جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیر ماشین ظرفشویی : ماشین‌های ظرفشویی از جمله لوازمی هستند که کیفیت آسایش و آرامش خانم‌ها را چندین لول بالاتر برده‌اند. امروزه دیگر خانم‌ها بعد از آشپزی و خوردن غذا، معضل شستشو و آبکشی ظروف را ندارند و یا بعد از خوردن شام مهمانی، به راحتی می‌توانند در جمع بوده و از کنار هم بودن لذت ببرند. همه این مسائل و مشکلات به لطف وجود ماشین‌های ظرفشویی برطرف شده.

از طرف دیگر این دستگاه‌ها، نیاز به سرویس و رسیدگی دارند. شستشوی ظروف در طولانی مدت و رسیدگی نکردن به دستگاه می‌تواند از مهم‌ترین عوامل خرابی آن‌ها باشد. یکی از مواردی که نسبت به ماشین‌های ظرفشویی باید رسیدگی شود، جرم گیری آن‌ها است. موضوعی که در صورت عدم آن، قطعاً به قسمت‌های مختلف آسیب خواهدرساند.

جرم گیر ماشین ظرفشویی

تصور کنید شما به دندان‌های خود رسیدگی نکنید و از مسواک و جرمگیری آن‌ها غافل شوید. چه مشکلی برای دندان‌های شما پیش خواهدآمد؟ همین موضوع نسبت به ماشین‌های ظرفشویی نیز صدق می‌کند و نیاز به جرمگیری دارند. لذا امروز می‌خواهیم به طور تخصصی به موضوع جرمگیر ماشین ظرفشویی بپردازیم.

 

 

چرا جرم گیری ماشین ظرفشویی لازم است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، ماشین ظرفشویی نیز همانند دندان‌های شما نیاز به رسیدگی و جرمگیری دارند. شما اگر بهترین برند ماشین ظرفشویی موجود در بازار را خریداری کنید اما مسائل این چنینی را رعایت نکنید، مطمئن باشید مدت کوتاهی مهمان شما خواهد بود و خیلی زود خراب شده و به خرج‌ می‌افتد. از طرف دیگر مسلماً جرم گیری ماشین ظرفشویی علاوه‌بر طول عمر دستگاه، راندمان و کیفیت شستشوی ظروف را نیز بالاتر خواهدبرد.

زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که از کجا بفهمیم که زمان جرمگیری ماشین ظرفشویی فرا رسیده؟ در مرحله‌ی اول که باید خدمتتان عرض کنم، شما باید هرچند وقت یک‌بار این کار را انجام دهید. حالا این فاصله زمانی که بین جرمگیری شما چقدر باشد، بستگی به میزان استفاده شما از دستگاه و کیفیت آب محل سکونت شما دارد. اما به طور کلی نظر اکثر کارشناسان این است که به طور متوسط هر ۴ تا ۶ هفته، حداقل یکبار این کار را انجام دهید. با وجود این شرایط، چند عاملی که نشان‌دهنده نیاز به جرمگیر ماشین ظرفشویی است را معرفی کرده‌ایم.جرم گیر ماشین ظرفشویی

  • افت کیفیت شستشوی ظروف یکی از عوامل نشان‌دهنده نیاز به جرمگیر است. اگر بعد از مدتی استفاده مستمر از دستگاه، متوجه این موضوع شدید، حتماً اقدام به جرمگیری کنید.
  • بوی نامطبوع از دیگر فاکتورهای این موضوع است. ممکن است بعضی مواقع متوجه شوید که بوی بد و نامطبوعی از محظه دستگاه یا ظروفی که شسته شده و تازه از دستگاه خارج می‌کنید، به مشامتان می‌رسد. در این مواقع بر اثر عدم جرمگیری، مواد غذایی درون دستگاه فاسد شده و باعث این بو شده‌است.
  • تکه‌هایی از مواد غذایی یا آهکی که رسوب کرده را در دستگاه مشاهده کنید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

جرم گیری با سرکه و جوش‌شیرین

از جمله بهترین جرمگیرهای خانگی، سرکه و جوش شیرین می‌باشند که به احتمال زیاد راجع‌به آن‌ها شنیده‌اید. ترکیب این دو ماده، قدرت پاک‌کنندکی فراوانی دارد و به راحتی می‌توانند چربی‌ها و جرم‌هایی که به محفظه یا قسمت‌های مختلف چسبیده‌اند را جدا کرده و بشویند. از سرکه و جوش شیرین، می‌توانید علاوه‌بر جرمگیر، به عنوان از بین برنده‌ی بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. استفاده از این ترکیب ساده را، حداقل ماهی یک‌بار، به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیری با قرص جرمگیر

یکی دیگر از انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی ، قرص‌های جرمگیری می‌باشند. نحوه کار جرمگیری با این قرص‌ها به شدت ساده بوده و زمان بسیاری کمی را نیز از شما می‌گیرد. همین عوامل سبب محبوبت آن‌ها شده و بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر آب محل سکونت شما سختی بالایی دارد و مرتباً رسوب می‌کند، استفاده از این قرص‌ها برای از بین بردن آن‌ها بسیار مفید است. همچنین این قرص‌ها می‌توانند جرم‌های داخل دستگاه و باقی‌مانده مواد غذایی را نیز بشویند که همین عوامل طول عمر دستگاه شما را به شدت بالا می‌برد. از دیگر مزایای آن‌ها می‌توان به برطرف‌کنندگی بوی بد محفظه ماشین ظرفشویی نیز اشاره کرد.

 

 

نحوه استفاده از پودر جرمگیر ماشین ظرفشویی ، قرص و یا ژل جرم گیر

همان‌طور که گفتیم، نحوه استفاده قرص‌های جرمگیر بسیار ساده است که در ادامه آن‌ را توضیح داده‌ایم.

  • ظروف داخل دستگاه را خالی کرده و چیزی داخل آن قرار ندهید.
  • هیچ ماده شوینده‌ای داخل دستگاه نریزید.
  • فقط قرص یا پودر یا ژل جرمگیر را در کف دستگاه قرار دهید.
  • با فشار دادن دکمه برنامه اتو، اجازه دهید ماشین ظرفشویی بدون ظروف یکبار فرایند شستشو را طی کند.
  • پس از اتمام یک دور چرخه شستشو، تمام دستگاه شما جرمگیری شده.

کدام بهتر است؟ قرص یا پودر یا ژل جرمگیر

در بین جرمگیرهای گفته‌شده، قرص‌ها از خود، مواد شوینده آزاد می‌کنند که سبب ایجاد کف زیاد می‌شود و به علت شوینده بودن، عمل شستشو را با کیفیت بالاتری انجام می‌دهند. قیمت قرص‌های جرمگیر به نسبت ژل و پودرها، کمی بالاتر است. دقت کنید که قرص شستشو با قرص جرمگیر تفاوت دارند.جرمگیر ماشین ظرف شویی

نحوه استفاده پودر جرمگیر ماشین ظرفشویی نیز مانند قرص‌ها می‌باشد و از قدرت بالایی نیز برخوردارند. یکی از عوامل محبوبیت آن‌ها، جنبه‌ی اقتصادی آن‌ها می‌باشد که قیمت به مراتب پایین‌تری دارند. با پودرها، تمام محفظه داخلی و حتی المنت‌های دستگاه را می‌توانید جرمگیری کنید. مانند قرص‌ها، بین پودر شستشو و پودر جرمگیر تفاوت وجود دارد.

 

قیمت ژل‌های جرمگیری کمی از قرص‌ها کمتر و از پودرها بیشتر می‌باشد. آن‌ها به نسبت پودرها، با سرعت کمتری رها می‌شوند و به مقدار کافی کف تولید می‌کنند. مایع جلادهنده و ژل جرمگیر را با یکدیگر مشابه در نظر نگیرید.

 

 

جرم گیری ماشین ظرفشویی

حال بهتر است برویم سراغ اصل مطلب. در این قسمت شما را با جرم گیری مراحل مختلف دستگاه به روش‌های خانگی، آشنا می‌کنیم.

برای انجام این کار، چند مرحله‌ی ابتدایی وجود دارد که بهتر است در همان ابتدا رعایت کنید. اولین کاری که لازم است انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و کشیدن پریز برق آن است تا خیالتان راحت شود که خطری شما را تهدید نمی‌کند. مرحله بعدی که باید رعایت کنید دمای آب است. در صورتی که آب سرد باشد، قدرت پاک کردن رسوبات را ندارد اما در صورتی که گرم باشد، به راحتی رسوبات را می‌شوید.

بعد از رعایت این دو عامل، سراغ بخش‌های مختلف دستگاه رفته و جرمگیری را شروع کنید.

  • جرم گیری لاستیک یا واشر ماشین ظرفشویی

یکی از اجزای ماشین‌های ظرفشویی که با آب و آلودگی‌های ظروف در ارتباط مستقیم است، واشر یا لاستیک است. اطراف واشر ماشین ظرفشویی از جمله مهم‌ترین مکان‌هایی است که مابقی مواد غذایی در آن جا جمع می‌شوند. برای تمیز کردن آن می‌توانید دستمال را به کمی سرکه آغشته کنید و از آن به عنوان جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید. فقط دقت کنید تا تمام قسمت‌های مختلف واشر را با دستمال تمیز کنید.

  • جرم گیری محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

قسمت بعدی که نیاز به رسیدگی و نظافت دارد، محفظه داخلی است. این محفظه بیشترین احتمال وجود رسوب و جرم را دارد و برای جرمگیری آن می‌توانید از آب گرم استفاده کنید تا تمام عوامل خارجی را بشوید. نکته مهم حائز اهمیت دیگری که در این مرحله وجود دارد، نوع ریختن آب درون محفظه است. باید حتماً دقت کنید تا آب به داخل دستگاه نفوظ نکند. در غیر این صورت قطعات الکتریکی ماشین مثل برد آن آسیب خواهددید.

  • جرم گیری سبدهای ماشین ظرفشویی

سبدهایی که ظروف درون آن‌ها قرار می‌گیرند، نیاز به بیشترین رسیدگی را دارند. این سبدها به علت مشبک بودن، با آب خالی شسته نخواهندشد. پس لازم است تا از یک برس یا فرچه‌ استفاده کنید تا تمام جرم و چربی‌های که در این شبکه‌های ریز قرار دارند، تمیز شوند.

 

 

  • جرم گیری فیلتر ماشین ظرفشویی

درون ماشین‌های ظرفشویی فیلترهایی تعبیه شده که وظیفه آن‌ها، جمع کردن عوامل خارجی در خود است. چنانچه این فیلتر‌ها نباشند، مواد غذایی و ‌رسوبات وارد قسمت‌های مختلف دستگاه شده و خسارات سنگین‌تری را وارد می‌کنند. پس این فیلترها یکی از محل‌های وجود رسوبات و مواد غذایی است که نیاز به رسیدگی و تمیز کردن دارد. در صورتی که فیلتر آسیب‌دیده باشد، حتما اقدام به تعویض آن کنید.

بعد از جرمگیری و شستشوی قسمت‌های مختلف، اجازه دهید تا آن‌ها خشک شوند. حتما سبد‌ها و واشر را بیرون گذاشته و درب ماشین را باز کنید تا تمام قسمت‌ها کامل خشک شده و سپس دستگاه را روشن کنید.

سخن آخر

پس از خواندن این مقاله، قطعاً متوجه اهمیت بالای جرم گیری ماشین ظرفشویی شده‌اید و اگر تا کنون به آن اهمیت نمی‌دادید، آن را حداقل یک‌بار در برنامه ماهانه خود قرار دهید. در صورتی که زمان لازم برای جرمگیری با سرکه و جوش شرین به روش سنتی را ندارید، می‌توانید از قرص‌ها و پودرهای جرمگیری استفاده کنید که بسیار ساده‌تر هستند. فقط در نظر داشته‌باشید که اگر به روش سنتی قصد انجام این کار را دارید، تمام بخش‌های مختلف دستگاه را به طور مجزا انجام دهید. همچنین می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکل در ماشین ظرفشویی شما با متخصصان ابتکار سرویس تماس گرفته تا در سریع ترین زمان برای خدمت رسانی در محل شما حاضر شوند. متخصصان ابتکار سرویس دارای سابقه‌ی طولانی در سرویس و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی می‌باشند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید