هنگام روشن بودن دستگاه، درب آن باز ‌شود، تعبیه شده است.

سوئیچ ایمنی مایکروویو

 

 

  • مگنترول

این قطعه ماکروویو، که در زیر سینی گردان قرار دارد، ماهیت اصلی مایکروویو است؛ بدین معنی که امواج مورد نیاز برای طبخ غذا درون مایکروویو، توسط این این قطعه تامین می‌شود. در صورت خرابی این قطعه، انتظار می‌رود که موجی بر مواد غذایی ساطع نشده و کلا عملکرد دستگاه زیر سوال برود. حساسیت این قطعه خیلی زیاد است و چون با برق ولتاژ بالا سر و کار دارد، توصیه می‌شود چه از لحاظ امنیتی و چه مهارتی، خودتان برای تعمیر آن اقدامی نکنید.

مگنترول

  • پایه کاوشگر

این قطعه ماکروویو، درون دستگاه تعبیه شده و درجه حرارت درون دستگاه را برای ما ارزیابی می‌کند؛ به کمک این قطعه می‌توانید به این پی ببرید که آیا دستگاه شما کار می‌کند یا خیر.

توصیه می‌شود که این قطعه را از مایکروویو خالی خارج کرده و هنگاه استفاده از آن، سعی کنید آن را طوری تعبیه کنید که با بدنه‌ی فلزی دستگاه برخوردی نداشته باشد.

پایه کاوشگر

  • فیوز حرارتی

این دستگاه، نقش ترموستات در وسایل برقی را ایفا می‌کند و اجازه نمی‌دهد دمای درون دستگاه از حدی بالاتر برود. معمولا مایکروویو طوری برنامه ریزی شده است که در صورت خرابی این قطعه ماکروویو، دستگاه روشن نمی‌شود؛ به این دلیل که بالا رفتن زیادی درجه حرارت باعث آسیب دیدن قطعات دیگر و وارد شدن خسارات زیادی به آن خواهد بود. بنابراین یکی دیگر از دلایل روشن نشدن مایکروویو، ممکن است همین موضوع باشد؛ که در صورت خرابی آن، امکان تعمیر وجود نخواهد داشت و باید قطعه را تعویض کنید.

فیوز حرارتی

 

 

  • یکسو کننده

این قطعه ماکروویو نیز یکی دیگر از قطعات الکتریکی درون دستگاه می‌باشد که وظیفه‌ی آن بدین شکل است که اجازه جریان، تنها از یک طرف مدار را می‌دهد و از طرف دیگر، جلوی جریان برق را می‌گیرد. این قطعه، باعث تبدیل شدن برق متناوب به برق مستقیم پله‌ای می‌شود.

یکسو کننده

  • فیلتر‌ها

فیلتر‌های ذغالی و همچنین فیلتر‌های چربی دستگاه، وظیفه‌ی گرفتن آلودگی‌ها و بوی غذا‌ها به خود را دارند؛ به همین علت پس از گذشت مدت زمان طولانی، قدرت اولیه‌ خود را از دست می‌دهند؛ که بدین علت به شکل دوره‌ای هر چند وقت یکبار، باید برای تعویض آن اقدام کنید. همچنین می‌توانید فیلتر‌های چربی که در کف دستگاه جاساز شده است را پس از یک دوره‌ی استفاده، خارج کرده و آن را با کف صابون بشویید.

فیلتر‌ها

 

 

ابتکار سرویس

در واقع تنها با شناخت چندی از قطعات ماکروویو ، نمی‌توان به شکل کلی این ادعا را داشت حالا توانایی هرگونه تعمیری درون فرد وجود خواهد داشت. در واقع بسیاری از تعمیرات این دستگاه کاملا تخصصی بوده و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا جایی که ممکن است نسبت به قطعات شناخت داشته باشید و تنها تعمیراتی که از دستتان بر می‌آید را انجام دهید و تعمیرات تخصصی را به افراد مجرب بسپارید.

گروه ابتکار سرویس، با گرد هم آوردن گروهی از مجرب‌ترین تکنسین‌ها، توانایی هرگونه تشخیص ایراد، تعمیر و یا تعویض فابریک قطعات در زمینه انواع مایکروویو را دارا می‌باشد؛ که در صورتی که شما به نیروی متخصص احتیاج داشتید، آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان، خواهد بود.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید