شیر پرکن پکیج

شیر پرکن پکیج : در گذشته اکثر خانواده‌ها برای تأمین آب گرم مورد نیاز روزانه خود از آبگرمکن‌ها یا موتورخانه‌ها استفاده می‌کردند. راندمان پایین، سروصدای زیاد موتورخانه‌ها و مشکلات دیگری از این قبیل سبب شده تا پکیج‌ها جایگزین آن‌ها شوند. پکیج‌ها علاوه‌بر آب گرم مورد نیاز برای استحمام و شستشو، به کمک رادیاتورها سیستم گرمایشی لازم در فصل زمستان را نیز تأمین می‌کنند. مزیت‌های بسیار پکیج‌ها سبب افزایش محبوبیت آن‌ها شد تا جایی که امروزه در اکثر خانه‌ها، از این دستگاه استفاده می‌شود.

بعضی از افراد گزارش داده‌اند که پکیج آن‌ها، با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. یکی از عمده دلایل این مشکلات عدم آشنایی با قطعات پکیج است. اگر شما، با قطعات این دستگاه آشنا بوده و نحوه عملکردشان را بدانید، در صورت خرابی و ‌مشکل، سریعاً می‌توانید محل خرابی را پیدا کرده و اگر خودتان فرد فنی و ماهری هستید، شروع به تعمیر کنید یا اگر تخصصی در این زمینه ندارید، از یک تکنسین کمک بگیرید.

شیر پرکن پکیج

یکی از این قطعات مهم و در عین حال ساده، شیر پرکن پکیج می‌باشد که امروز می‌خواهیم بیشتر راجع‌به آن صحبت کنیم.

 

 

شیر پرکن پکیج چیست؟

یکی از قطعات ساده پکیج‌ها، شیر پرکن می‌باشد. به وسیله این قطعه که نوعی شیر می‌باشد، می‌توان حجم آب پکیج را تنظیم کرد. این قطعه، بین بعضی از افراد به نام شیر آب پکیج معروف است. محل قرارگیری این شیر، مابین ورودی آب پکیج و لوله آب ساختمان می‌باشد. زمانی که آب ورودی به پکیج کم می‌باشد، می‌بایست آن را باز کرد.

شیر پرکن پکیج موجود در بازار، دو نوع هستند، دستی و اتوماتیک. از مدل دستی آن‌ها در پکیج‌های قدیمی استفاده شده و شیرهای اتوماتیک در مدل‌های جدیدتر تعبیه شده‌اند.

  • شیر پرکن دستی

آب درون پکیج و‌لوله‌های آن دائم در حال چرخش می‌باشد و یک سیکل بسته را طی می‌کند. این مدار بسته در حالت طبیعی سبب می‌شود، نه آبی اضافه شده و نه آبی از آن کاسته شود و حجم آن همیشه ثابت بماند. این در حالت کاملا ایده‌آل و استاندارد می‌باشد اما در طول زمان و براثر فرسودگی، ممکن است نشتی‌های ریزی درون لوله‌هایی که آب درون آن‌ها در حال حرکت است، به وجود آید و در این مواقع از مقدار آب درون منبع انبساط پکیج کاسته شود. دلیل‌های دیگری مثل سرویس یا تعمیر پکیج‌ نیز باعث کاهش حجم آب پکیج می‌شوند. در این مواقع است که لازم می‌شود تا کمی آب وارد پکیج بشود.

در پکیج‌های قدیمی که شیر پرکن پکیج به صورت دستی می‌باشد، نمی‌توان مقدار کمبود آب را به صورت اتوماتیک تشخیص داد. از این رو شما بیشتر باید مراقب آن بوده تا در صورت کمبود، شیر دستی را باز کرده تا آب وارد مدار شود. این شیر‌ها بسیار ساده بوده و کار با آن‌ها راحت است. معمولاً آن‌ها از مدل شیر‌های یک طرفه می‌باشند که از یک سمت به لوله‌های آب ساختمانی و از سمت دیگر به ورودی آب پکیج وصل هستند. فقط کافی است تا دسته شیر را کمی بچرخانید تا آب به یک سمت از این شیر عبور کرده و وارد پکیج بشود. پس از آن که مقدار آب پکیج مجدداً به مقدار مطلوب رسید، شیر را بایست ببندید. در صورت باز ماندن شیر و وارد شدن بیش از حد آب، فشار پکیج بالا رفته و می‌تواند خطرناک باشد.

  • شیر پرکن اتوماتیک پکیج دیواری

در پکیج‌های به روزتر موجود در بازار، معمولا از شیرهای اتوماتیک استفاده شده‌است. در این پکیج‌ها، منبع انبساط دستگاه و شیر پرکن پکیج جدا از یکدیگر هستند. در صورتی که آب داخل این مدل از پکیج‌ها کم شود و فشار آب درون لوله‌های آن‌ها کمتر از ۲ بار شود، شیر پرکن پکیج به صورت اتوماتیک باز شده و آب را به سمت لوله‌هایی که فشار آن‌ها کمتر از ۲ بار است، هدایت می‌کند. این شیرها نیز یک طرفه بوده و خیال شما را از عدم برگشت مجدد آب به دورن سیستم، راحت می‌کند.

شیر پر کن اتوماتیک

وظایف شیر پرکن اتوماتیک پکیج

در پکیج‌های به روز، دو وظیفه برعهده شیر پرکن‌های اتوماتیک می‌باشد که در ادامه هر کدام را به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر پکیج دیواری

 

  • تنظیم فشار پکیج

رابطه مستقیمی بین فشار پکیج و حجم آب درون آن وجود دارد و هرچه حجم این آب بیشتر شود، فشار پکیج نیز بالاتر می‌رود. از طرف دیگر فشار پکیج‌ها در اکثر برندها از جمله ایران رادیاتور و‌ بوتان، معمولا بین ۱.۵ تا ۲ بار تنظیم می‌شود. اگر فشار پکیج کاهش یابد، بدین معنا است که آب درون مدار پکیج کم شده و شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، باید به طور اتوماتیک باز شده و آب وارد مدار پکیج بشود. این اتفاق تا زمانی ادامه پیدا خواهدکرد که حجم آب هدر رفته جبران شود و فشار پکیج مجددا به حالت قبل برگردد.

  • تأمین آب پکیج

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، در صورتی که بر اثر نشتی یا هر علت دیگری، آب از مدار پکیج خارج شود و حتی اگر آن مقدار کم نیز باشد، شیر به صورت اتوماتیک این موضوع را تشخیص می‌دهد و باز شده تا آب هدر رفته مجدداً وارد سیکل شود.

البته لازم به ذکر است که برخی کارشناسان این حوزه، شیر پرکن‌های اتوماتیک پکیج را به عنوان نوعی نقص می‌شناسند و معتقدند بهتر است از شیرهای دستی استفاده شود. دلیل آن‌ها در رابطه این است که در صورت وجود نشتی در لوله‌های پکیج، شیر اتوماتیک فوراً آب را به صورت خود به خود جبران می‌کند و هیچگونه آلارم و خطایی بر روی دستگاه ظاهر نمی‌شود تا شما از این موضوع مطلع شوید. مگر تنها در مواقعی که این نشتی بسیار زیاد و عیان باشد. از این رو برای اطلاع از وجود نشتی و مشکل در پکیج‌ها که موضوع بسیار مهمی می‌باشند، شیر پرکن‌های دستی را پیشنهاد می‌دهند.

بالاخره از کدام شیر پرکن‌ها استفاده کنیم؟

در قسمت‌های قبل به صورت کامل انواع شیر پرکن پکیج را توضیح داده و گفتیم که در شیر‌های اتوماتیک، در صورت کاهش آب براثر نشتی، به صورت خود به خود باز شده و مقدار آب هدر رفته جبران می‌شود. در صورتی که لوله‌های پکیج‌ها نشتی داشته‌باشد و آب داخل سیکل کاهش یابد، شیر اتوماتیک بدون این که شما متوجه نشتی و کمبود آب شوید، اجازه ورود آب به داخل سیکل را می‌دهد. به همین دلیل خیلی‌ها با استفاده از این شیرها مخالف هستند اما با برخی از شرکت‌ها این موضوع را فهمیده و با استفاده از سیستم کنترلی، این مشکل را برطرف کردند. بدین گونه که در صورت تکرار کاهش فشار و مقدار آب مدار، دستگاه وجود نشتی را تشخیص داده و شما را از وجود نشتی در پکیج آگاه می‌کند. لازم به ذکر است که از مهم‌ترین دلایل تکرار افت فشار در پکیج، وجود نشتی می‌باشد.

شیر پرکن پکیج

پس در صورت وجود همچین سیستمی در پکیج شما، استفاده از شیر اتوماتیک منطقی می‌باشد اما در غیر این صورت، پیشنهاد ما شیر دستی است.

 

 

دلایل خرابی شیر پرکن پکیج

گاهی مواقع ممکن است که شیر پرکن دستگاه شما خراب شده و نتواند از ورود آب اضافی به مدار پکیج جلوگیری کند. علت آن در اکثر مواقع وجود سختی در آب و رسوباتی می‌باشد که درون شیر جمع می‌شود. در این مواقع رسوبات و سختی آب سبب خورده شدن واشر دور مغزی شیر می‌شوند که نتیجه آن عدم بسته شدن موفقیت‌آمیز شیر می‌باشد.

تست شیر پرکن پکیج

گاهی مواقع لازم است با بررسی شیر از سلامت کامل آن مطلع شوید. یکی از علائم خرابی شیر، افزایش فشار پکیج بدون باز کردن شیر می‌باشد. در این روش شما شیر آب سرد ورودی را باز می‌کنید. در صورتی که براثر سختی آب یا رسوبات، در شیر خوردگی ایجاد شده باشد، با وجود بسته بودن آن، باز هم آب وارد مدار پکیج شده و سبب می‌شود به دلیل افزایش مقدار آب، فشار پکیج بالا برود.

از دیگر علائم خرابی شیر پرکن پکیج ، نشتی آن می‌باشد. در این صورت فشار پکیج برخلاف حالت قبل کاهش می‌یابد. پس در صورتی که وجود نشتی از شیر را مشاهده کردید و همزمان با آن فشار پکیج ‌نیز کاهش می‌یابد، بدانید که شیر پکیج شما خراب شده و نیاز به تعویض یا تعمیر آن است.

شیر پرکن پکیج

 

نتیجه‌گیری

همان طور که‌ متوجه شدید، شیر پرکن در پکیج‌ها نقش بسیاری مهمی دارد. این قطعه با تنظیم آب پکیج و فشار آن، سبب بالا رفتن راندمان پکیج می‌شود. همچنین در صورت خرابی آن، سبب کاهش یا افزایش فشار پکیج می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد و لازم است فوراً اقدام به تعمیر یا تعویض آن‌ کنید.

البته تنها زمانی‌ می‌توانید اقدام به تعمیر آن کنید که فقط رسوبات بر روی سطح مغزی پوشیده باشد که با شستشوی مغزی می‌توانید روسوبات را پاک کرده و مجدداً از آن استفاده کنید. اما در صورتی که خود مغزی خورده شده‌باشد، شیر قابل تعمیر نبوده و باید آن را تعویض کنید. از این رو پیشنهاد ما استفاده از شیرهای با کیفیت و ‌مرغوب می‌باشد. همچنین در صورت نیاز شما می‌توانید به خدمات تعمیر پکیج ابتکار سرویس تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین مجموعه ابتکار سرویس با دارا بودن متخصصین مجرب برای خدمت رسانی می‌تواند در محل شما حاضر شده و به تعمیر لوازم خانگی شما بپردازد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید