نصب آبگرمکن ایستاده

آبگرمکن ایستاده ازجمله یادگارهای خانه‌های قدیمی است. البته این روزها هم طرفداران خودش را دارد و بسیاری از خانه‌ها و واحدهای مسکونی هنوز هم از این نوع آبگرمکن برای مصارف روزانه خودشان- از شست و شوی روزانه در آشپزخانه بگیر تا حمام و بهداشت شخصی- استفاده می‌کنند. شاید شما هم جزو مصرف‌کنندگانی باشید که به‌تازگی از این وسیله پرطرفدار استفاده می‌کنند و نیاز به اطلاعات بیشتری برای نصب آبگرمکن ایستاده دارید.

ناگفته نماند که محبوبیت چنین وسیله‌ای در مقایسه با آبگرم کن‌های دیواری بیشتر بین خانواده‌های پرجمعیت است که مصرف آب گرم بیشتری دارند و به همین دلیل به آبگرمکن بزرگ‌تری نیاز پیدا می‌کنند.

در این مقاله قصد دارم با علاقه موارد آموزشی لازم برای نصب آبگرمکن گازی ایستاده را در اختیار شما قرار دهم. با رعایت نکاتی که در این نوشته برای شما آماده شده است می‌توانید با خیال راحت مراحل راه‌اندازی و نصب را انجام دهید و از وسیله جدیدی که خریداری کرده‌اید به شکل درست و مفیدی استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما ازجمله مصرف‌کنندگان خوش‌شانسی هستید که بعد از خواندن این دستورالعمل اطلاعات اصولی نصب آبگرمکن ایستاده را به دست خواهید آورد.

آموزش نصب آبگرمکن گازی ایستاده

همان‌طور که بالاتر برایتان نوشتم آبگرمکن ایستاده به دلیل اینکه نیازهای مصرفی جمعیت بالا را تأمین می‌کند مدت‌هاست که طرفداران خودش را دارد. برای این نوع آبگرمکن یک مخزن آب در نظر گرفته‌شده است که حجم زیادی از آب را می‌توان در آن گرم کرد. اما برای نصب آبگرمکن گازی ایستاده چه نکاتی را لازم است تا رعایت کنید؟

پیش از شروع خواهش می‌کنم اگر درزمینهٔ آموزش نصب آبگرمکن ایستاده دانش و تجربه کافی ندارید حتماً از حضور یک فرد متخصص و کاردان کمک بگیرید. دراین‌بین فرصت یادگیری هم برایتان فراهم می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش نصب آبگرمکن دیواری

 

کجا باید نصب کنم؟

مرحله اول مهم‌ترین مرحله از نصب است. توجه داشته باشید چه خودتان بخواهید این کار را انجام دهید چه از یک نصاب باتجربه کمک بگیرید، جای مناسب باید از قبل مشخص شود. جثه درشت این وسیله دوست‌داشتنی می‌گوید که فضای کافی می‌خواهد تا در زمان جابه‌جایی، تثبیت جا، راه‌اندازی و لوله کشی آب گرمکن ایستاده بتوانید به‌راحتی کار خودتان را انجام دهید و جلوی دست‌وپایتان گرفته نشود.

چطور لوله‌کشی کنم؟

نصب آبگرمکن ایستاده

در این مرحله باید از قبل محل لوله‌کشی را آماده کرده باشید تا بعد از راه‌اندازی آبگرمکن، لوله ورودی که همان جریان آب سرد است به آبگرمکن متصل شود. یک لوله‌کشی خروجی مناسب هم برای آب گرم باید داشته باشید تا آب سرد بعد از گرم شدن در مخزن، آماده استفاده در آشپزخانه، سرویس‌ها و هر شیر آبی باشد که نیاز به آب گرم دارید.

یادآوری: حتماً از یک لوله‌کش کاربلد در این مرحله کمک بگیرید. او به‌خوبی با پیاده‌سازی اصولی و استاندارد لوله‌کشی در هر نقطه، سرعت کارتان را بالا می‌برد.

انتخاب دودکش مناسب

فعالیت آبگرمکن گازی ایستاده به نحوی است که بعد از آماده کردن آب گرم، گاز سمی و مرگبار مونواکسید کربن تولید می‌کند. این گاز به‌هیچ‌عنوان نباید در فضای بسته منتشر شود. بنابراین در همان مرحله اول که به فکر جای مناسب برای نصب آبگرمکن گازی ایستاده هستید به این نکته هم دقت کنید که یک خروجی به بیرون هم برای نصب دودکش درنظرگرفته باشید.

⇐ فراموش نکنید که نصب لوله H در انتهای بیرونی دودکش حتماً انجام شود.

نصب آبگرمکن

بعد از رعایت ظریف‌کاری‌های قبل از نصب، حالا نوبت می‌رسد به نصب وسیله. این مرحله بسیار مهم است و باید با دقت و تمرکز زیادی انجام شود. بنابراین اگر آشنایی کامل با راه‌اندازی آبگرمکن ندارید بدون معطلی شماره یک نصاب حرفه‌ای را بگیرید.

⇐ مهم: قبل از روشن کردن مطمئن شوید که ورودی و خروجی گاز لوله کشی آب گرمکن ایستاده نشتی نداشته باشد. برای انجام این کار فقط از مایع آب و صابون استفاده کنید و هرگز زندگی خودتان را با روشن کردن فندک یا شعله کبریت به بازی نگیرید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

 

هنگام لوله کشی آب گرمکن ایستاده به چه نکاتی باید توجه کنم؟

لازم است چند ریزه‌کاری مهم را وقتی برای لوله‌کشی اقدام می‌کنید به خاطر بسپارید. این نکات را با هم بخوانیم:

  • جهت بستن شیر سرد و گرم

لوله آب سرد در نقطه پایینی و سمت راست و لوله آب گرم در نقطه پایینی سمت چپ وصل می‌شود. مراقب باشید که جهت بستن و باز کردن شیرها را مشخص کنید تا هرزمان که خواستید شیرها را باز یا بسته کنید- چه خودتان و چه افراد دیگر- به مشکل برنخورید.

  • حفظ فاصله آبگرمکن با لوازم برقی

لوله کشی آب گرمکن ایستاده در بالای وسیله انجام می‌شود پس احتمال نشتی و ریزش آب را بدهید. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً در هنگام نصب تا آنجا که ممکن است وسایل برقی اطراف آبگرمکن نباشد تا خطر برق‌گرفتگی یا سوختن آن‌ها به صفر برسد.

  • لوله‌کشی روکار یا توکار

تفاوت خاصی ندارد و انتخاب با خود شماست. می‌توانید لوله‌کشی را به سلیقه خودتان و متناسب با محیط انجام دهید.

  • استفاده از رابط یا شیرهای مناسب

هنگام خرید و نصب آبگرمکن ایستاده تجهیزات و قطعات هم به شما داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنم از رابط و شیرهای فلزی استفاده کنید نه پلاستیکی. به این دلیل که عبور آب گرم احتمال افت کیفیت این قطعات را افزایش می‌دهد.

 

 

طریقه نصب آبگرمکن ایستاده برقی

نصب آبگرمکن ایستاده

نصب آبگرمکن برقی ایستاده در مقایسه با نصب آبگرمکن گازی ایستاده تفاوت‌های جزئی دارد که در ادامه با این تفاوت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. ناگفته نماند که تمام این نکات در دفترچه راهنمای آبگرمکن نوشته شده است.

فراموش نکنید که با رعایت نکات زیر و استفاده درست از این نوع آبگرمکن نه‌تنها هزینه‌های سوخت خود را کم می‌کنید بلکه می‌توانید روی عمر مفید وسیله هم حساب کنید.

  • دمای مناسب برای آب گرم آبگرمکن برقی ایستاده بین 60-65 درجه سانتی‌گراد است. با رعایت این درجه حرارت عمر مفید مخزن هم تضمین می‌شود.
  • شیر خروجی در هنگام پر شدن مخزن و پس از پر شدن باید کاملاً باز باشد. باز بودن شیر خروجی بعد از پر شدن برای تخلیه هوای داخل مخزن است.
  • با پر شدن مخزن می‌توانید دوشاخه را به برق وصل کنید تا آبگرمکن روشن شود.
  • شیر یک‌طرفه (خودکار) و شیر اطمینان را چک کنید تا مناسب استفاده و سالم باشند.
  • از نبود نشتی لوله خروجی اطمینان مطمئن شوید. به همین دلیل لازم است این لوله به سمت فضای باز تعبیه شود.
  • دقت کنید که شیر اطمینان باید منظم باز و بسته شود تا رسوب آهک باعث کند شدن آن نشود.
  • پیش از تخلیه مخزن آبگرمکن برقی ایستاده حتماً دوشاخه را از پریز بکشید. در مرحله بعد شیر لوله ورودی آب باید بسته باشد تا مانع ورود آب به مخزن شود.
  • این وسیله مناسب استفاده افراد با ناتوانی فیزیکی، کودکان، افراد با اختلالات حسی و به‌صورت کلی افرادی که بی‌تجربه هستند نیست. همچنین محیط نصب آبگرمکن، مناسب بازی کودکان نیست.
  • حتماً از وجود سیم‌کشی ارت قبل از نصب آبگرمکن برقی ایستاده مطمئن شوید.

 

 

مکان مناسب برای نصب آبگرمکن کجاست؟

چه بخواهید برای نصب آبگرمکن ایستاده گازی اقدام کنید چه برقی، لازم است چند نکته ایمنی زیر را که جزوی از امنیت ساختمان‌سازی هم به‌حساب می‌آید رعایت کنید.

  • نصب در مکان مرطوب، ممنوع

در مورد آبگرمکن برقی ایستاده که تکلیف مشخص است و خطر آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی شما را تهدید می‌کند. اما آبگرمکن ایستاده گازی به دلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب که اکسیژن کمتری تولید می‌کند در صورت نشتی گاز خطر جدی برای سلامتی شما ایجاد می‌کند.

  • دور از وسایل گرمایشی نصب شود

آبگرمکن گازی ایستاده احتمال اشتعال را بالا می‌برد. بنابراین نهایت دقت را به خرج دهید تا این وسیله از هرگونه لوازم گرمایشی دیگر به دور باشد و خطری شما و عزیزانتان را تهدید نکند.

  • نصب در فضاهای بسته و فاقد تهویه، ممنوع

حتماً لابه‌لای اخبار روز، خبر گازگرفتگی یا وقوع انفجار در خانه‌ای را شنیده‌اید. یکی از دلایل چنین اتفاقات ناگواری قرار دادن هرگونه وسیله گازسوز در فضای بسته یا هر مکانی است که تهویه مناسب نداشته باشد. زیرزمین ازجمله بدترین انتخاب‌ها برای نصب آبگرمکن گازی ایستاده است.

⇐ مهم: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی لازم است تا هنگام لوله‌کشی آبگرمکن ایستاده گازی از نبود نشتی گاز در ورودی و خروجی آن مطمئن شوید.

  • نصب در فضای باز، ممنوع

رعایت نکردن این نکته بیشتر نشانه دهنده کج‌سلیقگی مصرف‌کننده است چراکه قرار دادن آبگرمکن یا هر وسیله مصرفی دیگر در معرض باد و باران مستقیم، کیفیت آن را به‌شدت و با سرعت کاهش می‌دهد.

 

 

سخن ما با شما

با توجه به مقاله‌ای که در مورد آموزش نصب آبگرمکن ایستاده آماده شد و نکات ساده و مفید گنجانده‌شده در آن، ما مفتخریم که درزمینهٔ انواع خدمات و تعمیر آبگرمکن ایستاده گازی و برقی در خدمت شما مصرف‌کنندگان عزیز باشیم. فراموش نکنید که تکنیسین‌های مورد اعتماد و باتجربه‌ای در مرکز، منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند تا نه‌تنها انتظارات شما را به‌موقع و با هزینه مناسب برآورده کنند بلکه آموزش‌های لازم را به‌صورت حضوری در اختیارتان قرار بدهند.

امیدواریم تجربه ارتباط با ما، جزئی از خاطرات خوش خرید و نصب لوازم‌خانگی برای شما باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. Ali.D ژانویه 3, 2023 at 9:19 ق.ظ - Reply

    سلام. خداقوت. تشکر وسپاس فراوان بابت ارائه مطالب ارزنده و مفید…. سوالی داشتم. کف آبگرمکن (بالای مشعل بعد از کفی عدسی) ایستاده پوسیده و نشتی داره.میشه بدون حذف کفی قبلی روی همون کفی جدید جوش داد. و آب بندی کرد؟قبلا از لطف ومساعدت شما عزیزان کمال تشکر قدر دانی را مینمایم. در پناه حق. برقرار باشید

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید