علائم سوختن موتور یخچال

امروزه در همه خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها یخچال  یکی از ابزارهای بسیار الزامی است. می‌توان گفت که این دستگاه عضوی جدا نشدنی از زندگی‌های امروزه می‌باشد. یخچال و فریزر شما یکی از ضروری‌ترین لوازم منزل شماست بنابراین توجه دقیق به علائم سوختن موتور یخچال شما و نیاز به تعمیر بسیار مهم است. یخچال، همانطور که از نامش پیدا است، اقلام فاسد شدنی شما را تازه نگه می دارد. پس خراب شدن یخچال نگرانی بسیار بزرگی را برای شما به وجود خوهد آورد؛ مخصوصا اگر سوختن موتور یخچال مطرح باشد. در این مقاله علت سوختن موتور یخچال را برای شما توضیح می‌دهیم.

علائم سوختن موتور یخچال

اگر شما علائم سوختن موتور یخچال را بدانید، می‌توانید به موقع علت را بر طرف کنید. با آگاهی نسبت به این علائم جلوی ضرر می‌گیرید. سوختن موتور یخچال بسیار ناگوار است، اما شناخت کافی از وقوع این اتفاق ناگوار جلوگیری می‌کند. حال در ادامه علت سوختن موتور یخچال را برای شما ارائه می‌دهیم.

 

 

  • داغ شدن کمپرسور

اگر موتور یا کمپرسور نیم سوز شود، زنگ خطر به صدا در می‌آید. در این حالت کمپرسور نمی‌تواند گاز مبرد را در مدار به چرخش درآورد و سرمای مورد نیاز برای یخچال ایجاد  نمی‌شود. برد اصلی وظیفه ارسال دستور‌های لازم به تمامی بخش‌ها را ایجاد می‌کند. در این حالت با کمبود سرما، برد دستور قطع کار کمپرسور را صادر نمی‌کند. کار کردن مداوم کمپرسور باعث گرم شدن موتور می‌شود. با ادامه این روند مشکلات زیادی را به بار خواهد ‌آورد.

  • نبود صدای کار کردن یخچال

با روشن بودن یخچال باید سر و صدای عملکرد آن شنیده شود. عدم وجود این صداها خود می‌تواند یکی از علائم سوختن موتور یخچال باشد. در شرایط عادی هر یخچال سر و صدای مخصوص به خود را دارد. یخچال بدون صدا به این معنی است که کمپرسور دستگاه مشکل پیدا کرده است. برعکس این اتفاق هم صورت می‌گیرد. یخچال با صدای بلند و غیر متعارف هم نگران کننده است. در این شرایط باید کمپرسور را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • سر و صدا زیاد یخچال

صدای غیر متعارف یخچال در حالت روشن بودن یکی از رایج‌ترین علائم سوختن موتور یخچال است. این امر علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت، از نگران‌ کننده‌ترین مشکلات است. دلیل این امر هم این است که عملکرد کمپرسور ضعیف شده و یخچال به دمای مناسب برای خنک شدن نمی‌رسد. در این حالت ترموستات، فن دستگاه را مدام روشن نگه می‌دارد. پس در قدم اول حتما کمپرسور یخچال خود را چک کنید. وجود گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها بر روی کمپرسور نیز در عملکرد آن خلل ایجاد کرده و باعث مشکلات بزرگتری خواهد شد.

  • گرمای زیاد یخچال

وظیفه اصلی کمپرسور یخچال، تامین سرما برای یخچال می‌باشد و سرمای لازم را برای رسیدن به دمای مناسب ایجاد می‌کند. اگر درون یخچال سرد نباشد، یا اینکه یخ داخل فریزر آب شود، (دمای یخچال با دمایی که موتور تنظیم کرده است، هم خوانی ندارد. ) مشکل در ارتباط با کمپرسور و موتور یخچال می‌باشد. اگر تمام  یخ داخل فریزر آب شده باشد، با مشکل بسیار جدی روبرو هستید. با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید که مشکل شما را در اسرع وقت حل کنند.

  • بوی سوختگی از یخچال

اگر یخچال به طور درست کار نکند، قسمت‌های مختلف موتور با صدای زیاد کار میکنند و همین سر و صدا و عمکرد نادرست باعث تولید گرمای زیادی می‌شود. گرمای زیاد موتور موجب سوختن پلاستیک و سیم کشی‌های داخلی دستگاه می‌شود. به محض اینکه بوی سوختگی را متوجه شدید برای تعمیرات لازم با کارشناسان و متخصیصین این حوزه تماس بگیرید.

علائم سوختن موتور یخچال

  • خراب شدن فن یخچال

موتور فن یکی دیگر از قطعات مکانیکی است که ممکن است خراب شود. در پشت یخچال‌ها معمولا گرمای زیادی احساس می‌شود، موتور فن یکی از قطعات مکانیکی مهم است که ممکن است خراب شود. به همین دلیل در پشت موتور برای خنک شدن قطعات موتور از فن استفاده می‌کنند. یکی از دلایل سوختن یخچال، خراب شدن فن می‌باشد. فن در زیر موتور برای عمل خنک سازی قرار گرفته است. با گذر زمان امکان دارد فن یخچال خراب شود. خراب شدن فن یخچال، کاهش عملکرد یخچال را به دنبال دارد. با نبود فن  ممکن است قطعات موتور خیلی گرم ‌شده و باعث سوختن موتور یخچال شود. اغلب می‌توان موتور فن را برای تعمیر یخچال تعویض کرد، مشروط بر اینکه قطعه موجود باشد. برای حل این مشکل سریعا اقدام کنید و برای تعمیر به متخصصان این حوزه اطلاع دهید. تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند.

 

 

  • ایجاد تراکم

یکی دیگر از علائم سوختن موتور یخچال ، ایجاد تراکم است. اگر به نظر می‌رسد که یخچال شما به طور مداوم عرق می‌کند، این احتمالاً اولین علامت تراکم است. تراکم می‌تواند باعث قالب گیری شود، که برای هر محصولی که در یخچال دارید بسیار مضر است و می‌تواند باعث بیماری خانواده شما شود.

بنابراین ، در صورت مشاهده این علائم باید با تعمیرکار تماس بگیرید تا یخچال شما را بررسی کرده و از او بخواهید تا تجزیه و تحلیل کامل را انجام دهد تا علت تراکم مشخص شود.

  • گرمای بیش از حد موتور

اگر متوجه شدید که آشپزخانه شما بیش از حد داغ است، دستان خود را پشت یخچال خود و نزدیک کویل ها قرار دهید و بررسی نمایید که آیا بیش از حد داغ می شوند یا خیر. تمیز نبودن کویل های کندانسور، یکی دیگر از خرابی های رایج مربوط به سایش و پارگی است. بدون تمیز کردن منظم، سیم پیچ ها می توانند با خاک و گرد و غبار مسدود شوند. این امر از انتقال کارآمد گرما از مبرد به هوا جلوگیری می کند و باعث می شود کمپرسور بیشتر از اندازه کار کند و زودتر خراب شود. با تمیز کردن رول معمولی سیم پیچ کندانسور، می توان از این مشکل جلوگیری کرد. (هشدار: به کویل ها دست نزنید. )

اگر به طور عجیبی داغ هستند، این ممکن است نشانه ای از حرارت زیاد موتور شما باشد و نیاز به تعویض دارد.

  • فاسد شدن غذای داخل یخچال

اگر متوجه شدید که غذای شما در یخچال دچار خرابی شده و زود فاسد می‌شوند، و یا حتی موادی مانند آب یا نوشابه برای خنک و سرد شدن بیش از حد معمول زمان می‌برد، این ممکن است نشانه بارز دیگری باشد که یخچال شما نیاز به تعمیر دارد. طولانی شدن زمان رسیدن به دمای مناسب خنک کننده ممکن است منجر به افزایش هزینه شود؛ زیرا غذای شما خراب می‌شود و قبض برق شما افزایش می یابد. (زیرا سخت تر از حالت عادی کار می کند. )

بنابراین ، اگر می بینید که غذای شما خراب است، در اسرع وقت با تعمیرکار تماس بگیرید تا خسارت را به حداقل برسانید.

علائم سوختن موتور یخچال

  • یخ بستن خود فریزر

یخ زدگی فریزر از دیگر علائم سوختن موتور یخچال است. فریزر شما قرار است غذای شما را منجمد کند نه خودش را یخ بزند؛ پس اگر دیواره‌های فریزر شما بیش از حد یخ زد، می توانید برای حل این مشکل فریزر را از منبع برق قطع کرده و آن را یخ زدایی کنید؛ سپس بعد از اینکه پاکسازی شد، آن را به برق وصل نمایید. اما اگر این رخداد پس از یخ زدایی نیز ادامه پیدا کرد، باید با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

 

 

  • عمر بیش از حد یخچال

باید به شما بگوییم که همه لوازم خانگی یک عمر و انقضا دارند. یخچال نیز از این موضوع مستثنی نیست. دستگاه شما نشانه‌هایی را به شما نشان خواهد داد که نمایانگر این است که باید تعمیر شود. این گونه است که تولیدکنندگان سود خود را بدست می‌آورند. قطعات خاصی پس از یک بازه زمانی مشخص شروع به پژمرده شدن می‌کنند و در نهایت کل یخچال فایده ای ندارد. مهم نیست که چقدر از آن مراقبت می‌کنید، یخچال ها سرانجام تاریخ انقضای عمر خود را سپری می کنند.

این تاریخ معمولاً در حدود 10 سالگی است، اما در برخی موارد می‌تواند به 20 سال نیز برسد. مشکل این است که  هرچه یخچال قدیمی‌تر باشد، بیشتر نیاز به تعمیر دارد. این امر هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت. بنابراین، از تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید تا به آن نگاهی بیندازد و بررسی کند تعمیر یا تعویض یخچال شما منطقی است یا خیر.

در بعضی اوقات ممکن است بخواهید یخچال خود را تعمیر کنید، اما باید توجه داشته باشید که این وسایل برای تشخیص و تعمیر صحیح به دانش زیادی احتیاج دارند. همچنین توصیه نمی‌شود که وسایل برقی خود را دستکاری کنید؛ زیرا ممکن است به خاطر دانش کمی که در رابطه با آن موضوع دارید، مشکلی اساسی‌تر ایجاد کنید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر یخچال و فریزر

بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید که از ابزار و تجربه مناسب برای کارکرد کامل یخچال شما برخوردار است.

علائم سوختن موتور یخچال

ابتکار سرویس

در این مقاله درباره هر یک از علائم سوختن موتور یخچال صحبت کردیم تا برای شما تشخیص سوختن موتور یخچال را ساده‌تر کنیم. البته ناگفته نماند برای تعمیر و تعویض قطعات با سرویس کارهای مجرب هماهنگ کنید. گروه ابتکار سرویس دارای تکنسین و تعمیرکارهای با تجربه‌ای است. این تعمیرکاران با تجربه می‌توانند در پیدا کردن علت سوختن موتور یخچال و برطرف کردن آن مشکل به شما کمک کنند. همچنین شما برای استفاده  از راهنمایی‌های کارشناسان این حوزه می‌توانید با گروه ابتکار سرویس تماس بگیرید. در صورت تمایل شما تکنسین و تعمیرکاران مجرب  به محل شما برای رفع مشکل اعزام می‌شود.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید