ابعاد ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی جز لوازمی هستند که نقش بسیار مهمی در آسایش زندگی ما ایفا می‌کنند. در صورت نبود آن‌ها شستشوی لباس‌ها کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی خواهدبود. ماشین‌های لباسشویی جز لوازمی هستند که چندین سال عمر مفید داشته و‌مهمان آشپزخانه‌های ما خواهندبود. از این رو در انتخاب آن‌ها موقع خرید، نکات ریز را باید مورد توجه قرار دهید. یکی از فاکتورهای مهم، ابعاد ماشین لباسشویی است. با توجه به متراژ آشپزخانه‌ها و ظرفیت دیگ ماشین‌ لباسشویی باید بهترین انتخاب را انجام دهید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

ابعاد ماشین لباسشویی

منظور از ظرفیت دیگ چیست؟

یکی از معیارهایی که باعث تفاوت در ماشین‌های لباسشویی است، ظرفیت دیگ نام دارد. ظرفیت دیگ در اصطلاح وزن لباس‌های خشکی است که می‌توانیم در یک دور شستشوی ماشین لباسشویی قرار داده و دیگ‌ دستگاه بدون هیچ خطری و در امنیت بچرخد.

 

 

اغلب ماشین‌های لباسشویی خانگی در بازه ۵ تا ۱۲ کیلوگرمی تقسیم‌بندی می‌شوند که هرچه این ظرفیت بالا رود، ابعاد ماشین لباسشویی نیز بیشتر خواهدشد. پس حتماً توجه داشته‌باشید که ظرفیت ماشین لباسشویی انتخابیتان، با تعداد و حجم لباس‌های خانواده متناسب باشد.

دیگ لباسشویی

ابعاد ماشین لباسشویی : انواع ظرفیت دیگ متناسب با هر خانواده

همان طور که اشاره کردیم، ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند تا نیاز تمام خانواده‌ها را پوشش دهند. در هنگام خرید، شما باید به مواردی از قبیل نیازها، عادات شستشویی و مساحت آشپزخانه دقت کنید. قبل از خرید ماشین لباسشویی به سوالاتی از قبیل، (چند بار در هفته لباس خواهیدشست و در هر بار شستشو چقدر لباس درون دستگاه قرار خواهیدداد؟)، پاسخ دهید.

با پاسخ به این سوالات و در نظر گرفتن نکات بالا، می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. به طور میانگین، یک ماشین لباسشویی با ظرفیت ۷ یا ۸ کیلوگرم، پاسخگوی نیازهای یک خانواده متوسط را خواهد داد. همچنین با توجه به ابعاد ماشین لباسشویی و برنامه‌های شستشویی متنوع، برای اکثر آشپزخانه‌ها مناسب هستند. اما اگر شما دارای خانواده‌ای پرجمعیت هستید یا حجم لباس‌هایی که در طول هفته خواهید شست زیاد است، بهتر است دستگاهی با ظرفیت بیشتر تهیه کنید و اگر خانواده‌ای کوچک یا شستشوی لباس‌هایتان کم است، توصیه ما تهیه لباسشویی با ظرفیت کمتر است.

ماشین‌های لباسشویی ۵ کیلویی، به طور میانگین مناسب خانواده‌های ۱ یا ۲ نفره است. دستگاه‌های ۶ کیلویی برای خانواده‌های ۲ نفره کافی می‌باشد. اگر خانواده‌ی شما کوچک و در حد ۴ نفر می‌باشد، لباسشویی ۷ یا ۸ کیلویی برای شما مناسب است. ماشین لباسشویی‌های ۹ یا ۱۰ کیلوگرمی برای خانواده‌های بزرگ و ۱۱ یا ۱۲ کیلویی برای خانواده‌های بسیار بزرگ کافی می‌باشد.

مزایا و معایب ظرفیت و گنجایش بالا

بعضی افراد تصور می‌کنند که هرچه ماشین لباسشویی با ظرفیت بالاتری( ابعاد ماشین لباسشویی بزرگتر ) را تهیه کنند بهتر است. اما این انتخاب مزایا و معایبی دارد.

 

خدمات پیشنهادی : سرویس کار ماشین لباسشویی

 

از جمله مزایای آن می‌توان به شستشوی حجم بالایی از لباس‌ها اشاره کرد که دفعات شستشو را کم‌ می‌کند. در نتیجه در مصرف آب و برق نیز صرفه‌جویی می‌شود. علاوه‌بر آن، ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت بالا، معمولاً از برنامه‌های شستشوی بیشتری برخوردارند. این برنامه‌ها مختص شستشوی لحاف و پرده می‌باشد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

در مقابل مزایای گفته‌شده، این انتخاب دارای معایبی نیز می‌باشد. مهم‌ترین عیب آن‌ها، می‌توان به قیمت بالای آن‌ها اشاره کرد. هرچه ظرفیت ماشین‌های لباسشویی بالا برود، قیمت آن‌ها نیز قائدتاً افزایش می‌یابد. مشکل بعدی این انتخاب زمانی است که حجم داخل دیگ از لباس پر نشود و شما دستگاه را روشن کنید. در صورتی که دیگ لباسشویی نیمه پر باشد، مصرف آب و برق دستگاه به شدت بالا خواهدرفت.

ابعاد ماشین لباسشویی

سایز و ابعاد ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار با یکدیگر متفاوت هستند و براساس نوع دستگاه با یکدیگر فرق دارند. از این رو‌ در این قسمت به صورت تخصصی‌تر راجع به ابعاد ماشین لباسشویی درب از جلو صحبت خواهیم‌کرد.

 

 

یکی از سبک‌های ماشین‌های لباسشویی بارگذاری از جلو، طول کامل‌ها هستند. ارتفاع آن‌ها ۸۵، عمق ۶۰ و دارای عرض ۶۰ سانتی‌متر هستند.

سبک دیگر دستگاه‌ها، مدل استاندارد هستند که ماشین لباسشویی با ارتفاع ۸۵، عمق ۵۰ تا ۵۵ و عرض آن‌ها ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد.

ابعاد ماشین لباسشویی

 

مدل‌های باریک، سومین سبک از ماشین لباسشویی‌های درب از جلو هستند که دارای ارتفاع ۸۵، عمق ۳۲ تا ۴۵ و عرض ۶۰ سانتی‌متر هستند.

بعضی از ماشین‌های لباسشویی بسیار کوچک و جمع‌وجور بوده و مختص آشپزخانه‌های نقلی است. ارتفاع آن‌ها ۶۷ تا ۷۰، دارای عمقی به اندازه ۴۵ و عرض ۵۱ سانتی‌متر دارند.

مدل دیگر ماشین‌های لباسشویی عمودی هستند که دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند. ابعاد ارتفاع آن‌ها ۸۵ تا ۹۰، عمق آن‌ها ۶۰ و دارای عرض ۴۰ سانتی‌متری هستند.

 

 

سخن آخر

در این مقاله با ابعاد ماشین لباسشویی و انواع ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی آشنا شدیم تا در صورت خرید ماشین لباسشویی بهترین مدل را برای خود انتخاب کنیم. مجموعه ابتکار سرویس جز باسابقه‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه سرویس و تعمیر لوازم منزل می‌باشد. این مجموعه بهترین و باسابقه‌ترین تکنسین‌های فعال در هر حوزه را گرد هم جمع کرده و به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام سال، آماده خدمت‌رسانی به عزیزان می‌باشد. همچنین از دیگر قابلیت‌ها مجموعه ما، ارتباط تلفنی و آنلاین شما با تعمیرکاران ما بوده که می‌توانید از مشورت و راهنمایی آن‌ها استفاده کنید. در صورت بُروز هرگونه خرابی و مشکلی در ماشین‌های لباسشویی ، شما قادر خواهیدبود با ابتکار سرویس تماس گرفته و بابت درخواست خود، مابقی کار را به ما بسپارید. همچنین نصب اولیه و سرویس ماشین‌ها از دیگر خدمات مجموعه ما می‌باشد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

  1. هیرکانا دسامبر 13, 2022 at 6:09 ق.ظ - Reply

    ممنون از توضیحات مفیدتون.
    این ابعادی که فرمودین برای همه ی برندها صدق میکنه؟

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید