علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، بشر دائماً در حال تولید لوازمی بوده که باعث راحتی و آسایش زندگی او شود. یکی از لوازمی که در این مسیر اختراع شد و نقش بسیار مهمی را ایفا کرده، ماشین‌های لباسشویی بوده‌است. ماشین‌های لباسشویی جز لوازم مهم آشپزخانه شده‌اند که در اکثر منازل یافت می‌شوند. این ماشین‌ها در انواع و حجم‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند تا بتوانند نیاز انواع مختلف مردم را برطرف کنند. قیمت بالای این لوازم سبب شده تا نگهداری از آن‌ها بسیار اهمیت پیدا کند. یکی از قطعات مهم ماشین‌های لباسشویی، موتور آن‌ها می‌باشد که در صورت خرابی، هزینه زیادی را روی دست شما خواهدگذاشت. از این رو امروز می‌خواهیم درباره علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی توضیح داده تا شما را با نشانه‌های آن آشنا کنیم.

علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

 

علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی برای سوختن یا نیم‌سوز شدن ماشین‌های لباسشویی وجود دارد که تشخیص آن‌ها برعهده یک تکنیسن ماهر می‌باشد اما علائم سوختن آن‌ها در اکثر ماشین‌های لباسشویی مشترک می‌باشد. در نتیجه چنانچه با هرکدام از علائم زیر روبه‌رو شدید، فوراً با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

 

 

  • ماشین لباسشویی مانند گذشته کار نکند

پس از مدتی استفاده از لباسشویی‌های خود، باید کارکرد آن‌ها را خوب بشناسید و اگر چنانچه تغییری در آن‌ها حس کردید، احتمال وجود خرابی در قسمت‌های حیاتی دستگاه، مثل موتور آن‌ها وجود دارد.

به طور مثال اگر ماشین را روشن کرده اما هیچگونه علائمی از کار در آن مشاهده نمی‌کنید، باید به سلامت موتور شک‌ کرد. در این مواقع ابتدا، شیر آب را بررسی کنید تا به درستی وصل باشد. پس از آن بسته بودن درب ماشین لباسشویی و از فعال بودن دکمه شروع مطمئن شوید. در صورتی که تمام این عوامل درست بودند، موتور دستگاه را از لحاظ سوختن یا نیم‌سوز شدن بررسی کنید.

  • عدم خشک شدن کامل لباس‌ها

با چرخش موتورها با سرعت بالا، دیگ ماشین لباسشویی نیز چرخیده و لباس‌ها درون آن خشک‌ می‌شوند. درنتیجه یکی از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی ، عدم آبکشی لباس‌ها مانند گذشته می‌باشد. پس در صورت مرطوب بودن بیش از حد محیط بعد از مرحله آبکشی، موتور دستگاه را از لحاظ نیم‌سوز بودن، بررسی کنید.

  • عدم چرخش مخزن ماشین لباسشویی

فرآیند شستشو در ماشین‌های لباسشویی بدین صورت است که ابتدا لباس‌ها شسته‌شده و پس از آن، آب داخل مخزن تخلیه می‌شود. در مرحله بعد، موتور با سرعت بالا شروع به چرخیدن کرده و مرحله‌ی آبکشی شروع می‌شود. پس در صورتی که دو مرحله اول با موفقیت انجام شده و علامت آبکشی را روی صفحه دیجیتال دستگاه مشاهده کرده اما دیگ نمی‌چرخد، به احتمال قوی موتور دستگاه شما نیم‌سوز شده و عمر زیادی از آن باقی نمانده.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

بعضی مواقع براثر حجم زیاد لباس‌ها و سنگین شدن دیگ، فشار زیادی بر روی موتور وارد خواهدشد. این فشار زیاد ممکن است باعث آسیب به موتور شود. درنتیجه استشمام بوی سوختگی می‌تواند از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی باشد.

علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

  • عدم آبگیری یا آبگیری ناقص لباس‌ها

چنانچه مشاهده کردید که لباسشویی عملیات شستشو را انجام داده اما با شروع فعالیت آبگیری یا در حین آن  فعالیت دستگاه متوقف می‌شود، دو دلیل برای آن وجود دارد.

دلیل اول می‌تواند بیش از حد سنگین شدن مخزن ماشین لباسشویی بوده و دلیل دوم نیم‌سوز شدن موتور لباسشویی است. در هر دو صورت لازم است تا ماشین را خاموش کرده و سلامت موتور بررسی شود.

  • عدم چرخش کامل موتور

در صورت نیم‌سوز شدن موتور‌ماشین لباسشویی، موتور توان کافی نداشته و نمی‌تواند مخزن را به طور کامل بچرخاند و دیگ به صورت نیمه می‌چرخد.

البته در صورت مشاهده این مشکل، توجه کنید که برنامه شستشوی ماشین روی حالت لباس‌های مجلسی نباشد؛ چرا که در این برنامه، دیگ برای آسیب‌ ندیدن لباس‌های حساس، مانند گهواره نیمه‌ می‌چرخد. در صورت عدم تنظیم بر‌روی این برنامه، احتمال بعدی نیم‌سوزی موتور می‌باشد.

 

 

  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی حین کار

یکی دیگر از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی ، خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی حین کار می‌یاشد. البته خاموش شدن ناگهانی ماشین، دلایل مختلفی دارد اما مهم‌ترین آن، قطعاً نیم‌سوز شدن موتور‌ می‌تواند باشد. چنانچه ماشین لباسشویی شما برای چندین ساعت روشن بوده و بیش از حد بر روی موتور آن فشار وارد شود، فعالیت ماشین متوقف شده و درجا خاموش می‌شود. در این مواقع موتور دستگاه شما به احتمال زیاد داغ کرده و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به آن، سیستمی در لباسشویی فعال شده که فوراً دستگاه را خاموش می‌کند. البته همان طور که اشاره کردیم دلایل مختلفی می‌تواند علت این مشکل باشد اما پیشنهاد ما این است که در اولین فرصت و تا زمانی که می‌شود از ورود خسارات بیشتر به موتور جلوگیری شود، سلامت آن را بررسی کنید.

  • سر و صدا و تکان‌های شدید ماشین لباسشوییعلائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا نیروی به وجود آمده را به وسیله درام، به مخزن دستگاه منتقل کند. حال در صورتی که موتور لباسشویی با مشکل روبه‌رو شده‌باشد و نیم‌سوز شود، این انتقال به خوبی صورت نگرفته و سر و صدای آزاردهنده‌ای از ماشین به گوش خواهدرسید. یکی از دلایل این مشکل، عدم سرویس‌های به موقع دستگاه بوده که سبب می‌شود تا فشار زیادی بر روی موتور وارد شود.

 

راه حل‌ نهایی در صورت نیم‌سوز شدن موتور‌ماشین لباسشویی

در صورت بروز یکی از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی ، سریعاً دستگاه را خاموش کرده و آن را از پریز بکشید. چرا که کار کردن دستگاه با این شرایط، احتمال وارد کردن خسارت به قطعات دیگر را نیز بالا می‌برد. به دلیل اهمیت بالای موتور و هزینه‌ی زیاد تعمیر یا تعویض آن، پیشنهاد ما این است که در صورت نداشتن تخصص در این زمینه، حتماً با یک تکنسین ماهر تماس گرفته و از او کمک بگیرید.

تعمیرکار قطعاً قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض موتور، سلامت قطعه را بررسی خواهدکرد. بدین گونه که موتور را به یک منبع تغذیه دو ولتاژ وصل کرده و نحوه عملکرد آن را مشاهده خواهدکرد. در صورتی که موتور یا سیم‌پیچی آن با مشکل مواجه شده‌باشد، از خود واکنش نشان داده و تعمیرکار متوجه آن خواهدشد.

 

 

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ابتکار سرویس

مجموعه ابتکار سرویس، با سابقه چندین ساله در حوزه تعمیر و سرویس تمام لوازم منزل، بهترین تکنسین‌های این حوزه‌ها را دور هم‌ جمع کرده. این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و تمام ایام سال، آماده خدمت‌‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

در صورت مشاهده علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی ، سریعاً با ما تماس گرفته تا در کمترین زمان، تکنسین‌های ما در محل شما حاضر شوند. تعمیر موتور ماشین لباسشویی بسیار حساس بوده و علاوه‌بر تخصص، به تجربه چندین ساله در این زمینه نیاز دارد. تکنسین‌های ما با تجربه چندین ساله خود، می‌توانند با یک‌ تشخیص صحیح و به موقع، از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید