فن داخل یخچال سامسونگ

یخچال‌های فریزر، یکی از ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه‌های ایرانی می‌باشد. به طوری که نمی‌توان خانه‌ای را یافت که در آن یخچال فریزر یافت نشود. امروزه یخچال‌ها نقش بسیار مهمی در ماندگاری مواد غذایی و میوه‌جات دارند. یکی از برندهایی که همیشه در بازار یخچال‌های فریزر جز بهترین‌ها بوده، سامسونگ می‌باشد. از این رو امروز می‌خواهیم راجع به فن داخل یخچال سامسونگ توضیح دهیم. فن‌های داخلی یخچال‌ها یکی از مهمترین قطعات آن‌ها می‌باشد. از این رو لازم است تا اطلاعاتی پیرامون این قطعه داشته‌باشید.

فن داخل یخچال سامسونگ

انواع فن یخچال فریزر

برای شناخت بیشتر با این قطعه، ابتدا لازم است با انواع آن‌ها آشنا شوید. مدل‌های قدیمی یخچال‌های فریزر که دارای سیستم‌های معمولی می‌باشند، معمولاً فن ندارند اما یخچال‌های امروزه که با تکنولوژی‌های جدیدتر سلخته می‌شوند، دارای ۱ یا ۲ فن می‌باشند.

 

 

یخچال‌هایی که تک فن هستند، سیستم خنک‌کننده آن‌ها به صورت برگشت گاز می‌باشد و این فن متعلق به قسمت اواپراتور می‌باشد. اما بعضی از یخچال‌های دیگر، دارای دو فن هستند که یکی متعلق به اواپراتور و دیگری متعلق به کمپرسور می‌باشد. وظیفه‌ی فن کمپرسور، خنک‌ کردن این بخش و رساندن برودت به داخل یخچال می‌باشد. هر کدام از فن‌ها را به صورت جداگانه در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • فن کمپرسور

همان طور که گفتیم، فن کمپرسور وظیفه خنک کردن این قسمت را برعهده دارد. این فن در کنار کمپرسور، در زیر یخچال قرار می‌گیرد. فن کمپرسور، با ایجاد جریان هوا و عبور دادن آن از بین سیم‌پیچ‌های کمپرسور، باعث کاهش دمای این محیط می‌شود.

  • فن اواپراتور

این فن در بعضی از یخچال‌های فریزر تعبیه می‌شود و درون قسمت فریزر تعبیه شده. معمولاً اگر از داخل فریزر صدایی می‌شنوید، ممکن است مربوط به این فن باشد.

 

مقاله پیشنهادی : تعمیر یخچال

 

علت صدای فن یخچال سامسونگ

گاهی اوقات ممکن است در حین کار، متوجه صدایی از یخچال خود بشوید. اگر این صدا غیرطبیعی باشد، باید آن را جدی بگیرید. عمده دلایل این صدا‌ها، فن داخل یخچال سامسونگ می‌باشد که در ادامه دلایل آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • چنانچه موتور فن اواپراتور دچار مشکل شود، صدای ناهنجاری از بخش فریزر یخچال به گوش خواهدرسید.
  • فن اواپراتورها در طول زمان، نیاز به روغن‌کاری و سرویس دارند. اگر شما این کار را انجام ندهید و پشت‌گوش اندازید، ممکن است براثر فرسوده شدن، به سروصدا بیافتند.

برای رفع این مشکل ابتدا باید یخچال را از پریز برق کشیده و تمام مواد غذایی داخل فریزر را تخلیه کنید. سپس باید منتظر بمانید تا یخ‌های داخل آن از بین برود. برای سرعت بخشیدن به این کار، می‌توانید از سشوار استفاده کنید. پس از آن صفحه مشبک اواپراتور را باز کنید تا برای تعویض موتور فن، به آن دسترسی داشته‌باشید. بعد از دسترسی به موتور فن، سیم‌های متصل به آن را قطع کنید و سپس پیچ و مهره‌هایی که آن را ثابت نگه‌داشته، باز کرده و موتور را خارج کنید. اگر صدایی که از یخچال می‌شوید، به صورت وزوز می‌باشد، احتمال مشکل از پروانه‌های فن داخل یخچال سامسونگ وجود دارد. پره‌های آن را بررسی کنید و در صورت مشکل در آن‌ها، نسبت به تعویض پروانه اقدام کنید. در صورتی که مشکلی در تیغه‌های فن نباشد، سراغ میل شفت موتور بروید. این شفت از یک طرف به پروانه و از سمت دیگر به آرمیچر متصل می‌شود و برای رفع صدای این قطعه، می‌توانید از روغن استفاده کنید.

فن داخل یخچال سامسونگ

نتایج خرابی فن داخل یخچال سامسونگ

فن یخچال یکی از مهم‌ترین قطعات آن‌ها می‌باشد و خرابی آن‌ها می‌تواند خسارت سنگینی را به یخچال شما وارد کند. پس حتماً نسبت به سلامت این قطعه حساسیت به خرج دهید و در صورت خرابی فن، سریعاً با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

 

 

در صورت عدم توجه به خرابی فن داخل یخچال سامسونگ ، مشکلات زیر پیش خواهدآمد.

  • اولین مشکلی که پیش می‌آید، ایجاد سروصدای ناهنجاری بوده که آرامش را از شما خواهدگرفت.
  • در صورت خرابی فن اواپراتور، سرمای داخل یخچال از بین خواهدرفت و مواد غذایی رو به فاسد شدن می‌روند.
  • با خراب شدن فن کمپرسور، گرمای زیادی در آن قسمت به وجود خواهدآمد که به دنبال آن فشار روی موتور بالا می‌رود. در نتیجه سبب سوختن موتور می‌شود.

فن داخل یخچال سامسونگ

فن یخچال چه موقعی باید کار کند؟

خیلی از مصرف‌کنندگان سوال می‌پرسند که آیا فن یخچال باید دائماً کار کند؟ برای جواب این سوال باید بدانید که فن یخچال همراه با روشن شدن کمپرسور روشن می‌شود و همراه با خاموش شدن آن، خاموش. پس اگر که مشاهده می‌کنید که فن بی‌وقفه روشن است، باید بدانید که کمپرسور نیز دائماً در حال کار است. پس مشکل از کمپرسور یا ترموستات است که دستور توقف کمرسور را نمی‌دهد.

همان طور که گفتیم یکی از وظایف فن‌ها، علاوه‌بر خنک‌ کردن کمپرسور، خارج کردن هوای گرم از داخل محیط یخچال و گردش هوای سرد در آن می‌باشد. حال اگر درب یخچال بیش از حد باز بماند و دمای داخل آن بالا برود، ترموستات به کمپرسور دستور فعالیت را صادر می‌کند. همراه با کمپرسور، فن نیز روشن می‌شود تا علاوه‌بر این که کمپرسور را خنک می‌کند، هوای گرم داخل یخچال را نیز خارج کرده و هوای خنک را جایگزین آن می‌کند.

پس همان طور که متوجه شدید، این قطعه وظیفه بسیار مهمی در نحوه عملکرد یخچال برعهده دارد و خرابی آن‌ها، تبعات سنگینی برای شما خواهدداشت. پس سلامت آن‌ها بسیار مهم بوده و در صورت شنیدن صدای ناهنجار از فن‌ها یا علائمی، سریعاً سلامت آن‌ها را بررسی کنید.

 

 

سخن آخر

گاهی اوقات تعمیر، تعویض و یا سرویس این قطعه نیاز به یک متخصص دارد. اصلا جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با خیال راحت با ابتکار سرویس تماس گرفته تا برای خدمت رسانی در محل شما حاضر شوند. نکنسین های این مجموعه علاوه بر تعمیر یخچال فریزر، تعمیرات سایر لوازم خانگی را نیز در محل و منزل شما به همراه گارانتی تضمین قطعات، برای شما انجام می‌دهند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید