پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی : ماشین‌های لباسشویی جز لوازمی هستند که نقش بسیار مهمی در راحتی زندگی بشر ایفا می‌کنند. نبود آن‌ها برای خیلی از خانواده‌ها غیرممکن بوده و زندگی را برایشان بسیار سخت خواهدکرد.

گاهی اوقات ماشین‌های لباسشویی خراب شده و وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نمی‌دهد. یکی از مشکلات بسیاری که توسط افراد گزارش شده، عدم تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی می‌باشد. در این مواقع آب کثیفی که در پایان مرحله شستشوی لباس‌ها داخل دیگ وجود دارد، تخلیه نشده و مرحله‌ی آبکشی آغاز نمی‌شود.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در صورت مواجه با این مشکل، دلایل مختلفی مثل گرفتگی شلنگ تخلیه، گرفتگی فیلتر یا خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد. از بین دلایل گفته‌شده، احتمال خرابی پمپ تخلیه بیشتر بوده و این قطعه اهمیت بیشتری نیز دارد. از این رو امروز می‌خواهیم بیشتر راجع‌به پمپ تخلیه در ماشین‌های لباسشویی توضیح دهیم.

 

 

علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی برای خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد که در این قسمت آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • پمپ‌های تخلیه از یک پروانه تشکیل شده‌اند که به کمک آن، آب را به سمت مسیر خروج هدایت می‌کند. در صورتی که این پروانه دچار مشکلی مثل شکستگی شود، پمپ از کار افتاده و عمل تخلیه انجام نمی‌شود. علت شکستگی پروانه پمپ، اکثر مواقع اشیا ریزی هستند که درون جیب لباس‌ها جا می‌مانند. در صورت بُروز این مشکل، شما می‌توانید با تعویض پروانه، مشکل پمپ را حل کنید.
  • عامل دیگری که عملکرد پمپ را مختل می‌کند، گرفتگی فیلتر تخلیه می‌باشد. در صورتی که فیلتر ماشین‌ لباسشویی توسط پرز و اشیا خارجی‌ مسدود شود، پمپ نمی‌تواند به درستی وظیفه خود را انجام دهد. در این مواقع لازم است تا فیلتر را از جای خود در آورده و آن را تمیز کنید.
  • گاهی مواقع نیز خود پمپ می‌سوزد که در این صورت باید آن را تعویض کنید.
  • همچنین اگر برد دستگاه دچار مشکلی شود، فرمانی به پمپ برای تخلیه آب کثیف، صادر نمی‌شود.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه ماشین‌ لباسشویی

در صورتی که آب داخل دیگ دستگاه تخلیه نشود، قوی‌ترین احتمال، خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می‌باشد اما همان‌طور که گفتیم، تنها عامل نیست. در این مواقع بهتر است ابتدا عامل‌های دیگر را بررسی کرده و سپس سراغ پمپ تخلیه بروید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

یکی از عوامل ساده‌ای که ممکن است از تخلیه ماشین لباسشویی جلوگیری کند، گرفتگی شلنگ تخلیه است. گاهی مواقع ممکن است اشیا خارجی مسیر شلنگ را مسدود کرده‌باشد و یا حتی پیچ خوردگی خود شلنگ باعث شود تا آب از داخل آن عبور نکند. در این مواقع به راحتی می‌توانید مسیر شلنگ را باز کنید تا مشکل عدم تخلیه حل شود.

عامل دیگری که سبب می‌شود تا شما تصور کنید پمپ تخلیه با مشکل مواجه شده و‌نیاز به تعویض دارد، گرفتگی فیلتر تخلیه می‌باشد. اگر پرز لباس‌ها بیش از حد باشد و یا اشیا اضافه‌ای مثل سکه درون جیب لباس‌ها باقی‌ بماند، سبب می‌شود تا مسیر فیلتر مسدود شود و تخلیه دستگاه با مشکل مواجه شود. یکی از دلایلی که گفته‌می‌شود، قبل از شستشوی لباس‌ها، جیب‌های آن‌ها را حتماً تخلیه کنید، همین عامل است.

حال در صورتی که‌مشکل از این‌عوامل نباشد، سراغ پمپ رفته و در صورت نیاز می‌توانید آن را تعویض کنید.

تعویض پمپ

ابزار مورد نیاز

برای تعویض پمپ تخلیه، نیاز به لوازم تخصصی خاصی نیست و شما با تنها، به یک پیچ‌گوشتی و انبردست نیاز دارید. همچنین بهتر است کنار دستتان یک‌ تشت خالی و یا یک سطل باشد. چرا که ممکن است داخل شلنگ یا ماشین، آب کثیف باقی مانده باشد که موقع تعویض پمپ بیرون ریخته شود. از این رو یک تشت کنارتان باشد تا این آب را داخل آن تخلیه کنید.

 

 

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

حال با فرض آن که تمام مراحل قبلی را پشت سر گذاشته و مطمئن شده‌اید که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما خراب‌ شده و‌نیاز به تعمیر دارد، سراغ تشریح مراحل تعویض آن می‌رویم. در ابتدا مثل همیشه عرض می‌کنیم که در صورت نداشتن تخصص، بهتر است این کار را به یک تکنسین ماهر بسپارید. چرا که عدم تجربه، سبب می‌شود تا یک حرکت اشتباه از جانب شما، خسارت وارده به دستگاه شما را بیشتر کند.

مرحله یک:

مثل تعمیر و تعویض قطعات لوازم برقی، ابتدا جریان برق را قطع کنید. در هنگام تعویض این قطعه، با سیم‌های برق سروکار دارید. پس بهتر است برای محافظت از خود و دستگاه، جریان برق را قطع کنید. همچنین شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی نیز باید بسته باشد.

مرحله دو:

در مرحله بعد، لازم است تا اگر آبی داخل دستگاه مانده است، ابتدا آن را تخلیه کنید. برای این کار می‌توانید از شلنگ تخلیه استفاده کرده و آب کثیف داخل دستگاه را به سمت تشت خالی هدایت کنید. بعد از آن، ماشین را از دیوارها دور کنید تا به دستگاه مسلط‌‌ باشید.

نحوه تعویض پمپ تخلیه

مرحله سه:

با باز کردن پیچ‌های پشتی ماشین لباسشویی، پنل بالایی دستگاه را باز کنید. برای جدا کردن پنل باید ابتدا آن را به سمت کنار و‌سپس بالا بکشید.

مرحله چهار:

در این مرحله، باید پنل کنترلی که در قسمت جلویی ماشین لباسشویی قرار دارد را هم باز کنید. این پنل نیز مانند پنل بالایی دستگاه پیچ‌هایی دارد که باید باز شوند. سپس جا پودری را بیرون کشیده. توجه داشته‌باشید که برای خارج کردن جا پودری، لازم است تا قفل آن را باز کنید. تمام اتصالات و‌سیم‌هایی که زیر پنل قرار دارد را جدا کنید. بهتر است قبل این کار یک عکس گرفته که موقع وصل کردن آن‌ها دچار اشتباه نشوید.

 

 

مرحله پنج:

مرحله‌ی بعدی باز کردن پنل جلویی دستگاه می‌باشد. برای این کار لازم است تا ابتدا، فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را که در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده خارج کنید. برای باز کردن این قسمت باید ابتدا پیچ‌های آن باز شوند. پس از آن سراغ درب ماشین و لاستیک دور آن بروید. معمولاً پنل جلویی ماشین‌های لباسشویی با ۷ پیچ در قسمت بالایی آن، به بدنه ‌متصل شده‌اند. بعد از باز کردن آن‌ها، دستگاه را به سمت جلو خم کنید تا پنل جلویی کمی از بدنه فاصله بگیرد. سپس باید از فاصله‌ی ایجاد شده، سیم‌هایی که به قفل درب یا میکروسوییچ ماشین لباسشویی متصل شده‌اند را جدا کنید. پس از تمام این مراحل، می‌توانید پنل جلویی را از بدنه جدا کنید.

مرحله شش:

بعد از باز شدن پنل جلویی، شما قادر خواهیدبود تا پمپ را ببینید. در این مرحله باید شلنگ‌هایی که به پمپ‌تخلیه متصل هستند را جدا کنید. برای جدا کردن آن‌ها، ابتدا لازم است تا بست‌های دور آن‌ها را شل کرده و سپس شلنگ را به سمت بیرون بکشید. توجه داشته‌باشید که ممکن است، داخل آن‌ها نیز آب وجود داشته‌باشد. برای آن که آب درون آن‌ها روی زمین ریخته نشود، از تشت استفاده کنید.

مرحله هفت:

بعد از جدا کردن شلنگ‌ها، سراغ سیم‌های متصل به پمپ بروید. برای آن که موقع اتصال آن‌ها دچار مشکل نشوید، بهتر است قبل از قطع کردن آن‌ها، ابتدا عکس بگیرید. بعد از قطع سیم‌ها، پیچ‌هایی که پمپ معیوب را به کف دستگاه وصل کرده، باز کنید. حال پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از دستگاه جدا شده و می‌توانید پمپ جدید را جایگزین آن کنید.

مرحله هشت:

پمپ جدید را درون ماشین قرار داده و پیچ‌ها، سیم‌های پمپ و شلنگ‌‌های آن را به ترتیب متصل کنید. بعد از آن تمام مراحل گفته‌شده راجع‌به پنل‌های جلویی، کنترلی و بالایی، به طور برعکس انجام دهید.

مرحله پایانی:

بعد از بستن تمام قسمت‌ها، ماشین لباسشویی را به برق وصل کرده و با انتخاب یک برنامه شستشو و فرمان تخلیه آب، پمپ جدید را امتحان کنید.

 

 

ابتکار سرویس

مجموعه ابتکار سرویس، چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر تمام لوازم منزل دارد. این مجموعه که از ماهرترین و با تجربه‌ترین تکنسین‌های فعال در حوزه تعمیر تمام وسایل منزل تشکیل شده، به صورت ۲۴ ساعته و حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می‌باشد. همچنین شما می‌توانید به صورت آنلاین و یا تلفنی با نیروهای ما در ارتباط بوده و از مشورت و راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که در قسمت مراحل تعویض پمپ تخلیه متوجه شدید، این کار نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. چرا که وصل کردن اشتباه هر کدام از سیم‌ها ممکن است خسارت بسیار سنگین‌تری را دستگاه شما وارد کند و یا اشتباه باز و بسته کردن پنل‌ها، می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند. پس برای جلوگیری از سایر مشکلات، بهتر است این کارها را تکنسین‌های مجموعه ابتکار سرویس که چندین سال در این حوزه فعالیت دارند بسپارید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید