روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ

تنظیم دمای یخچال فریزر

تنظیم دمای یخچال‌ها جز نکات بسیار ریز و ساده‌ای است که در طول عمر دستگاه شما، مصرف انرژی و سلامت مواد غذایی داخل یخچال تاثیر بسیاری می‌گذارد. این دمای مناسب برای کارکرد بهینه یخچال فریزرها در تابستان و زمستان، با یکدیگر متفاوت‌اند و ندانستن این دما معظلی است که اکثر مردم با آن مواجه هستند. امروز تمام دلایل اهمیت این موضوع و روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ را برای شما توضیح خواهیم‌ داد.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ انواع مدل ها

ضرورت تنظیم دمای یخچال فریزرها

بعد از نصب یخچال فریزر در منزل خود، حتما دمای آن را باید تنظیم‌ کنید. جالب است بدانید که این دما براساس آب‌و‌هواهای جغرافیایی، متفاوت است اما این دما در شهرهای کشور ما تفاوت آنچنانی ندارد و قابل اغماض می‌باشد. همچنین دمای مناسب برای هر یخچالی برحسب موتور و ظرفیت‌های یخچال، متفاوت است و بهتر است با مطالعه دفترچه‌ی یخچال خود، از این دما‌ مطلع شوید.

دمای نامناسب برای یخچال ممکن است باعث خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال یا یخ زدن بیش از حد مواد داخل فریزر شود. همچنین هر موتور و ‌کندانسوری، در یک‌ درجه مناسب، بهترین عملکرد و راندمان را دارد. این دمایی است که شما باید قسمت یخچال و فریزر خود را روی آن تنظیم کنید تا با مصرف انرژی کمتر، دستگاه شما کار کند.

 

 

در خیلی از موارد مشاهده‌شده که شما دستگاه را روی دمایی که در دفترچه ذکر شده تنظیم کرده‌اید اما باز هم‌ حس می‌کنید یخچال به‌خوبی کار نمی‌کند و مواد غذایی خیلی زود فاسد می‌شوند. علت آن معمولاً اشتباه نشان‌دادن دما توسط یخچال شما می‌باشد. پس بهتر است حتما با یک دماسنج خیلی ساده برای یک‌بار هم‌ که شده، کنترلرهای دمایی دستگاه خود را تست کنید.

شما می‌توانید یک دماسنج جیوه‌ای را در طبقه‌ی مرکزی یخچال قرار دهید و معمولاً بعد از ۱۲ الی ۲۴ ساعت، دمای دقیق را می‌توانید مشاهده کنید. به‌دلیل این که دمای طبقات و‌نقاط مختلف یخچال با یکدیگر فرق می‌کند، بهترین مکان برای قرار دادن دماسنج، طبقه میانی است.

مزایای تنظیم دمای یخچال و فریزر

در ابتدا این را بدانید که دمای بهینه برای یخچال شما در تابستان و زمستان با یکدیگر فرق دارند و نباید ۱۲ ماه سال، دمای یخچال شما روی یک‌ عدد باشد. با رسیدن تابستان و گرم شدن هوا، کمپرسور یخچال شما انرژی بیشتری باید مصرف کند تا به دمای مورد نظر برسد؛ پس به همین دلیل دمای بهینه فصل تابستان، نباید با زمستان یکی باشد. همچنین سعی کنید یخچال را در مقابل نور مستقیم آفتاب یا کنار وسایل گرمازایی مثل گاز قرار ندهید؛ چرا که مصرف انرژی دستگاه شما را بالاتر می‌برند.

از مهم‌ترین مزایای تنظیم دمای یخچال فریزر‌ها می‌توان به سلامت بیشتر‌مواد غذایی‌تان اشاره کنیم. با تنظیم یخچال‌های خود به‌راحتی می‌توانید سبزیجات و میوه‌جاتی که در قسمت یخچال و یا گوشت و‌مرغ‌هایی که داخل فریزر قراردارند را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری کنید. از طرف دیگر باکتری و‌قارچ‌ معمولاً در محیط با دمای بالاتر، راحت‌تر رشد می‌کنند.

پس با تنظیم دمای مناسب، از ورود و رشد آن‌ها جلوگیری کنید. همان‌طور که گفتیم موتور ‌یخچال شما در دمای مشخصی، بهترین راندمان را دارد و شما با تنظیم دمای یخچال خود راندمان و طول عمر موتور‌و‌قطعات دیگر یخچال خود را بالاتر برده‌اید و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. در قسمت بعد روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ و دیگر یخچال‌ها را خواهیم‌گفت.

آموزش تنظیم دمای یخچال‌ها

روش تنظیم این دما در یخچال‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا در مدل‌های قدیمی این کار به‌وسیله‌ی یک قطعه‌ی کشویی (خطی) یا ولومی‌ (دایره‌ای) انجام می‌شود اما در مدل‌های جدید و یخچال‌های سایدبای‌ساید، شما به‌راحتی از طریق پنل لمسی که روی بدنه یخچال تعبیه شده، دمای یخچال و فریزر خود را تنظیم‌ می‌کنید. در مدل‌های قدیمی این دستگیره‌های ولومی و کشویی معمولا داخل یخچال و کنار لامپ دستگاه قرار دارند.

• مدل کشویی

در مدل‌های قدیمی و ترموستاتی که درجه تنظیم دمای آن‌ها خطی است، معمولا یک دستگیره پلاستیکی دارند که سمت راست آن کلمه colder یا coldest نوشته‌شده. یعنی هرچه دستگیره را به آن سمت بکشید، دمای یخچال شما پایین‌تر می‌آید.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ مدل کشویی

• مدل ولومی

یخچال‌هایی که کنترلر تنظیم دمای آن‌ها دایره‌ای یا ولومی می‌باشد هم از نوع ترموستاتی‌ هستند. این سبک از کنترلرها نیز داخل یخچال تعبیه شده. یک سمت این دستیگره کلمه Minimum و سمت دیگر Maximum می‌باشد. وقتی روی حالت Min می‌گذارید، دستگاه شما خاموش می‌شود. بین این دو حالت معمولا اعداد ۱ تا ۹ برحسب درجه قرار دارد. هرچه به سمت Max بچرخانید، دمای یخچال بالاتر می‌رود.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ مدل ولومی

• مدل دیجیتالی

یخچال‌های امروزی و ساید همگی از طریق صفحه لمسی که روی درب یخچال قرار دارد، قابل تنظیم هستند. ابتدا انگشت خود را به مدت ۳ ثانیه روی گزینه unlock نگه دارید تا قفل کودک دستگاه باز شود. سپس گزینه cooling temperature را لمس‌ کنید. حال می‌توانید دمای دستگاه خود را تنظیم کنید.

 

خدمات پیشنهادی: تعمیر یخچال و فریزر

اگر دستگاه شما از نوع قدیمی و ترموستاتی هست بهترین دما در تابستان برای آن ۴ یا ۵ می‌باشد. در زمستان این یخچال‌ها را روی ۲ یا ۳ تنظیم کنید.

حال اگر یخچال شما از‌نوع دیجیتالی می‌باشد، دمای مناسب در فصل تابستان برای قسمت یخچال ۳ یا ۴ و برای قسمت فریزر ۱۸- تا ۲۰- است. در فصل زمستان قسمت یخچال را ر‌وی ۴ یا ۵ و قسمت فریزر را ۱۶- تا ۱۹- تنظیم کنید.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ مدل دیجیتالی

تنظیم دمای یخچال‌های سایدبای‌ساید

روش تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ و دیگر یخچال‌های ساید، دیجیتالی می‌باشد. این یخچال‌ها دارای یک پنل لمسی می‌باشند. برای تنظیم دمای قسمت یخچال کلید fridge را اول فشار دهید و سپس دمای آن را تنظیم کنید. برای تنظیم دمای قسمت فریزر باید قبل آن کلید freezer را فشار دهید.

معمولا برخی از یخچال‌های ساید دما را برحسب فارنهایت با نماد F نشان می‌دهند. برای تبدیل عدد نشان داده‌شده به سانتی‌گراد می‌توانید عدد رو صفحه را منهای ۳۲ کنید. حال عدد بدست آمده را بر ۸/۱ تقسیم کنید. این عدد برحسب سانتی‌گراد می‌باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از این پس با تنظیم دمای یخچال فریزر خود، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و طول عمر دستگاه خود را نیز بالا ببرید.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید