معایب آبگرمکن برقی

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، رفته رفته آبگرمکن‌های قدیمی که بیشتر با نفت و سوخت‌های فسیلی کار می‌کردند، منسوخ شده و رقابت بین آبگرمکن‌های برقی و گازی و در مرحله‌ی بعد پکیج‌ها شکل گرفت. همچنین در ابتدا که در بیشتر شهرها، لوله‌های گاز کشیده نشده بودند، آبگرمکن‌های برقی، جایگاه محکمی در خانه‌ها داشتند. که رفته رفته با گازکشی در اکثر مناطق، تقاضای جامعه بیشتر به سمت آبگرمکن‌های گازی رفت. اما هنوز هم آبگرمکن‌های برقی، در مواردی که در به آن‌ها خواهیم پرداخت، طرفداران خود را دارد. در این مقاله سعی داریم راجع به مزایا و معایب آبگرمکن برقی ، انواع آن و این که در چه مواردی استفاده از آبگرمکن برقی توصیه شده است، مطلب ارائه دهیم.

تفاوت اساسی که آبگرمکن برقی با آبگرمکن گازی دارد، در منبع انرژی است؛ یعنی ورودی و منبع انرژی آبگرمکن برقی، انرژی الکتریکی بوده و در آبگرمکن گازی، گاز شهری است که انرژی لازم برای افزایش دمای آب را فراهم می‌کند.

معایب آبگرمکن برقی

حال نحوه‌ی عملکرد آبگرمکن برقی به چه شکل است؟ با باز شدن شیر آب گرم، آبگرمکن متوجه ایجاد جریان در سیستم می‌شود که سبب آن، روشن شدن هیترهای گرمایشی آن است. همین عامل باعث گرم شدن آب شده و آب، پس از گرم شدن، به لوله‌های آب مصرفی ارسال می‌شود؛ در مقابل، زمانی که شیر آب بسته شود هیترها خاموش شده و عمل گرمایش متوقف شود.

 

 

انواع آبگرمکن برقی

آبگرمکن‌های دیواری انواع مختلفی دارند، اعم از آبگرمکن مخزن دار، بدون مخزن، دیواری و ایستاده.

از معایب آبگرمکن برقی ایستاده، این است که جای زیادی اشغال می‌کند و نیاز است که یک مکان را به طور کامل به آن اختصاص دهید. این نوع آبگرمکن بیشتر برای گرم کردن حجم زیاد آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل آن آبگرمکن برقی دیواری وجود دارد. از آنجایی که توصیه می‌شود در خانه‌های متراژ پایین از آبگرمکن برقی استفاده شود، آبگرمکن برقی دیواری، که جای کمی اشغال می‌کند، برای خانه‌های کوچک نیز مناسب می‌باشد.

در دسته‌بندی دیگر، مخزن دار بودن آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. آبگرمکن مخزن دار، همانطور که از اسمش نیز پیداست، حاوی یک مخزن عایق بوده که قادر به نگه داشتن آب گرم در حدود 30 تا 80 گالن می‌باشد. در این مخزن یک دماسنج وجود دارد که وصل به ترموستات می‌باشد و زمانی که دمای آب کمتر از محدوده‌ی تعیین شده برسد، آبگرمکن، با مصرف انرژی برق، درجه حرارت را به حد معمول می‌رساند.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

 

آبگرمکن‌های بدون مخزن، دسته‌ی پیشرفته‌تر آبگرمکن‌های برقی به حساب می‌آید که قابلیت گرم کردن آب در لحظه را دارا می‌باشد. همچنین، در این آبگرمکن، آب گرم در هر لحظه‌ای که بخواهید در اختیار شما خواهد بود؛ علاوه بر آن ثابت شده است که مصرف برق در آبگرمکن برقی بدون مخزن، تا حدود 40% کمتر از آبگرمکن برقی مخزن دار است. دلیل این صرفه جویی در مصرف برق این است که در آبگرمکن بدون مخزن، هر لحظه که شیر آب گرم را باز کنید برق مصرف خواهد شد، اما آبگرمکن مخزن دار، مدت زمان زیادی از روز را در حال مصرف انرژی خواهد بود.

انواع آبگرمکن برقی

چه زمانی بهتر است آبگرمکن‌برقی بخریم

اما با توجه به این که می‌دانیم معایب آبگرمکن برقی نسبت به آبگرمکن گازی بیشتر است و در عصر امروز کمتر از آن در زندگی شهری استفاده می‌شود، سوالی که پیش می‌آید این است که در چه موقعیت‌هایی آبگرمکن برقی کاربرد خواهد داشت؟

  • همان طور در قبل نیز گفتیم، برای خانه‌هایی با متراژ پایین که وجود دودکش برای آن غیر ممکن بوده و ممکن است اکسیژن رسانی به آبگرمکن با مشکل مواجه شود، آبگرمکن برقی مناسب است.
  • برای مکان‌هایی که از گاز شهری دور می‌باشد، همانند ویلا‌ها و خانه باغ‌هایی که از بافت شهری فاصله دارند مناسب می‌باشد.
  • روستا‌هایی که لوله کشی گاز ندارند و نمی‌توانند از آبگرمکن گازی استفاده کنند.
  • در کانکس‌های مختلف؛ کانکس‌ها به دلیل این که جا به جا می‌شوند، انتظار نمی‌رود که در هر جا که مستقر شدند، لوله کشی گاز وجود داشته باشد، اما رساندن برق به آن کار دشواری نیست و ایده‌آل این است از آبگرمکن‌های برقی در این جایگاه استفاده شود.
  • مکان‌هایی وجود دارد که نسبت به آلاینده‌های سوخت گاز، حساسیت دارند، مثل برخی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و .. . در این موارد نیز راحت‌ترین راه حل، استفاده از آبگرمکن برقی است.

 

 

حال قصد داریم به بررسی مزایا و معایب آبگرمکن برقی بپردازیم و ببینیم که برای چه مصرف‌هایی می‌توان روی این دستگاه حساب کرد.

چه زمانی بهتر است آبگرمکن‌برقی بخریم

مزایای آبگرمکن برقی

اصلی‌ترین مزیتی که می‌توان به این دسته آبگرمکن‌ها نسبت داد، همان مسئله‌ای است که می‌تواند در محل‌هایی که دسترسی به گاز سخت است، مورد استفاده قرار بگیرد.

دیگر مزایایی که می‌توان برای آبگرمکن برقی نام برد، این است که مثل آبگرمکن گازی نیاز به لوله‌کشی ندارد و به همین دلیل نصب آن نیز راحت تر است، تعمیرات و نگهداری از آن ساده تر هزینه‌ی آن نیز پایین‌تر است، خطرات ناشی از گاز گرفتگی و نشت گاز در آن وجود ندارد، برای مصرف انرژی و گرم کردن آب، نیاز به اکسیژن ندارد، نیاز به شمعک و شعله و مشعل و دردسر‌های آن نبوده و به همین دلیل، طول عمر آن بیشتر است، باعث آلودگی هوا نخواهد شد.

 

 

معایب آبگرمکن برقی

علاوه بر مزایایی که ذکر شده است، معایبی نیز دامن‌گیر آبگرمکن‌های برقی خواهد بود. از مهم‌ترین معایب آبگرمکن برقی این می‌باشد که در کل مصرف برق آن زیاد می‌باشد؛ از آنجایی که انرژی برق، گران‌تر از گاز می‌باشد، هزینه‌ای که باید برای قبض‌ها پرداخت کنید، برای آبگرمکن برقی بیشتر خواهد بود.
علاوه بر این وابستگی مطلق آن به برق، از دیگر معایب آبگرمکن برقی به نسبت آبگرمکن گازی است. به این خاطر که اگر سیم پیچی برق دچار مشکل شده و یا برق قطع شود، به هیچ وجه نمی‌توان انتظار آب گرم داشت؛ اما آبگرمکن‌های گازی، در صورت قطع برق نیز کارایی خود را دارند. البته این عیبی نیست که بخواهد ما را از خریدن آبگرمکن برقی منصرف کند.

معایب آبگرمکن برقی

ابتکار سرویس

در صورتی که برای انتخاب خود دچار شک بودید و نمی‌دانستید که چه چیزی برای شما بهتر است، می‌توانید با برقراری تماس و دریافت مشاوره از گروه ابتکار سرویس، مسئله‌ی خود را حل کنید. همچنین اگر برای تعمیر و یا سرویس آبگرمکن برقی خود نیاز به تکنسین داشتید، می‌توانید روی تجربه و تبحر متخصصین این گروه، حساب ویژه‌ای باز کنید.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید