علت سوت کشیدن آبگرمکن

یکی از روش‌های تأمین آب گرم منازل، استفاده از آبگرمکن‌ها می‌باشد که به دلیل قیمت مناسب در کنار کارامدی آن‌ها، در منازل زیادی مشاهده می‌شوند. اما آبگرمکن‌ها نیز مشکلات و معایب زیادی دارند. یکی از مشکلاتی که بسیار گزارش شده، سروصدا‌های مختلفی است که از آن‌ها شنیده می‌شود. صداهایی مثل تق‌تق، سوت کشیدن، صدای انفجار هنگام روشن شدن و… که هر کدام دلایل مختلفی دارد. امروز می‌خواهیم دلایل این صداها و علت سوت کشیدن آبگرمکن را به شما معرفی کرده تا کمتر با این مشکل مواجه شوید.

علت سوت کشیدن آبگرمکن

 

 

علت سوت کشیدن آبگرمکن و صدا دادن آبگرمکن‌ها چیست؟

بعضی از آبگرمکن‌ها، در حین کار کردن صداهای ناهنجاری از خود تولید می‌کنند. شاید شما هم پیش خود فکر کنید که آیا این صداهای عجیب طبیعی است یا نشان‌دهنده مشکل در آبگرمکن می‌باشد؟ اگر نشان‌دهنده‌ی مشکل است، علت آن چیست؟

 

 

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که صداهایی مثل تق‌تق کردن، سوت کشیدن، صدایی شبیه به هیس کردن، صدای ضربه، صدای انفجار و از این قبیل صداها، اصلاً طبیعی نیست و باید به دنبال رفع آن‌ها باشید. اما در پاسخ به سوال دوم، نمی‌توان جواب قطعی و دقیقی بدون بازدید از آبگرمکن داد؛ چرا که وجود این صدا‌ها در هر مدل و این که از کدام قسمت دستگاه شنیده می‌شود، علت‌های مختلفی دارد و صرفاً فقط با دانستن نوع صدا نمی‌توان پاسخ قطعی و درستی داد.

به طور مثال در بیشتر مواقع علت سروصدا از اکثر مدل‌های آبگرمکن‌ها را می‌توان وجود رسوب در ته تانک‌ آن‌ها دانست اما این علت نیز ۱۰۰٪ و ثابت نیست و ممکن است در مدل‌های مختلف ناشی از خرابی بعضی از قطعات باشد. پس در این مواقع می‌توان گفت که فقط احتمال وجود رسوب در تانک بیشتر است و بهتر می‌باشد که ابتدا آن را بررسی کنید و در صورت نبود آن، سراغ قسمت‌های دیگر بروید.
پس در صورت مواجه با صداهای غیرطبیعی از آبگرمکن خود، لازم است با یک تعمیرکار خبره تماس گرفته تا با بررسی و بازدید از آبگرمکن، بتوان دلیل آن را شناسایی کرد.

علت صدای آبگرمکن مخزنی

یکی از مدل‌های آبگرمکن موجود در بازار، مخزنی یا ایستاده می‌باشد. در ارتباط با این آبگرمکن‌ها نیز نمی‌توان با قاطعیت نظر داد و فقط دلایلی که برحسب تجربه، احتمال بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

 

در صورتی که از آبگرمکن مدل مخزنی خود، صدای ناهنجاری یا سوت کشیدن می‌شنوید، در مرحله‌ی اول آن را هواگیری کنید. وجود هوا در آن‌ها بیشترین علتی است که از سوی تعمیرکاران گزارش شده‌است. هر چند که دلایل دیگری مثل خرابی ترموتر و ترموکوپل نیز می‌تواند عامل این صداها باشد. پس علت سوت کشیدن آبگرمکن و صداهای دیگری که شنیده می‌شوند را نمی‌توان بدون بازدید معرفی کرد و باید سلامت قطعات نیز بررسی شوند.

علت صدای آبگرمکن برقی

آبگرمکن‌های برقی از دیگر مدل‌های آبگرمکن‌ها می‌باشند. یکی از مشکلات عمده‌ی آن‌ها، وجود صدا از مخزن‌ آن‌ها گزارش شده‌است. اکثر تعمیرکاران معتقد هستند که بزرگترین علت صدا از آبگرمکن‌های برقی، هوا گرفتن لوله‌ها و سرد و گرم شدن آبی که وارد دستگاه می‌شود می‌باشد. سرد و گرم شدن این آب، سبب انبساط و انقباض مخزن آبگرمکن می‌شود که به دنبال آن صدایی از دستگاه شنیده می‌شود.

علت صدای آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن

یکی از مدل‌های پرمصرف آبگرمکن‌ها، مدل دیواری می‌باشد که در اکثر خانه‌های آپارتمانی مشاهده می‌شود. این آبگرمکن‌ها ممکن است در هنگام روشن شدن، صداهای عجیبی بدهند که نگرانی اعضای خانواده را به دنبال دارد. همان‌طور که گفتیم نمی‌توان به طور حتم علت صداها را معرفی کرد. به همین علت، دلایلی که می‌تواند باعث بُروز این مشکل شوند را معرفی کرده‌ایم.

 

 

• یکی از عواملی که باعث ایجاد صدا در آبگرمکن‌های دیواری در هنگام روشن شدن می‌شود، خرابی یا شل شدن شیر احتراق آهسته می‌باشد.

• اگر در مشعل آبگرمکن، فشار گاز تنظیم نباشد، سبب می‌شود تا صداهایی از آبگرمکن شنیده شود.

• همچنین تنظیم نبودن فشار آب نیز می‌تواند باعث بُروز این مشکل شود.

• اگر مرحله‌ی سوختن با مشکل مواجه شود و به صورت استاندارد سوختن انجام نشود، در لحظه‌ی روشن شدن، صدا از آبگرمکن‌های دیواری شنیده می‌شود.

• دیگر عاملی که می‌تواند باعث ایجاد سروصدا از آبگرمکن شود، کوتاه و یا نامناسب بودن جهت شعله پیلوت می‌باشد.

همان‌طور که متوجه شدید، دلایل زیادی برای وجود صدا از آبگرمکن‌ها وجود دارد که اکثر آن‌ها خرابی قطعات یا عدم تنظیم آن‌ها می‌باشد. پس بدون بازدید نمی‌توان علت را فهمید و لازم است تا تمام قطعات گفته‌شده بررسی شوند تا علت صدا کشف شود.

علت سوت کشیدن آبگرمکن

علت صدای انفجاری در آبگرمکن دیواری

یکی از صداهای عجیبی که از آبگرمکن‌های دیواری شنیده می‌شود، صدایی شبیه به انفجار می‌باشد که به صورت کاملاً ناگهانی رخ می‌دهد. این صدا که می‌تواند باعث ترس افراد خانواده نیز بشود، دلایل مختلفی دارد که آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. باز هم تکرار می‌کنیم که برای معرفی دلیل اصلی، لازم است تا از آبگرمکن بازدید شود و سلامت قطعات آن بررسی شود.

 

 

از مهم‌ترین عوامل صدای انفجاری در آبگرمکن‌ها می‌توان به نصب غیراصولی و غیراستاندارد آن‌ها اشاره کرد. در کنار این عامل، دلایل دیگری مثل رسوب گرفتن مبدل‌ها، زیاد یا کم بودن فشار گاز، هوا گرفتن لوله‌های آبگرمکن و خرابی اورینگ‌های سوپاپ دستگاه را نام برد که لازم است پس از بررسی این قسمت‌ها، علت نهایی و دقیق را معرفی کرد.

علت صدای تق‌تق در آبگرمکن دیواری

یکی از صداهای رایج در آبگرمکن‌های دیواری، صدای تق‌تق در حین کار کردن آن‌ها می‌باشد. برای این صدا نیز مانند دیگر صداهای ناهنجار، چندین علت وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

• اگر فشار آب ورودی به آبگرمکن تنظیم نباشد و با فشار بالا وارد شود، شاهد صدای تق‌تق از آبگرمکن خود خواهیدبود.

• همچنین اگر این آب بیش از حد سرد باشد نیز این مشکل پیش می‌آید.

• وجود رسوب در مبدل‌های اولیه و ثانویه از دیگر دلایل بُروز این مشکل است.

• در صورت وجود مشکل در حسگر فشار آب آبگرمکن نیز از دستگاه صدای تق‌تق شنیده خواهدشد.

• وجود مشکل در شیر اطمینان آبگرمکن از دیگر عوامل بُروز این مشکل است.

• اگر پمپ آبگرمکن نیز خراب باشد، این صدا شنیده می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، این صدا نیز دلایل مختلفی دارد که در صورت عدم بررسی آن‌ها، نمی‌توان نظر کارشناسی و صحیحی داد.

 

 

علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری

برای پی بردن به علت سوت کشیدن آبگرمکن ، ابتدا باید بررسی کرد که این صدا از کدام قسمت دستگاه شنیده می‌شود. محل این صدا در تشخیص علت آن بسیار تأثیرگذار است.

مثلا اگر صدای سوت از سمت موتور پمپ آبگرمکن باشد، به احتمال زیاد علت آن، خشک بودن بلبرینگ‌ها یا بوش موتور است که نیاز به روغنکاری دارند.
عامل دیگری که سبب می‌شود تا از آبگرمکن در حین کار کردن صدایی شبیه به سوت کشیدن شنیده‌شود، وجود هوا درون کوره آبگرمکن می‌باشد. در این مواقع لازم است تا آبگرمکن هواگیری شود.علت سوت کشیدن آبگرمکن

همچنین در آبگرمکن‌ها، پمپی وجود دارد که آب را درون دستگاه به چرخش در می‌آورد. این پمپ از یک پروانه تشکیل شده که با چرخش آن، نیروی لازم برای گردش آب تأمین می‌شود. بعضی اوقات بر روی این پروانه رسوب می‌نشیند. در این مواقع علت سوت کشیدن آبگرمکن ، رسوب گرفتن پروانه پمپ می‌باشد که با چرخش آن، صدایی شبیه به سوت شنیده می‌شود.

ابتکار سرویس

ابتکار سرویس، مجموعه‌ای متشکل از بهترین تعمیرکاران و سرویسکاران فعال در حوزه تعمیر تمام لوازم منزل می‌باشد. این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته، حتی در ایام تعطیل سال، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می‌باشد.

علت سوت کشیدن آبگرمکن و صداهای دیگری که از آن‌ها شنیده می‌شود، جز مشکلاتی است که لازم است حتماً یک تکنسین ماهر و باتجربه، از آبگرمکن شما بازدید کند تا علت آن را تشخیص دهد. شما در این مواقع می‌توانید با مجموعه ما تماس گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تکنسین‌های ما در محل شما حاضر شوند. این تکنسین‌ها قادر هستند تا باتجربه بسیاری که دارند، علت صدا را تشخیص دهند و نسبت به تعمیر آبگرمکن‌ شما اقدام کنند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید