علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده : خاموش شدن شمعک آبگرمکن‌های ایستاده و مخزنی مشکلی است که در اکثر خانه‌ها اتفاق می‌افتد. این معضل خصوصا در روزهای سرد زمستان به علت عدم دسترسی به آب گرم، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. برای خلاصی از این مشکل شما باید بدانید که این نقص از کجا سرچشمه گرفته و برای رفع  آن باید به سراغ کدامیک از قطعات دستگاه بروید.

علل مختلفی وجود دارند که منجر به خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی  می‌شوند که شناخت این دلایل در رفع آن‌ها به شما کمک زیادی خواهد کرد. ناگفته نماند که این مشکل تنها در آبگرمکن‌های قدیمی و رده پایین اتفاق نمی‌افتد و ممکن است گاهی آبگرمکن‌هایی از برندهای معتبر و به نام نیز دچار این مشکل شوند. در این مقاله ما سعی کردیم با معرفی تعدادی از عوامل اساسی که منجر به خاموش شدن شمعک در آبگرمکن‌های مخزنیو ایستاده می‌شوند؛ شما را در این زمینه راهنمایی کنیم، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده چیست؟

  • رسوب گرفتن فیلترها

جالب است بدانید بیشترین صدمه‌ای که به سیستم‌های گرمایشی وارد می‌شود از ناخالصی‌ها و رسوبات آب است. رسوب گرفتن فیلترهای آبگرمکن از دلایل رایجی است که منجر به خاموشی آبگرمکن می‌شود. وجود ناخالصی‌ها و مواد معدنی در آب شهری و عبور این املاح و ناخالصی‌ها از لوله‌ها، با گذشت زمان موجب تجمع رسوبات در لوله‌ها و فیلترهای آبگرمکن می‌شود. برای رفع این مشکل تنها کافی است با انجام عمل رسوب‌گیری، لوله‌ها و فیلترها را تمیز کرده تا دیگر با این مشکل روبرو نشوید.

 

 

  • رسوب گرفتن الکترود

از دیگر دلایلی که ممکن است علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده باشد؛ رسوب گرفتن الکترودهاست. تجمع رسوبات در سر الکترود با گذشت زمان، از رایج‌ترین دلایل خاموشی شمعک آبگرمکن‌های ایستاده است که موجب اختلال در رسیدن گاز به آبگرمکن شده و مشکل‌ساز می‌شود.

  • خرابی واشر دیافراگمعلت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده

یکی از علل خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی ، ممکن است خرابی واشر دیافراگم باشد. عملکرد نامطلوب این واشر موجب کم شدن فشار آب درون آبگرمکن شده و منجر به خاموشی شمعک آبگرمکن ایستاده می‌شود.

 

  • خراب شدن سنسور دودکش آبگرمکن

اگر آبگرمکن شما بعد از یک زمان طولانی که روشن است خود به خود خاموش می‌شود؛ دلیل آن به احتمال زیاد به دودکش مربوط می‌شود. نصب یک دودکش استاندارد برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بسیار مؤثر است و موجب عملکرد مطلوب آبگرمکن می‌شود.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

 

  • نصب نادرست شیر آب سرد و گرم

در این مورد علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی ، بیرونی بوده و اصلا ربطی به بروز مشکل در دستگاه ندارد. اگر نصب آبگرمکن را به افراد متخصص و کاربلد نسپارید؛ ممکن است با لوله‌کشی نادرست و نصب اشتباه شیر آب گرم و سرد، شما را به دردسر بیاندازند و باعث خاموشی ناگهانی آبگرمکن شوند. یادتان باشد برای نصب آبگرمکن حتما از افراد با تجربه و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا به مشکل نخورید.

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده

  • خرابی ترموکوپلخرابی ترموکوپل

مورد دیگری که به عنوان علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد؛ عملکرد نامناسب ترموکوپل آبگرمکن است. اگر ایراد از ترموکوپل باشد، زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید شمعک آبگرمکن روشن نخواهد شد. اولین توصیه‌ی ما به شما در این حالت این است که ابتدا از سالم بودن سیمی که به ترموکوپل متصل است، مطمئن شوید؛ اگر مشکل از این سیم بود، برای تعویض آن اقدام کنید. اما اگر سیم مشکل نداشت؛ برای اطمینان از سلامت ترموکوپل لازم است سر بویین را به مدت 20 الی 30 ثانیه فشار دهید و بعد از حرارت دادن سر ترموکوپل آن را رها نمایید؛ اگر بعد از این کار هسته به حالت قبلی خود بازگشت، ترموکوپل سالم است؛ در غیر این صورت مشکل از ترموکوپل بوده و باید اقدام به تعویض آن کنید.

 

  • اشکال در بویین

بویین در آبگرمکن یک سیم طویل با پیچ‌های منظم است که با ایجاد میدان مغناطیسی موجب عمل کردن ترموکوپل و در نتیجه روشن شدن شمعک در آبگرمکن می‌شود. اگر بویین سالم نباشد ترموکوپل عمل نکرده، گاز قطع شده و شمعک خاموش خواهد شد. دلیل دیگری که به عنوان علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی باید بشناسید؛ اشکال در بویین است. اگر بویین دارای عیب باشد؛ شمعک آبگرمکن روشن می‌شود اما چند ثانیه بعد از رها کردن دکمه، شمعک خاموش می‌شود.

اشکال در بویین

  • سوختگی سنسور جوش

سنسور جوش یک قطعه کوچک است که دو رشته سیم به آن متصل است و به نام سنسور آبگرمکن هم شناخته می‌شود. سوختگی سنسور جوش، یکی دیگر از دلایلی است که به عنوان علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده می‌توان به آن اشاره کرد. اگر این سنسور سوخته باشد شمعک روشن نخواهد ماند. برای اطلاع از اینکه آیا سنسور آبگرمکن ایراد دارد یا نه، کافی است سیم‌های آن را جدا کنید و اگر در این صورت شمعک روشن ماند؛ مطمئن باشید که سنسور آبگرمکن سوخته و نیاز به تعویض دارد.

 

 

  • هشدار سنسور گاز آبگرمکن

این قطعه در آبگرمکن‌های قدیمی وجود نداشت؛ اما همه‌ی آبگرمکن‌های جدید مجهز به سنسور دود یا گاز هستند که کار اصلی آن این است که در صورت تهویه‌ی نامطلوب، گاز را قطع کند. اگر شمعک آبگرمکن بعد از مدتی به طور ناگهانی خاموش شد؛ این اتفاق ممکن است به دلیل هشدار سنسور گاز آبگرمکن و به معنای تهویه‌ی هوای نامناسب و عملکرد نامطلوب و گرفتگی دودکش باشد. برای رفع این مشکل باید لوله‌های دودکش و خروجی گاز آبگرمکن را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان این سیستم حیاتی در آبگرمکن را قطع نکنید.

  • گرفتگی پیلوت

گرفتگی پیلوت هم می‌تواند دلیل دیگری به عنوان علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن ایستاده باشد. گرفتگی پیلوت با چربی و گرد و غبار موجب کاهش حجم آتش در شمعک و خاموشی آن می‌شود. برای برطرف کردن گرفتگی پیلوت نباید از سوزن یا میخ استفاده کنید چراکه این کار باعث از کار افتادن این قطعه می‌شود.

گرفتگی پیلوت

سخن آخر

بنابراین اگر شما هم با مشکل خاموش شدن مشعل آبگرمکن ایستاده مواجه شده‌اید؛ بعد از مطالعه‌ی این مقاله می‌دانید که بهتر است ابتدا از عدم تجمع رسوب در الکترود، فیلترها و لوله‌های آبگرمکن مطمئن شوید اگر مشکل از این موارد نبود؛ باید سلامت ترموکوپل، سنسور دودکش آبگرمکن، سالم بودن واشر دیافراگم و نصب صحیح شیر آب سرد و گرم و سایر مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را چک کنید.

 

 

در این مقاله ما سعی داشتیم با بررسی علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی ، شما را در رفع این نقص در آبگرمکن یاری کنیم و بدانید که برای از رفع این ایراد باید به چه مواردی توجه کنید. البته که پیشنهاد ما به شما سپردن این کار به تکنسین‌های باتجربه و ماهر ابتکار سرویس می‌باشد. زیرا این مجموعه دارای افراد متخصص و با تجربه در زمینه تعمیر انواع آبگرمکن و سایر لوازم خانگی می‌باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید