علت روشن نشدن پکیج

پکیج‌ها دستگاه‌هایی کارآمد در هر ساختمان هستند و در صورتی که دچار مشکل شوند در بسیاری از کارهای روزمره نیز اختلال ایجاد می‌کنند. از این رو ما در این مقاله می‌خواهیم به صورت تخصصی، به دلایل روشن نشدن پکیج‌ها بپردازیم. پکیج‌ها با سیستم‌های آب، برق و گاز عمل می‌کنند و بروز اختلال در هریک از این سیستم‌ها، موجب اختلال در عملکرد پکیج خواهد شد. بنابراین در برخی موارد علت روشن نشدن پکیج ممکن است اصلا ربطی به دستگاه نداشته باشد و به دلیل افت فشار آب ساختمان، مشکلات برق ساختمان و یا مربوط به فشار گاز باشد و یا با یک هواگیری ساده لوله‌های پکیج و رادیاتورها حل شود.

اما در برخی موارد نیز ممکن است دلیل روشن نشدن پکیج ، به خرابی و اختلال در برد و سایر قطعات پکیج برگردد که در این صورت اگر تخصص لازم را ندارید؛ دیگر رفع این مشکل کار شما نخواهد بود و باید این کار را به یک فرد متخصص در زمینه‌ی تعمیر پکیج بسپارید.

علت روشن نشدن پکیج

آشنایی با عواملی که ممکن است علت روشن نشدن پکیج باشند؛ کمک زیادی به شما در عیب‌یابی و رفع سریع‌ این مشکل خواهد کرد. ما در این مقاله فهرستی از کلیه‌ی عواملی که ممکن است باعث روشن نشدن پکیج باشند، تهیه کرده‌ایم؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

علت روشن نشدن پکیج

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم پکیج‌ها از منابعی نظیر آب، برق و گاز تغذیه می‌کنند که قبل از هرکاری باید از عدم بروز مشکل در جریان‌های ورودی آب، برق و گاز مطمئن شوید؛ پس به عنوان اولین اقدام برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج ساختمان، ابتدا از باز بودن فلکه آب، سلامت لوله‌ها و فشار مطلوب آب ساختمان اطمینان حاصل کنید. اقدام بعدی چک کردن سلامت دوشاخه برق، پریز و جعبه فیوز است و بعد از آن باید فشار گاز ورودی به پکیج را بررسی کنید؛ اگر تمامی این موارد سالم و بدون نقص بودند؛ لازم است هریک از فاکتورهایی که ممکن است دلیل بروز این مشکل باشند را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. فاکتورهایی نظیر:

1) نبود آب به میزان کافی در لوله‌ها و مدار پکیج

یکی از دلایل رایج روشن نشدن پکیج‌ها کاهش فشار آب پکیج است. افت فشار در پکیج‌ها موجب فعال شدن سیستم خاموشی خودکار دستگاه می‌شود. این سیستم در صورت بروز برخی اختلالات در دستگاه، نظیر کاهش فشار آب، به صورت خودکار پکیج را خاموش می‌کند. فشار آب پکیج باید عددی بین 1 تا 2 باشد تا دستگاه بتواند روشن شود. اغلب اوقات فشار پکیج را می‌توانید از طریق شیر فشار آب روی دستگاه، افزایش داده و مشکل روشن نشدن پکیج را برطرف نمایید. اما اگر پس از افزایش فشار، این عدد باز هم افت داشت و پکیج مجددا خاموش شد؛ باید حل این مساله را به فردی کاربلد و متخصص در زمینه تعمیرات پکیج بسپارید.

2) اختلال در دریچه ورودی گاز

دریچه ورودی گاز در پکیج، وظیفه‌ی کنترل جریان گاز ورودی به دستگاه را برعهده دارد. کنترل جریان گاز توسط این دریچه به این صورت است که اگر برای افزایش گرمای پکیج به دمای بالاتری نیاز باشد؛ شیر دستگاه برای تامین سوخت مازاد، باز شده و در مقابل زمانی که دمای دستگاه مقدار مناسبی بود، بسته می‌شود. یکی دیگر از مواردی که به عنوان علت روشن نشدن پکیج بوتان مدل بیتا به آن خواهیم پرداخت؛ اختلال در دریچه ورودی گاز است. اختلال در دریچه‌ی ورودی گاز، به دلیل تنظیم نادرست آن است. به این صورت که دریچه با تامین نادرست میزان گاز ورودی، توسط سنسور گاز دستگاه و به منظور جلوگیری از بروز حادثه، قفل می‌شود و همین موضوع می‌تواند دلیلی برای روشن نشدن پکیج بوتان مدل پارما و سایر مدل‌های پکیج‌های این برند باشد.

علت روشن نشدن پکیج

3) محبوس شدن هوا در لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان

دلیل بعدی که در این مقاله می‌خواهیم به عنوان علت روشن نشدن پکیج بوتان به آن اشاره کنیم؛ وجود هوا در لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان است. اگر میزان هوای محبوس شده در لوله‌ها و مسیر حرکت آب گرم به قدری زیاد باشد که مانع انتقال آب گرم و رسیدن آن به رادیاتورها شود؛ پکیج مجددا براساس دستور سیستم خاموشی خودکار، خاموش شده و در این حالت است که اگر فشار آب دستگاه را هم افزایش دهید؛ کمکی به روشن شدن دستگاه نخواهد کرد. در این حالت باید اقدام به هواگیری کنید؛ اگر با این اقدام هم مشکل حل نشد احتمالا مشکل از پمپ پکیج است که بررسی ایرادات و در صورت لزوم تعمیر و تعویض پمپ را باید به یک تکنسین متخصص در این زمینه بسپارید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

4) رسوب گرفتن لوله‌های پکیج و رادیاتورها

مورد دیگری که در این مقاله به عنوان دلیل روشن نشدن پکیج بوتان معرفی خواهیم کرد؛ مسدود شدن لوله‌های پکیج یا شوفاژ، در اثر اجتماع املاح و رسوبات موجود در آب شهری است. البته شرکت‌های سازنده پکیج در برخی از محصولات خود، به منظور جلوگیری از رسوب گرفتن لوله‌های پکیج و رادیاتور، با نصب یک رسوب‌گیر یا سختی‌گیر آب در مسیر لوله‌ها، از بروز این مشکل پیشگیری کرده‌اند. پس اگر به دنبال علت روشن نشدن پکیج هستید و پکیج شما سختی‌گیر آب ندارد و بیشتر از یک سال است که کار می‌کند؛ ممکن است مشکل از رسوب گرفتن لوله‌ها باشد که با رسوی‌گیری لوله‌ها و نصب یک فیلتر در مسیر آب حل خواهد شد.

5) گرم شدن بیش از اندازه پکیج

گرم شدن بیش از حد پکیج ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که تشخیص آن را باید به یک متخصص در زمینه‌ی تعمیرات پکیج بسپارید. زمانی که پکیج بیش از اندازه گرم شود؛ دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود. در پکیج‌های دیجیتالی از طریق صدای بوقی که از پکیج خواهید شنید؛ دستگاه شما را از گرم شدن بیش از اندازه آگاه می‌کند.

علت روشن نشدن پکیج

6) اختلال در عملکرد فن پکیج

فن در پکیج‌ها مسئولیت کمک به انتقال گازهای مضر، از داخل دستگاه به دودکش را عهده دار می‌باشد. اگر به هر دلیلی سنسور و یا برد مدار پکیج متوجه عملکرد نامناسب فن شود؛ پکیج دیگر کار نمی‌کند و خاموش خواهد شد. این عملکرد، روشی ایمنی است که دستگاه به صورت خورکار انجام می‌دهد. اگر پکیج شما اشتعال ندارد و درعین حال صدای فن دستگاه هم به گوشتان نمی‌رسد؛ احتمالا علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه، همین مورد یعنی اختلال در عملکرد فن دستگاه است. 

 

 

7) عملکرد نامناسب دودکش

پکیج‌ها نیز دقیقا مانند عملکرد موتورهای احتراق در اتومبیل‌ها، به هنگام سوختن گاز، به اکسیژن نیاز دارند و کربن‌دی‌اکسید را به عنوان محصول این واکنش تولید می‌کنند. اگر به هنگام نصب دودکش فاصله‌ی استاندارد از مانع بالای پکیج و سقف رعایت نشده باشد؛ دودکش دیگر قادر به تخلیه کامل دود نبوده و در اثر تجمع دود دمای دودکش بالارفته، تغییر شکل می‌دهد و این موضوع موجب اختلال در عملکرد دودکش می‌شود. در این صورت سنسورهای خاموشی خودکار پکیج، با تشخیص تجمع دود در دستگاه، دستور خاموشی پکیج را داده و پکیج فورا خاموش خواهد شد و این می‌تواند علت روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه باشد. این مشکل را درصورتی که آسیبی به مشعل وارد نشده باشد؛ می‌توانید با تنظیم درست دودکش رفع نمایید.

8) عملکرد نامناسب ترموستات

اگر ترموستات پکیج شما روی نقطه‌ی درستی تنظیم نشده باشد، یعنی دمای تنظیم شده زیر دمای فعلی اتاق شما باشد؛ پکیج خاموش خواهد شد. دمای ترموستات را می‌توانید به صورت دستی تنظیم نمایید. برای اطمینان از سالم بودن ترموستات، دما را حداقل 5 درجه از دمای تنظیم شده‌ی فعلی افزایش دهید؛ اگر دستگاه شروع به کار نکرد، علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه به عملکرد نامناسب ترموستات دستگاه برمی‌گردد.

9) عملکرد نامناسب الکترود تشخیص شعله پکیج

الکترود تشخیص شعله‌ در پکیج‌ها به این منظور در دستگاه تعبیه می‌شود که صحیح بودن مصرف گاز در پکیج و اطمینان از تامین سوخت لازم برای روشن شدن شعله را به دستگاه بفهماند. زمانی که الکترود پکیج دچار نقص شود و یا فاصله‌ی بین شعله و الکترود در اثر گرما افزایش پیدا کرده باشد؛ پکیج خاموش می‌شود. برای حل این مساله سعی کنید با یک انبردست الکترود را اندکی به شعله نزدیک نمایید؛ اگر بازهم دستگاه روشن نشد یا الکترود دچار خرابی شده است و یا اصلا علت روشن نشدن شعله پکیج مربوط به این مورد نمی‌باشد.

بروز نقص در برد پکیج

10) بروز نقص در برد پکیج

شروع به کار برخی از اجزای پکیج که برای کارکرد خود به برق نیاز دارند، با فرمان برد الکتریکی صورت می‌گیرد. اگر مواردی که در بالا به عنوان علت روشن نشدن پکیج به شما معرفی شد را بررسی کردید و دلیل روشن نشدن دستگاهتان را نیافتید؛ ممکن است مشکل از سیستم مرکزی و برد پکیج شما باشد. برطرف کردن این نقص را حتما به یک تکنسین کاربلد و ماهر در این زمینه بسپارید تا از بروز آسیب‌های جدی به پکیج جلوگیری شود.

 

 

خدمات تعمیر پکیج ابتکار سرویس

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد؛ در صورتی که با مشکل روشن نشدن پکیج روبرو شدید بهتر است قبل از هرچیزی از سلامت منابع تغذیه‌ی پکیج و جریان‌های ورودی آب، برق و گاز در پکیج مطمئن شوید و در صورت سلامت این بخش‌ها به سراغ بررسی اجزای دستگاه و لوله‌های انتقال آب و شوفاژها بروید تا علت روشن نشدن پکیج را بیابید. نکته‌ای که در این بخش لازم است به شما یادآور شویم؛ اهمیت دادن به سرویس دوره‌ای پکیج است که از بروز بسیاری از مسائلی که موجب اختلال در عملکرد پکیج خواهند شد، جلوگیری می‌کند. برای سرویس و یا تعمیر پکیج خود کافی است به مجموعه ابتکار سرویس تماس گرفته تا در محل شما برای خدمت رسانی حاضر شوند.

ناگفته نماند اگر پکیج ساختمان شما مجهز به صفحه نمایشگر است؛ دلیل اختلال در عملکرد پکیج را از طریق نشان دادن کد خطایی بر روی نمایشگر نشان خواهد داد. بنابراین تنها لازم است بدانید که کد خطای ظاهر شده مربوط به چه مشکلی در دستگاه شماست. کدهای ارور در پکیج‌های برندهای گوناگون، متفاوت است اما در یک برند خاص مانند برند نام آشنای بوتان، این کدهای خطا در تمامی مدل‌های پکیج‌ این برند نظیر مدل پارما، بیتا و… یکسان هستند. برای اطلاع از معنای هریک از این کدها کافی است به دفترچه‌ راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

در این مقاله سعی ما بر این بود هرآنچه که در رابطه با علت روشن نشدن پکیج  لازم بود بدانید را در یک مجموعه‌ی کامل و مختصر در اختیار شما قرار دهیم و شما را در عیب‌یابی و حل مساله‌ی روشن نشدن پکیج ساختمانتان یاری نماییم.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید