مشکلات ماشین ظرفشویی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از مردم ظرف‌های خود را به‌ صورت سنتی نمی‌شویند، بلکه از ماشین‌های ظرفشویی متنوعی که در بازار موجود است استفاده می‌کنند. خراب ‌شدن ماشین‌های ظرفشویی دغدغه بزرگی را برای مصرف ‌کنندگان ایجاد کرده است. خراب ‌شدن ماشین ظرفشویی در آشپزخانه باعث می‌شود که آشپزخانه مملو از ظرف‌های کثیف شود. مشکلات ماشین ظرفشویی مانند خوب نشستن ظرف‌ها، اتصالی برق ماشین ظرفشویی، نشت آب و … باعث می‌شود که شما به فکر خرید دستگاه جدیدی باشید. با وجود اوضاع اقتصادی، نگرانی‌های زیادی به وجود می‌آید؛ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم خیال شما را در رابطه با رفع مشکلات ماشین ظرفشویی راحت کنیم.

بسیاری از مشکلات ماشین ظرفشویی ، خطرات جدی به همراه ندارد که شما را به فکر ماشین ظرفشویی جدید بیندازد. برخی از مشکلاتی که پیش می‌آید با تعویض یا حتی تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی به ‌سادگی حل می‌شود.

در ادامه این مقاله سعی داریم راجع به مشکلات ماشین ظرفشویی و راه‌‌حل‌های موجود برای برطرف‌کردن آن‌ها صحبت ‌کنیم. مشکلات و راه‌حل‌ها به‌قرار زیر می‌باشد:

مشکلات ماشین ظرفشویی

مشکلات ماشین ظرفشویی

  • تمیز شسته نشدن ظرف‌ها

برخی اوقات پیش می‌آید که ظرف‌ها به ‌خوبی شسته نمی‌شوند. مشاهده ظرف‌های کثیف بعد از شستن ظرف‌ها توسط ماشین ظرفشویی، ناخودآگاه ناکارآمدی ماشین ظرفشویی را در ذهن ما تداعی می‌کند. راه‌هایی که برای حل این مشکل وجود دارد به صورت زیر است:

ابتدا مطمئن شوید که ذرات چربی به واشر آب، سینی فشار و آب‌پاش نچسبیده باشد. برای اطمینان از این قضیه می‌توانید ماشین ظرفشویی را بدون ظرف با مواد شوینده روشن کنید، این کار باعث می‌شود داخل ماشین ظرفشویی از کثیفی و چربی تمیز شود. اگر مشکل دستگاه شما حل نشد، ممکن است املاح داخل آب باعث رسوب داخل لوله‌های ماشین ظرفشویی شده باشد و فشار آب برای شستشو کم شده باشد.

 

مقاله پیشنهادی : روش صحیح استفاده از ماشین ظرفشویی

 

ممکن است بازو‌های ماشین ظرفشویی پوسیده باشند. آن‌ها را بازبینی کنید، مطمئن شوید که به ‌راحتی باز و بسته می‌شوند. اگر بازو‌ها مشکل داشتند حتماً با تعمیرکار تماس بگیرید که آن‌ها را تعویض کند.

ممکن است بعد از مدتی واشر غلاف تخلیه شل شود و حالت اولیه خود را از دست ‌دهد. این مورد را نیز در نظر داشته باشید. باید به شما یادآوری کنیم که حتماً از تاریخ انقضا مواد شوینده خود مطمئن شوید.

  • سروصدای زیاد ماشین ظرفشویی

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی در هنگام شستن ظرف‌ها سروصدا به همراه دارند. اگر ماشین ظرفشویی شما به طور اتفاقی شروع به سروصدای زیاد و نامتعارف کرد، دچار مشکل شده است. شما باید این مشکل را حل کنید که باعث خرابی ماشین ظرفشویی نشود. در این موارد باید پمپ، حلقه بلبرینگ یا بازوی شستشو را بازبینی کنید. در صورت خراب‌ شدن هرکدام باید تعویض شود. شاید بازوی آب‌پاش در هنگام حرکت به ظرف‌ها برخورد می‌کند، باید این مسائل را در نظر داشته باشید و برای حل هرکدام از مشکلات با تعمیرکار متخصص تماس بگیرد.

مشکلات ماشین ظرفشویی

  • برفکی شدن ظرف‌های شیشه‌ای

برفکی شدن ظروف، خصوصا ظروف شیشه‌ای از ناراحت کننده‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است. این مشکل به دلیل سختی آب می‌باشد. برای برطرف ‌کردن این مشکل باید از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید، که سختی آب را برطرف کنند.

  • باقی‌ماندن لکه روی ظرف‌ها

اگر بعد از شستشو بر روی ظرف‌ها لکه باقی می‌ماند، از مواد شوینده بهتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مواد کمک شستشو استفاده کنید که مانع باقی‌ماندن آب روی ظرف‌ها می‌شود.

  • تخلیه نشدن آب داخل ماشین

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی یکی از بزرگترین مشکلات ماشین ظرفشویی است؛ چون ممکن است با باز شدن درب ماشین ظرفشویی، آب داخل آن در آشپزخانه سرازیر شود. یکی از دلایل این مشکل قطعات لوله سوپاپ در مخزن تخلیه می‌باشد که حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر در عملکرد آن مشکلی وجود داشته باشد، باید تعویض گردد.

 

مقاله پیشنهادی : بهترین برندهای ماشین ظرفشویی از نگاه مصرف‌ کنندگان

 

  • درب ماشین ظرفشویی به ‌خوبی بسته نمی‌شود

از دیگر مشکلات ماشین ظرف‌شویی ،چفت نشدن درب ماشین است. بسته نشدن درب دستگاه در عملکرد ماشین ظرفشویی خلل ایجاد می‌کند. برای بهبود کارایی باید این مشکل رفع شود. ممکن است قفل درب ماشین ظرفشویی پوسیده باشد. باید این مورد بازبینی شود، اگر لازم بود قفل درب را تعویض کنید. البته برای تعویض قفل باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

  • خشک نشدن ظرف‌ها بعد از شستشو

اگر بعد از اتمام شستشوی ظرف‌ها، هنگام باز کردن درب ماشین ظرفشویی با خیس بودن ظرف‌ها و جاری شدن آب مواجه شدید، باید برای رفع این مشکل راهی پیدا کنید و مطمئن شوید که مشکل حل می‌شود. علت این مشکل می‌تواند بسته بودن مسیر پمپ تخلیه یا خرابی مخزن تخلیه باشد. می‌توانید دریچه مخزن تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید، اگر در عملکرد آن مشکلی بود آن را برطرف کنید. به طور مثال ممکن است کاغذ یا تکه‌های کوچک غذا مانع بسته شدن آن شده باشند. اگر با باز کردن مسیر پمپ تخلیه مشکل ماشین ظرفشویی برطرف نشد، باید با تعمیرکار تماس بگیرید که قطعات را تعویض کند.

  • عدم انجام فرایند آبگیری

در گاهی اوقات ممکن است که آب کافی برای شستشوی ظروف در مخزن ماشین ظرفشویی پر نشده باشد. در بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی این سیستم تعبیه شده است که میزان آب برای شستشو را کنترل و مدیریت ‌کند. این مشکل می‌تواند از خراب ‌شدن شیر ورودی آب باشد. ابتدا از سالم بودن شیر ورودی آب اطمینان حاصل فرمایید؛ اگر مسیر ورود آب مسدود شده است، آن را برطرف کنید. تایمر ماشین ظرفشویی و سوئیچ شناور را هم بررسی نمایید. اگر نیاز به تعمیر یا تعویض داشت با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی

یکی از نگران کننده‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی، روشن نشدن آن است. برای شروع، ابتدا باید دستگاه را روشن کنیم. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نشد، ابتدا از بسته بودن درب دستگاه مطمئن شوید، سپس سیم برق و دوشاخه و همچنین فیوزهای برق آن را چک کنید و برای رفع مشکل سریعاً اقدام کنید.

مشکلات ماشین ظرفشویی

  • بوی بد ماشین ظرفشویی

از متعدد مشکلات ماشین ظرفشویی، پخش بوی ناخوشایند بعد از تمام شدن کار آن می‌باشد. این بوی ناخوشایند و بد به دلیل وجود ذرات چربی و تکه‌های کوچک غذا در اسپری آبپاش‌ها می‌باشد. برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم که چربی‌ها را از روی ظرف‌ها پاک کنید، یا از مواد خوشبو کننده در فرایند شستشو استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی : نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

 

  • طولانی شدن عمل شستشو

اگر فرایند شستشو بسیار طولانی شد، احتمالا نشان‌دهنده عملکرد ناقص ماشین ظرفشویی باشد. این مسئله می‌تواند ناشی از خراب ‌شدن ترموستات و تایمر موتور باشد.

در این مقاله سعی بر آن داشتیم رایج‌ترین و متعددترین مشکلات ماشین‌های ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم و راه ‌حل آن مشکلات را بیان کنیم. مشکلات ماشین‌های ظرفشویی فارغ از نوع و برند آن‌ها می‌باشد. یعنی اگر به دنبال راه حل برای رفع مشکلات ماشین ظرف‌شویی کنوود ، مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک ، مشکلات ماشین ظرفشویی بکو ، مشکلات ماشین ظرفشویی بوش و همچنین مشکلات ماشین ظرفشویی ال‌جی هستید، می‌توانیداز مطالبی که در قسمت‌های بالا ارائه دادیم استفاده کنید.

ابتکار سرویس

ماشین‌های ظرفشویی مانند دیگر لوازم خانگی ممکن است دچار مشکل ‌شوند. برای حل مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی باید موارد متعددی را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله به مشکلات رایج و متعدد ماشین‌های ظرفشویی پرداختیم. برخی اوقات ممکن است با مشکلی روبرو شوید که توانایی رفع و حل آن را نداشته باشید؛ به همین علت بهتر است تعمیرات را به متخصصین زمینه خود بسپارید. گروه ابتکار سرویس تکنسین و تعمیرکارهای بسیار مجربی داشته که شما می‌توانید تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را به آن‌ها بسپارید. همچین می‌توانید با این گروه تماس بگیرید و در رابطه با مشکلات ماشین ظرفشویی خود، از راهنمایی‌های مشاوران این گروه بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید