طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی : ماشین ظرفشویی یکی از اختراعات مهم بشر است که منجر به آسان‌تر شدن زندگی ما انسان‌ها و مخصوصا خانم‌ها شده است. این دستگاه مکانیکی، الکتریکی بوده و به وسیله انرژی برق کار می‌کند. در کل می‌توان گفت که عملکرد کلی کارکرد این ماشین به این گونه است که در ابتدا باید ظروف کثیف را درون ماشین بچینید. (توجه داشته باشید که که ظروف را به ترتیب و در مکان مخصوص خود بگذارید) در مرحله بعد، مایع یا قرص ماشین ظرفشویی درون جایگاه مخصوص خود بریزید. سپس دکمه “روشن” دستگاه را بزنید. در این قسمت، دستگاه به طور خودکار عمل کرده و ظروف کثیف را می‌شوید.

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات ماشین ظرفشویی، قرص ماشین ظرفشویی است. به همین علت همگان به این فکر افتادند که این قرص را خودشان تولید کنند. بنابراین روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی یکی از موضوعات داغ در بین مردم می‌باشد که ما قصد داریم در این مقاله کمی راجع به این موضوع برایتان صحبت کنیم. پس اگر به دنبال طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی در خانه هستید، با ما همراه باشید.

 

 

روش‌ ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

در این قسمت می‌خواهیم چند روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی را خدمتتان ارائه دهیم.

⇐ روش اول:

در روشی که در پایین خواهیم گفت، شما به این مواد نیاز دارید:

  • جوش شیرین (1 فنجان)
  • اسید سیتریک (1 فنجان)
  • نمک (نصف فنجان)
  • سرکه سفید (نصف فنجان)
  • سدیم کربنات (2 فنجان) {اگر نتوانستید سدیم کربنات را از بیرون تهیه نمایید، به راحتی می‌توانید خودتان آن را در خانه درست کنید. به این صورت که جوش شیرین را در دمای 450 درجه فارنهایت به مدت 1.5 ساعت بپزید. }
  • قالب‌های جا یخی مکعبی شکل (به تعداد لازم که ما 2 سینی از این قالب جا یخی را پیشنهاد می‌کنیم)
  • صابون کاستیل مایع (1 قاشق چای خوری)

طرز تهیه این قرص ماشین ظرفشویی به این گونه است که ابتدا مواد خشک را در ظرفی مانند کاسه ریخته و با هم مخلوط ‌کنید.

سپس سرکه سفید را به آرامی و کم کم اضافه کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله ممکن است گازی سفید رنگ تولید شود. این امری طبیعی است؛ پس نگران نباشید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

سپس صابون مایع کاستل را به کاسه اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله می‌توانید روغن‌های خوش بو و معطر مانند روغن اسطوخودوس یا هر روغن دیگری را به مخلوط اضافه نمایید. (البته اضافه نمودن روغن در این قسمت، کاملا سلیقه‌ای و دل به خواهی است)

در مرحله آخر نیز مخلوط به دست آمده را در قالب‌های جا یخی ریخته و حداقل 1 الی 2 روز مهلت بدهید تا به خوبی خشک شوند. سپس آن‌ها را از قالب در آورده و استفاده کنید.

اگر می‌خواهید طرز تهیه این قرص ماشین ظرفشویی خانگی که خدمتتان ارائه نمودیم، عملکرد بهتری داشته باشد، در زمانی که مخلوط را درون قالب‌ها می‌ریزید، آن‌ها را به خوبی بفشارید تا کاملا فشرده شوند و در زمان مصرف، کارایی بهتری داشته باشند.

⇐ روش دوم

در روشی دیگر، می‌توانید از صابون سیاه و سدیم پر منگنات استفاده کنید که این قسمت نحوه ساخت این قرص ماشین ظرفشویی را برایتان توضیح می‌دهیم. در ابتدا مواد لازم را نام می‌بریم:

  • پر منگنات سدیم (4 قاشق غذا خوری)
  • صابون سیاه مایع (4 قاشق غذا خوری)
  • نوشابه (2 قاشق غذا خوری)
  • نمک دانه درشت (1 قاشق غذا خوری)
  • آب لیمو (20 قطره)

 

 

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی با این مواد نیز بسیار ساده است؛ شما در ابتدا کاسه‌ای را بردارید و بعد، صابون سیاه، پر منگنات سدیم و نمک را در آن بریزید. سپس به خوبی با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدشت شوند. بعد از آن، در ظرفی دیگر، بقیه مواد را ترکیب کرده و به آرامی درون کاسه بریزید. در مرحله آخر نیز مخلوط را کاملا مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید. در نهایت نیز مخلوط را در قالب‌های مکعبی یخ (یا هر قالی که دارید) بریزید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند.

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی

⇐ روش سوم

اگر قرص یا مایع ماشین ظرفشویی‌تان برای استفاده کم است و وقت این را ندارید که به بیرون رفته و آن را تهیه نمایید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. این روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی که در پایین برایتان شرح دادیم، بسیار کاربردی و ساده بوده و به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید.

در ابتدا 3 برابر مقداری که ماده شوینده دارید، جوش شیرین به آن اضافه کنید.

سپس نسبت به میزان مخلوط جدیدی که دارید، مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

در این قسمت نیز به میزان نصف ماده شوینده اولیه‌ای که داشتید، نمک اضافه کنید.

مخلوط شما آماده است. شما برای استفاده از این مخلوط، هم می‌توانید آن را همان گونه (به صورت مایع غلیظ) استفاده کنید، و هم می‌توانید به آن مهلت دهید تا به خوبی خشک شوند و مانند قرص از آن‌ها استفاده کنید.

 

 

نکات مهم در مورد طرز تهیه قرص‌های ماشین ظرفشویی و نگهداری از آن‌ها

یکی از نکات مهمی که در نحوه ساخت قرص ماشین ظرفشویی باید توجه کنید این است که زمان مناسب به مخلوط به دست آمده بدهید تا به خوبی خشک شوند؛ در غیر این صورت ممکن است که قرص استحکام خوبی نداشته باشد و در ظرفی که نگهداری می‌کنید، پودر شود.

نکته دیگر آن که قرص‌ها را حتما باید در ظرفی نگهداری کنید که درب محکمی داشته باشد تا به اصطلاح “نم نکشد”. در غیر این صورت همانطور که در بالا گفتیم، اسحتکام خود را از دست خواهد داد.

قرص‌هایی که تهیه نموده اید، بسته به این که چه اندازه‌ای دارند و در چه ابعادی خشک شده اند ممکن است در تعداد استفاده در یک دور روشن کردن ماشین ظرفشویی متفاوت باشد. به طور مثال ممکن است قرص‌هایی که تهیه کرده اید کوچک باشند و مجبور باشید 4 الی 5 عدد از قرص را برای 1 بار شست و شو استفاده نمایید.

باید خدمت شما بگوییم که طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی نیازمند وقت و حوصله است و نمی‌توانید در عرض 1 یا 2 ساعت، قرص ماشین ظرفشویی تهیه کنید. بنابراین با صبر و حوصله و در زمانی که تایم خالی دارید برای این کار اقدام کنید.

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی

خدمات ابتکار سرویس

اگر در مورد ماشین ظرفشویی خود سوالی برایتان ایجاد شد یا مشکلی برای دستگاهتان پیش آمد و نیاز به کمک داشتید، به جرات می‌توان گفت که کمک گرفتن از گروه ابتکار سرویس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این گروه دارای تکنسین‌های با تجربه و خبره می‌باشد که به تمام پرسش‌های شما، پاسخ خواهند داد. پس به راحتی می‌توانید دستگاه خود را به مشاوران ابتکار سرویس سپرده و از خدمات بسیار خوب آن‌ها بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید