نصب پکیج

زمانی که پکیج را خریداری می‌نمایید، توسط کمپانی که پکیج خود را از آن خریده‌اید، یک تایمی مشخص می‌شود برای این که تکنسین، برای نصب پکیج ، به محل نصب آمده و دستگاه را برای شما راه اندازی کند. اما اخیرا افرادی بوده‌اند که اعتقاد داشتند نصب پکیج ، کار خیلی سختی نیست و خود مشتری نیز می‌تواند آن را نصب کند. خب مسئله‌ای که وجود دارد این است که کار نشد ندارد! اما باید این را در نظر داشته باشید که نصب ، مراحلی دارد که باید به درستی طی شود و یک سری نکته‌ی مهم نیز در نصب آن رعایت شود. اگر این نکات نادیده گرفته شوند، علاوه بر این که ممکن است در کارکرد دستگاه مشکل به وجود بیاید، خطرات ناشی از نصب غلط نیز، گریبان فرد نصب کننده را می‌گیرد.

مواردی همچون نصب آب و گاز دستگاه، دودکش دستگاه، محل مناسب برای نصب و … مواردی هستند که باید در نصب ، به آن پرداخته شود. باید دقت داشته باشید که آموزش نصب پکیج ، ممکن است در برخی برند‌های مختلف، با هم دیگر تفاوت‌های جزئی داشته باشند ولی کلیتشان یکسان است. در این جا ما نصب پیکج بوتان را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه پکیج، از چند تکه تشکیل می‌شود. شوفاژ‌های دستگاه که نصبشان نکته خاصی ندارد، فقط باید جا انداختن آن را بلد باشید و شیر آب را به آن وصل کنید که معمولا جایگاه آن‌ها نیز در خانه مشخص است. اما قطعه‌ی اصلی که باید بر روی دیوار نصب شود، نیازمند رعایت اصولی است، که در این مقاله به آن‌ها پرداخته می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید خودتان پکیجی که خریداری کرده‌اید را نصب کنید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

نصب پکیج

تعیین مکان نصب پکیج

شاید به نظر بیاید که این موضوع، اهمیت زیادی نداشته و فرقی نکند که پکیج در کدام محل از خانه نصب شود. اما اولین و همچنین یکی از مهم‌ترین ارکان نصب پکیج، تعیین محل نصب آن می‌باشد. مواردی که باید در محل نصب به آن‌ها دقت شود، در قسمت پایین ذکر شده است:

  • دستگاه باید حداقل حدود 1 متر و 20 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  • حداقل فاصله‌ی 1 متری از دیوار‌های مجاور الزامی است.
  • حداقل فاصله‌ای که پکیج با کابینت‌های مجاورش باید داشته باشد، 15 سانتیمتر، است.
  • مینیمم فاصله‌ی کلاهک تعدیل از محل خروج دودکش، باید 30 سانتیمتر باشد.
  • ترجیحا محلی که قرار است پکیج را در آن نصب کنید، نباید تا حد زیادی ایزوله باشد. بلکه باید امکان گذر هوا وجود داشته باشد. بنابراین وجود پنجره‌های دو جداره با منافذ قوی، خیلی برای این کار توصیه نمی‌شود و بهتر است، در کنار پکیج، یک منفذ دائمی وجود داشته باشد.
  • محل نصب باید رطوبت کمی داشته باشد. به همین دلیل، دستشویی و یا حمام، مکان مناسبی برای نیست.
  • ترجیحا پکیج باید فاصله‌ی زیادی از وسایل گرمازا نظیر اجاق گاز داشته باشد.
  • پکیج باید در فضایی حداقل 8 متری نصب شود. که باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چه توان پکیج بیشتر باشد، به فضای بیشتری نیز احتیاج دارد.

نصب پکیج

چه محلی برای نصب پکیج خوب است؟

در ابتدا، قصد داریم محل‌‌ هایی که نصب پکیج ممنوع است را بررسی کنیم. طبق نکاتی که در قسمت بالا گفته شد، در محل‌هایی که کوچکتر از حد معمول باشد، که حداقل 8 متر مکعب برآورد شد، خطر خفگی برای افرادی که در آن محل حضور دارند وجود دارد. همچنین در محل‌هایی که رطوبت زیادی دارند، نصب پکیج ، اشتباه است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که محل‌هایی که مستعد شعله هستند نیز محل‌های مناسبی برای نصب پکیج نمی‌باشد. برای مثال، در انبار چوب، در نزدیکی رنگ و یا تینر که ممکن است در انبار وجود داشته باشد.

در کل نیز پکیج، برای خانه‌هایی که متراژ آن‌ها کمتر از 60 متر می‌باشد، توصیه نمی‌شود. اما برای متراژ مناسب و رعایت تمامی نکات، چه محلی برای نصب پکیج توصیه می‌شود؟

آشپزخانه، از بهترین محل‌هایی است که افراد متخصص برای نصب پکیج، پیشنهاد می‌دهند. دلیل آن این است که در آشپزخانه، اتصالات آب و گاز به راحتی در دسترس بوده و این قابلیت نیز برای آن وجود دارد که برای آن کابینت طراحی شود تا بدنه‌ی آن در دکوراسیون منزل وجود نداشته باشد. از دیگر مزایای نصب پکیچ در آشپزخانه ، می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که سرویس و تعمیر پکیج در این حالت، آسان‌تر از حالات دیگر است. بنابراین اگر در آشپزخانه برای این حجم فضا دارید، در همین مکان برای نصب پکیج اقدام کنید.

البته این موضوع که آیا پکیج شما دارای فن می‌باشد یا خیر نیز می‌تواند بر محل نصب موثر باشد. بدین شکل که اگر فن دار است، تراس محل بهتری برای آن است.

آموزش نصب پکیج

پس از اینکه محل نصب را تعیین کردید، باید برای وصل کردن آن بر روی دیوار اقدام کنید. دقت داشته باشید که برای این کار، از شابلون استفاده کنید. با این کار، راحت و با کمک از طرح روی شابلون، می‌توانید نصب بهینه‌ای را بر روی دیوار داشته باشید و همچنین لوله کشی صحیحی را انجام دهید. بعد از این که به خوبی پکیج را بر روی دیوار نصب کردید، نوبت به وصل انشعابات می‌رسد.

  • وصل کردن لوله‌های آب

پس از اینکه از اتصال صحیح دستگاه مطمئن شدید، باید اتصالات آب را وصل نمایید. توجه داشته باشید که اگر نصب درست نباشد، ممکن است با پر شدن آب در دستگاه، تعادل دستگاه به هم خورده و حتی ممکن است بیفتد.

  • اتصال گاز

پس از اتصال آب، باید برای وصل کردن گاز دستگاه اقدام نمایید. حتما دقت داشته باشید که برای این کار از شلنگ‌های مناسب و با قطر استاندارد استفاده کنید تا کارتان ایمنی لازم را داشته باشد. همچنین پس از تکمیل نصب کامل، آن را تست کنید تا نشتی گاز درون آن وجود نداشته باشد.

  • دودکش

از دیگر مراحل مهم در نصب پکیج بوتان، و یا هر پکیج دیگری، نصب دودکش آن می‌باشد. برای نصب دودکش، علاوه بر این که باید نکات مربوط به فاصله‌ها را رعایت کنید، یک سری نکات دیگر در مورد لوله‌ی دودکش وجود دارد. بدین شکل که باید قطر لوله استاندارد باشد و همچنین باید کاملا از راه داشتن آن به محیط بیرون و نداشتن منفذ به محیط داخل خانه مطمئن بشوید.

در نصب دودکش، دقت داشته باشید که از دودکش‌های آکاردئونی استفاده نکنید و از دودکش‌های مخصوص استفاده کنید.

نصب پکیج

  • اتصال برق

پس از اینکه از سالم بودن نصب دودکش مطمئن شدید، باید دستگاه را به برق بزنید تا دستگاه برای شروع کار آماده شود. البته توصیه می‌شود حتما دستگاه را به واسطه‌ی محافظ برق، به برق شهری بزنید تا نوسانات به دستگاه آسیب نزند.

  • باز کردن شیر آب

پس از نصب کامل، باید شیر آب را باز کنید تا دستگاه آب را گرم کند. دقت داشته باشید که فشار آن را نیز می‌توانید به کمک صفحه نمایش دستگاه تعیین کنید. استاندارد آن این است که این فشار را بین 2 تا 5 بار قرار دهید.

از مقدار سختی آب محل زندگی خود مطلع شوید و در جریان باشید که اگر سختی بالاتر از 250 بود، باید از سختی گیر آب استفاده کنید.

نتیجه گیری

نصب پکیج، نیاز به تعیین محل مناسب، نصب صحیح، اتصال مناسب آب، برق، گاز و دودکش دارد. تمامی این موارد را به شکل مفید بررسی کردیم طریقه‌ نصب پکیج را در اختیار شما قرار دادیم تا در صورتی که قصد داشتید خودتان پکیج را نصب کنید، بتوانید از پس آن بر بیایید. اما موضوع دیگری که باید با آن سر و کار داشته باشید، راه‌اندازی دستگاه است. که اگر قصد دارید در آن مورد اطلاعاتی را کسب کنید، می‌توانید به مقالات مربوطه سر بزنید.

حتما دقت داشته باشید که نصب پکیج، کاری است که نیاز به تجربه دارد. کسی که تجربه‌ی زیادی در این کار دارد، با راه و چاه آن آشنا می‌باشد و می‌تواند امنیت بالایی در نصب را برای شما به همراه داشته باشد. ترجیحا اگر هم خودتان قصد این کار را دارید، حتما با یک نفر با تجربه، در تماس باشید و در این راه، از راهنمایی‌های او استفاده نمایید.

گروه ابتکار سرویس، در این مسیر، تجربه‌ی زیادی دارد که در صورتی که نیاز به کمک و یا راهنمایی داشتید، می‌تواند کمک‌حال شما باشد. شما عزیزان می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه، از خدمات غیرحضوری ما نیز بهره‌مند شوید.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید