نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی : در گذشته، یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانم‌ها همیشه، شستن ظروف کثیف بود تا این که با‌ اختراع ماشین‌های ظرفشویی و پیشرفت روز به روز آن‌ها، کم‌کم این مشکل حل شد. تا جایی که امروز، ماشین‌های ظرفشویی قادر هستند با چندین برنامه شستشوی متنوع و مصرف آب و مایع تمیزکننده به مراتب کمتر از روش سنتی، تمام ظروف را در کمترین زمان بشویند.

نمک ماشین ظرفشویی

برای این که ماشین‌های ظرفشویی بهترین عملکرد را داشته‌باشند، لازم است تا یک‌سری نکات ریز اما مهم را رعایت کنید. عدم رعایت آن‌ها هم باعث کاهش کیفیت شستشو می‌شود و هم طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. یکی از این عوامل مهم استفاده از نمک ماشین ظرفشویی می‌باشد. به همین علت، در این مقاله شما را با این عامل مهم بیشتر آشنا می‌کنیم تا با رعایت آن، از شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی خود لذت ببرید.

 

 

نمک ماشین ظرفشویی چیست

یکی از معظلات بزرگی که خانواده‌ها در استفاده از ماشین‌های ظرفشویی با آن مواجه می‌شوند، وجود جرم و رسوب در دستگاه می‌باشد که نه تنها طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد، از کیفیت شستشو نیز می‌کاهد. از جمله علت‌های وجود این رسوبات، سختی آب شهری می‌باشد. حال با توجه به میزان کم یا زیاد بودن سختی آب محل سکونت شما، مقدار این رسوبات نیز تغییر می‌کند. کاربرد نمک ماشین ظرفشویی، جلوگیری از تجمع این سختی‌ها و رسوبات می‌باشد. آن‌ها با نرم کردن سختی آب، از تجمع و رسوب آن‌ها در محفظه و روی ظروف جلوگیری می‌کند.

از دیگر دلایل استفاده از نمک ماشین ظرفشویی می‌توان به افزایش قدرت پاک‌کنندگی و پیشگیری از آسیب رسیدن به ظروف حساسی مثل آرکوپال اشاره کرد. این‌ ماده با نرم کردن آب، قدرت شستشوی دستگاه را افزایش می‌دهد و اجازه ماندن لک بر روی ظروف را نمی‌دهد. از طرف دیگر بعضی از ظروف مثل کریستال‌ها و آرکوپال‌ها بسیار حساس هستند و اگر سختی آب منطقه شما بیش از حد زیاد باشد، ممکن است به این ظروف آسیب برساند. پس استفاده از نمک‌ها ظرفشویی را حتماً جدی بگیرید.

نکته:

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، استفاده از نمک ظرفشویی استاندارد می‌باشد. چرا که اگر نمک‌ها دارای ناخالصی‌هایی مثل آهن و کربنات باشند، کارایی نداشته و به ظروف بیشتر آسیب می‌رسانند. پس از هر نمکی برای ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

نمک ماشین ظرفشویی

اگر بخواهید به صورت تخصصی‌تر با کاربرد نمک ماشین ظرفشویی آشنا شوید، باید خدمتتان عرض کنیم که ماشین‌های ظرفشویی دارای قطعه‌ای به نام رزین هستند. وظیفه این قطعه گرفتن سختی‌های آب می‌باشد. حال با گرفتن سختی‌ها به خود، این قطعه نیازمند شستشو می‌شود که این کار را نمک‌های ماشین ظرفشویی انجام می‌دهند. یعنی در هر دور شستشوی ظروف، رزین سختی‌های آب را می‌گیرد. در ۵ دقیقه‌ی آخر چرخه شستشو، نمک وارد عمل شده و رزین را شستشو می‌دهد و آن را آماده‌ی شستشوی بعدی می‌کند.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی 

 

اثرات مخرب عدم استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

نمک‌های ماشین ظرفشویی همان‌طور که متوجه شدید، از اهمیت بالایی برخوردارند که عدم استفاده از آن‌ها مشکلاتی برای دستگاه شما پیش خواهدآمد که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • به علت وجود سختی در آب شهری و رسوب کردن آن‌ها، جت‌های آبپاش دچار گرفتگی شده و مسیر آن‌ها مسدود می‌شود.
  • بر روی المنت‌های گرم‌کننده داخل دستگاه رسوب جمع می‌شود و بازده آن‌ها کاهش می‌یابد. در نتیجه میزان مصرب انرژی ماشین ظرفشویی شما بالاتر‌خواهدرفت.
  • این رسوبات، طول عمر ماشین ظرفشویی را کاهش می‌دهد.
  • این املاح و سختی‌های موجود در آب سبب ایجاد لک و سفیدک بر روی ظروف شما می‌شود.

 

 

علامت نمک در ماشین ظرفشویی

علامت نمک در ماشین ظرفشویی، نماد S می‌باشد و زمانی که این علامت را مشاهده کردید، باید به ماشین خود نمک اضافه کنید. حال چه زمانی باید روشن یا خاموش بودن این علامت را چک کنید؟

نمک ماشین ظرفشویی

زمانی که دستگاه را روشن کرده و قرص ظرفشویی را اضافه کردید، باید به آلارم نمک ماشین ظرفشویی دقت کنید. اگر نماد S روشن بود، یعنی نمک دستگاه شما کم‌ می‌باشد و قبل از انتخاب برنامه برای شستشو، درب دستگاه را یاز کرده و نمک آن را شارژ کنید.

نحوه ریختن نمک ماشین ظرفشویی

در کف محفظه ماشین ظرفشویی در سمت چپ، یک درپوشی قرار دارد که روی آن Salt نوشته‌شده. این مخزن مخصوص نمک می‌باشد. برای ریختن نمک داخل آن، بایست ابتدا درب را باز کنید. سپس قیف مخصوص را داخل آن قرار دهید و نمک را داخل آن بریزید. دقت کنید که آنقدر باید نمک اضافه کنید تا از بالا به اندازه دو بند انگشت فضای خالی باقی بماند. این کار را در چند مرحله انجام دهید و هر بار با قاشق آن را هم بزنید. پس از رسیدن به حد معین، درپوش را بسته و نشانگر آن را چک کنید تا خاموش شده‌باشد.

 

 

نکات مهم هنگام ریختن نمک ماشین ظرفشویی

  • از ریختن نمک‌های متفرقه خوداری کنید؛ چرا که اکثر آن‌ها دارای ناخالصی می‌باشند.
  • از وظایف این ماده، کنترل سختی آب می‌باشد. پس با توجه به میزان سختی آب منطقه خود و برند ماشین ظرفشویی، بهترین نمک را انتخاب کنید.
  • به محض روشن شدن نشانگر آن، اقدام به اضافه کردن نمک کنید و از کار کردن دستگاه بدون نمک جلوگیری کنید.
  • همان‌طور که گفتیم بهترین میزان برای نمک ماشین ظرفشویی، دو بند پایین‌تر از درب مخزن است. اگر این میزان را ریخته اما باز هم علامت S دستگاه خاموش نشد، به کمک قاشق نمک داخل مخزن را هم بزنید تا سنسور دستگاه عمل کند.

نشت نمک

بعضی مواقع ممکن است نمک از داخل مخزن به بیرون نشتی کند. در این مواقع لازم است تا در مرحله اول وضعیت درپوش مخزن را چک کنید. گاهی مواقع به علت درست بسته نشدن درب مخزن، درز به وجود آید و از اطراف آن، نمک وارد محفظه می‌شود. در صورت بررسی آن و عدم مشاهده مشکل در درپوش، باید از یک تکنسین کمک گرفته تا وضعیت مخزن را بررسی کند. این کار کمی تخصصی بوده و اگر در این زمینه مهارتی ندارید، خودتان اقدام نکنید.

اصلی یا تقلبی بودن نمک

نمک‌های ماشین ظرفشویی جز عواملی هستند که در کیفیت شستشوی ماشین‌های ظرفشویی بسیار تاثیرگذار هستند. در صورتی که نسبت به آن اهمیت ندهید، بازده دستگاه شما پایین خواهد آمد و جز افرادی خواهیدشد که با ماشین‌های ظرفشویی مخالف هستند. در صورتی که شما به درستی از دستگاه خود استفاده نکرده‌اید.

اصلی بودن نمک‌ها بسیار اهمیت دارد؛ چرا که نمک‌های تقلبی نه‌تنها که از سختی آب نمی‌کاهند، بلکه به آن اضافه نیز می‌کند و تنها فایده آن‌ها این است که دیگر چراغ آلارم S، روشن نخواهدشد. از دیگر معایب نمک‌های تقلبی، کدر شدن ظروف بعد از شستشو نیز می‌باشد.

نشانه‌هایی برای تشخیص نمک اصلی از تقلبی مثل شفافیت دانه‌های آن، اندازه دانه‌های آن‌ها، نوع بسته‌بندی و… وجود دارد اما همیشگی نیستند و مواردی خلاف آن‌ها نیز مشاهده شده. تنها راه مطمئنی که برای تهیه نمک‌ اصلی وجود دارد، تهیه برند معتبر از فروشگاه معتبر می‌باشد.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص جنس اصلی، میزان رضایت شما نیز می‌باشد. در صورتی که از کیفیت شستشوی ظروف بعد از اضافه کردن نمک جدید رضایت ندارید و ظروف کدر و دارای خط و خش شده‌اند، نسبت به تعویض نمک دستگاه خود اقدام کنید.

اصلی یا تقلبی بودن نمک

قیمت نمک ماشین ظرفشویی

برندهای مختلف با ابعادها و سایزهای کوچک و بزرگ در بازار موجود هستند. بعضی از آن‌ها متفرقه بوده و دارای ناخالصی‌هایی می‌باشند. این ناخالصی‌ها علاوه‌بر خط‌هایی که ممکن است روی ظروف حساس شما بیندازند، در طولانی مدت به قطعات ماشین ظرفشویی نیز آسیب می‌رسانند. پس حتماً از برندهای معتبر استفاده کنید. قیمت این نمک‌ها با توجه به سایز و برند آن‌ها متفاوت می‌باشد.

از طرف دیگر نمک‌ها در سایزهای بزرگ روانه بازار می‌شوند که با تهیه آن‌ها و با توجه به میزان استفاده، نیاز شما را برای مدت طولانی برطرف می‌کند.

 

 

سخن آخر

در این مقاله با تمام اطلاعات در رابطه با نمک ماشین ظرفشویی و کاربرد و نحوه ریختن آن به دستگاه متوجه شدیم. اما اگر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی خود داشته باشیم باید چه کنیم؟

شما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما درخواست خود را با مجموعه ابتکار سرویس در میان بگذارید و یا در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان این مجموعه از طریق شماره های مذکور تماس بگیرید. متخصصان این مجموعه با دارا بودن سابقه و تجربه طولانی و همچنین استفاده از قطعات اصلی به بهترین شکل و کمترین هزینه دستگاه شما را در محل شما تعمیر می‌کنند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید