تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ

یکی از مزیت‌های مهم و کاربردی یخچال‌های امروزی، یخساز آن است که در مدل‌های مختلف یخچال‌، به خصوص یخچال‌های ساید بای ساید دیده می‌شود. پس خرابی یخساز یخچال مخصوصا در فصل گرما بسیار ناراحت کننده خواهد بود. چون در این فصل اهمیت و کاربرد این قطعه بسیار مهم‌تر از سایر فصل‌ها است. در صورت وجود مشکل کار نکردن یخساز ساید سامسونگ، توصیه می‌شود که هر چه سریع‎تر از یک گروه تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه کمک بگیرید. در این مقاله اطلاعات مفیدی را در رابطه با تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ ، در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

این امکان در یخساز‌ها وجود دارد که در اثر استهلاک دستگاه، گیر کردن یخ بین قالب یخ و موتور یخساز، شکستگی یا خوردگی چرخ دنده‌های موتور یخساز و حتی در اثر چیدمان نادرست مواد غذایی درون فریزر از کار بیافتد .

تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ

مشکلات احتمالی که ممکن است برای یخساز یخچال سامسونگ شما پیش بیاید عبارت است از:

صدای بلند و نا به هنجار در هنگام کار کردن یخچال، خرد نکردن یخ‌ها پس از درست شدن توسط یخساز، بیرون نرفتن یخ‌ها از محفظه مخصوص یخ، یخساز، خالی نشدن یخ از قالب آن، نشتی آب به داخل فریزر و …که به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

 

تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ

اگر از بازار لوازم خانگی اطلاع داشته باشید قطعا می‌دانید که یکی از بهترین برند‌های یخچال‌های ساید بای ساید، در بازارهای داخلی و حتی جهانی، برند سامسونگ است. در یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ یخساز پر قدرتی تعبیه شده که احتمال خرابی آن بسیار پایین می‌باشد. اما ممکن است حتی در یخچال‌های سامسونگ هم شاهد خرابی یخساز باشیم و ببینیم که یخساز ساید سامسونگ کار نمی‌کند. این خرابی می‌تواند ناشی از قطعات مختلف یخساز مثل: موتور یخساز، محفظه، سنسور، کابل برق، سوکت آب و اهرم تشخیص باشد. به دلیل این که تعمیر یخچال یک کار تخصصی می‌باشد و همچنین برند سامسونگ، برندی است که از تکنولوژی روز در فناوری خود استفاده می‌کند، توصیه می‌شود که حتما تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ خود را به دست تکنسین‌های با تجربه و حرفه‌ای بسپارید.

تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ

مشکلات یخساز یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ

ممکن است هنگام استفاده از یخساز اتفاقاتی رخ بدهد که ناشی از خراب بودن یخساز یخچال باشد؛ یا به عبارت دیگر، عواملی باعث کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ شود؛ عواملی مثل: خرابی سنسور یخساز، چسبیده شدن تکه‌های یخ به همدیگر، نساختن یخ توسط یخساز و شکستن محفظه یخساز.

موتور یخچال یا همان کمپرسور و همچنین فشار آب منزل نیز از دیگر عواملی هستند که بر فرآیند یخسازی یخچال تاثیرگذار می‌باشند. به خاطر داشته باشید که فیلترهای یخچال نیز باید هر 6 ماه یک بار تعویض شوند؛ چرا که یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن مشکل در یخسازی یخچال، تمیز نبودن فیلتر آب آن می‌باشد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر یخچال

 

علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ چیست؟

در صورتی که مشاهده کردید یخساز یخچال شما، یخ نمی‌سازد، مجموعه دمپر، موتور یخساز و برد الکترونیک را حتما بررسی کنید. (این کار نیازمند دانش و مهارت است.)

راهنمای گام به گام علت یخ نساختن یخساز یخچال سامسونگ:

قبل از این که برای تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ اقدام کنید، در گام اول حتما چک کنید و مطمئن شوید که گزینه یخ را انتخاب کردید و قفل کودک نیز فعال نمی‌باشد.

در قدم بعدی باید مطمئن شوید که صدای موتور یخساز را می‌شنوید؛ به این صورت که پدال را فشار دهید و به صدای موتور با دقت گوش کنید.

اگر صدایی به گوش شما نخورد، مخزن یخ را بررسی کنید و تمامی یخ‌های موجود را خارج کنید.

اطراف دمپر را بررسی کنید و اگر یخ زدگی وجود داشت آن را پاک کنید. اگر مشکل از این قطعه باشد باید حتما آن را تعویض نمایید.

در صورتی که از موتور صدایی شنیده نشد، باید آن را به وسیله‌ی یک اهم متر چک کنید. اگر اهم متر عدد صفر اهم را نشان داد به این معنا است که باید موتور دستگاه عوض بشود.

اگر موتور یخساز یخچال شما سالم بود، ولتاژ AC بین COM1 و ترمینال موتور یخساز را بر روی برد اصلی اندازه بگیرید. در حالت عادی یعنی زمانی که پدال را فشار نمی‌دهید، ولتاژ باید حدود 220 ولت باشد.

از دیگر مواردی که باید با اهم متر چک شود، سوئیچ داخلی است و اگر پس از بررسی عدد اهم متر صفر بود این مورد را نیز باید تعویض نمایید.

در صورتی که تمام موارد بالا را کنترل کردید و همگی سالم بودند، کانکتورهای متصل به درب یخچال را جدا کرده و سپس دوباره وصل کنید و بعد پدال آبسردکن را فشار دهید. اگر باز هم آبی از قسمت آبریز خارج نشد، مجموعه دمپر را عوض کنید. درصورتی که این مورد هم جواب نداد برای آخرین کار برای تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ، باید اقدام به تعویض برد اصلی کنید.

تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ

 

علت روشن نشدن یخساز یخچال ساید بای ساید

در ادامه بررسی علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ، دلایلی که باعث این مشکل می‌شود را مرور می‌کنیم.

 

 

یکی از این دلایل می‌تواند مربوط به موتور یخساز باشد، که آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد. از دیگر قسمت‌هایی که ممکن است آسیب دیده باشد برد الکترونیکی یخچال می‌باشد که به یخساز مربوط است و فرمان کار را می‌دهد. اگر یخساز کار نمی‌کند، برد الکترونیکی باید تعمیر شود.

رابط یخساز یا همان سیم کانکت هم از دیگر مواردی است که اگر خراب شده باشد، یخساز کار نمی‌کند و باید عوض شود.

از مواردی هم که خودتان می‌توانید چک کنید، دکمه روشن / خاموش یا on/off یخساز یخچال می‌باشد.

چرا تکه‌های یخ در یخساز یخچال سامسونگ به هم می‌چسبند؟

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند، چسبیده شدن تکه‌های یخ در محفظه یخساز می‌باشد. این نکته را حتما به یاد داشته باشید که اگر با مشکل یخ‌های چسبیده مواجه شدید، باید نسبت به رفع آن هر چه سریع‌تر اقدام کنید. چرا که به مرور زمان چسبیدگی یخ‌ها به یکدیگر آسیب جدی به یخساز وارد می‌کند و در نهایت منجر به از کار افتادن آن خواهد شد. عواملی که منجر به چسبیدن تکه‌های یخ می‌شود به صورت زیر می‌باشد.

اگر هنگامی که دستگاه در حال آبگیری می‌باشد فشار آب بالا رود و یا بیش از حد معمول آب وارد دستگاه شود، به دلیل کمبود جا در نهایت یخ‌ها بهم می‌چسبند و علت یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ خواهد بود. به همین دلیل است که در قالب‌های یخساز سطح آبگیری از لبه‌ها دو میلی متر پایین‌تر است. این امر هم کاملا طبیعی است چون همانطور که می‌دانید آب بعد از یخ زدگی افزایش حجم دارد.

بعضی وقت‌ها هم این اتفاق میفتد که یخ به خود قالب می‌چسبد (دلایل‌ آن هم این است که قالب یخ از حالت تفلون بودن و لیز بودن خارج شده است.) پس دستگاه نمی‌تواند یخ‌ها را کامل بیرون بریزد، این مورد نیز باعث می‌شود که سطح آب بالا بیاد و در نتیجه باز هم یخ‌ها به یک دیگر بچسبند. برای رفع این مشکل می‌توان قالب یخ را کلا تعویض کرد یا از یک اسپری خوراکی پارافین استفاده کرد.

نکته: بهتر است برای جلوگیری از این مشکل حداقل روزی یک لیوان یخ از یخساز بگیرید تا داخل باکس تحرک نسبی وجود داشته باشد تا یخ‌ها فرصت نداشته باشند تا به هم بچسبند.

نحوه ساخت یخ در یخساز یخچال سامسونگ

نحوه ساخت یخ، در یخساز یخچال ساید بای ساید سامسونگ

در ادامه مقاله‌ی تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ، به چگونگی تست یخساز می‌پردازیم.

شانه‌ای که یخ را از قالب بیرون می‌آورد، حرکتش به ‌صورت برگشت به عقب است؛ تنها به مقدار چند درجه و بعد از آن حرکتش به‌ سوی جلو می‌باشد. هنگامی‌ که شانه به جلو حرکت می‌کند اهرمی که مربوط به محفظه یخ است به‌ طرف بالا حرکت می‌کند و سپس به جایگاه خود باز می‌گردد. بعد از این که شانه حرکت خود را شروع کرد، هیتر یخ‌ساز هم روشن می‌شود و وظیفه هیتر این است که یخ‌ها را جدا کند و از چسبیدگی آن‌ها به یک دیگر جلوگیری نماید. زمانی که شانه‌ها یک چرخش کامل را انجام می‌‌دهند، یخ از قالب خارج‌ شده و به محفظه یخساز یخچال می‌رود.

بعد از خارج شدن یخ‌ها دوباره شانه به‌ طرف بالا حرکت کرده به صورت کاملا افقی می‌شود. سپس در جهت مخالف به حرکت خود ادامه داده تا زمانی که حالتی کاملا قائم داشته باشد و درنهایت به‌ جای اولیه خود بازگردد. در آخر نیز وقتی‌ که شانه‌ تخلیه یخ را انجام می‌دهد از حرکت می‌ایستد؛ در این زمان شیر برقی دستگاه شما فعال شده و باعث خواهد شد یخ‌ساز عمل آبگیری را انجام دهد.

وجود برخی مشکلات در این اقسام، ممکن است پاسخ این سوال که چرا یخچال ساید سامسونگ یخ نمی‌سازد، باشد.

 

 

عیب یابی و تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

اگر یخساز ساید سامسونگ کار نمی‌کند، باید کانکتور را بیرون آورده و سپس دوباره سر جایش قرار دهید. بررسی کنید که کانکتورهایی که در قسمت بالای درب یخچال قرار دارند هیچ ‌گونه مشکل یا قطعی از لحاظ اتصال نداشته باشند. مسئله دیگر که باید مد نظر قرار دهید، این است که ممکن است یخ درون یخ‌ساز گیرکرده باشد که باید سعی کنید آن را بیرون بیاورید چرا که وجود اینگونه مشکلات می‌تواند دلیل کار نکردن یخساز ساید سامسونگ باشد.

این را به خاطر داشته باشید که یکی دیگر از مشکلات مربوط به یخ‌ساز می‌تواند به دلیل آبگیری بیش از حد یخساز باشد. این مورد همانطور که گفته شد می‌تواند باعث چسبیدگی یخ‌ها به یکدیگر شود. نکته دیگر قابل ذکر دیگر این است که بعد از جدا کردن کانکتورها از دستگاه یک ‌بار برق یخچال را قطع و بعد دوباره وصل کنید. هنگامی‌ که تست QC انجام می‌شود باید توجه داشته باشید اهرمی که مقدار یخ را اندازه‌گیری می‌کند نباید یخ‌زدگی داشته باشد. برای این که سنسورهای اثر هال تغذیه لازم شوند بایستی ولتاژ لازم را برای آن‌ها تأمین کنید. هنگامی‌ که تست QC صورت می‌گیرد سوئیچ محرکه بایستی به ‌درستی کار خود را انجام دهد. سنسور یخ‌ساز دستگاه شما دارای یک رنج اهمی می‌باشد که مقدار این رنج را باید هنگامی‌ که در درون یخ‌ساز یخ وجود دارد و سپس زمانی که یخ وجود ندارد مورد بررسی قرار دهید.

 

 

خدمات تعمیر یخچال ابتکار سرویس

از آنجایی که یخچال عضو بسیار مهم و کاربردی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود، هر گونه خلل در روند کار کردن یخچال نگران کننده است. اما دیگر جای هیچ نگرانی نیست. تیم متخصص و مجرب ابتکار سرویس با داشتن بهترین و حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌ها در زمینه‌ی تعمیر یخساز ساید بای ساید سامسونگ، در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

در صورت بروز هر گونه خرابی یخچال و یا تعویض قطعات آن و همچنین برای سرویس کردن دوره‌‌‌‌ای یخچال خود می‌توانید روی تجربه این گروه حساب کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با برقراری تماس تلفنی با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را درمورد یخچال و علت یخ نساختن یخساز یخچال ساید بای ساید سامسونگ خود را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید