چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

مشاهده شده است که بعضی اوقات، پس از اینکه کار ماشین لباسشویی تمام می‌شود، بر خلاف آن که انتظار می‌رود آب درون دیگ تخلیه شود، آب همچنان درون دیگ باقی مانده و هم روند خشک کردن لباس را مختل می‌کند و هم توانایی باز کردن درب ماشین لباسشویی را از ما صلب می‌کند. شاید در همین لحظه که در حال خواندن این متن هستید، این مشکل برای شما پیش آمده است و شما را وادار به پیدا کردن یک راه حل مناسب کرده است. پاسخ این سوال که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند ، بحثی است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود و در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمد است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

در صورت بروز این مشکل چه کاری انجام دهیم؟

قبل از این که برای این سوال که چرا ماشیم لباسشویی تخلیه نمی‌کند، دنبال پاسخ باشید، باید بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید. در صورتی که این مشکل برای شما به وجود آمد، در اولین مرحله باید برق دستگاه را قطع کنید. سپس باید به یک نحوی آب درون دیگ را خارج کنید. برای این کار، باید محلی که ماشین لباسشویی در آن قرار دارد را خلوت کرده و یک راه برای خروج آب، همانند چاه خروجی آب آشپزخانه، باز کنید. دقت داشته باشید که ترجیحا فرش‌‌ها را به طور کامل جمع کنید تا آب را به خودش نگیرد.

 

 

حال برای خارج کردن آب درون ماشین لباسشویی، باید دریچه‌ی فیلتر که در قسمت پایین و جلوی ماشین لباسشویی تعبیه شده است را باز کنید تا آب درون دیگ، خالی شود. در برخی از مدل‌ها، در این قسمت یک جایگاه شلنگ تعبیه شده است که می‌توانید با وصل کردن شلنگ به آن و قرار دادن آن درون یک لگن، از ریختن آب به کف آشپزخانه جلوگیری نمایید. پس از اینکه آب درون دیگ کاملا خارج شد، دوباره دریچه‌ی فیلتر را بسته و لباس‌ها را خارج کنید. دیگ را به خوبی خشک کرده و حال به دنبال علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشید.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند ؟

دلایل مختلفی می‌تواند عامل این مشکل باشد، عوامل فیزیکی همانند مسدود شدن فیلتر پمپ، مسدود شدن مسیر خروجی آب و یا مسدود شدن شلنگ تخلیه، استفاده‌ی نادرست در بحث حجم لباسی که درون آن قرار می‌دهید و .. . همچنین عوامل سیستمی و الکتریکی مثل خرابی پمپ تخلیه، خرابی تایمر و یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی و خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه نیز، می‌تواند از علت‌های تخلیه‌ی نادرست آب، از درون ماشین لباسشویی باشد که به شکل تک تک، به بررسی تمامی آن‌ها خواهیم پرداخت تا اگر این مشکل به شکل ساده توسط خود شما قابل حل شدن بود، بیهوده برای تعمیر آن درخواست نیروی متخصص نکنید.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

علت‌های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی

 

  • مسدود شدن فیلتر پمپ

فیلتر پمپ، وظیفه‌ی این را دارد که از ورود کرک‌ها و نخ‌های جدا شده‌ی لباس به پمپ، در هنگام شست و شو، جلوگیری کند تا این نخاله‌ها وارد پمپ خروجی نشوند. اما گاها ممکن است که این فیلتر، به واسطه‌ی اشیائی که درون ماشین هستند، مسدود شود. اشیائی مثل دکمه‌ی جدا شده از لباس و یا وسیله‌هایی همانند سکه که فراموش کرده‌اید تا آن را از جیب لباس خود بیرون بیاورید. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، حتما قبل از انداختن لباس درون ماشین، جیب‌های آن را کنترل کنید.

برای حل این مشکل، جایگاه فیلتر پمپ را با استفاده از دفترچه راهنما پیدا کنید؛ سپس آن را باز کرده، شسته و سپس دوباره در جای خودش قرار دهید.

مسدود شدن فیلتر پمپ

  • مسدود شدن شلنگ تخلیه

گرفتگی شلنگی که برای خروجی آب درون دیگ به فاضلاب شهری وصل می‌شود، ممکن است جواب این سوال که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند باشد. این شلنگ در زیر سینک قرار می‌گیرد و در صورتی که با مشکل تخلیه مواجه بودید، آن را چک کنید و اگر گرفتگی درون آن وجود داشت، برای رفع کردن آن اقدام کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه، خیلی بلند نباشد چرا که این بلند بودن، ممکن است باعث شود که خم شدگی درون آن به وجود آمده و باعث عدم خروج آب از درون دیگ شود.

بنابر نکاتی که گفته شد، اگر با عدم تخلیه مواجه بودید، اولین کاری بهتر است انجام دهید، بررسی شلنگ تخلیه می‌باشد.

 

 

  • مسدود شدن مسیر خروجی آب

گاها دیده شده است که مسیر خروجی آب به دلیل گیر کردن تکه لباس‌های کوچک در مجرای خروجی آن، بسته شده است. این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود و زمانی که شما دستگاه را از برق کشیدید، آب درون دیگ را خارج کردید و سپس لباس‌ها را بیرون آوردید، اگر لباسی در مسیر خروجی آب گیر کرده باشد، به راحتی قابل مشاهده است؛ برای حل این مشکل نیز، به سادگی می‌توانید لباس گیر کرده را جدا کنید.

این کار معمولا توسط شما قابل انجام خواهد بود؛ اما اگر ترس این را داشتید که به دستگاه آسیبی وارد کنید، می‌توانید با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس گرفته و از آن‌ها کمک بگیرید.

  • باور‌های نادرست

برخی تصور می‌کنند که اگر برای لباس‌ها از مایع شوینده‌ی زیادی استفاده کنند، در آخر لباس‌های تمیزتری خواهند داشت؛ اما این کار ممکن است به وجود آمدن مقدار کف زیاد را در پی داشته و این ایراد، می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکل در خروج آب از دیگ ماشین لباسشویی بشود.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

همچنین یکی دیگر از پاسخ‌های این سوال که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند ، می‌تواند پر کردن ماشین به مقدار بیش از گنجایش آن باشد.

  • معیوب شدن پمپ تخلیه

زمانی که پمپ تخلیه معیوب باشد، طبیعی است که آب درون ماشین به خوبی تخلیه نمی‌شود. عواملی همچون گذر کرک‌ها و نخ‌های ریز از فیلتر و رسیدن به پمپ، می‌تواند باعث خرابی این قطعه‌ی دستگاه باشد.

 

 

توجه داشته باشید که در صورت معیوب شدن پمپ، لازم است که از یک تکنسین ماهر درخواست کمک کنید تا برای تعویض آن به شما کمک کند. اما حتما دقت داشته باشید که علت عدم تخلیه، گرفتگی آن نباشد، چرا که گرفتگی را با یک شست و شوی ساده می‌توان حل کرده و نیازی به پرداخت هزینه زیاد نخواهد بود.

  • خرابی برد الکرونیکی دستگاه

برد دستگاه، وظیفه‌ی برقراری تماس بین تمامی سیستم‌های کامپیوتری دستگاه را دارا می‌باشد؛ خرابی در این قطعه ممکن است باعث به وجود آمدن ایرادات زیادی شود؛ همچنین این مشکل می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. در صورت بروز این مشکل، زیاد کاری از دست شما برنیامده و باید از یک نیروی‌ متخصص برای تعمیر این قطعه، کمک بخواهید.

خرابی برد الکرونیکی دستگاه

  • خراب شدن میکروسوئیچ

گاها ممکن است کامل بسته نشدن درب دستگاه، علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد؛ چرا که برای ادامه‌ی روند کار دستگاه، لازم است تا درب دستگاه، کاملا قفل باشد. برای همین، به وجود آمدن ایراد در قفل میکرو سوئیچ، می‌تواند دلیل این مشکل باشد.

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که متوجه شدید، برخی از این ایرادات، به راحتی توسط خود شما قابل حل می‌باشد. اما در ایرادات اساسی‌تر، ممکن است حتی تشخیص آن نیز دشوار بوده و برای رفع مشکل، نیاز به کمک گرفتن از یک نیروی متخصص داشته باشید.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

گروه تعمیرات لوازم خانگی ابتکار سرویس، توانایی تشخیص هرگونه ایراد و تعمیر انواع ماشین‌های لباسشویی را دارا می‌باشد و در صورتی که شما عزیزان، برای راه اندازی دوباره‌ی دستگاه خود، نیاز به نیروی‌ متخصص داشتید، برای خدمت رسانی به شما، آماده می‌باشد.

همچنین اگر درباره‌ی این مورد که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند ، سوالی برای شما به وجود آمده بود و فکر می‌کردید که خودتان توانایی تعمیر آن را خواهید داشت، می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه، به درستی راهنمایی شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید