زئولیت در ماشین ظرفشویی

زئولیت در ماشین ظرفشویی : امروزه یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانم‌ها، شستشوی ظروف می‌باشد که وقت و انرژی زیادی را از آن‌ها می‌گیرد.زئولیت در ماشین ظرفشویی شستشوی تمام ظروف یک مهمانی خانوادگی بدون ماشین‌های ظرفشویی کار بسیاری سخت و دشواری بود اما امروزه تمام ظروف به راحتی و با مصرف آب کمتر شسته و خشک می‌شوند. کاهش مصرف آب و مواد شوینده، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌باشد که سبب محبوبیتشان شده. به طوری که شستشوی ۱۴۴ پارچه در ماشین‌های ظرفشویی تنها با ۱۴ لیتر انجام می‌شود اما شستشوی همین تعداد ظروف با دست، علاوه‌بر زمان و انرژی بسیار زیادی که می‌‌برد، نیاز به بیش از ۸۵ لیتر آب به همراه مقدار زیادی مواد شوینده دارد. از این رو استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بسیار منطقی و به‌صرفه است.

در کنار مزایای بسیار زیادی که گفته‌شد، شستشوی ماشین‌های ظرفشویی با معایبی نیز همراه است. از جمله معایب آن‌ها عدم خشک شدن کامل ظروف می‌باشد که معمولاً لکه‌هایی را به دنبال دارد که باعث دل چرکین شدن خانم‌ها می‌شود.

شرکت‌های سازنده با درک این مشکل، راه حلی برای برطرف کردن آن پیدا کردند. استفاده از سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی از جمله تکنولوژی‌های جدیدی است که برای رفع این مشکل به کار گرفته‌شده. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این تکنولوژی آشنا شویم.

 

 

زئولیت چیست ؟

اولین سوالی که احتمالاً برای شما پیش خواهدآمد این است که زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست ؟ برای جواب به این سوال، ابتدا لازم است تا بیشتر با این ماده آشنا شوید.

زئولیت (Zeolite) نوعی سنگ است که نام آن از ترکیب دو کلمه یونانی (Zeo) به معنی جوش و (Lithos) که به معنی سنگ است بدست آمده. این سنگ که یک ماده معدنی می‌باشد، در صنعت‌های مختلف و متعددی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته سنگ زئولیت، ایجاد گرما و جذب آب و رطوبت می‌باشد.

فناوری زئولیت در ماشین ظرفشویی

بسیاری از شرکت‌های سازنده ماشین‌های ظرفشویی در مدل‌های جدید خود از این تکنولوژی استفاده کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از ۱۲۰۰ گرم سنگ زئولیت، مشکل عدم خشک شدن ظروف را به طور کامل برطرف کرده‌اند. این سنگ‌ها دمایی نزدیک به ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را در دستگاه تولید کرده و با گرمای زیاد سبب از بین رفتن کامل رطوبت محیط می‌شوند. نتیجه‌ی این جذب رطوبت، ازبین رفتن تمام لکه‌های روی ظروف، مخصوصاً ظروف شفاف کریستالی، می‌باشد. سنگ زئولیت ماشین ظرفشویی با ایجاد گردش هوای سه بعدی ایجاد شده، سرعت خشک شدن ظروف بالا می‌برد و مدت زمان شستشو کاهش می‌یابد.

زئولیت در ماشین ظرفشویی

مصرف انرژی

اکثر افراد، در شستشو ظروف با ماشین‌های ظرفشویی، سعی می‌کنند برنامه‌ای را انتخاب کنند که بیشترین ظرف را در کمترین زمان بشوید. این کار قطعاً موجب بالا رفتن مصرف آب و برق دستگاه شده و مصرف انرژی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. مخصوصاً زمانی که ماشین ظرفشویی از مدل‌های قدیمی باشد. در این مدل‌ها از المنت و فن برای خشک کردن ظروف استفاده می‌شود. بدین صورت که المنت گرمای لازم را فراهم می‌کند و فن این حرارت و گرما را در تمام محیط داخلی دستگاه پخش کرده و سبب خشک شدن ظروف می‌شود. این سیستم علاوه بر معایب و ایجاد لک بر روی ظروف، اتلاف انرژی بسیار بالایی نیز دارد و هزینه زیادی را ماهانه رو دست شما می‌گذارد.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

استفاده از زئولیت در ماشین ظرفشویی علاوه‌بر افزایش کیفیت خشک کردن ظروف، مصرف برق دستگاه را نیز به شدت کاهش داده. به همین دلیل این سنگ که برای محافظت از محیط زیست نیز بسیار مناسب است، کم‌کم جایگزین المنت‌ها شده‌است.

زئولیت در ماشین ظرفشویی

طول عمر سنگ زئولیت

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آید که چند وقت یک‌بار نیاز به تعویض زئولیت‌ها است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلاً نگران طول عمر این سنگ‌ها نباشید و آن‌ها مانند قرص‌های ماشین ظرفشویی تمام نمی‌شوند. طول عمر آن‌ها را تقریباً ۵۰ سال تخمین زده‌اند و نیاز به شارژ یا تعویض آن‌ها نمی‌باشد.

مزایای دیگر سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی

استفاده از سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • در ماشین ظرفشویی‌های قدیمی، بعد از پایان یافتن شستشوی ظروف، هنگام باز کردن درب دستگاه همیشه شاهد بخاری هستید که از محفظه خارج می‌شود. این تکنولوژی‌ این مشکل را برطرف کرده و دیگر بخار شما را اذیت نمی‌کند.
  • در اکثر مواقع هنگام خارج کردن ظروف از داخل دستگاه، دمای بالای آن‌ها شما را آزار می‌دهد اما با استفاده از سنگ زئولیت ظروف با دمای مناسب و کاملاً خشک آماده‌ی استفاده مجدد شما در همان لحظه هستند.
  • مصرف انرژی دستگاه را به شدت کاهش داده و اکثر ماشین‌های ظرفشویی با این تکنولوژی دارای گرید A+++ هستند.
  • همچنین با کاهش زمان شستشو، ۱۰٪ از مصرف برق ماشین را کاهش می‌دهد.
  • یکی از معظلات همیشگی ماشین‌های ظرفشویی خشک کردن ظروف پلاستیکی بود. چرا که توان جذب گرمای پلاستیک‌ها کم بوده و همین عامل سبب می‌شود تا ظروف پلاستیکی خشک نشده و لکه‌های آب روی آن‌ها باقی بماند. اما استفاده از سنگ‌های زئولیت باعث شده تا ظروف پلاستیکی نیز به راحتی خشک شوند.

 

 

سنگ زئولیت در صنایع دیگر

این سنگ‌ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنایع تولید داروهای آنتی‌ویروس و ضد سرطان، صنعت کشاورزی، تصفیه آب، پرورش گیاهان مختلف، مواد پاک‌کننده البسه و… از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

سنگ زئولیت در صنایع دیگر

کلام آخر در باب سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی

سنگ‌های زئولیت تکنولوژی جدیدی هستند که وارد حوزه ماشین‌های ظرفشویی شده. در بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی، از این سنگ‌ها به جای المنت و فن برای خشک کردن ظروف استفاده می‌شود. این تکنولوژی، ظروف را به صورت کامل خشک کرده و هیچ لکی روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

 

 

استفاده از سنگ زئولیت در ماشین‌های ظرفشویی سبب شده تا هزینه آب و برق ماهانه شما تا حد قابل توجهی کاهش یابد و طول عمر بسیار زیاد آن‌ها سبب می‌شود تا نگرانی نسبت به آن‌ها نداشته‌باشید. مزایای بسیاری برای این سنگ‌ها گفته‌شد اما نکته جالب‌ترعدم معرفی مضرات زئولیت در ماشین ظرفشویی می‌باشد. پس در انتخاب ماشین‌های ظرفشویی با تکنولوژی سنگ زئولیت شک نکرده و با خیال راحت آن‌ها را انتخاب کنید.

شما می‌توانید در صورت نیاز با متخصصان ما در گروه ابتکار سرویس تماس گرفته و درخواست و سوال خود را با آنان مطرح کنید. همچنین متخصصین این مجموعه می‌توانند برای تعمیر ماشین ظرفشویی شما در سریع ترین زمان در محل شما برای خدمت رسانی حاضر شوند.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید