حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

زندگی در دنیای امروز نسبت به سالهای گذشته دچار تغییر شده است. ماشین ظرفشویی جزو آن دسته از لوازم خانگی است که به تازگی به خانه‌های ما وارد شده است. این دستگاه بسیار کاربردی بوده و علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، برای کسانی که شاغل هستند و کمبود وقت دارند نیز خیلی مناسب می‌باشد. ماشین ظرفشویی همانطور که از نامش پیدا است، دستگاهی است که شست و شوی ظروف را بر عهده دارد. ساز و کار این دستگاه به گونه‌ای است که ابتدا ظروف درون آن چیده می‌شود. سپس مایع، پودر و یا قرص ماشین ظرفشویی در مخزن مخصوص آن قرار می‌گیرد. با روشن شدن دستگاه، آبکشی و شست و شوی ظروف شروع می‌شود. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی برای این منظور متداول‌تر است. یکی از ایرادهایی که کاربران در مورد ماشین ظرفشویی عنوان کرده اند، حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی است. در گاهی اوقات ممکن است شما شاهد این باشید که قرص مخصوص حل نشده و ظرف‌هایتان تمیزه نشده اند. علت آن چیست؟

ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر لوازم خانگی، ممکن است دچار مشکل شود. ما در این مقاله قصد داریم راجع به علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی صحبت کنیم. پس ما را همراهی کنید.

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی، ماده شوینده ظروف و مخصوص ماشین ظرفشویی است. ترکیبات این قرص مخصوص بوده و نمی‌توان به جای آن، از دیگر مواد شوینده استفاده کرد. این قرص‌ها در برخی موارد ممکن است حل نشده و باز نشوند. وقتی قرص حل نشود، در دستگاه ته نشین شده و ممکن است آسیب‌های جدی‌تری را برای دستگاه شما ایجاد کند. حال می‌خواهیم در قسمت پایین علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

  • مصرف قرص نامرغوب و بی کیفیت

می‌توان گفت که استفاده از قرص‌های غیر استاندارد و نامرغوب، می‌تواند اصلی‌ترین علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی باشد. این قرص‌ها ممکن است که ساختار مناسب و درست نداشته باشند و یا دارای ناخالصی باشند، یا این که تاریخ انقضای مصرفشان گذشته باشد و یا در جای مناسب نگهداری نشده باشند که باعث کاهش عملکرد آن‌ها خواهد شد. این کاهش عملکرد در نهایت باز نشدن و حل نشدن قرص به طور کامل را سبب می‌شود.

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

  • معیوب بودن دیسپنسر

“قطعه دیسپنسر” محفظه‌ای است که قرص ماشین ظرفشویی و یا دیگر مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی درون آن قرار می‌گیرد که به آن “مخزن نگهدارنده” نیز گفته می‌شود. پس از آن که قرص را در دیسپنسر قرار دادید، قرص توسط دیسپنسر رقیق شده و سپس در ماشین ظرفشویی پخش می‌شود. اگر این قطعه معیوب باشد، نمی‌تواند قرص را به خوبی رقیق کند و مقداری از آن در محفظه باقی مانده و حل نمی‌شود. بهتر است قبل از آن که دستگاه خود را روشن کنید، از سالم بودن این قطعه مطمئن شوید.

 

مقاله پیشنهادی : کدام قرص ماشین ظرفشویی بهتر است؟

 

  • مسدود شدن و یا بسته شدن درب دیسپنسر

در گاهی موارد نیز ممکن است وقتی ماشین ظرفشویی را روشن کردید، در حین عمل شست و شو درب دیسپنیر بسته شود. اگر این اتفاق رخ دهد، قرص فرصت و زمان کافی برای حل شدن و همچنین پخش پیدا نمی‌کند. این علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی بسیار شایع بوده و ممکن است برای هر دستگاهی پیش آید.

در گاهی موارد نیز ممکن است که به خاطر چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها باعث بسته شدن دیسپنسر شوند و آن را مسدود کنند که این مشکل نیز باعث حل نشدن قرص خواهد شد.

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

  • مصرف کردن بیش از اندازه استاندارد از ماده شوینده

ممکن است که بیش از مقدار استاندار در ماشین ظرفشویی خود ماده شوینده می‌ریزید. اگر به طور مثال ظروفتان خیلی کثیف هستند و یا می‌خواهید ظرف‌ها بهتر شسته شود، استفاده از تعداد قرص بیشتر کارساز نخواهد بود. دقت کنید که به میزان لازم و استاندارد درون دستگاه ماده شوینده بریزید؛ در غیر این صورت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را تجربه خواهید کرد.

  • تنظیم نبودن دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی

باید به شما بگوییم که بهترین دمای آب برای شست و شوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی، بین 110 تا 150 فارنهایت است. اگر دمای آب از این بازه کمتر و یا سرد باشد، قرص به خوبی باز نخواهد شد. یعنی آب باید به دمایی مناسب رسیده باشد تا قرص بتواند حل شود. اغلب ماشین‌های ظرفشویی دارای ترموستات بوده که آب را گرم کنند. اگر آب سرد بود، ممکن است مشکل از ترموستات دستگاه باشد. پس دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌تواند از ترموستات آن باشد. دقت کنید که خرابی ترموستات، علاوه بر باز نشدن قرص، ظروف را به خوبی نخواهد شست و حتی ممکن است آسیب دیگری برای دستگاهتان ایجاد کند.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

  • ایجاد مشکل برای بازوهای شست و شو

گاهی ممکن است بازوهای ماشین ظرفشویی به ظرف‌های درون آن گیر کند و تنواند بچرخد و در نتیجه باز نشدن قرص را سبب شود. برای جلوگیری از این پدیده، می‌توانید وقتی که ظروف را درون ماشین ظرفشویی به طور صحیح چیدید، بازوهای دستگاه را با دستان خود و به آرامی بچرخانید تا مطمئن شوید به جایی گیر نکرده است.

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

  • مولتی تب و ایرادات مربوط به آن

گفتنی است که ماشین ظرفشویی فقط در زمانی که روی حالت مولتی تب باشد استفاده از قرص برای دستگاه ممکن خواهد شد. قبل از شروع به کار ماشین ظرفشویی، دستگاه خود را روی این حالت تنظیم نمایید. اگر حالت مولتی تب بر روی دستگاه تنظیم نشده باشد، عمل شست و شو توسط ماشین ظرفشویی صورت نخواهد گرفت. اگر به دنبال دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی خود بودید و متوجه شدید که اشکال از موارد گفته شده در قسمت‌های بالا نیست، به احتمال قوی حالت مولتی تب روی دستگاه تنظیم نیست.

 

مقاله پیشنهادی : روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

 

ابتکار سرویس

ما در این مقاله کمی راجع به حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن صحبت کردیم. ماشین ظرفشویی از اقلام خانگی بسیار پرکاربرد و از طرفی هم بسیار گران است. هر مشکلی که برای دستگاه پیش آید، ممکن است که با پشت گوش انداختن آن، هزینه‌های گزافی برای شما پیش بیاورد. گروه ابتکار سرویس دارای تعمیر کاران بسیار با تجربه بوده در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی که به راحتی مشکل دستگاه شما را خواهند یافت. اگر برای ماشین ظرفشویی شما مشکلی جدی پیش آمد و قادر به رفع آن نبودید، قطعا بهترین راه حل این است که از گروه ابتکار سرویس کمک بگیرید. شما می‌توانید با برقرار کردن تماس تلفنی با این گروه، از مشاوره‌های آنان استفاده کنید و اگر نیاز به تعمیر کار داشتید، در اسرع وقت تکنسین‌های خود را به محل شما فرستاده تا مشکلتان را حل نمایند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید