ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ، در حال تبدیل شدن به یکی از اجزای اصلی آشپزخانه‌های ایرانی می‌شود. این که پس از یک مهمانی پر جمعیت، به راحتی ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و دیگر دغدغه‌ی شستن ظرف‌ها را نداشته باشید، از مزیت‌های این دستگاه پرکاربرد خواهد بود. این دستگاه، جزو دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ی لوازم خانگی می‌باشد و در صورتی که برای آن مشکلی پیش بیاید و نیاز به تعمیر داشته باشد، به یک نیروی متخصص با تجربه که دارای اطلاعات به روز می‌باشد، نیاز خواهید داشت.

فرض کنید شاغل هستید و پس از پایان روز سخت کاری و خوردن یک غذای خوشمزه می خواهید استراحت کنید، اما گوشه ذهنتان سینکی پر از بشقاب های کثیف روی اعصابتان خط می اندازد. تصور اینکه ماشین‌ظرفشویی شما نیز خراب شده است و نمی دانید چه کاری انجام دهید، بی حوصلگی دوچندانی گریبان‌گیر شما خواهد بود. چرا که در اکثر موارد، وقتی به ماشین‌ظرفشویی عادت می‌کنید، ظرف شستن با دست برایتان سخت می‌شود. اما در صورتی که این مشکل برای شما به وجود آمد، نگران نباشید؛ چرا که ابتکار سرویس همراه شماست. برای آشنایی بیشتر با نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی من اصلا روشن نمی شود

روشن نشدن ماشین ظرفشویی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای شما به وجود بیاید و می تواند علل متفاوتی داشته باشد که در ادامه، این علل را بررسی می کنیم:

 

 

قطعی جریان برق

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، اول از همه از برقراری جریان برق اطمینان پیدا کنید. پریز برق را چک کرده، نگاهی هم به جعبه تقسیم و فیوز برق بیندازید. مطمئن شوید دوشاخه برق ظرفشویی و پریز برق سالم هستند. ( برای اطمینان از وجود جریان الکتریکی از فازمتر استفاده کنید.)

جریان برق برقرار است اما ظرفشویی من همچنان روشن نمی شود.

روشن نشدن ظرفشویی می تواند به دلایل دیگری مثل خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه باشد؛ و یا شاید هم چفت درب دستگاه خراب شده است. از آنجا که چفت درب ماشین ظرفشویی نقش قفل کردن درب دستگاه را بر عهده دارد، طبیعی است با خراب شدن این قطعه، دستگاه از عملکرد طبیعی خود پشتیبانی نکرده و روشن نشود. چرا که معمولا با بسته نشدن درب دستگاه، برق به جریان نمی‌افتد. قطعات دیگری که ممکن است در روشن نشدن ماشین ظرفشویی دخیل باشند، مواردی همچون خرابی در برد الکترونیکی و موتور و … که در صورتی که تجربه‌ی کافی نداشته باشید، توانایی بررسی و تعمیر آن را نخواهید داشت.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که به نتیجه نرسیدید، از متخصصین مجرب مربوطه به این کار کمک بگیرید. کارشناسان فنی ما در گروه ابتکار سرویس، هنگام بروز این مشکل معمولا قطعات دیگری همچون موتور، برد الکترونیکی و سیستم برقی ماشین ظرفشویی را هم بررسی می کنند تا در صورتی که نیاز به تعمیر و یا تعویض داشت، برای آن اقدام کنند.

ظرفشویی من ظرف ها را تمیز نمی کند

یکی از علل بروز این مشکل سختی و فشار آب است. فشار آب مناسب و استاندارد برای شستن ظروف در ماشین‎‌ظرفشویی چیزی بین ۲۰ تا ۱۲۰ پوند بر اینچ مربع است. اگر فشار آب ظرفشویی از بازه استاندارد خود خارج شود، ظرف ها به خوبی تمیز نخواهند شد؛ چرا که اصلا اساس کار ماشین ظرفشویی بر اساس فشار است برای تست فشار آب دستگاه ظرفشویی چنین عمل می کنید:

  • ابتدا تمامی دستگاه هایی که آب مصرف می کنند را قطع کنید.
  • تمامی شیر های آب را ببندید.
  • شیر آب گرم را بر روی یک ظرف با حجم نیم گالن باز کنید و زمان بگیرید.
  • اگر پس از ۱۴ ثانیه ظرف نیم گالنی شما پر نشد، دستگاه فشار آب ظرفشویی شما با مشکل مواجه است.

در صورتی که این مشکل باعث تمیز نشدن ظروف شما بود، می‌توانید برای این کار از یک پمپ کوچک استفاده کنید تا فشار آب لازم را برای شما به وجود بیاورد؛ اما از آنجایی که پمپ آب نیز قیمت چندان پایینی ندارند، توصیه می‌شود پیش از خرید ماشین ظرفشویی به این مشکل فکر کنید تا اگر منطقه‌ی شما فشار آب خوبی ندارد، قبل از بروز مشکل، برای آن فکری کرده باشید.

 

 

اگر آب شهری منطقه زندگی شما سختی دارد و مشکل تمیز نشدن دستگاهتان از میزان سختی آب است، می توانید با استفاده از دستگاه نرم کننده، سختی بیش از حد آب را بگیرید.

ماشین ظرفشویی من ظرف ها را خشک نمی کندماشین ظرفشویی

ترمینال های المنت گرمایی و هیتر دستگاه ماشین ظرفشویی وظیفه خشک کردن ظروف شما را بر عهده دارند، پس اولین گام برای رفع این مشکل، چک کردن المنت‌های گرمایی ماشین‌ظرفشویی است. المنت های گرمایی عموما در زیر لگن دستگاه واقع شده اند. المنت‌ها زیاد قابلیت تعمیر ندارند و در صورت خرابی، باید آن‌ها را تعویض کنید.

درست است که هیتر و المنت گرمایی نقش اصلی خشک کردن ظروف را بر عهده دارند، اما ممکن است علت مشکل شما خرابی این قطعات نباشد. اگر هیتر درست کار می کند، اما باز هم ظروف خشک نمی شوند، سری به ترموستات بزنید، در صورتی که ترموستات مشکل داشته باشد، ممکن است دمای المنت‌ها به اندازه‌ای بالا نیاید که بتواند آب ظرف‌ها را در زمان تعیین شده خشک کند. عملکرد ترموستات را می‌توانید توسط مولتی متر چک کنید. (از ترموستات برای کنترل دمای دستگاه استفاده می شود. ) علت آخر خشک نشدن ظروف به مخزن آبکشی و کلاهک شوینده بر می گردد. تعمیر این قطعات کاری پیچیده و تخصصی است و نیازمند مهارت و تجربه است. ما در ابتکار سرویس آماده انواع خدمت رسانی، از جمله همین مشکلات، به شما مشتریان عزیز هستیم.

چرا ماشین ظرفشویی من بوی بدی می دهد؟

دلیل این مشکل به خاطر ایراد در قسمت فیلتر تخلیه است. اگر ماشین ظرفشویی شما بوی نا مساعدی می دهد، فیلتر تخلیه دستگاه را بازبینی کنید. گاهی پسماندها و ذرات غذا باعث گرفتگی فیلتر تخلیه ظرفشویی می شوند. به جا ماندن ذرات باقیمانده غذا در منافذ بازوهای آبپاش، این منافذ را مسدود کرده و پس از مدتی دستگاه شما را بد بو می کنند که باید به تعمیر ماشین ظرفشویی خود بپردازید.

برای جلوگیری از این کار، در ابتدا سعی کنید زباله‌های بزرگ را از روی ظروف بردارید و سپس آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ هر چند وقت یکبار نیز لوله‌های خروجی را چک کنید که تا جایی که ممکن است جلوی تجمع زباله را گرفته باشید.

 

 

ماشین‌ظرفشویی من آب را تخلیه نمی کند

به طور معمول این مشکل مربوط به پمپ تخلیه دستگاه است. اگر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما خراب و یا مسدود باشد، آب در داخل دستگاه باقی می ماند. باقی ماندن آب در ظرفشویی می تواند خسارات زیادی برای ظرفشویی شما به همراه داشته باشد. برای تست پمپ تخلیه می توانید از کارشناسان فنی ابتکار سرویس کمک بگیرید.

البته ممکن است مشکل به پمپ تخلیه ربطی نداشته باشد. در صورت گرفتگی فیلتر تخلیه، شیلنگ تخلیه آب و یا فاضلاب خروجی آب ظرفشویی نیز آب دستگاه تخلیه نخواهد شد. پس حتما از عدم گرفتگی شیلنگ تخلیه دستگاه اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از علل عدم تخلیه آب در ظرفشویی عدم ارسال فرمان تخلیه از برد الکترونیک دستگاه به پمپ می باشد. در این صورت حتما دستگاه خود را به یک کارشناس فنی نشان دهید و فراموش نکنید که شما می توانید ماشین ظرفشویی خود را با ابتکار سرویس، سرویس کنید.

 

 

ابتکار سرویس‎

ابتکار سرویس با جمع کردن گروهی از مجرب ترین تکنسین‌ها، توانایی تعمیر، تعویض قطعات، تشخیص خرابی و سرویس هر نوع برندی از  ماشین ظرفشویی را دارا می‌باشد؛ که در صورتی که در این زمینه‌ها، نیاز به نیروی متخصص داشتید، می‌توانید روی گروه ابتکار سرویس، حساب کنید.

همچنین، مشاورین آنلاین این گروه به شکل بیست و چهار ساعته در دسترس شما خواهند بود تا در صورتی که در خودتان این توانایی را می‌دیدید که دستگاه خود را تعمیر کنید و فقط نیاز به اندکی مشورت داشتید، از تجربیات مشاورین آنلاین این گروه به شکل تلفنی و یا آنلاین، بهره ببرید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید