بوی بد ماشین لباسشویی

هر روزه با گذر زمان، انسان به دنبال راه‌ها و اختراع دستگاه‌هایی است که سبب راحتی زندگی او شود. این مسیر در گذشته نیز سپری شده و‌ ماشین‌های لباسشویی یکی از آن اختراعات مهمی بوده که نقش بسیار مهمی در آسایش زندگی بشر داشته. با اختراع این دستگاه، افراد از شر شستشوی لباس‌ها در رودخانه و چشمه‌ها راحت شدند و امروزه از اوجب‌واجبات هر آشپزخانه‌ای، یک ماشین لباسشویی می‌باشد. البته در کنار تمام مزایایی که دارند، معایبی نیز از جانب کاربران گزارش شده که اکثر آن‌ها قابل حل می‌باشند. یکی از سوالات متداول شما علت بوی بد ماشین لباسشویی می‌باشد. این مشکل چندین علت مختلف داشته که تمام آن‌ها را به شما معرفی خواهیم‌کرد و با توضیح راه‌های پیشگیری از آن، به شما‌ کمک می‌کنیم تا دچار این مشکل نشوید.

علت بوی بد در ماشین لباسشویی

همان طور که اشاره کردیم، یکی از مسائل همگیر بین مصرف‌کنندگان، بوی بدی می‌باشد که از ماشین لباسشویی استشمام‌ می‌شود. باید بدانید که دیگ‌های لباسشویی‌، محیطی تاریک و مرطوب است که محل بسیار مناسبی برای رشد باکتری‌ها می‌باشد. هر محیطی که این باکتری‌ها و‌قارچ‌ها در آن زندگی کنند، به محیطی‌ بد بو تبدیل خواهدشد. البته لازم است بدانید که این مشکل یک شب پیش نخواهدآمد و نتیجه عوامل مختلفی می‌تواند باشد که در دراز مدت دست به دست هم داده‌اند. گاهی مواقع عوامل بسیار ساده و‌ پیش پا افتاده‌ای که شما اصلا به آن دقت نمی‌کنید سبب این مشکل می‌شود. پس تمام علت بوی بد ماشین لباسشویی که در ادامه آمده را مطالعه کرده و سعی کنید از آن‌ها دوری کنید.

بوی بد ماشین لباسشویی

  • باقی ماندن لباس‌ها برای چندین ساعت در ماشین لباسشویی

سعی کنید بعد از اتمام شستشوی لباس‌ها، آن‌ها را بیرون آورید. چرا که یکی از عواملی که نقش بسیار مهمی در رشد قارچ و ‌باکتری در مخزن لباسشویی دارد، رطوبت است. نبود نور در آن‌ جا و رطوبت و بخار حاصل از لباس‌ها، سبب می‌شود تا تبدیل به محل مناسبی برای رشد باکتری‌های ریز شود. پس هرچه زودتر لباس‌ها را خارج کرده و درب لباسشویی را باز بگذارید تا تمام رطوبت و بخار مخزن خارج شود. گردش هوا در دیگ یکی از راهکارهای اساسی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی می‌باشد.

 

 

  • بستن درب ماشین لباسشویی بلافاصله بعد از اتمام کار

همان طور که اشاره کردیم، بعد از اتمام شستشوی لباس‌ها، محیط داخل دیگ بسیار مرطوب می‌باشد. علاوه‌بر آن، بخار گرم لباس‌ها نیز در محیط وجود دارد. ترکیب این دو عامل با تاریکی محیط، سبب می‌شود تا بهترین شرایط برای رشد باکتری و قارچ‌ها فراهم شود. حال برای دوری از این شرایط بهتر است بلافاصله بعد از بیرون آوردن لباس‌ها، درب ماشین لباسشویی را نبندید و چند دقیقه‌ای آن را باز بگذارید. باز ماندن درب لباسشویی سبب می‌شود تا گردش هوا داخل آن ایجاد شود و رطوبت محیط نیز تا حدودی از بین برود. این کار، نه تنها برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی بسیار‌مفید است، بلکه از لحاظ بهداشتی نیز بسیار توصیه می‌شود. چرا که قارچ و باکتری‌ها ممکن است روی لباس‌ها باقی بماند و سلامت افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را تهدید کنند.

  • عدم خشک کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب لباسشویی دارای حفره‌هایی است که‌ محل مناسبی برای رسوب مواد شوینده می‌باشد. در هر دور شستشوی لباس‌ها، مقداری از مواد شوینده در آن جا جمع می‌شود و اگر برای مدتی در آن حفره‌ها باقی بمانند، سبب تولید بوی بدی می‌شوند. در نتیجه توصیه ما این است که بعد از بیرون آوردن لباس‌ها و آویزان کردن آن‌ها، با یک دستمال خشک، لاستیک‌ پلاستیکی دور درب ماشین را خشک کنید.

بوی بد ماشین لباسشویی

  • سرویس نکردن ماشین لباسشویی

تمام لوازم بزرگ منزل نیاز سرویس‌های دوره‌ای دارند. ماشین‌های لباسشویی نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشند. در این سرویس‌ها، علاوه‌بر بررسی سلامت قطعات مهم، دستگاه را جرمگیری نیز می‌کنند. رسوب جرم‌ در بعضی از نقاط کور ماشین لباسشویی، سبب می‌شود تا بوی بدی از ماشین لباسشویی استشمام شود که در سرویس‌ها تمام آن‌ها شسته می‌شوند. همچنین بررسی شلنگ‌های آب ورودی و تخلیه نیز می‌تواند احتمال تولید بوی بد را کاهش دهد. پس سرویس‌ ماشین‌ لباسشویی به غیر از لحاظ فنی، از لحاظ بهداشتی نیز اهمیت پیدا می‌کند.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • تمیز نکردن فیلتر و پمپ تخلیه

به طور کلی، مهم‌ترین عوامل بوی بد ماشین لباسشویی، رسوب جرم و رشد قارچ و باکتری می‌باشد. حال بعضی عوامل سبب بروز این اتفاق می‌شوند. فلسفه‌ی وجود فیلترها در ماشین لباسشویی، جمع کردن جرم و مواد زائد می‌باشد. اگر این رسوبات برای مدت طولانی در فیلتر باقی بمانند، باعث ایجاد بوی بد در دستگاه می‌شوند. پس می‌توانید با شستشوی منظم‌ فیلترها و‌ پمپ تخلیه، به راحتی از بروز این‌ اتفاق جلوگیری کنید.

را‌ه‌های از بین بردن بوی بد ماشین‌های لباسشویی

اگر شما نیز در آشپزخانه‌ی خود متوجه بوی بدی می‌شوید، بهتر است لباسشویی خود را بررسی کنید تا ببنید بو از آن است یا نه. چون یکی از مهم‌ترین عواملی که در آشپزخانه‌ها بوی بد تولید می‌کنند، لباسشویی‌ها هستند. در این‌قسمت می‌خواهیم به شما را‌ه‌هایی را پیشنهاد دهیم که با انجام آن‌ها بوی بد ماشین لباسشویی شما رفع شود.

  • استفاده از آب گرم

شستشوی لباس‌ها با آب سرد، هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و قطعاً برای بعضی از پارچه‌ها نیز مناسب‌تر می‌باشد. اما از طرف دیگر، آب سرد نمی‌تواند مواد شوینده را به خوبی‌ بشوید و اکثراً مقداری از آن در داخل دیگ باقی‌ می‌ماند. پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یکبار و در صورتی که آسیبی به پارچه لباس‌هایتان وارد نمی‌شود، از شستشو با آب گرم استفاده کنید تا مواد شوینده‌های باقیمانده در لباسشویی شسته شوند. این کار سبب می‌شود تا بوی بد از‌ماشین لباسشویی کمتر حس شود.

 

 

  • استفاده از مواد شوینده مناسب

مواد شوینده‌های مختلفی در بازار وجود دارد که بعضی از آن‌ها، کف بسیار زیادی را تولید می‌کنند. مواقعی که از این مواد استفاده می‌کنید، معمولاً مقداری از کف همیشه باقی می‌ماند. در صورتی که استفاده از شوینده‌های خوب، با ایجاد کف مناسب، علاوه‌بر بالا بردن کیفیت شستشو، از باقی‌ماندن کف داخل مخزن و ایجاد بو جلوگیری می‌کند.

بوی بد ماشین لباسشویی

  • ایجاد تهویه هوای مناسب داخل دیگ

همان طور که گفتیم، بهترین مکان برای رشد قارچ و باکتری‌ها، محیطی تاریک و مرطوب می‌باشد که دیگ لباسشویی‌ها هر دو شرایط را به خوبی دارند. پس برای جلوگیری از رشد میکروب‌ها، بهتر از بعد از اتمام شستشو درب لباسشویی را کمی باز بگذاری تا رطوبت داخل مخزن خشک شود. با خارج کردن سریع لباس‌ها و باز گذاشتن درب ماشین، قدم بسیار بزرگی در رفع بوی بد ماشین لباسشویی برداشته‌اید. پس گردش هوا بعد از اتمام کار بسیار‌مهم بوده و باز گذاشتن درب لباسشویی را فراموش نکنید.

  • تمیز کردن ماشین لباسشویی

از دیگر عواملی ‌که سبب بوی بد در لباسشویی‌ها می‌شوند، رسوب جرم در آن‌ها می‌باشد. برای جلوگیری از این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مثل شستشو با سرکه کمک بگیرید. ترکیب سرکه مخصوصاً با جوش شیرین، قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و یکبار استفاده از آن، تمام رسوبات و میکروب‌های داخل دستگاه را از بین می‌برد. علاوه‌بر آن‌ها قرص‌های جرمگیر و بوگیرهای مختلفی نیز در بازار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مانع تولید بوی بد در لباسشویی شوید.

 

 

سخن آخر

پس همان طور که متوجه شدید، راهکارهای ساده‌ی مختلفی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی وجود دارد که با رعایت آن‌ها کمتر دچار این مشکل خواهیدشد. رعایت نکات بالا، علاوه بر بالا بردن بهداشت شستشو، از لحاظ فنی نیز روی لباسشویی تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود تا شما کمتر نیاز به تعمیرکار پیدا کنید. اما در صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود می‌توانید با خدمات ابتکار سرویس تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق وب سایت با ما در میان بگذارید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید