تعمیرات لباسشویی بوش

در زمینه‌ی ماشین لباسشویی، برند‌های زیادی در بازار‌های ایران موجود هستند. یکی از این برند‌ها، برند آلمانی بوش می‌باشد که سابقه‌ی زیاد و درخشانی در زمینه‌ی لوازم خانگی و همچنین ماشین لباسشویی را دارا می‌باشد. اما اینکه ما برای خود چه برندی را انتخاب کنیم، باید نکاتی را در نظر بگیریم. اول اینکه محصولی که می‌خریم، به نسبت پولی که برای آن می‌پردازیم، کیفیت و دوام بالایی دارد یا خیر. پس از آن باید این را در نظر بگیرید که آیا برای این محصول، خدمات پس از فروشی در نظر گرفته می‌شود؟ همچنین باید در نظر داشته باشید که اصلا آیا قطعات دستگاه شما در بازار وجود دارد؟ این بررسی‌ها لازم است، تا این مورد پیش نیاید که برای خرابی در یک جزء کوچک، مجبور باشید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. در این مقاله قصد داریم راجع به تعمیرات لباسشویی بوش مطلب ارائه دهیم.

تعمیرات لباسشویی بوش

برای این برند ماشین لباسشویی، مراکز تعمیرات زیادی وجود دارد که یکی از این مراکز، گروه ابتکار سرویس می‌باشد. این گروه تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی تعمیرات لباسشویی بوش را داشته و این قابلیت را دارد تا به خوبی ایرادات مدل‌های مختلف این برند را تشخیص داده و برای تعمیر آن‌ها اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

 

 

خرابی‌های رایج ماشین لباسشویی بوش

در اینجا قصد داریم به رایج‌ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش بپردازیم و تا حدودی علت هر کدام را نیز ذکر کنیم. با این وجود، با مطالعه‌ی دقیق این متن، شاید قادر باشید تا خودتان در منزل، دستگاه خود را تعمیر کنید. چرا که شاید ایرادی که در ماشین لباسشویی شما به وجود آمده باشد، به راحتی قابل حل باشد و لازم نباشد که برای تعمیرات لباسشویی بوش خود از تکنسین‌های مربوطه استفاده کنید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی

علت این قضیه روشن است؛ نرسیدن برق به دستگاه موجب این مشکل خواهد بود. اما این نرسیدن برق، می‌تواند از جایگاه‌های مختلفی باشد. در اولین قدم، باید بررسی کنید که آیا زمانی که دوشاخه به برق است، لامپ‌های ماشین روشن می‌شوند یا خیر. اگر لامپ‌ها همگی خاموش هستند، احتمالا مشکل از سیستم برق منزل شماست. بدین شکل باید سیم‌ها را چک کنید و با استفاده از فازمتر، از وجود برق در پریز خود مطمئن شوید؛ که اگر مشکل از این نبود، باید از نیروی متخصص کمک بخواهید. چرا که ممکن است ایراد از قسمت‌های برد دستگاه باشد. همچنین در صورتی که وقتی دستگاه به برق است، برخی لامپ‌ها روشن می‌شوند ولی دستگاه روشن نمی‌شود، نشان دهنده‌ی این است که مشکل از برق رسانی نیست و احتمالا برد دستگاه شما دچار ایراد شده است که لازم است برای تعمیر آن از نیروی متخصص کمک بگیرید.

تعمیرات لباسشویی بوش

 

  • شروع نشدن برنامه در ماشین لباسشویی

این مورد ممکن است به دلیل روشن بودن قفل کودک دستگاه و یا خوب بسته نشدن درب دستگاه باشد. وقتی برنامه‌ای که به دستگاه می‌دهید، شروع نمی‌شود، قبل اینکه به دنبال شماره‌ای برای مرکز تعمیرات لباسشویی بوش در منزل باشید، به این فکر کنید که شاید ایراد به دلیل روشن بودن قفل کودک باشد؛ چرا که با روشن بودن قفل کودک بسیاری از عملکرد‌های دستگاه از کار می‌افتند.

تعمیرات لباسشویی بوش

دلیل دیگری که می‌تواند علت این ایراد باشد، این است که درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشده باشد. بنابراین از بسته شدن صحیح درب دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید.( توجه کنید که وقتی درب به خوبی بسته شده باشد باید صدای کلیک بدهد.)

 

 

  • قفل شدن درب ماشین لباسشویی

ممکن است پس از اتمام برنامه‌ی شست و شوی ماشین، متوجه شوید که درب آن قفل شده و باز نمی‌شود. ابتدا باید از اتمام کار ماشین مطمئن شوید. اما اگر با تمام شدن کار ماشین باز هم درب باز نمی‌شود، احتمالا دلیل آن خراب شدن سوئیچ قفل درب ماشین لباسشویی است. در صورتی که ایراد از این قسمت باشد، باید آن قطعه را تعویض کنید.

قفل شدن درب ماشین لباسشویی

  • نچرخیدن دیگ لباسشویی

علت این مورد، می‌تواند نا متعادل نبودن بار داخل ماشین، پاره شدن تسمه درام، تمام شدن زغال موتور به واسطه‌ی ساییده شدن، خرابی در یاتاقان، موتور، کلاچ و … باشد. تشخیص تمامی این موارد، نیاز به تجربه و تخصص دارد، بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، ترجیحا با یک فرد مجرب مشورت کنید.

 

 

البته این امکان وجود دارد که برنامه‌ای که به ماشین داده‌اید، متناسب با لباسی نیست که درون ماشین انداخته‌اید و فشار کمی برای شست و شو اعمال شده و دیگ ماشین، به خوبی نچرخد. بنابراین باید تا حد امکان، برنامه‌ی مناسبی با توجه به لباس‌های موجود به ماشین بدهید. در غیر این صورت باید برای تعمیرات لباسشویی بوش خود باید با یک متخصص مشورت کنید.

  • تخلیه نشدن آب ماشین

این مورد ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلتر یا مسدود شدن و یا خم شدن شلنگ باشد. برای حل این کار باید دستگاه را به جلو کشیده و شیلنگ تخلیه را چک کنید و در صورت لزوم، آن را از ماشین جدا کنید تا مطمئن شوید که گرفتگی در شلنگ خروجی وجود ندارد. پس از آن باید فیلتر خروجی دستگاه چک شود که در صورت لزوم تمیز گردد و اگر بی فایده بود، تعویض شود.

اما دلیل دیگر که به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی منجر شود، می‌تواند به خاطر ایراد در پمپ تخلیه باشد. در این صورت توصیه می‌شود که پمپ را چک کنید تا چیزی درون آن گیر نکرده باشد و اگر این موارد کارساز نبود، باید از یک نیروی متخصص کمک بخواهید.

 

 

  • ماشین لباسشویی به خوبی آبگیری نمی‌کند

این مشکل به دلیل فشار آب کم ورودی، خم شدن لوله‌های ورودی و یا خرابی در شیر برق ورود باشد. کم بودن فشار آب محلی ک در آن قرار دارید، بستگی به لوله‌کشی آب محله‌ی شما داشته باشد. مشکل خم شدن لوله‌های ورودی هم می‌توان با یک بررسی و تعمیر ساده حل کرد. اما خرابی شیر برق ورودی، نیاز به تعویض قطعه و یا تعمیر تخصصی خواهد داشت.

  • لرزش‌های غیرعادی ماشین لباسشوییلرزش‌های غیرعادی ماشین لباسشویی

این ایراد ممکن است به دلیل مناسب نبودن محل نصب ماشین باشد. تراز نبودن ماشین لباسشویی، باعث بر هم ریختن سیستم تعدیل ماشین شده و لرزش‌های غیر‌عادی را به همراه خواهد داشت. دلیل دیگر آن ممکن است به خاطر فرسوده شدن کمک فنر‌های موجود باشد. که برای تعمیر آن باید با مراکز تعمیرات لباسشویی بوش تماس حاصل فرمایید.

مشکلات دیگری مثل سرریز کردن ماشین، و یا توقف دستگاه در حین کار، ممکن است به دلایل مختلفی مثل ایراد در سوئیچ، محفظه فشار، برد کنترلی و … باشد که بیشتر این‌ها برای تشخیص و یا تعمیر نیاز به تجربه دارد و بهتر است برای تعمیر این جزئیات با افراد با تجربه در ارتباط باشید.

 

 

نکات مهم نگهداری

نکاتی وجود خواهد داشت که در افزایش طول عمر دستگاه شما موثر خواهد بود که به آن‌ها می‌پردازیم.

  • ترجیحا پس از ده بار استفاده از دستگاه، یک بار با استفاده از جرمگیر، جرم دستگاه خود را بگیرید.
  • لباس‌هایی که دارای فلز می‌باشد را درون تور قرار داده و داخل ماشین قرار دهید.
  • حتما از یک محافظ برق استفاده کنید، چرا که برق شهری نوسانات زیادی دارد.

نکات مهم نگهداری

  • به عنوان شوینده و یا جرم گیر، از وایتکس استفاده نکنید.
  • برای این که عمر لاستیک‌های دور دیگ، عمر مفیدی داشته باشند، پس از هر‌ بار کار دستگاه، این لاستیک‌ها را خشک کنید.
  • اگر دستگاه شما قابلیت حمل سنگین را ندارد، جنس‌هایی همانند پتو را درون ماشین نشویید، چرا که وقتی آب بین بافت پارچه‌ی آن‌ها برود و سنگین شده و به دیگ دستگاه آسیب برساند.

ابتکار سرویس

در صورتی که برای تعمیرات لباسشویی بوش خود نیاز به نیروی‌ متخصص داشتید، می‌توانید روی تجربه‌ی گروه ابتکار سرویس حساب کنید. متخصصین این گروه توانایی تعمیر هر مدل از ماشین لباسشویی‌های بوش را دارا می‌باشند و در هر زمانی از سال، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما عزیزان، خواهند بود.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید