جلادهنده ماشین ظرفشویی

مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، از موادی است که توصیه می‌شود علاوه بر مواد شوینده به درون مخزن ماشین ظرفشویی ریخته شود. کارکرد این مواد به این شکل می‌باشد که ظروف موجود در ماشین ظرفشویی، به خصوص ظروف شیشه‌ای و بلوری را کاملا براق کرده و جلای خاصی به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر آن، این مایع نقش محافظت از شیشه در برابر خط و خش‌ها را نیز دارا می‌باشد. همچنین با اضافه کردن این مایع، به دلیل مواد تشکیل دهنده‌ای که دارد، روند خشک سازی نیز بهتر انجام می‌گیرد. در ادامه درباره‌ی مواد تشکیل دهنده این عنصر نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

مایع جلادهنده‌ ماشین ظرفشویی، در بیشتر مناطق ایران، به دلیل سختی آبی که دارند، توصیه می‌شود. همچنین برای افرادی که انتظار ظروفی تمیز با درخشندگی بالا را دارند نیز یک عنصر ضروری است. اما توصیه‌ی اصلی به آن دسته از افرادی است که برای شستن ظرف‌های خود از ژل و یا پودر‌های پاک کننده استفاده می‌کنند. چرا که معمولا در این نوع شوینده‌ها، هیچ عامل براق کننده‌ای وجود ندارد. اما در ساختار شوینده‌هایی که به شکل قرص ماشین ظرفشویی هستند، از ماده‌ی جلادهنده استفاده می‌شود.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

طرز کار عوامل جلادهنده‌ ماشین ظرفشویی بدین شکل است که به دلیل ساختار خاص این مواد، با تاثیر گذاشتن بر روی آب، باعث می‌‌شوند قطرات مایع راحت‌تر سطح ظروف جدا شوند. بنابراین وجود مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی برای داشتن کیفیت شست و شوی بهتر و از بین بردن لکه‌های قوی‌تر، ضروری می‌باشد.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که اصلا جلادهنده ماشین ظرفشویی چیست و آیا لازم است همه از آن استفاده کنند؟ مواد تشکیل دهنده‌ی جلادهنده را بررسی می‌کنیم، جایگزین‌های مناسب برای جلادهنده‌ی ماشین ظرفشویی را به شما معرفی می‌کنیم و تا جایی که می‌توانیم، نکات ضروری راجع به استفاده از این ماده را برای شما شرح خواهیم داد.

 

 

مایع جلادهنده چیست؟

این ماده، از ترکیبات شیمیایی خاصی تشکیل شده است که باعث می‌شود بر روی کشش سطحی آب تاثیر گذاشته و باعث شود قطرات آب بر روی ظروف باقی نماند. چرا که بالا بودن کشش سطحی آب، باعث می‌شود که قطرات آب بر روی ظروف باقی بمانند و به راحتی از روی آن جدا نشوند. قطعا این تجربه را در شست و شوی ظروف به شکل سنتی را هم داشته‌اید و شاهد این بوده‌اید که قطرات آب بر روی ظرف باقی می‌ماند و گاها مجبور می‌شوید با استفاده از یک پارچه، خیسی موجود بر روی ظروف را خشک کنید. چرا که باقی ماندن این قطرات بر روی ظرف، در صورت تمیز نشدن، به صورت خشک شده به شکل لکه بر روی ظروف باقی مانده و ظاهر نامناسبی به ظرف که شسته شده است، می‌دهد.

کار اصلی جلادهنده ماشین ظرفشویی این می‌باشد که از بروز همچنین مشکلی جلوگیری شود. این مکانیزم در تمامی مایع‌های جلادهنده یکسان می‌باشد. اما در این بین تفاوت‌هایی که در برند‌های مختلف این ماده وجود دارد چه می‌باشد؟ مواردی همچون میزان وجود مواد شیمیایی در آن که باعث تاثیرگزاری بر روی آب می‌شود، رایحه‌ای که درون آن وجود دارد، کیفیت ساخت آن و .. می‌تواند عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آن باشد؛ که شما با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید بهترین برند را برای خود انتخاب نمایید.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

نکته‌ای که باید به آن بپردازید، مقدار مایع جلادنده ماشین ظرفشویی می‌باشد که باید طبق تجربه، مقدار آن متناسب باشد. چرا که زیاد بودن آن باعث ایجاد شدن کف زیاد و خط افتادن بر روی ظروف شده و کم بودن مقدار آن، نمی‌تواند از لک شدن ظروف جلوگیری کند.

مواد تشکیل دهنده جلادهنده

مواد شیمیایی تشکیل دهنده در این ماده، باعث شده است که تاثیر آن بر روی محیط زیست بار‌ها و بار‌ها توسط محافظان محیط زیست مورد بررسی قرار بگیرد. درجه بندی که این محققان به این ماده داده‌اند، به سه دسته‌ی A و D و F تقسیم می‌شود.

مواد با گرید F نشان دهنده‌ی این است که مواد به کار برده شده در این جلا دهنده، ممکن است مضرات زیادی برای محیط زیست و همچنین سلامت بدن انسان داشته باشد و شدت آن نیز به قدری بوده است که در دسته‌ی بدترین گرید‌ها قرار بگیرد.

در موادی که درجه‌ی D را کسب می‌کنند نیز احتمال این وجود خواهد داشت که سلامتی بدن انسان و محیط زیست را مورد هجوم قرار دهد که البته شدت آن به اندازه‌ی مواد به گرید F نیست.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

موادی که باعث این مشکلات درون جلادهنده می‌شوند، عبارت‌اند از متیل کلرویزوتیازولینون که در صورت آزاد سازی آن درون محیط زیست می‌تواند برای زندگی آبزیان خطرناک باشد؛ سدیم تری فسفات که برای محیط زیست سمیت ایجاد می‌کند؛ اکسی بنزون که می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی غدد ریز انسان داشته باشد؛ ماده ضد رسوبی که در این مواد هستند، ممکن است مشکلات تنفسی را برای برخی افراد به وجود بیاورد؛ بسیاری مواد شیمیایی دیگر موجود در این ماده وجود دارد که ممکن است مشکلات پوستی را به وجود بیاورد.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

اما جلادهنده ماشین ظرفشویی که گرید A را دریافت می‌کنند، معمولا بر پایه‌ی گیاهی می‌باشد که مضرات ذکر شده در موارد بالا را نیز دارا نبوده و توصیه می‌شود در صورت ممکن، بیشتر از این قبیل جلادهنده‌ها استفاده بکنید.

 

 

نحوه ریختن مایع جلادهنده به ماشین ظرفشویی

قبل از این بخواهیم نحوه‌ی ریختن مایع جلادهنده‌ ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم، باید بدانیم که چه زمانی باید این مایع را درون دستگاه اضافه کنیم. زمانی که کد rinse aid بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی به نمایش در آمد، زمان آن است که جلادهنده ماشین ظرفشویی را به دستگاه اضافه کنید.

جلا دهنده ماشین ظرف شویی

اما اضافه کردن این پارامتر اصلا دشواری خاصی ندارد؛ کافی است به سادگی درپوش مخصوص مایع جلادهنده که بر روی ماشین ظرفشویی وجود دارد را برداشته و مایع را به مقداری به ماشین اضافه کنید که از حد خودش فرا تر نرود و باعث سرریز شدن آن نشود. در آخر نیز درپوش را ببندید.

جلادهنده ماشین ظرفشویی جلادهنده ماشین ظرفشویی جلادهنده ماشین ظرفشویی

معمولا در 5 دقیقه‌ی آخر کارکرد ماشین ظرفشویی، این هشدار بر روی نمایشگر پدید می‌آید که نشانگر این است که زمان آن است که جلادهنده ماشین ظرفشویی را اضافه کنید.

جایگزین‌های مناسب برای مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، وجود برخی مواد شیمیایی مضر درون این ماده، باعث شده است که برخی کارشناسان شما را از استفاده از این مواد منصرف کنند. اما توصیه ما به شما این است که اگر قرار است از این مواد استفاده کنید، تحقیقات لازم را به عمل آورده تا ماده‌ای که استفاده می‌کنید، کمترین سمیت را داشته باشد.

اما برخی مواد بی ضرر و ساده وجود دارند که می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای این ماده باشند و همین کارایی مفید را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1.

یکی از مواردی که به عنوان جایگزین جلادهنده‌های شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته است، سرکه می‌باشد. سرکه تا حدودی می‌تواند کارایی جلادهنده‌ی ماشین ظرفشویی را داشته باشد اما قطعا کیفیت بالای آن‌ها را نخواهد داشت. مهم‌ترین مزیتی که برای این جایگزین تعریف می‌شود، همین است که سمیتی درون آن وجود نداشته و ضرر‌هایی که درون مواد شیمیایی وجود داشت را در این ماده شاهد نخواهیم بود. اما سرکه معایبی را هم به همراه خواهد داشت؛ دیده شده است که به علت اسیدی بودن این ماده، در دراز مدت، خوردگی درون قطعات ماشین ظرفشویی به وجود می‌آید.

2.

توصیه‌های دیگری که برای جایگزین این ماده وجود دارد، این است که می‌توانید به سراغ علت نیاز به جلادهنده‌ ماشین ظرفشویی رفته و آن را تغییر دهید. مهم‌ترین علتی که باعث می‌شود نیاز به این ماده احساس شود، سختی آب است؛ پس اگر بتوانید به شکلی آب را نرم تر کنید، ( مثل استفاده از تصفیه کننده‌ی آب) می‌توانید تا حدودی با بروز این مشکل مقالبه کنید.

 

 

3.

از دیگر توصیه‌هایی که در این مورد شده است، این است که برای جلوگیری از ضرر‌های ناشی از این جلادهنده‌ها، به میزان کم از آن استفاده کنید. بدین شکل که با تجربه‌ی خودتان بسنجید که کمترین مقداری که می‌تواند کارایی مناسب در درخشندگی ظروف را داشته باشد چند واحد است؛ و از آن به بعد همین مقدار از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

جلا دهنده ماشین ظرف شویی

 

نکاتی که در مورد مایع جلادهنده باید بدانید

نکات تکمیلی که باید در رابطه با مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بدانید، این است که حتما قبل از خرید، راجع به گرید عدم سمیت آن دقت داشته باشید. حتما تحقیقات لازم را به عمل بیاورید تا مناسب‌ترین مدل را برای خود تهیه کنید.

حتما به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید، چرا که مایع تاریخ مصرف گذشته می‌تواند خرابی‌هایی در قطعات را برای شما به دنبال داشته باشد. توجه داشته باشید که انقضای این مواد‌ها، تا دو سال می‌باشد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که مایع جلادنده ماشین ظرفشویی، برای ماشین‌هایی توصیه می‌شوند که دارای خشک‌کن هستند. بنابراین اگر ماشین شما به سیستم خشک‌کن مجهز نیست، لزومی برای استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی نمی‌باشد.

عکس این مورد نیز هست، یعنی اگر دستگاه شما به سیستم خشک‌کن مجهز است، باید از این مایع استفاده کنید و اگر این سیستم شما، به خوبی ظرف‌ها را خشک نمی‌کند، به این معنی است که لازم است از مقدار مایع جلا دهنده بیشتری استفاده کنید.

 

 

حتما دقت داشته باشید که اگر شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، ماده جلادهنده دارد،( مثل قرص ماشین ظرفشویی) دیگر لازم نیست از مایع جلادهنده استفاده کنید. چرا که مقدار بیش از اندازه‌ی آن نیز ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی ظروف بشود.

جلا دهنده ماشین ظرف شویی

سخن آخر در رابطه با جلادهنده ماشین ظرفشویی

در این مقاله سعی داشتیم نکاتی که لازم است درباره‌ی جلادهنده ماشین ظرفشویی بدانید را برای شما شرح دهیم. در صورتی که مشکلی در این زمینه داشتید و نیاز بود تا از یک مشاور برای این منظور کمک بگیرید. می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین با تجربه‌ی گروه ابتکار سرویس، تمامی سوالات خود را پاسخ دهید. همچنین در صورتی که برای ماشین ظرفشویی خود نیاز به تعمیرکار و یا سرویس‌کاری داشتید، می‌توانید از خدمات گروه ابتکار سرویس، بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید