علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده

علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده

در عصر امروز انواع آبگرمکن‌های مختلف با برندهای متفاوت در بازار موجود بوده که هر کدام کیفیت خاص خود را داشته و با توجه به کارایی و مصرف انرژی که دارند، قیمت‌های متفاوتی دارند. با توجه به آماری که وجود دارد، در حال حاضر در اکثر موارد، از آبگرمکن‌های دیواری و در حالت بهتر، از پکیج‌ها استفاده می‌شود؛ اما هنوز هم از نسل اول آبگرمکن‌ها، یعنی آبگرمکن‌های ایستاده مخزن‌دار، استفاده می‌شود؛ در این مقاله قصد داریم راجع به همین آبگرمکن مخرن دار و البته علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده بحث کرده و ببینیم چه عواملی باعث بروز این مشکل خواهد بود.

علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده

علت گرم نشدن آب

آبگرمکن ایستاده، در حال حاضر در برخی خانه‌های ویلایی همچنان جایگاه خوبی دارند، از این نظر که به نسبت آبگرمکن‌های دیواری به سرویس کمتری احتیاج داشته و هزینه‌ی تعمیر آن نیز کمتر است، همچنین این دسته آبگرمکن‌ها، با کمترین فشار آب هم توانایی کار کردن دارند، به همین دلیل اگر فشار آب کمی دارید و قصد ندارید برای خود پمپ تهیه کنید، این آبگرمکن‌ها برای شما مناسب خواهد بود. اما گاها مشاهده شده است که این آبگرمکن‌ها به خوبی آب را گرم نمی‌کنند.

 

قبل از این که بخواهیم به نقد این آبگرمکن‌ بپردازیم، باید شما را مطلع کنیم که این آبگرمکن‌ها دارای مخزن می‌باشد و مقدار آبی که در مخزنش جای میگیرد را گرم کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین هنگامی که آب زیادی مصرف کنید، طبیعی است که آب مخزن تمام شده و آب جدیدی که در آن قرار گرفته هنوز فرصت گرم شدن را پیدا نکرده است، بنابراین باید بدانید که این نوع دسته آبگرمکن‌ها، آب را با سرعت کمتری گرم می‌کنند و اگر نیاز به آب گرم دارید، باید مقدار آن را مدیریت کنید. هنگامی که آب گرم کاملا تمام شد، با توجه به حرارتی که تعیین کرده‌اید، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا آب دوباره گرم شود.

اما گاها دیده می‌شود که سرعت گرم شدن آب بسیار پایین است و یا اینکه اصلا آبگرمکن‌ آب را گرم نمی‌کند، حال مشکل از کجاست؟ و علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده چیست؟

علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده

آبگرمکن‌های ایستاده در حالات برقی و گازی وجود دارند که به هر‌ دوی آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر آبگرمکن

 

  • روشن نشدن شمعک مشعل

مشعل در آبگرمکن‌های ایستاده گازی، کارایی اصلی آبگرمکن را دارد و زمانی که این قسمت دچار مشکل شود، منبعی برای گرم شدن آب وجود ندارد، بنابراین اگر آبگرمکن شما به خوبی آب را گرم نمی‌کند، باید به دنبال این باشید که آیا شمعک به خوبی روشن می‌شود و توانایی روشن کردن مشعل را دارد یا خیر، و یا اینکه خود مشعل روشن می‌ماند یا خیر؛ شل بودن مهره ترموکوپل و یا ایراد در ایجاد میدان مغناطیسی، ممکن است این مشکل را به وجود بیاورد.

در آبگرمکن‌ برقی، گرم شدن آب با هیتر‌های موجود در مخزن صورت می‌گیرد، به همین دلیل، اگر مشکل گرم نشدن آب در این دسته آبگرمکن‌ را داشتید، باید در اولین مرحله به سراغ عیب‌یابی هیتر‌های دستگاه بروید، هرچند که عیب‌یابی و تعمیر این قسمت، کاری تخصصی است و بدون داشتن تجربه، شاید توانایی تشخیص این ایراد وجود نداشته باشد.

  • خرابی ترموستات

خرابی ترموستات دستگاه نیز می‌تواند علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده باشد، بدین شکل که اگر دچار مشکل شود، آب به درجات بیش حدی رسیده و این درجه حرارت می‌تواند مشکلات متعددی را در سایر قطعات دستگاه، مثل ترموکوپل، لوله شمعک، شلنگ گاز، رگلاتور و .. به وجود بیاورد. بنابراین اگر حس می‌کنید آب، دارای درجه حرارتی بیشتر از مقداری که تعیین کرده‌اید می‌باشد، به این که ترموستات دستگاه خراب شده است، شک کنید.

 

 

  • رسوب گرفتن مبدل حرارتی

این مسئله که لوله‌ها و یا مبدل حرارتی، رسوب گرفته باشد نیز می‌تواند علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده باشد. مشخص است که آب شهری حاوی مقدار زیادی املاح و رسوب است که ممکن است در درازمدت، تجمع این رسوبات، باعث کم شدن فشار آب و همچنین کم شدن کیفیت آب گرم شوند.

  • ایراد در ترموکوپل

خرابی ترموکوپل نیز موجب گرم نشدن آب در آبگرمکن‌ ایستاده می‌شود؛ وجود مشکل در این قطعه موجب می‌شود ارتباط پیلوت قطع شده و شمع نیز روشن نماند، همین علت نیز کم شدن درجه حرارت آب را به دنبال خواهد داشت.

 

 

  • نشتی آبگرمکن

یکی دیگر از مواردی که علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده باشد، نشتی آب در آبگرمکن‌ است، نشتی آب ممکن است باعث این شود که شروع کار توسط مبدل صورت نگرفته و آب به خوبی گرم نشود.

علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده

خدمات ابتکار سرویس

اگر توجه نموده باشید، متوجه این خواهید شد که در اکثر موارد، نیاز به تجربه برای تشخیص ایراد، و همچنین نیاز به ابزار برای باز و یا بسته کردن قطعه وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورتی که این مشکل در آبگرمکن‌ شما به وجود آمد، از یک نیروی متخصص کمک بگیرید.

گروه ابتکار سرویس، این نوید را به شما می‌دهد که توانایی این را خواهد داشت که مجرب ترین تکنسین‌ها در زمنیه‌ی آبگرمکن‌ را در اختیار شما قرار دهد. این نیرو‌های متخصص در شناسایی علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده ‌، تجربه‌ی کافی را داشته و برای تعمیر آن نیز دانش کافی را دارا می‌باشند، به همین دلیل، در صورتی که این مشکل برای شما به وجود آمد، می‌توانید با خیال راحت به این گروه اعتماد کنید. همچنین وجود مشاورین آنلاین که در بیشتر تایم‌های روز در دسترس هستند، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا در صورتی که احتیاج به گرفتن راهنمایی راجع به خرابی دستگاه خود داشتید، به راحتی از مشاورین این گروه، کمک بگیرید.کافی است به به صفحه تماس با ما رفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. محمدبختیاری جولای 30, 2021 at 8:24 ق.ظ - Reply

    سلام لطفا تجربه بدید بزرگوار
    آبگرمکن م مخزنی (ایستاده)گاز سوز هست وآب مخزن داغ داغه ولی داخل واحد آب ولرم هستش هم آب حمام و آشپزخانه سرد هستش ولی تادو روز پیش کاملا خوب بود وناگفته نماند فشار آب هم خوبه

  2. محمدبختیاری جولای 30, 2021 at 8:25 ق.ظ - Reply

    سپاس از زحماتتون

    • تیم محتوا سپتامبر 20, 2021 at 9:33 ق.ظ - Reply

      ممنون از همراهی شما

  3. مصطفی زارعی می 28, 2022 at 8:43 ق.ظ - Reply

    سلام آبگرمکن ایستاده هست و آب سرد با فشار خیلی خوب وارد آب در کم میشود اما آب گرم بسیار داغ هست ولی فشار ندارد

    دوستان اگر راه حلی برای این کار دارند بنده را راهنمایی کنند

  4. ناشناس دسامبر 30, 2022 at 10:33 ق.ظ - Reply

    سلام شعله آبگرم کن دائم روشن اس اما آب گرم نمیشود

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید