علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت نیامدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

امروزه ماشین‌های لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم‌های هر خانه‌ای است که در کمترین زمان و راحت‌ترین حالت، لباس‌های کثیف شما را شسته و به صورت اتوماتیک آب می‌کشند. اما تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در آن‌ها سبب شده تا ساختاری پیچیده پیدا کنند و گاهی مشکلاتی برای آن‌ها پیش آید که فرایند شستشو را مختل کند. در این مقاله یکی از این مشکلات اساسی و پرتکراری که برای خانواده‌ها پیش می‌آید را همراه با علت آن توضیح خواهیم‌داد. با ما همراه باشید تا علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را متوجه شوید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی
علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و راه حل آن‌ها

گاهی مواقع لباس‌های کثیف را داخل ماشین می‌ریزد و برنامه شستشو را انتخاب کرده و دکمه استارت را فشار می‌دهید اما هرچه منتظر می‌مانید آب وارد ماشین نمی‌شود. این مشکل علت‌های زیادی دارد که تمام آن‌ها را با راه حل معرفی می‌کنیم.

 

 

• صافی و شلنگ‌های ماشین لباسشوی

آب مورد نیاز برای شستشو‌ی لباس‌ها توسط شلنگ‌های پلاستیکی از شیر‌های آب پشت دستگاه، تأمین می‌شود. سر شلنگ‌ها، محل ورود آب از شلنگ به داخل ماشین لباسشویی، فیلتری وجود دارد که از ورود رسوبات و ناخالصی‌های آب به درون ماشین جلوگیری می‌کند. گاهی مواقع ممکن است این شلنگ‌ها پیچ خورده یا یک جسم خارجی مسیر آن‌ها را مسدود کرده و از ورود آب به دستگاه جلوگیری کند. همین عامل راجع‌به صافی‌ها نیز صدق می‌کند. جمع شدن رسوبات زیاد بر روی فیلتر یا قرار گرفتن جسم خارجی مسیر ورود آب را مسدود می‌کند.

برای حل این مشکل ابتدا از باز بودن شیر آب مطمئن باشید. اگر همچنان آب وارد ماشین نمی‌شود، می‌توانید شلنگ را باز کرده و مسیر آن را بررسی کنید تا جسمی مسیر آن را مسدود نکرده‌باشد. همچنین فیلتر را هم تمیز کرده تا رسوبات پاک شوند.

• شیر تأمین آب خانگی

همان طور که بالا اشاره کردیم، در مرحله‌ی اول حتماً شیر آب را چک کنید. چنانچه مشکل از آن بود، می‌توانید با تعویض شیر مشکل پیش آمده را حل کنید.

 

 

• شیر برقی

یکی دیگر از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خرابی شیر برقی است. برای درست کار کردن این قطعه، علاوه‌بر فشار آب، ولتاژ برق مناسب نیز باید فراهم باشد. برای اندازه‌گیری ولتاژ شیر می‌توان از یک مولتی‌متر استفاده کنید. توجه داشته‌باشید که ولتاژ در حین عملیات آبگیری باید اندازه‌گیری شود. به دلیل وجود خطر برق گرفتگی، حتماً پیشنهاد می‌کنیم از یک تکنسین کمک بگیرید.

در صورتی که ولتاژ مناسب به شیر می‌رسد اما همچنان عمل آبگیری با مشکل مواجه است، مشکل از خود شیر بوده و در صورت کمبود ولتاژ، باید قطعاتی که این ولتاژ را فراهم می‌کنند تعمیر و یا تعویض شود. این قطعات شامل تایمر، برد الکترونیکی، سوییچ سطح آب و سیم‌کشی داخلی است.شیر برقی

• سوییچ سطح آب یا هیدرواستات

مراحل رسیدن برق به شیر برقی به این صورت است که این جریان از برد یا تایمر، ابتدا به این سوییچ فرستاده می‌شود و پس از آن به شیر برقی می‌رود. هنگامی که سطح آب به مقدار معینی رسید و آبگیری تمام شد، این سوییچ جریان برق به شیر برقی را قطع کرده و آن را به سمت موتور می‌برد تا چرخش آغاز شود. حال اگر این سوییچ به مشکل بخورد، ممکن است از همان ابتدا جریان به شیر برقی فرستاده نشود و مرحله‌ی آبگیری اصلاً آغاز نشود.

برای اطلاع از سلامت سوییچ سطح آب باید از یک مولتی‌متر استفاده کنید و در صورتی که خراب باشد، آن را تعویض کنید.

• تایمر یا برد الکترونیکی

جریان برقی که به قسمت‌های مختلف دستگاه از جمله شیر برقی می‌رسد، از تایمر یا برد الکترونیکی ماشین‌های لباسشویی می‌گذرد. در صورتی که مشکل یا خللی در این برد به وجود آید، ولتاژ مورد نیاز برای شیر برقی فراهم نشده و عملیات آبگیری آغاز نمی‌شود. پس یکی دیگر از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خلل در تایمر یا برد ماشین لباسشویی می‌تواند باشد.

 

برای بررسی برد یا تایمر دستگاه، می‌توانید به کمک مولتی‌متر، ولتاژ کنتاکت‌های تایمر و یا ولتاژ پایانه‌های الکترونیکی برد دستگاه را اندازه‌گیری کنید. حتماً این کار را به یک تکنسین بسپارید؛ چرا که این کار باید در هنگام آبگیری صورت بگیرد و خطر برق گرفتگی وجود دارد.علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

• فشار آب

در صورتی که فشار آب در لوله‌ها کم باشد، عملیات آبگیری با مشکل روبه‌رو خواهد‌شد. این فشار باید حدوداً 20psi در لوله‌ها باشد.

• کثیف بودن و گرفتگی جا پودری

آب پس از این که از شیر برقی بگذرد، وارد جا پودری می‌شود تا پودر یا مایع موجود را در خود حل کند. برای یکنواختی آب در جا پودری، سوراخ‌های ریزی روی آن تعبیه شده تا آب وارد جا پودری شود. با گذر زمان و به علت املاح و ناخالصی‌های موجود در آب، رسوباتی این روزنه‌های ریز را می‌پوشانند و مانع ورود آب به جا پودری می‌شوند.

برای برطرف کردن این مشکل لازم است تا جا پودری باز شده و این رسوبات از بین بروند. توجه کنید که باز و بسته کردن جا پودری نیاز به تخصص دارد. حرکت اشتباه و یا شکستن یکی از خارهای آن باعث می‌شود که مجبور شوید تا کل جا پودری را تعویض کنید. پس حتماً اجازه دهید یک تعمیرکار این کار را انجام دهد.

• اشکال در سیم‌کشی ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم، عملیات آبگیری به کمک قطعاتی مثل شیر برقی، هیدرواستات، سلکتور و… انجام می‌شود. تمام این قطعات به وسیله‌ی سیم‌کشی به برد یا تایمر ماشین لباسشویی متصل هستند. پس ممکن است قطعی ریز یا وجود مشکلی در سیم‌کشی دستگاه، سبب شود تا آن قطعه وظیفه‌ی خود را به درستی انجام ندهد و فعالیت آبگیری با مشکل مواجه شود. خرابی سوکت‌های متصل به قطعات ذکر شده نیز می‌تواند از دیگر عوامل علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد.

برای پیدا کردن مشکل باید سوکت‌ها و سیم‌کشی قطعاتی که در فعالیت آبگیری نقش دارند، بررسی شود که‌ نیازمند تخصص به همراه تجربه است. پس به هیچ عنوان خودتان اقدام به بررسی نکنید.

 

 

مجموعه ابتکار سرویس

در این مقاله ما سعی کردیم شما را بیشتر با علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی آشنا کنیم ولی برای تعمیر این مشکلات حتماً پیشنهاد می‌کنیم که خودتان اقدام نکنید. چرا که ماشین‌های لباسشویی پیچیدگی خاصی دارند و حرکت اشتباهی ممکن است باعث خرابی بیشتر و افزایش هزینه تعمیر بشود.

مجموعه ابتکار سرویس تعمیرکاران و تکنسین‌های مجرب، متخصص و باتجربه را دور هم جمع کرده تا در صورت بروز مشکلی برای لوازم، شما بدون هیچ نگرانی تعمیر ماشین لباسشویی خود را به ما بسپارید. نیروهای مجموعه ما آماده خدمت رسانی به صورت ۲۴ ساعته حتی روزهای تعطیل به شما می‌باشند و با تشخیص درست و کمترین هزینه،  در منزل خودتان ماشین لباسشویی شما را تعمیر می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به صورت تلفنی و آنلاین نیز با ما در ارتباط بوده و به صورت غیرحضوری، از نیروهای ما مشورت بگیرید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید