جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی با آن دنیای شگفت‌انگیزی که دارد تقریباً در همه خانه‌ها جا باز و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از این سرویس مدرن این روزها آن‌قدر همه‌گیر شده است که بسیاری از مصرف‌کننده‌ها می‌توانند از پس مراقبت‌های جزئی و رسیدگی به این وسیله پرکاربرد هم بربیایند. جرم گیری ماشین لباسشویی یکی از همین مراقبت‌هاست که آشنایی با آن برای هر فردی که مصرف‌کننده باشد، لازم و به‌دردبخور است.

اما پیش از اینکه بدانیم چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم شاید بد نباشد اطلاعات بیشتری در مورد دلیل این کار داشته باشیم. واقعاً چه اتفاقی می‌افتد که ماشین لباسشویی نیاز به جرم گیری پیدا می‌کند؟

دلایل جرم گیری ماشین لباسشویی کدام‌اند؟

بالاخره یک روز فرامی‌رسد که متوجه می‌شوید ماشین لباسشویی عزیزتان آن کارایی سابق را ندارد و با چند نشانه زیر خبر از خستگی و جرم‌گرفتگی می‌دهد:

● لباس‌ها خوب تمیز نمی‌شوند؛ این، اولین نشانه نیاز به جرم گیری لباسشویی است. فراموش نکنید که وقتی چنین اتفاقی می‌افتد باید نگران سلامت آن‌هایی در خانه باشید که کم‌سن‌وسال هستند یا آلرژی پوستی دارند. البته خطر قارچ پوستی، افراد سالم را هم تهدید می‌کند. بنابراین در این مورد لازم است به‌موقع وارد عمل شوید.

جرم گیری ماشین لباسشویی

● فضای داخلی ماشین بوی نامناسبی دارد؛ باکتری‌های ماندگار در داخل دستگاه باعث انتشار چنین بوی نامطبوعی می‌شوند. این نشانه را هم حتماً جدی بگیرید چون در بلندمدت باعث آسیب دیدن به دستگاه و همچنین ماندگاری بوی بد روی لباس‌هایی می‌شود که شسته شده ولی هنوز آلوده مانده‌اند.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش نحوه صحیح تراز کردن ماشین لباسشویی

 

چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم ؟

رسوب گیری ماشین لباسشویی شاید در ظاهر کار ساده‌ای نباشد ولی با رعایت چند دستورالعمل زیر می‌توانید یک ماشین لباسشویی کارکرده را با خیال راحت به یک وسیله سرحال با عمر مفید تبدیل کنید. اگر در این زمینه اطلاعات پراکنده‌ای دارید و می‌خواهید در اولین فرصت ممکن با انجام چند روش سنتی مرسوم برای جرم گیری ماشین لباسشویی دست‌به‌کار شوید، این مقاله نیاز شمارا برطرف می‌کند.
پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن، از قسمت‌های بیرونی دستگاه شروع و بعد، طبق دستورالعملی که در این مقاله نوشته شده است عمل کنید.

مرحله اول- تمیز کردن دریچه مواد شوینده و جرم گیری آن‌ها؛ بعد از جدا کردن بخش‌های موردنظر می‌توانید از مواد شوینده مناسب مثل جوش‌شیرین، سرکه، قرص جرم گیری، پودر جرم گیری و یک مسواک برای تمیز کردن قسمت‌های بیرونی دستگاه اقدام کنید.

مرحله دوم- تمیز کردن فیلتر؛ طبق دستورالعمل دفترچه راهنمای دستگاه، فیلتر را باز و دقت کنید آشغالی داخل یا اطراف فیلتر گیر نکرده باشد. کار با مسواک و مواد شوینده موردنظر را در این مرحله هم تکرار کنید.

مرحله سوم- جرم گیری لاستیک دور درب ماشین لباسشویی؛ بهتر است بعد از هر بار کار ماشین، با یک اسفنج یا پارچه خشک، آب باقی‌مانده دور این لاستیک را بگیرید. با رعایت همین ریزه‌کاری دیگر لازم نیست نگران بوی بد داخل ماشین در بلندمدت باشید.

مرحله چهارم- رسوب گیری دیگ؛ در این مرحله لازم است تا با دقت بیشتری عمل کنید. از جوش‌شیرین، قرص جرم گیری یا پودر رسوب گیری استفاده کنید و اگر در آخرین شست‌وشوی لباس‌ها، بوی بد آن‌ها مشام شمارا آزار می‌دهد بهتر است یک پیمانه سرکه سفید هم به مواد شوینده اضافه کنید.

برای این کار ماشین لباسشویی را در حالت عادی روشن کنید و اجازه بدهید کارش را انجام بدهد. ناگفته نماند که بهترین درجه برای شست‌وشوی دیگ جرم‌گرفته شصت درجه است.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه سفید و جوش‌شیرین

جرم گیری ماشین لباسشویی

همان‌طور که بالاتر نوشتیم، سرکه و جوش‌شیرین ازجمله تمیزکننده‌های سنتی و البته بسیار قوی برای جرم گیری به‌حساب می‌آیند. با ترکیب این دو ماده در آب با خیال راحت منتظر برطرف شدن بوی نامطبوع و جرم باقی‌مانده در ماشین لباسشویی‌تان باشید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

چند نکته ظریف را در هنگام استفاده از این محلول به خاطر بسپارید:

  • محلول را باید داخل ماشین (دیگ) بریزید.
  • مرحله بعدی، روشن کردن دستگاه است. اجازه بدهید با همان روش همیشگی کار کند.
  • محلول موردنظر باعث جدا شدن رسوب از بدنه دیگ می‌شود.
  • با تمام شدن کار ماشین، در را باز و با یک اسفنج یا پارچه تمیز خشک بدنه را از وجود جرم پاک‌کنید. همچنین می‌توانید یک‌بار دیگر از محلول برای تمیزی بیشتر استفاده کنید.
  • آبگیری ماشین با آب ولرم در مرحله آخر فراموش نشود.

مهم: جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش‌شیرین و سرکه را ماهی یک تا دو بار انجام دهید تا بازدهی ماشین لباسشویی حفظ شود.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی با پودر جرم گیر

برای جرم گیری لباسشویی خودکار از پودر جرم گیر استفاده کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید. مهم‌ترین مزیت پودر جرم گیر از بین بردن همه جرم‌ها و تمیز کردن تمامی بخش‌های ماشین است.

این، شاخصه زندگی مدرن است تا برای آسایش بیشتر از امکانات بی‌دردسر برای مراقبت از وسایل برقی پرکاربرد استفاده کنیم. بنابراین فرمولی که در پودرها و قرص‌های جرم گیری به‌کاررفته نه‌تنها تمیزی کامل دستگاه را تضمین می‌کند بلکه سختی آب را هم می‌گیرد و درکل چند کاربری دارد.

فراموش نکنید از این مواد باید به‌صورت منظم استفاده کنید تا جرم و باقی‌مانده پودر لباسشویی در فیلتر، لوله‌ها و دیگ و لاستیک دور دستگاه از بین برود.

مراحل جرم زدایی ماشین لباسشویی با پودر جرم گیر

رسوب زدایی ماشین لباسشویی با پودر جرم‌گیر

  • لازم است تا دستگاه را کاملاً خالی از هر نوع لباس کنید.
  • برای جرم گیری با پودر، برنامه شست‌وشوی لباس کتان را فعال کنید.
  • دمای مناسب، 70-90 درجه سانتی گراد است.
  • پودر را داخل محفظه پودر ماشین لباسشویی بریزید. برای اثرگذاری بیشتر، استفاده از یک بسته پودر کافی است.

می‌توانید ماشین را روشن کنید.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی با قرص جرم گیر

اگر از پودر ماشین مناسبی برای شست‌وشوی لباس‌هایتان استفاده نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این مقاله و استفاده از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی، در خریدتان تجدیدنظر کنید. چراکه مواد شوینده نامرغوب در کوتاه‌مدت باعث افت کیفیت دستگاه و درنتیجه تمیز نشدن و بدبویی لباس‌ها بعد از شستن می‌شوند.

مراحل جرم زدایی ماشین لباسشویی با قرص جرم گیر

  • از قرص جرم گیر مناسب برای رسوب گیری استفاده کنید.
  • دیگ باید خالی از لباس باشد.
  • دمای موردنظر برای تمیز کردن دستگاه، بالای 55 درجه سانتی گراد است.
  • ماشین را روی حالت روشن بگذارید.
  • در حالت عادی، یک عدد قرص کافی است اما اگر زمان زیادی از آخرین رسوب زدایی می‌گذرد، از دو عدد قرص استفاده کنید.
  • بهترین زمان استفاده از قرص جرم گیر، هر سه ماه یک‌بار است.

 

مقاله پیشنهادی : علت بوی بد ماشین لباسشویی و نحوه از بین بردن آن

 

آشنایی با برنامه‌های جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم‌گیری لباسشویی

در ادامه بهتر است با برنامه جرم گیری لباسشویی چند برند شناخته‌شده بیشتر آشنا شوید. اینکه تصمیم گرفتیم رسوب زدایی لباسشویی را متناسب با برند توضیح بدهیم به دلیل کیفیت و فرمول متفاوت هر جرم گیر است که لازم است حتماً در نظر داشته باشید.

  • برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی

بهترین برند ماشین لباسشویی در کشور قطعاً جرم گیر مخصوصی هم دارد. در بازار، جرم گیر آل جی موجود است و می‌توانید تهیه کنید. نکته مهم اینکه این جرمگیر به‌خوبی از عهده تمیز کردن ماشین لباسشویی شما برمی‌آید.

برای شروع یکی از بسته‌های کوچک رسوب‌گیر را با پودر لباسشویی داخل دیگ قرار دهید. توجه داشته باشید که محفظه خالی از لباس باشد تا فرایند رسوب زدایی کامل و سریع انجام شود.
از بین بردن باکتری و آشغال‌های داخل محفظه هم ازجمله ویژگی‌های جرمگیر آل جی است.

  • برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش

این جرمگیر هم مخصوص برند بوش تولید شده و لازم است تا هرچند ماه کار رسوب زدایی را انجام دهید. یکی از دلایل محبوبیت این جرمگیر مناسب بودن میزان خورندگی ماده است که به فلز ماشین آسیب نمی‌زند. برای این کار بهتر است از یک ماده شوینده چندکاره به‌جای چند ماده (بوگیر، رسوب‌گیر و آنتی باکتریال) استفاده کنید تا همه آیتم‌ها در یک مرحله انجام شوند.

برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش هم مانند لباسشویی ال جی عمل کنید. ماده شوینده را با آب داغ درون دیگ بریزید و ماشین را بدون لباس روشن کنید. بعد از تمام شدن شست‌وشو، دستگاه را خشک‌کنید.

  • برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی با برندهای مختلف

اگر ماشین لباسشویی خودکار شما یکی از دو برند سامسونگ یا پاکشوماست بهتر است بدانید که برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ تفاوت چندانی با برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما ندارد.

برای پیاده کردن برنامه شست‌وشو و نظافت این دو برند ماشین لباسشویی، تقریباً دستورالعمل مشابه آل جی و بوش را می‌توانید دنبال کنید. نکته‌ای که لازم است به خاطر بسپارید، تکرار فرایند جرم گیری لباسشویی هر دو ماه یک‌بار است.

نکته‌ای که در دستورالعمل رسوب زدایی لباسشویی با هر برندی حتماً لازم است به یاد داشته باشید، باز گذاشتن درب محفظه بعد از شست‌وشو و نظافت است تا با جریان گرفتن هوا داخل دیگ، فرصت رشد و فعالیت باکتری‌ها گرفته شود.

همچنین لازم است تا فرایند استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بدون وجود هیچ لباسی داخل محفظه انجام شود.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی با قرص و پودر جرمگیر چه مزایایی دارد؟

رسوب زدایی لباسشویی

موارد زیر ازجمله امتیازات استفاده منظم از قرص و پودر جرمگیر است:

◄ استفاده از این مواد و محلول، ساده است.

◄ عمر دستگاه شمارا بیشتر می‌کند.

◄ سختی آب را از بین می‌برد.

◄ از بین برنده جرم، رسوبات آهکی و باقی‌مانده مواد شوینده از پشت فیلتر و لوله‌هاست.

◄ بوی ناخوشایند داخل دیگ را از بین می‌برد.

◄ باعث تمیز شدن فیلتر و درنتیجه مصرف برق کمتر می‌شود.

◄ کمک می‌کند تا مصرف شوینده‌های ماشینی کمتر شود.

◄ کیفیت شست‌وشو را افزایش می‌دهد.

 

مقاله پیشنهادی : علائم خرابی برد ماشین لباسشویی و تعمیر آن

 

حرف آخر

شما مصرف‌کننده عزیز با رعایت نکات کاربردی این مقاله می‌توانید به‌راحتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی‌تان دست‌به‌کار شوید. اما پیش از آنکه برای جرم گیری ماشین لباسشویی اقدام کنید لازم است در قدم اول روش استفاده درست از وسایل برقی پرمصرف را به خاطر بسپارید.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفید و کافی برای آشنایی با روش جرم گیری لباسشویی در اختیار شما گذاشته باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید