چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

برای تمیز شدن ظروف، داشتن یک ماشین ظرفشویی راهی مناسب و آسان به حساب می‌آید. اما داشتن ماشین ظرفشویی، پایان کار نیست. شما باید از قرص‌های مناسبی برای شسته شدن ظروف استفاده کنید، باید مطلع باشید که چه ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار بدهید و چه ظروفی را قرار ندهید و … یکی از مواردی که در بهبود عملکرد پاکیزه شده ظرف‌های نقش موثری دارد، طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی می‌باشد.

چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی یک سری اصول دارد که با رعایت کردن آن‌ها، می‌توان بازدهی بالایی را از دستگاه گرفت. در واقع این کار درست نیست که برای سرعت بخشیدن به کار خود، تمامی ظروف را به هر صورتی که شده درون ماشین قرار داده و دستگاه را روشن کنید. در این صورت، نباید انتظار این را داشته باشید که دستگاه، تمامی ظرف‌ها را پاکیزه و درخشان به شما تحویل دهد.

در این مقاله قصد داریم راجع به بهترین شکل چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی حرف بزنیم و نکات لازم در این مورد را بررسی کنیم. در صورتی که در این موارد سوالی برای شما وجود دارد، تا پایان این مقاله، همراه ما باشید.

 

مقاله پیشنهادی : روش صحیح استفاده از ماشین ظرفشویی

 

نکات مربوط به قبل از چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

  • قبل از شروع شستن ظرف‌ها، دقت داشته باشید که مقدار ظروف، به اندازه‌ای باشد که در محدوده‌ی خود دستگاه تعیین شده است. در صورتی که ظروف بیش از حد مجاز درون دستگاه قرار بگیرند، شاهد افت کیفیت شست و شو توسط دستگاه خواهید بود. همچنین در صورتی که ظروف کمی در دستگاه قرار دهید، میزان انرژی و همچنین آب زیادی را برای شستن مقدار کمی ظرف، هدر داده‌اید. بنابراین، باید به دنبال یک مقدار بهینه باشید.
  • قبل از چیدن ظرف در ماشین ظروفشویی ، باید باقی‌مانده‌های غذا که بر روی ظروف باقی مانده است را تمیز کنید. همچنین اگر غذای سوخته به ته ظرف چسبیده است، ابتدا قسمت چسبیده را کاملا جدا نمایید و بعد آن را درون ماشین قرار دهید.
  • حتما دقت داشته باشید که ظروف مسی، آلومینیومی و همچنین ظروف ساخته شده و یا آبکاری شده با طلا و نقره را درون ماشین قرار ندهید. چرا که ممکن است این ظروف دچار آسیب دیدگی بشوند. همچنین ظروفی که تزئیناتی از طلا و نقره دارند نیز برای شستن در ماشین ظرفشویی، توصیه نمی‌شوند.
  • ترجیحا ظروفی که حس می‌کنید نسبت به حرارت مقاوت کمی دارند را درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید. همچنین باید مطلع باشید که برخی ظروف پیرکس، به این علت که جاذب خوبی برای گرما نیستند، ممکن اس پس از پایان شست و شو لکه‌های آب بر روی آن باقی بمانند.

چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی

معمولا تفاوت برند ماشین ظرفشویی در نحوه چیدن ظروف در آن نقشی ندارد. به این معنی که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی ، با سامسونگ، تقریبا یکسان است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در کدام طبقه، چه ظروفی را قرار دهیم؟

  • سبد بالایی

معمولا پیشنهاد می‌شود ظروفی مثل پیش دستی، لیوان، کاسه‌های کوچک، فنجان و … را به صورت برعکس، در طبقه‌ی بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. همچنین باید دقت داشته باشید که ظروف را به هم نچسبانید و بین آن‌ها فاصله بیاندازید. چرا که ممکن است آب نتواند از بین دو ظرف چسبیده به هم نفوذ کند. همچنین این نکته برای طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز صدق می‌کند.

  • سبد پایینی

این قسمت از ماشین، مخصوص ظروف بزرگتر مثل غذاخوری‌ها و بشقاب‌ها می‌باشد. همچنین برخی قابلمه‌ها و درب‌های قابلمه را می‌توان در این قسمت قرار داد.

  • روی بشقاب‌ها باید به سمت وسط محفظه‌ی ماشین باشد. به این دلیل که آب‌پاش و قطعات چرخشی، بتواند به طور کامل به تمامی قسمت‌های ظرف نفوذ کنند.
  • قابلمه‌ها، باید رو به پایین و در جهت بازوی‌ اسپری قرار بگیرند.
  • ظروف گود، باید به شکل مورب قرار بگیرند تا آب درون آن به راحتی تخلیه شود.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

  • سبد قاشق و چنگال

قرار دادن قاشق و چنگال در سبد که به شکل معمولی و به صورتی که سر قاشق از سبد بیرون باشد توصیه می‌شود. بر عکس چاقو، که بهتر است قسمت تیز آن به سمت پایین باشد.

اما بهترین راه برای چیدن قاشق و چنگال در قسمت‌های شیاردار دستگاه، برای مواقعی که سبد پر است، به شکل جانبی و گیر دادن آن ها به شیار‌های دستگاه، می‌باشد.

چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

چیدن ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی

باید توجه داشته باشید که هر ظرف، نحوه چینش خاص خودش را دارد. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، این مورد در برند‌های مخلف، مغایرت ندارد. به این معنی که نحوه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش ، با ال جی و یا سامسونگ یکسان است.

  • لیوان و فنجان

این چنین موارد، باید در طبقه‌ی بالای ماشین و به صورت برعکس قرار داده شوند. همچنین رعایت کردن فاصله بین ظروف،از دیگر نکاتی است که باید به آن‌ دقت داشته باشید.

  • بشقاب

جایگاه بشقاب، در طبقه‌ی پایین ماشین است. طرف گود آن‌ها باید به سمت وسط ماشین باشد و همچنین از بزرگتر به کوچکتر ازکنار تا مرکز دستگاه چیده شوند.

  • تابه و قابلمه

این دسته ظروف را باید رو به پایین و در جهتی که بازوی آب پاش قرار دارد، بچینید. چینش اشتباه ممکن است باعث آسیب دیدن آب پاش بشود.

  • ظروف بزرگ

ظروف بزرگ همانند انواع دیس‌ها و یا تخته‌های آشپزی، باید در قسمت کناره‌ها و یا انتهایی ماشین در طبقه‌ی پایین قرار بگیرند تا مانع رسیدن آب به سایر ظروف نشوند.

 

مقاله پیشنهادی : ماشین ظرفشویی ، عیب یابی و تعمیر

 

  • ظروف پلاستیکی

در ابتدا باید از قابل شست و شو بودن ظرف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. با تصویری که بر روی آن حک شده می‌توان این موضوع را متوجه شد. همچنین باید اینگونه ظروف را در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی و دور از المنت‌ها قرار دهید.

چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

نتیجه گیری

چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مشخص شد چیدن ظروف مختلف در ماشین، با هم دیگر متفاوت می‌باشد. اما چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی در برند‌های مختلف، تفاوتی ندارد.

طبقه‌ی بالایی دستگاه مخصوص ظروف کوچکتر و لیوان‌ها و طبقه‌ی پایین، مخصوص ظروف بزرگتر، نظیر قابلمه و بشقاب و دیس، می‌باشد.

همچنین بررسی شد که چینش نا مناسب، می‌تواند علاوه بر این که تمیز نشدن ظروف را در پی داشته باشید، شما را با مشکلاتی مثل آسیب دیدن دستگاه رو به رو کند. بنابراین، باید برای چینش صحیح ظروف در دستگاه، دانش کافی را داشته باشید.

از دیگر اموری که برای نگهداری از ماشین ظرفشویی توصیه می‌شود، سرویس به موقع آن می‌باشد. سرویس دوره‌ای دستگاه، برای پیشگیری از وجود خرابی‌ها به کار گرفته می‌شود.

تیم متخصص ابتکارسرویس، با در دست داشتن گروه مجربی از تکنسین‌ها، آماده‌ی هرگونه خدمت‌رسانی در جهت سرویس و یا تعمیر ماشین ظرفشویی می‌باشد که شما عزیزان، در صورت نیاز، می‌توانید از خدمات این کمپانی بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید