نصب آبگرمکن دیواری

امروزه در تمام منازل یک وسیله برای تأمین آب گرم افراد، یافت می‌شود. یکی از این وسیله‌ها آبگرمکن‌های ‌دیواری می‌باشند. آبگرمکن‌های دیواری که به مرور زمان جایگزین آبگرمکن‌های مخزن‌دار شدند، فضای کمتری را در منازل اشغال می‌کنند. طریقه‌ی نصب تمام لوازم منزل پراهمیت می‌باشد مخصوصاً لوازمی که گازسوز هستند؛ چرا که اگر خدایی نکرده اشتباه نصب شوند و دچار نشتی گاز شوند، خطرات بزرگی ‌ما را تهدید خواهدکرد. یکی از لوازم آشپزخانه‌ای که نصب و نگهداری آن‌ها اهمیت زیادی دارد، آبگرمکن‌های دیواری است. ما در این مقاله قصد داریم تا تمام نکات و ضوابط لازم برای نصب آبگرمکن دیواری را به شما آموزش دهیم.

نصب آبگرمکن دیواری

نکات طریقه‌ی نصب آبگرمکن دیواری

از مهم‌ترین مراحل و نکاتی که در حین نصب آبگرمکن‌ها باید رعایت کنیم، مربوط به لوله‌کشی آبگرمکن می‌باشد. این مرحله از نصب آبگرمکن دیواری علاوه‌بر پراهمیت بودن، پر ریسک نیز می‌باشد و اگر فرد دست به آچاری نیستید، خودتان اقدام به انجام این مرحله نکنید. اما با این حال ما تمام نکات لازم برای لوله‌کشی را گفته‌ایم و چنانچه نیت به نصب آبگرمکن خود کرده‌اید، می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید. لوله‌کشی آبگرمکن‌ها شامل سه مرحله‌ی لوله‌کشی آب گرم و سرد، لوله‌کشی گاز و نصب دودکش می‌شود.

نصب آبگرمکن دیواری

 

نکات لوله‌کشی آب گرم و سرد

• ارتفاع مناسب برای نصب لوله‌ی آب گرم و سرد از سطح زمین، ۱ تا ۱.۲ متر می‌باشد.

• لوله‌ی آب سرد باید از سمت راست و پایین و لوله‌ی آب گرم از سمت چپ و قسمت پایین به آبگرمکن وصل شود.

• در لوله‌کشی آب‌های سرد و گرم، برای جلوگیری از هرگونه نشتی، از لوله‌های مسی استفاده کنید.

• در محل اتصال لوله‌های مسی به رگلاتور و شیر آب، از واشرهای پلاستیکی استفاده کنید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

• برای اتصال لوله‌ی مسی به لوله‌ی آب گرم از مغزی برنجی ۵ اینچی استفاده کنید.

• دور محل اتصال مغزی برنجی با زانویی لوله آب گرم را نوار تفلون بپیچید.

• شیر ربع‌گرد را به دهانه‌ی ‌خروجی لوله‌ی آب سرد وصل کنید. وظیفه‌ی این شیر قطع و وصل کردن جریان آب می‌باشد.

نکات لوله‌کشی آب گرم و سرد

نکات اتصال لوله‌ی گاز به آبگرمکن

• برای قطع و وصل جریان گاز نیز می‌توان از شیر برنجی ربع‌گرد استفاده کنید. این شیر را می‌بایست در انتهای لوله‌ی گاز نصب کنید.

• در نصب آبگرمکن دیواری به شیوه‌ی استاندارد، تحت هیچ شرایطی نباید از شیر برنجی، انشعاب دیگری گرفته شود.

• حداقل ارتفاع شیر قطع و وصل‌کن باید ۱.۲ متر از سطح زمین باشد.

• استفاده از شلنگ لاستیکی مخصوص، خطر نشت گاز را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین برای بالا بردن ایمنی، در محل سر شلنگ و لوله‌ی گاز، از بست فلزی استفاده کنید.

• بعد از نصب، محل اتصالات را برای بررسی نشتی گاز، با آب و صابون بشویید.

 

 

نکات و اصول نصب دودکش

مرحله‌ی آخر نصب آبگرمکن دیواری ، تعبیه دودکش به شیوه‌ی استاندارد برای آن است. چنانچه به صورت درست و صحیحی این دودکش نصب نشود، خطرات بزرگی مثل خفگی یا مسمویت‌های حاصل از استنشاق گازهای سمی، وجود دارد. پس حتماً نکات زیر را با دقت مطالعه کنید.
طریقه‌ی نصب استاندارد دودکش، شامل سه مرحله می‌شود.

در مرحله‌ی اول، باید فاصله‌ی بین دودکش و دریچه‌ی خروجی را اندازه‌گیری کرده و متناسب با آن فاصله، لوله‌ی دودکش را برش دهید. بعد از برش لوله، آن را با شیب بسیار کم (تقریباً ۲ درجه) وصل کنید.

مرحله‌ی بعدی شامل قرارگیری لوله‌ی مستقیم می‌باشد. این لوله را باید به وسیله‌ی پیچ ۸.۳ اینچی به خروجی دودکش وصل کنید.
در مرحله‌ی آخر، باید به کمک پیچ ۸.۳ اینچی دیگری، لوله‌ی دودکش به دریچه‌ی خروجی آبگرمکن متصل شود.

در نصب دودکش آبگرمکن‌ها، حتماً از کلاهک استفاده کنید. این کلاهک‌ها در سوختن منظم گاز در آبگرمکن‌ها کمک کرده و همچنین از ورود اشیاء خارجی و یا لانه کردن پرندگان بر روی دودکش جلوگیری می‌کند. در صورت نبود کلاهک، این عوامل ممکن است موجب مسدود شدن مسیر دودکش شود و گاز به داخل منزل شما برگردد.

نکته‌ی دیگری که باید رعایت شود، محل قرار گیری انتهای دودکش در پشت‌بام می‌باشد. بهتر است طوری دودکش را تعبیه کنید که انتهای آن حدود نیم متر بالاتر از بلندترین نقطه‌ی ساختمان باشد.

 

 

نکات مهم در انتخاب محل نصب آبگرمکن دیواری

• آبگرمکن را در فضایی نصب کنید که اطراف آن خالی باشد.
• مکانی که دستگاه را در آن جا نصب می‌کنید، باید محکم و تراز و صاف باشد تا آبگرمکن به درستی نصب شود.
• حداقل فاصله‌ی آبگرمکن از دیوار روبه‌‌رویی باید ۱ متر باشد و از کابینت‌های اطراف نیز ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر فاصله داشته‌باشد.
• ترجیحاً آبگرمکن را در نزدیک‌ترین فاصله با محل استفاده از آن نصب کنید. مثلاً اگر از آبگرمکن برای آب داغ حمام می‌خواهید استفاده کنید، آبگرمکن نزدیک‌ حمام نصب شود.
• آبگرمکن را در فضایی نصب کنید که تهویه مناسب داشته‌باشد.
• به طور کلی فضاهای بسته و فضاهایی که آبگرمکن در معرض تابش مستقیم آفتاب، بارش باران، یخ‌زدگی و‌گرد‌وخاک زیاد باشد، مکان مناسبی برای نصب نیست.
• یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب آبگرمکن‌ها، تراس منازل می‌باشد.

پیش‌نیازهای نصب آبگرمکن

• از نصب آبگرمکن در منازل زیر ۶۰ مترمربع اجتناب کنید؛ مگر این که دریچه‌ی تأمین هوای مناسبی تعبیه شده‌باشد.
• از نصب آبگرمکن در فضاهای بسته مثل حمام یا سرویس بهداشتی خودداری کنید.
• چنانچه شیر آب گرم شما بخار دارد، آبگرمکن را بالای آن نصب نکنید؛ چرا که بخار باعث پوسیدگی بدنه دستگاه شما می‌شود.
• اگر درب و پنجره‌های محلی که دستگاه را در آن جا نصب کرده‌اید دارای درزگیر باشند، حتماً نیاز به دریچه تأمین هوا می‌باشد؛ در غیر این صورت این دریچه ضروری نیست.
• حتماً قبل از نصب و راه‌اندازی آبگرمکن، دودکش را بررسی کنید.
• لوله‌کشی‌های آب و گاز ساختمان باید از لحاظ سلامت بررسی شوند.

نکات مهم در نصب آبگرمکن دیواری

خیلی از نکات مهم نصب آبگرمکن دیواری را در بخش اول توضیح دادیم. مثل ارتفاع مناسب لوله‌های آب سرد و گرم که باید بین ۱ تا ۱.۲ متر و حداقل فاصله‌ی شیر وصل و قطع‌کن باید ۱.۲ متر از کف باشد.

در این قسمت بعضی از نکات مهم دیگر را نام خواهیم برد تا با رعایت آن‌ها، آبگرمکن‌های خود را به نحو استاندارد نصب کنید.
حدفاصل مناسب برای خود آبگرمکن از سطح زمین، ۱.۲ تا ۱.۴ متر می‌باشد. این فاصله علاوه‌بر افزایش ایمنی، سرویس و تعمیر آبگرمکن را آسان‌تر خواهد کرد.

لوله‌ی اصلی آبگرمکن را نیز مثل لوله‌های آب سرد و گرم، در فاصله‌ی ۱ تا ۱.۲ متری از سطح قرار دهید.

در ‌کمترین حالت باید قطر دودکش آبگرمکن ۱۰ سانتی‌متر باشد.

برای هر واحد از یک آبگرمکن استفاده کنید.

 

 

نگهداری از آبگرمکن دیواری پس از نصب

هر وسیله‌ای بعد از نصب و استفاده، نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد که اگر‌رعایت نشوند، ممکن است خراب شده و ممکن است این مشکل با بروز حادثه همراه شود. آبگرمکن نیز از این قائده مستثنی نیست.

لازم است تا هر چند وقت یک‌بار تمام اتصالات آبگرمکن را بررسی کنید تا از سلامت و عدم نشتی آن مطمئن شوید. دودکش و شلنگ‌ گاز و لوازم داخلی دستگاه، قطعات دیگری هستند که نیاز به بررسی دارند.

برای افزایش بازده و سلامت دستگاه لازم است تا آبگرمکن‌ها را حداقل سالی یک‌بار سرویس کنید. در سرویس‌های سالانه که توسط تکنسین‌های ماهر صورت می‌گیرد، تمام موارد ایمنی دستگاه چک می‌شود و با تمیز کردن لوله‌های آب، تعویض فیلترها و چک کردن مسیر دودکش، راندمان آبگرمکن نیز بالاتر می‌رود.

نگهداری از آبگرمکن دیواری پس از نصب

خدمات ابتکار سرویس

همان‌طور که متوجه شدید، نصب و سرویس آبگرمکن‌ها علاوه‌بر کیفیت و افزایش بازده کارکردی دستگاه، بر روی افزایش ایمنی نیز تأثیر به سزایی دارد و از رخ دادن اتفاقات خطرناک جلوگیری می‌کند.

مجموعه‌ی ابتکار سرویس که متشکل از بهترین و با تجربه‌ترین تعمیرکاران در حوزه‌ی تمام لوازم منزل است و می‌تواند شما را در نصب، سرویس و تعمیر آبگرمکن‌ منزلتان کمک کند. ما به صورت شبانه‌روزی، حتی روزهای تعطیل سال، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشیم.

همچنین شما به صورت تلفنی و آنلاین می‌توانید با ما در ارتباط بوده و از مشورت و راهنمایی‌های تکنسین‌های ما در زمینه‌ی نصب آبگرمکن‌ دیواری و مشکلات آن، استفاده کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید