اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ

این روز‌ها استفاده از مایکروویو بسیار مرسوم شده؛ چرا که این دستگاه کارایی بالایی در طبخ غذا داشته و همچنین استفاده زیادی در زمینه‌ی گرم کردن غذا دارد. در فصل تابستان استفاده از مایکروویو بیشتر هم می‌شود؛ زیرا افراد ترجیح می‌دهند که شعله اجاق گاز کمتری در فصل گرما استفاده کنند. بیشتر افراد از مایکروویو برای گرم کردن چای، ذوب کردن کره و یا گرم کردن غذا‌های مانده در یخچال استفاده می کنند اما با خواندن این مقاله با کارایی دیگر این دستگاه آشنا خواهید شد. اگر شما به تازگی مایکروویو سامسونگ خود را خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید هر دکمه، چه کاری انجام می‌دهد و یا اگر دستگاه شما دفترچه راهنمای فارسی  ندارد، در این مقاله با اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ

قبل از اینکه بخواهیم به اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ بپردازیم، باید خدمتتان عرض کنیم که مدل‌های مختلفی از مایکروویو سامسونگ وجود دارد که ممکن است تفاوت‌های در برخی دکمه‌ها درون آن‌ها مشاهده شود. ما به شکل عمومی درباره‌ی این دکمه‌ها برای شما مطالبی مفیدی ارائه خواهیم داد که تا حدود زیادی آموزشات لازم در این زمینه را ببینید.

 

 

هر دکمه در مایکروویو سامسونگ چه کاربردی دارد؟

ما در این مقاله به معرفی رایج ترین نمادها و دکمه‌ها در مایکروویو سامسونگ می پردازیم.

  • Start

با این دکمه دستگاه شروع به کار می‌کند. یعنی با فشار دادن این دکمه مایکروویو روشن می شود.

  • Stop یا cancel

این دکمه برای توقف دستگاه استفاده می‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر این دکمه را دو بار فشار دهید، زمان صفر می‌شود و تنظیمات به حالت اولیه برمی‌گردد.

  • Clock یا time

برای هر دستوری که به دستگاه می‌دهید ابتدا لازم است زمان مورد نیاز را مشخص کنید. برای این کار اول این دکمه را فشار داده و سپس با استفاده از دکمه های ۱ تا ۹ ابتدا دقیقه و بعد ثانیه را مشخص کنید. در نهایت دکمه‌ی سبز رنگ دستگاه یا اینتر را برای شروع کار فشار دهید.

  • دکمه‌های ۱ تا ۹

در قسمت جلوی مایکروفر و مایکروویو شماره‌هایی از ۱ تا ۹ وجود دارد. همانطور که ذکر شد برای زمان دادن دستی از این دکمه‌ها بهره می‌بریم. البته این دکمه‌ها در مدل‌های جدیدتر می‌توانند کاربرد بیشتری هم داشته باشند.

  • Combi

با فشار دادن این دکمه، دستگاه، سیستم micro و grill را به طور همزمان با هم انجام می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که با فشردن این دکمه مایکروویو ترکیب پخت و برشته کردن غذا را با هم انجام می دهد. به یاد داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید، از ظرف بدون درپوش روی سه پایه بلند یا کوتاه دستگاه استفاده کنید. که در ادامه به شکل جزئی به این مسئله می‌پردازیم.

  • Power

با فشار دادن این دکمه می‌توانید میزان دما را از کمترین دما تا بیشترین دمای ممکن متناسب با کاری که لازم دارید تا مایکرویو انجام دهد، تنظیم کنید.

  • Micro

این دکمه که بیشترین استفاده را در مایکروویو دارد، برای پخت و پز و گرم کردن غذا استفاده می شود.

  • Grill

از این دکمه در مایکروویو برای برشته کردن غذا‌ها استفاده می‌‌‌‌شود. در بیشتر مدل‌ها دکمه گریل سه درجه تنظیم دارد که هر کدام مختص یک سری از غذاها است. پس اگر می‌خواهید از تنظیمات برشته شدن غذا در مایکروویو یا ماکروفر استفاده کنید، می‌توانید این دکمه را انتخاب کنید و سپس دکمه‌ی استارت را فشار دهید. این نکته را نیز فراموش نکنید که برای استفاده از این قابلیت، یعنی روی حالت گریل احتیاجی به گذاشتن در پوش نیست.

در این حالت می‌توانید از ۳ پایه‌ی فلزی نیز استفاده کنید. در مدل‌های قدیمی‌تر، این قابلیت به صورت یک درجه‌ی گردان می باشد نه دکمه؛ برای این مدل‌ها درجه گردان را روی حالت grill  بچرخانید و بعد دکمه‌ی enter و در نهایت گزینه‌ی start را فشار دهید. پخت با گریل برای برش‌های نازک گوشت، استیک، کباب، جوجه کباب، سوسیس، سینه مرغ و همچنین ساندویچ‌های داغ ،غذاهای ته چین دار و حتی غذا‌های رژیمی بسیار مناسب می باشد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر فر و مایکروفر 

 

  • auto defrost

یکی از مزیت‌های خیلی عالی در مایکروویوهای سامسونگ داشتن این دکمه است که به آشپزی سریع‌تر کمک می‌کند. اگر شاغل هستید، این قابلیت برای برای شما خیلی مفید بوده و با استفاده از آن می‌توانید یخ مواد غذایی منجمد را آب کنید. برای این کار این دکمه را یک بار فشار دهید و سپس به کمک دکمه‌ی چرخان ماده‌ی غذایی را انتخاب کنید، مواد غذایی موجود روی دکمه‌ی چرخان شامل: ۱- گوشت، ۲- مرغ، ۳- ماهی، ۴- نان می باشند. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به چرخاندن ماده غذایی دستگاه بوق می‌زند پس در این حالت لازم است حین کار درب مایکروویو را باز کنید و ماده غذایی مورد نظر را بچرخانید.

  • Weight

همان طور که از اسم دکمه پیدا است؛ این دکمه برای تعیین وزن مواد غذایی استفاده می‌شود.

  • PAUSE

از جمله کاربرد‌های این دکمه برای توقف پخت، پاک نمودن تمامی برنامه‌ها و فعال نمودن قفل کودک می‌باشد. این دکمه را برای توقف موقت یک بار و برای پاک نمودن تمامی تنظیمات دستگاه دو بار فشار دهید.

  • Convection

کابردی بسیار جالب که فضای مایکروفر را به فر تبدیل می‌کند. در واقع این دکمه به معنای هوای خشک می‌باشد و برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده می‌شود. به این صورت که هوای گرم رو به داخل مایکروفر می‌فرستد و به طور یکنواخت آن را به گردش درمی‌آورد و دما را در طول زمان پخت کاملا یکسان و ثابت نگه می‌دارد.

  • نشانگر اتمام کار

بعد از این که پخت و پز مورد نظر شما به اتمام برسد، دستگاه بوق می زند و شما باید دکمه‌ی stop را بزنید تا صدای بوق قطع شود و بعد می‌توانید درب را باز کرده و غذا را بیرون بیاورید.

علاوه بر تمامی این دکمه‌ها، یک سری دکمه‌های جانبی دیگر وجود دارد که لازم است برای کامل شدن اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ ، آن‌ها را بشناسید.

 

 

  • 10 min, 1min, 10 s

این دکمه‌ها، با توجه به ماهیتشان، یک تایمی را به زمان پخت اضافه می‌کنند. یعنی با زدن دکمه‌ی 10min، مدت زمان پخت را 10 دقیقه بیشتر خواهید کرد.

  • Open door

فشردن این دکمه برای باز کردن درب دستگاه، ضرورت دارد.

اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ

پس از این قسمت از اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ ، حال قصد داریم همانطور که گفته بودیم، چند تا از موارد کاربرد‌های استفاده ترکیبی از دستگاه را به شما معرفی کنیم.

  • ترکیب گریل پایین + مایکرو

با این کار، همزمان هم پخت غذا صورت می‌گیرد و هم روی سطح غذا به خوبی برشته خواهد شد. برای این کار، غذا را بر روی سینی فلزی دستگاه قرار دهید، سپس در ابتدا دکمه‌ی combi را بزنید و با کلید چرخان، co3 را انتخاب کنید و سپس enter را بزنید و با استفاده از کلید چرخان، قدرت مایکرو را تعیین کنید. در آخر نیز با فشار دادن دکمه‌ی enter و پس از آن فشردن کلید start، دستگاه شروع به کار می‌کند.

  • ترکیب گریل بالا + مایکرو

این حالت نیز همانند حالت بالا بوده با این تفاوت که غذا از سمت بالا برشته می‌شود. برای این کار باید غذا را بدون درپوش بر روی پایه‌ی بلند فلزی قرار داده و همانند بالا، با زدن دکمه‌ی combi کار را آغاز کنید. کلید چرخان را بر روی co1 قرار داده و enter را بزنید. سپس با استفاده از کلید چرخان قدرت دستگاه را تعیین کرده و با زدن enter بر روی آن و سپس زدن دکمه‌ی استارت، دستگاه را راه‌اندازی کنید.

  • ترکیب گریل بالا و پایین + مایکرو

برای این کار، که هم پخت خوب غذا و هم برشته شدن غذا از دو طرف را به دنبال خواهد داشت، باید غذا را مستقیم بر روی سینی فلزی قرار دهید و لزومی ندارد که روی آن درپوشی قرار دهید. برای شروع به کار کردن در این حالت، پس از فشردن دکمه‌ی combi، به کمک دکمه چرخان co4 را مقرر کنید و سپس دکمه enter و پس از تعیین قدرت دستگاه همانند دو حالت بالا، دکمه  enterرا زده و سپس به دنبال آن، start را بزنید تا دستگاه شروع به کار کند.

 

 

  • ترکیب مایکرو + کانوکشن

این حالت بیشتر برای مواردی همچون پخت کیک و غذا‌های خمیری کاربرد دارد، به شکلی که علاوه بر پخت به کمک امواج مایکرو، به کمک سیستم کانوکشن، حرارت به شکل یکنواخت در دستگاه پخش شده تا تمامی نقاط غذا به شکل یکنواخت پخته شود.

برای این کار، دکمه combi را فشار داده و با کلید چرخان، حالت co5 را انتخاب کنید و پس از انتخاب دکمه‌ی enter، به کمک کلید چرخان درجه حرارت را انتخاب کره و دمای کانوکشن را با توجه به غذایی که قصد دارید طبخ کنید، تنظیم کنید. پس از فشردن دکمه enter، حال نوبت آن است که قدرت دستگاه را به کمک کلید چرخان تعیین کرده و دوباره enter را بزنید. در آخر نیز start را زده تا دستگاه شروع به کار کند.

اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ

 

این هم از اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ . در ادامه به آموش چند غذا در مایکروویو سامسونگ می‌پردازیم.

  • روش تهیه شیرینی با مایکروویو سامسونگ

در قدم اول یک بار stop را فشار دهید و درب دستگاه را باز کنید سپس سه پایه کوتاه و شیرینی را داخل دستگاه گذاشته و درب دستگاه را ببندید و دما را مشخص کنید. همچنین با چرخاندن کلید تنظیم زمان، زمان پخت را طبق دستور فر گاز تنظیم کنید و در نهایت کلید start را فشار دهید. بعد از سپری شدن زمان مورد نظر شیرینی شما آماده است.

  • روش پخت سیب‌زمینی در مایکروویو سامسونگ

درست است که مایکروویو نمی‌تواند سیب‌زمینی را کبابی یا برشته کند اما خیلی عالی می‌تواند آن را بپزد. برای این کار با یک چنگال سیب زمینی را سوراخ کرده و به مدت دو دقیقه در مایکروویو بگذارید. بعد از دو دقیقه آن را بیرون آورده و باز به مدت 2 یا 3 دقیقه دیگر در دستگاه قرار دهید. برای درست کردن پوره سیب زمینی، بهتر است قبل از این که شیر را به سیب‌زمینی اضافه کنید کمی شیر را حرارت دهید و بعد از سرد شدن شیر و سیب‌زمینی آن‌ها را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید تا پوره سیب زمینی شما آماده شود.

 

 

  • روش پخت سبزیجات در مایکروویو سامسونگ

شما می‌توانید به راحتی و بدون آب سبزیجات خود را در مایکروویو بپزید.

سبزیجات را به صورت یک لایه داخل یک بشقاب پهن کنید، با پلاستیک فریزر بشقاب سبزیجات را بپوشانید و با حرارت بالا آن‌ها را بپزید. البته زمان پخت سبزیجات مختلف، متفاوت است؛ اگر سبزیجات شما ترد هستند، مانند اسفناج، قارچ یا ذرت بعد از 30 ثانیه آن‌ها را از دستگاه بیرون بیاورید؛ اما برای سبزیجات سفت تر مانند هویج این زمان به 4 دقیقه می‌باشد.

  • روش تهیه پیتزا در مایکروویو سامسونگ

برای درست کردن پیتزا در مایکروویو سامسونگ باید از کلید‌های Micro و  Convectionاستفاده کرد. به این صورت که ابتدا کلید پیش گرمایش را فشار دهید تا دمای دستگاه به 180 درجه سانتی گراد برسد؛ سپس دکمه Start را فشار دهید و در نهایت زمان مورد نظر را تنظیم کنید.

نکته: زمان لازم برای پخت خمیر پیتزا، 2-1 دقیقه و برای پخت پیتزا، 8-6 دقیقه می‌باشد.

بعد از اینکه پیتزا پخته شد، باید روی پیتزا طلایی و برشته شود و همان طور که گفتیم از دکمه ترکیبی مایکرو و گریل برای این منظور استفاده می‌شود. یک دقیقه بعد پیتزا شما حاضر است.

اموزش دکمه‌های مایکروفر سامسونگ

نتیجه‌گیری اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ

موضوعی که بیشتر از همه چیز مشهود است، این است پس از خرید مایکروفر سامسونگ، برای اینکه بتوانید از تمامی قابلیت‌های دستگاه خود استفاده کنید، بهتر است از اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ را یاد بگیرید. ترجیحا اگر دستگاه شما دفترچه‌ی راهنما دارد، قبل از اینکه دستگاه را راه اندازی کنید، به خوبی با تمامی قابلیات آن آشنا شوید. و یا اگر به هر دلیل دیگری این امکان برای شما وجود نداشت، می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله و مقاله‌ی مشابه با این، راه خود را پیدا کنید.

 

 

خدمات تعمیر مایکروفر و مایکروویو ابتکار سرویس

همان طور که می‌دانید پیدا کردن مشکل و تشخیص و تعمیر لوازم خانگی یک کار تخصصی است. در صورت بروز هر گونه مشکل برای ماکروفر خود اصلا نگران نباشید چرا که شما می‌توانید، از خدمات گروه با تجربه ابتکار سرویس استفاده کنید. گروه مجرب ابتکار سرویس با داشتن بهترین و مجرب‌ترین تکنسین‌های تعمیر لوازم خانگی، آماده هرگونه خدمت‌‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را در رابطه با مشکلات مایکروفر خود را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. محمدمهدی ژانویه 13, 2023 at 7:36 ق.ظ - Reply

    در زمان استفاده از گریل در ماکرویو از آبی که خارج می‌شود چه استفاده هایی می‌شود کرد، چون تشعشعات دارد آیا آب گوشت و سبزیجات گریل شده برای انسان مفید میباشد

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید