برد پکیج بوتان

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر پکیج، برد آن است؛ برد، قطعه‌ای الکترونیکی است که در واقع کار این قطعه فرستادن فرمان‌های پکیج به بخش‌های مختلف آن است و اگر برد پکیج دچار مشکل بشود؛ ممکن است فرمان‌های اشتباه به بخش‌های مختلف بفرستد و باعث ایجاد مشکل بشود. به همین دلیل است که این قطعه اهمیت بالایی دارد. ما این مقاله را به طور کامل به برد پکیج بوتان ، مشکلات احتمالی آن و همچنین راه حل برطرف کردن این مشکلات اختصاص داده‌ایم که می‌توانید برای درک این مطالب، با ما همراه باشید.

برد پکیج بوتان

 

 

اجزای برد پکیج بوتان

همانطور که گفتیم، برد، وظیفه ارسال فرمان‌های اصلی دستگاه را به قطعات دیگر پکیج بر عهده دارد و در واقع به نوعی مرکز کنترل و اتاق فرمان پکیج محسوب می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که خرابی در این قطعه می‌تواند در کل عملکرد دستگاه تاثیر بگذار. قطعات اصلی برد پکیج بوتان شامل: فیوز، رله، آی سی و ترانس تغذیه می‌باشد. این قطعه‌ها در کنار یکدیگر مثل یک سیستم عمل کرده و در واقع عملکرد کل پکیج را مدیریت می‌کنند. اگر هر یک از این اجزا خراب شوند، در این صورت، برد نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. کاری که هر یک از این اجزا انجام می‌دهند به قرار زیر است.

آی سی: کاری که این قطعه انجام می‌دهد به این صورت می‌باشد که ولتاژ تغذیه را ثابت نگه می‌دارد و از بروز نوسانات برق در آن جلوگیری می‌کند به این ترتیب از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی پکیج جلو گیری می‌شود.

فیوز: این قطعه نیز وظیفه قطع برق، در هنگام بروز اتصال کوتاه در پکیج را دارد. اگر این قطعه خراب شود، دیگر قابل تعمیر نخواهد بود پس لازم است که حتما تعویض بشود.

ترانس: کاری که این قطعه باید انجام دهد، تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۹ یا ۱۸ ولت در پکیج بوتان است.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

رله: وظیفه این قطعه باید انجام دهد، آزاد کردن الکترون‌ها را هنگامی که شناور در کنار آن قرار   می‌گیرد می‌باشد. به این ترتیب قطعه رله با انجام این کار باعث اتصال در مدار برقی، می‌شود.

برد پکیج بوتان

وظایف برد پکیج

وظیفه اصلی برد پکیج بوتان این است که بر اساس اطلاعات ورودی که از قطعات واسط دریافت می‌کند(ولوم‌های پکیچ) دستورات مناسب را صادر کند و به قطعات دیگر بفرستد بعد آن هم بر قطعاتی که وظیفه اجرای دستورات را برعهده دارند نظارت و آن‌ها را کنترل نیز کنند. قطعاتی که توسط این قسمت کنترل می‌شوند عبارتند از: فن، پمپ، شیرگاز، جرقه زن و حسگر.

علائم خرابیبرد پکیج بوتان

برد پکیج بوتان با نشان دادن چند کد، شما از خرابی قطعات مختلف با خبر می‌کند. برای مثال در مدل ورونا با نمایش کدهای E99،E98  و E80 به شما اطلاع می‌دهد که برد سوخته است یا در مدل پرلا پکیج بوتان نمایش کد E1 به معنای عدم تشکیل شعله و یا خرابی برد یا ناتوانی آن در تشخیص خرابی است.

پکیج بوتان یک دستگاه مصرفی است و مانند سایر دستگاه‌ها در اثر گذشت زمان و یک سری عواملی دیگر که در ادامه اشاره خواهیم کرد دچار مشکل شده و در روند عادی کارکرد دستگاه خلل ایجاد می‌شود. این عوامل عبارتند از:

  • گذشت زمان و یا استفاده بیش از حد از دستگاه، می‌تواند باعث باد کردن و مستهلک شدن برد بشود و همانطور که گفتیم، در چنین شرایطی تنها راه حل، تعویض برد پکیج است.
  • ورود بیش از حد گرد و غبار به داخل دستگاه نیز، از دیگر عواملی است که باعث خرابی آن می‌شود.
  • در صورتی که آب در پکیج نشتی داشته باشد، هم باعث ایجاد رسوب و هم خرابی برد می‌شود.
  • یکی دیگر از عواملی که در خراب شدن برد پکیج بوتان بسیار تاثیر گذار است؛ وجود نوسانات در برق ورودی به پکیج است. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای جلو گیری از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق، حتما برای پکیج خود، از یک محافظ برق استاندارد خریداری و استفاده کنید.

 

 

تعمیر برد پکیج بوتان

همانطور که پیش‌تر گفتیم، برد قطعه‌ای الکترونیکی است که فرمان‌های دستگاه را به بخش‌های مختلف صادر می‌کند. در تعریفی بهتر و جامع‌تر باید بگوییم که این قطعه در واقع جایگزین ترموستات آبگرمکن برقی یا انواع پکیج، آکوستات و … در پکیج‌های جدید شده است.

این مطلب بیانگر آن است که در هنگام مواجهه با ایراد و مشکل در نحوه عملکرد پکیج‌های جدید بوتان، تعمیر برد پکیج بوتان راه حلی مناسب و کارآمد به حساب می‌آید. به دلیل این که تعمیر آن نیاز به مهارت، دانش و تجربه دارد؛ بنابراین برای انجام این کار یعنی عیب یابی و رفع مشکل پکیج باید از تکنسین‌های حرفه‌ای و با تجربه در زمینه‌ی تعمیر پکیچ بوتان کمک گرفت.

از دیگر دلایل حساسیت بالای تعمیر برد پکیج بوتان توسط تکنسین‌های تعمیر حرفه‌ای، قرار گرفتن قطعات مهم دیگر مانند جرقه زن، حسگر، پمپ، شیر گاز و… بر روی این نوع برد می‌باشد. بنابراین بعد از راه اندازی و روشن كردن انواع پکیج بوتان و استفاده از این دستگاه، نگهداری آن‌ها را جدی گرفته و در صورت مواجهه با کدهای خطا هر چه سریع‌تر جهت رفع مشکل اقدام کنید.

چه کاری باید انجام داد؟

در برد پکیج بوتان قطعاتی دیگر مانند: رله، دیود و خازن وجود دارد پس در صورتی که هر یک از این اجزا وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، برد دستگاه دچار مشکل خواهد شد. گاهی هم خراب شدن قطعات به این دلیل است که مدت طولانی از آن استفاده شده یا به اصطلاح قطعه عمر خود را کرده پس باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. در این مواقع معمولاً امکان تعمیر برد پکیج بوتان وجود ندارد و باید حتما تعویض شود. از دیگر موارد تعمیر این قطعه شامل تعمیر خازن‌های باد کرده بر روی برد می‌باشد. پس به یاد داشته باشید که آموزش تعمیر برد پکیج باید تحت نظارت افراد متخصص و کاربلد صورت بگیرد چون که این کار کاملا تخصصی است و نیاز به ابزار مخصوص، مهارت و دانش دارد.

هزینه تعمیر برد

هزینه تعمیر برد پکیج بوتان

با توجه به نوع خطا اعلام شده از طرف دستگاه و تعویض یا تعمیر برد یا اجزا داخلی آن، هزینه تعمیر نیز متفاوت خواهد بود. پس در صورتی که برای پکیج شما مشکلی پیش بیاید، افراد متخصص در تعمیر پکیج بوتان با مشاهده ایرادات هزینه مورد نظر را برآورد و به شما عزیزان اعلام می‌کنند.

توصیه ما به شما عزیزان این است که، برای استفاده بیشتر و بهتر از پکیج و یا آبگرمکن دیواری،  به نگهداری از این وسایل اهمیت داده و توجه کافی به بررسی ایرادات پیش آمده در عملکرد پکیج خود داشته باشید. همچنین با انجام سرویس مرتب و تعمیر به موقع قطعات علاوه بر افزایش عمر پکیج بوتان منزل خود، در هزینه تعویض و تعمیر قطعاتی مثل برد پکیج نیز صرفه جویی خواهد شد.

حالا که کاملا با برد پکیج بوتان آشنا شده‌اید و از عملکرد و اجزای آن مطلع شده‌اید نوبت آن است که به شما یک گروه تعمیر فوق‌العاده معرفی کنم تا در صورت بروز مشکل از ایشان کمک بگیرید.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش تنظیم پکیج بوتان

 

خدمات تعمیر پکیج ابتکار سرویس

از آنجایی که پکیج عضو بسیار مهم و کاربردی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود هر گونه خلل در روند کار کردن آن بسیارنگران کننده خواهد بود. اما دیگر جای نگرانی نیست. تیم متخصص و مجرب ابتکار سرویس با داشتن بهترین و حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌های تعمیر پکیج در خدمت شما عزیزان می‌باشد. در صورت بروز هر گونه خرابی برای برد پکیج و یا تعویض قطعات آن همچنین برای سرویس کردن دوره‌‌‌‌ای پکیج منزل خود می‌توانید روی تجربه این گروه حساب کنید. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس تلفنی با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را درمورد برد پکیج بوتان منزل خود را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید