علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی : روند کارکرد ماشین لباسشویی‌های نسل جدید به این شکل می‌باشد که پس از شست و شوی کامل لباس‌ها، گردانه با سرعت خیلی زیاد چرخیده و تا حد زیادی رطوبت جذب شده‌ی آب را از آن جدا می‌کند. در اکثر ماشین لباسشویی‌ها، خشک کن بدین شکل نمی‌باشد که به شکل کامل رطوبت آب را بگیرید و پس از اینکه لباس‌ها را از درون ماشین در بیاورید، شاید لازم باشد که برخی از آن‌ها را اندکی باز بگذارید تا هوا خورده و کاملا خشک شوند، که البته این برای ماشین‌های فاقد هیتر می‌باشد و در ماشین‌ها هیتر دار، لباس‌ها برای خشک شدن دیگر نیازی به نور خورشید و یا باد نخواهند داشت. اما در هر دو صورت، اگر خشک کن ماشین لباسشویی از کار بیفتد، شاهد لباس‌هایی ک درونشان پر از آب است خواهید بود.

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

این مشکل در خانه‌های آپارتمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد، چرا اگر لباس‌ها را درون سبد بگذارید و آن‌ را به محیط بیرون ببرید، تمام محلی که از آن عبور می‌کنید، خیس خواهد شد؛ و اگر لباس‌ها را درون لگن جا به جا کنید، به قدری لگن سنگین می‌شود که شاید توان حمل آن را نداشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا اصلی ترین علت کار نکردن خشک کن لباسشویی را بررسی کنیم و بگوییم در صورت بروز این مشکل، بهتر است که چه کاری را انجام دهیم.

 

 

نحوه‌ی کارکرد خشک کن ماشین لباسشویی چگونه می‌باشد

در صورتی که با نحوه‌ی کارکرد ماشین لباسشویی آشنا باشید، شاید قادر باشید تا علت کار نکردن خشک کن لباسشویی را هم تشخیص دهید. نحوه‌ی کارکرد خشک کن، یک متد ساده بیشتر ندارد. یعنی زمانی که شست و شو توسط ماشین به اتمام می‌رسد، دیگ چرخان، به سرعت چرخیده تا به کمک نیروی گریز از مرکز، آب درون لباس‌ها را از آن‌ها جدا کند. سپس با وزش باد گرم به درون دیگ، کمک کند تا لباس‌ها کاملا خشک شوند. در صورتی که با مشکل عدم کارکرد خشک کن مواجه شدید، آسان‌ترین کار این است که با مراکز تعمیرات لوازم خانگی که شامل ماشین لباسشویی هم می‌شود، تماس برقرار کرده و از آن‌ها برای رفع مشکل خود کمک بخواهید. اما در این مقاله، یک سری نکات گفته می‌شود تا اگر امکان تعمیر و یا تشخیص خرابی وجود داشته باشد، بتوانید به راحتی خودتان مشکل به وجود آمده را حل کنید.

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

علت‌ کار نکردن خشک کن لباسشویی

دلایل مختلفی می‌تواند بر روی کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد که مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی 

 

  • قطعی برق

در وهله‌ی اول، ممکن است علت کار نکردن خشک کن لباسشویی ، قطعی برق به دلیل قطع شدن سیم‌ها رابط، سوختن ترانس برد و یا وجود مشکل در ولتاژ برق ساختمان باشد. که عامل اکثر این موارد، وجود نوسانات درون جریان برق شهری می‌باشد. در صورت بروز این مشکل، باید از یک تعمیر‌کار تخصصی و آشنا با برق ماشین لباسشویی کمک بخواهید.

  • تخلیه نشدن آب

طبیعی است که اگر آب درون دیگ تخلیه نشود، لباس‌ها به هیچ وجه رو به خشکی نخواهند رفت. دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی نیز یک بحث جامع می‌باشد که در مقالات دیگر به شکل کلی به آن پرداخته شده است. اما از اصلی ترین دلایل آن، می‌شود به خرابی پمپ تخلیه، مسدود شدن فیلتر تخلیه و یا شلنگ تخلیه و همچنین مسدود شدن راه خروجی آب، اشاره کرد.

  • تنظیمات نادرست برنامه‌ی خشک کردن

تنظیمات نادرست، می‌تواند علت خشک نشدن لباس‌ها باشد. شما باید با مطالعه‌ی دقیق دفترچه راهنمای دستگاه، با توجه به حجم لباس، میزان آلودگی و جنسی که لباس‌ها دارند، بهترین برنامه‌ی خشک کردن را برای آن‌ها تعریف کنید تا علاوه بر این که بهترین روند خشک کردن را شاهد باشید، کمترین انرژی مصرف شده را نیز برای خود به ارمغان بیاورید.

 

 

  • از کار افتادن موتور ماشین لباسشویی

در مواردی ممکن است موتور دستگاه از کار بیفتد. وقتی درجه حرارت موتور خیلی بالا برود و فشار زیادی بر موتور وارد شود، ترموستات خاص موتور، خود به خود موتور را خاموش کرده تا دوباره موتور به حالت عادی خود برگردد. در صورتی که دستگاه برق داشت اما خشک کن شروع به کار نمی‌کرد، و یا وسط خشک کردن به یک باره متوقف ‌شد، احتمالا با این مشکل رو به رو هستید.

  • پر بودن ماشین بیش از حد مجاز

پر بودن بیش از حد ماشین نیز می‌تواند علت کار نکردن خشک کن لباسشویی باشد. همیشه باید دقت داشته باشید که ماشین را با توجه به ظرفیتی که در دفترچه‌ی راهنمای آن نوشته شده است، پر کنید؛ معمولا این مقدار، به مقدار سه چهارم از کل حجم مخزن می‌باشد.

پر بودن ماشین بیش از حد مجاز

  • جریان هوای نامناسب

عدم جریان پیدا کردن هوای گرم، می‌تواند باعث خشک نشدن لباس‌ها باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید چک کنید تا چیزی جلوی ورودی هوای گرم را نگرفته باشد و اگر چنین نبود، برای تعمیر آن از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

  • ایراد در المنت هیتر

در صورتی که المنت دستگاه دچار مشکل شود، هوای گرم برای خشک کردن لباس‌ها وجود نخواهد داشت و لباس‌ها آن طور که باید، خشک نمی‌شوند. اگر در المنت دستگاه مشکلی به وجود بیاید، تقریبا راه تعمیری برای آن وجود نخواهد داشت و باید حتما آن را تعویض کنید.

 

 

  • خرابی ترموستات

خرابی ترموستات هم می‌تواند علت کار نکردن خشک کن لباسشویی باشد. برای حل این مشکل باید فیوز حرارتی را تعویض کنید. بدین شکل که دستگاه را از برق جدا کنید، صفحه‌ی پشت دستگاه را باز کنید و فیوز را با یک فیوز جدید، جایگذین کنید.

مشکلات دیگری نیز می‌تواند جزو علت‌های کار نکردن خشک کن لباسشویی باشد؛ وجود ایراد در پمپ خروجی، قفل شدن شیر برقی، اشکال در تاخو لباسشویی، خرابی برد، ایراد در میکروسوئیچ و … . که برای حل اکثر این مشکلات، لازم است با یک مشاور در این زمینه، مشورت کنید.

علت کارنکردن خشک کن لباسشویی

اقدامات و راهکارهایی برای پیشگیری و رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی

برای پیشگیری از وقوع این مشکل، بهترین کاری که وجود دارد این است که در تایم مشخص، دستگاه خود را به دست سرویس کار بسپارید تا از به وجود آمدن ایرادات احتمالی، جلوگیری کرده باشید. همچنین همواره از اتصال صحیح دستگاه به برق اطمینان حاصل کنید و ترجیحا دستگاه را به واسطه‌ی محافظ برق به برق شهری که دارای نوسانات زیادی است وصل کنید.

همچنین سعی کنید همواره دستگاه را تمیز نگه دارید و هر چند وقت یکبار،  فیلتر‌های آن را به خوبی چک کنید تا گرفتگی درون آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

 

اگر این مشکل برای شما به وجود آمد، اولین کاری که توصیه می‌شود انجام دهید، این است که دستگاه را ریست کنید؛ با این کار، اگر دستگاه دچار باگ سیستمی شده باشد، مشکلش حل شده و نیازی به اقدام برای کار‌های دیگر نمی‌باشد.

برای ریست کردن دستگاه نیز، با توجه به برند آن، هم می‌توانید از دفترچه‌ی راهنمای آن کمک بگیرید و هم مقالات مربوط به ریست کردن ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید.

ابتکار سرویس

در صورتی که برای تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی خود، نیاز به تکنسین داشتید، می‌توانید روی کمک گروه ابتکار سرویس، حساب کنید. ابتکار سرویس، یک گروه متشکل از متخصصین تعمیرات لوازم خانگی می‌باشد که در طی سال‌های اخیر، تجربه‌ی تعمیر و تشخیص هرگونه ایراد در هر برندی از ماشین لباسشویی را کسب کرده‌اند

همچنین در صورتی که در زمینه‌ی شناخت علت کار نکردن خشک کن لباسشویی ، برای شما سوالاتی به وجود آمده بود، می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید