نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی : ماشین ظرفشویی در زندگی امروز، در برخی از خانه‌ها به عنوان یکی از اقلام اساسی برای آشپزخانه به حساب می‌آید. شستن ظرف‌ها به خصوص ظرف‌های زیاد، برای کسی که باید هر روز مدت زمان زیادی را سر پا بایستد و ظرف‌ها را بشوید، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در دراز مدت بشود. لذا ماشین ظرفشویی، کم کم پس از ماشین‌های لباسشویی، در حال عرف شدن و تبدیل شدن به یکی از الزامات آشپزخانه می‌باشد.

اما استفاده از ماشین ظرفشویی، نیازمند یک سری اطلاعات است که باید با توجه به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه، اطلاعات لازم را کسب کنید. اما یکی دیگر از مواردی که نیازمند شناخت می‌باشد، این است که از چه نوع شوینده‌ای برای شستن ظرف‌ها استفاده کنیم. ژل‌ ظرفشویی، پودر ظرفشویی، مایع جلا دهنده، قرص ظرفشویی و موارد دیگر، از جمله شوینده‌هایی هستند که در شست و شوی ظرف‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم و ببینیم برای این کار، چه نکاتی را لازم است رعایت کنیم. پس اگر در این زمینه برای شما سوالی به وجود آمده است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه‌ استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

طرز کار اکثر برند‌های قرص ظرفشویی شبیه به هم هستند و گاها ممکن است در طرز باز کردن بسته و اینکه کدام قسمت‌ها را از قرص جدا کنیم و سپس آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهیم، با همدیگر تفاوت داشته باشند.

 

مقاله پیشنهادی : کدام قرص ماشین ظرفشویی بهتر است؟

 

یک قرص ماشین ظرفشویی، شامل مواد زیادی است. وجود مواد فعال کننده، می‌توانند بقایای مواد غذایی را از روی آن جدا کند. چرا که یک حالت اکتیوی نهفته دارد که با ترکیب شدن با آب فعال می‌شود. وجود آنزیم‌ها درون قرص، باعث می‌شود مواد پروتئینی و نشاسته‌ای که به ظروف چسبیده‌اند، از آن جدا شوند. وجود سفید کننده و براق کننده درون آن، باعث می‌شود تا لکه‌ای موجود که بر اثر شسته شدن با آب پدید می‌آید، مشاهده نشود. همچین در برخی قرص‌ها، ماده‌ای تحت عنوان سازگار کننده وجود دارد که باعث می‌شود تا حدودی از سختی آب کاسته شده و آب با سختی مناسب برای شستن ظروف، وارد عمل بشود.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

اما نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی ، به شکل کلی، کار بسیار ساده‌ای است. برای استفاده از آن، باید پلاستیک قرص که بعضا به دور آن پیچیده شده است را از آن جدا کنید، قرص را درون محفظه‌ی شست و شو قرار داده و با توجه به برنامه‌ای قصد دارید به دستگاه بدهید، ماشین را روشن کنید. در صورتی که جایگاه ماده در ماشین شما دچار ایراد بود و قابلیت باز شدن نداشت، می‌توانید قرص را در کف ماشین قرار داده و سپس دستگاه را روشن نمایید.

نکات لازم در طریقه مصرف قرص ماشین ظرفشویی

  • دقت داشته باشید که حتما از قرص‌های مرغوب و اصل استفاده کنید، قرص‌های تقلبی ممکن است علاوه بر این که ظرف‌ها را تمیز نمی‌کنند، باعث بیشتر کثیف شدن آن‌ها نیز بشوند. همچنین به تاریخ مصرف قرص‌ها نیز دقت داشته باشید تا اگر از آن گذشته بود، آن را استفاده نکنید.
  • قرص‌های ظرفشویی، معمولا از مقدار جلادهنده‌ی کافی برخوردار هستند. بنابراین اگر از قرص‌های شوینده استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست از مواد جلا دهنده نیز استفاده کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید بر روی نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فوکوس کنید، حتما برنامه‌ی دستگاه خود را بر روی شست و شو با قرص قرار دهید. در صورتی برنامه را در حالت درست قرار ندهید، ممکن است شست و شو با اختلال مواجه بشود.
  • سعی کنید از قرص و ژل به شکل رندوم استفاده کنید که به شکل دائم از قرص استفاده نکنید. چرا که ممکن است اگر چند با پیاپی تنها از قرص استفاده کنید، شاهد این باشید که کارایی دستگاه کاهش یافته است.

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

بعضا مشاهده شده است که افراد قصد دارند قرص ماشین را نصف کنند و از آن استفاده کنند، چرا که مثلا ممکن است مقدار ظرف‌ها انقدری نباشد که لازم باشد از یک قرص کامل استفاده کرد. در این مورد، باید مطلع باشید که اگر نوع شوینده‌ی شما به شکل کپسول است، نمی‌توانید این کار را انجام دهید و لازم است تا از هر کپسول، برای یک با شست و شو استفاده کنید. در مورد قرص نیز این مورد به نوع و برندی که در اختیار دارید بستگی دارد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید قرص را نصف کنید، از شدنی بودن این کار و همچنین از ایمن ماندن نصفه‌ی دوم، اطمینان حاصل کنید.

 

مقاله پیشنهادی : روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

 

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در برند‌های مختلف

همانطور که گفتیم، تقریبا طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در بیشتر برند‌های شوینده یکسان است و دشواری زیادی ندارد؛ فقط باید یک سری نکات ضروری را رعایت کنید تا بهترین بازدهی را از شست و شو بگیرید.

نحوه‌ استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پریل ، به این شکل می‌باشد که قرص را از بسته بندی خارج کنید. پلاستیک روی آن را جدا کنید، درب محفظه‌ی ماده‌ی شوینده را باز کنید؛ در صورت خشک بودن محفظه، قرص را درون آن قرار دهید و درب آن را ببندید و سپس با انتخاب برنامه‌ی مناسب، شست و شو را شروع کنید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی ال جی ، سامسونگ و … اکثر برند‌ها نیز به همین شکل می‌باشد و تفاوت زیادی در طریقه‌ی مصرف در قرص ماشین ظرفشویی، وجود ندارد.

 

مقاله پیشنهادی : روش صحیح استفاده از ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش نیز به همین شکل است، با این تفاوت که در این برند، نیازی به جدا کردن لایه‌ای بر روی قرص کشیده شده است نمی‌باشد. در این برند نیز همانند مراحلی که در بالاتر ذکر شد، باید قرص را درون دستگاه قرار داده و برنامه‌ی شست و شو را آغاز کنید.

قرص ماشین ظرف شویی فینیش

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در برند‌های مختلف تقریبا به یک شکل می‌باشد. نکته‌ای باید در نظر داشته باشید این است که برنامه‌ی شست و شو را در حالت درست قرار داده و حتما از خشک بودن محفظه نیز اطمینان حاصل کنید. چرا که بعضا قرص‌ها حساسیت زیادی به آب دارند و در صورتی که محفظه، تر باشد، ممکن است بخشی از قرص، درون محفظه مصرف شود.

طریقه‌ی استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در این مقاله بررسی شد که امیدوار هستیم برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که در این زمینه مشکلی داشتید، می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین گروه ابتکار سرویس، سوالات خود را مطرح کنید تا در صورتی که مشکل شما جدی نبود، با راهنمایی‌های مشوارین خبره‌ی این شرکت، خودتان در منزل مشکل خود را حل کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید